Forfoc píše:Tak k tom taky něco napíšu. Kdysi jsem si koupil Al disky i s pneu. Kupoval je známej a dovezl mi je na dvakrát . Nejprve 4 disky + 2 gumy a pak zbejvající 2 gumy (měl málo místa v autě atd, ale to není důležité).
Prostě jsem si nechal nejprve obout a vyvážit ty dvě kola a pak jsem jel asi za týden obout a vyvážit i ta zbylá dvě do jiného pneuservisu. Tam se mě ptali jestli nechci radši zkontrolovat i ty dvě již obuté kola. Řekl jsem , že třeba ano, ale že musejí být vyvážené. Tak to zkontrolovali a ukázalo jim to , že jsou totálně nevyvážené. No a teď si vyber -kdo měl pravdu - první servis nebo druhý servis.
Jde jim hlavně o prachy a vždy ti řeknou , že kola byly úplně rozhozený.
Samozžřejmě je lepší (asi) je nechat vyvážit, ale zase když je nenechám každou sezónu vyvažovat, tak se toho taky moc nestane.
PS: Kladli jste tady důraz na utahování šroubů. Co se může stát nebo nemůže stát když je správně nedotáhnu resp moc utáhnu.
jo, určitě v některejch servisech natáhnou zákazníka, jak jen to jde. Já vždycky obšlapuju v dílně, když to kluk dělá a tak jsem viděl, že mu to tam vždy ukázalo, že tam má jako závaží dodat - otázkou je, nakolik ten stroj je přesnej.
Ale faktem zůstává, že u Méganu mně auto táhlo doleva a třásl se volant, dojel jsem to nechat vyvážit a rázem tyto projevy zmizely. Od tý doby těch 100Kč za vyvážení kol radši vynaložím a jsem vnitřně v klidu, i když je to možná zbytečný
Jinak mně kdysi servisák říkal, že ten šroub (pokud je moc utaženej) může rupnout, mně se to naštěstí nestalo
Ford Focus 1.6 16V Combi Viva, cosmic-silver met., r.v. 2004