dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
ondras
Příspěvky: 1
Registrován: 02.02.2008 03:18

dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od ondras » 13.01.2007 15:29

Vyhazujete neutrál nebo je lepší podřazovat? Čím se dá ušetřit více? Co je lepší? Díky za radu

Foqus
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Foqus » 13.01.2007 16:37

nejde to říct všeobecně, ale když pojedeš třeba z 3-kilometrového kopce, je lepší brzdit motorem, pak auto nežere nic, při neutrálu se uvádí cca 1l na hodinu.
Ford Focus 1.6 16V Combi Viva, cosmic-silver met., r.v. 2004

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 13.01.2007 17:05

Pokud jedu z kopce, ci jinak brzdim motorem, je spotreba 0, nema tedy smysl vyradit rychlost a brzdit brzdami. Pokud ale nekdo nechce brzdit motorem a dojet treba co nevyse do protisvahu, pak snad by vykvaltovani mohlo mit smysl.
Ovsem, jinak tomu je u karburatorovych motoru, tam totiz pri brzdeni motorem dochazi k tomu, ze se do nej nasava palivo pres volnobezny system karburatoru (jedina otevrena cesta pri zavrena klapce), coz neni zanedbatelne. Proto modernejsi karburatory mely zavirani vonobezne trysky bud podtlakem nebo elektricky.
O tomtez je na http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 3ffe#48058

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 13.01.2007 19:56

u dnesnych modernych motorov to nema vyznam :idea:

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 14.01.2007 11:28

Podrazovani nic nezere, ale nesmis ten motor dusit nizkyma otackama. Volnobeh jo.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Fireice
Nováček
Nováček
Příspěvky: 138
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fireice » 14.01.2007 19:59

Já běžně z větších kopců vyřazuju.Jsem vyučený automechanik a mám na to jiný názor :wink:
Ford Focus Combi 1,6 16V ZETEC 2001 Dark True Blue
Obrázek

Uživatelský avatar
jenda
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 940
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JC

Příspěvek od jenda » 14.01.2007 20:04

Já taky dost vyřazuju. Ve škole jsme to kdysi probírali a z hlediska spotřeby je lepší nevyřazovat. Já v tom ale smysl nevidím. 8O
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 14.01.2007 20:46

jenda píše:Já taky dost vyřazuju. Ve škole jsme to kdysi probírali a z hlediska spotřeby je lepší nevyřazovat. Já v tom ale smysl nevidím. 8O
Pojedes 10km z kopce. Se zarazenou rychlosti treba 3 nebo 4 nebudes muset brzdit a nebude to mit zadnou spotrebu. Pri vyrazeni budes stat na brzde a jeste krmit motor. Kdyz takhle sjedes kopec 10x, tak usetris 200,- a brzdove desticky + kotouce. Co se ti zda ekonomictejsi? :D
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
jenda
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 940
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JC

Příspěvek od jenda » 14.01.2007 21:01

jo, jo uznávám. :wink:
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
sidik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 85
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od sidik » 14.01.2007 21:48

Mimochodem, brzdit jen brzdama a nikoliv motorem, mi přijde v dlouhých klesáních (typicky Alpy) jako dost blbej nápad 8)
To jako když jedna dotyčná jezdila z kopců způsobem, že měla zařazenou rychlost a při tom stála na spojce. Vysvětlovala to tím, že ji v autoškole učili, že má mít při jízdě pořád zařazenou rychlost, ale že zjistila, že když zmáčkne spojku, že to potom jede z kopce rychleji :lol:

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 14.01.2007 22:06

S takovou bych se chtel nekde potkat. Ja zase znam jednu, co si do nedavna myslela, ze mimo mesto je neomezena rychlost :lol: :D :P
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 15.01.2007 06:19

Fireice píše:Já běžně z větších kopců vyřazuju.Jsem vyučený automechanik a mám na to jiný názor :wink:
Tak potom vrat ten vyucny list,ktory si dostal..... :idea:
U starych skodoviek,alebo podobnych vozidlach starsej konstrukcie to dole kopcom vyznam skutocne ma,ale u dnesnych modernych motorov usetris prave dole tym vacsim kopcom vtedy,ked tam nechas zaradenu najvyssiu moznu rychlost.Ak mas palubny pocitac,tak si to vyskusaj a uvidis,ze spotreba na nom bude v tomto pripade 0....ty automechanik :wink:

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoo » 15.01.2007 12:32

ja ako kedy podla nalady, ale vacsinou ked idem pomaly tak vyradujem, ked potrebujem prudsie brzdit, pripadne dolu kopec, tak si pomozem aj motorom...
na pc to vidim v oboch pripadoch tak okolo 1l/100km, takze podla pc je to jedno.
na druhej strane bratrancove bmw ukazuje pri brzdeni motorom rovnu nulu a pri volnobehu nejaky litrik.
neviem teraz ci je to len rozdiel (chyba) v pc a realne je to u vsetkych modernych aut rovnako, alebo je to aj v ramci modernych aut podla typu motora vzdy inak... :roll:

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2618
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mira » 15.01.2007 17:12

Mám v 95% vždy zařazenou rychlost. U těch zbývajících 5% záleží na okolnostech silničního provozu - většinou z mírného kopce, kde už vím že setrvačností dojedu např. ke křižovatce a vím že budu odbočovat apod.
Dle mého názoru je jízda se vždy zařazenou rychlostí pohodlnější a co se týče spotřeby tak to je věc názoru a taky prostředí kde každý jezdí.

Taky znám osobně jednoho řidiče, který běžně v rychlosti 80 km/h sešlápne spojku a stojí na ní dokud nedojede ke křižovatce a pak z 5 rychlostního stupně zařadí 1 a frčí dál :? to stejné z kopce úplně stejně jako psal SIDIK o té slečně. brrr
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Uživatelský avatar
Dany
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3790
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dany » 15.01.2007 19:50

Nevyřazuju nikdy :wink: S vyjímkou, vyhození kvaltu před křižovatkou, zbytek dobrzdím. Z kopce mírného i prudkého nechávám zařazenou pětku, příp. čtverku 8)
Ford Focus 1,6 16V Zetec 99 Silver
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů