dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
- ondras
- Příspěvky: 1
- Registrován: 02.02.2008 03:18
dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
Vyhazujete neutrál nebo je lepší podřazovat? Čím se dá ušetřit více? Co je lepší? Díky za radu
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 609
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
- Jiri02
- Pokročilý
- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Pokud jedu z kopce, ci jinak brzdim motorem, je spotreba 0, nema tedy smysl vyradit rychlost a brzdit brzdami. Pokud ale nekdo nechce brzdit motorem a dojet treba co nevyse do protisvahu, pak snad by vykvaltovani mohlo mit smysl.
Ovsem, jinak tomu je u karburatorovych motoru, tam totiz pri brzdeni motorem dochazi k tomu, ze se do nej nasava palivo pres volnobezny system karburatoru (jedina otevrena cesta pri zavrena klapce), coz neni zanedbatelne. Proto modernejsi karburatory mely zavirani vonobezne trysky bud podtlakem nebo elektricky.
O tomtez je na http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 3ffe#48058
Ovsem, jinak tomu je u karburatorovych motoru, tam totiz pri brzdeni motorem dochazi k tomu, ze se do nej nasava palivo pres volnobezny system karburatoru (jedina otevrena cesta pri zavrena klapce), coz neni zanedbatelne. Proto modernejsi karburatory mely zavirani vonobezne trysky bud podtlakem nebo elektricky.
O tomtez je na http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 3ffe#48058
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- Fireice
- Nováček
- Příspěvky: 138
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Pojedes 10km z kopce. Se zarazenou rychlosti treba 3 nebo 4 nebudes muset brzdit a nebude to mit zadnou spotrebu. Pri vyrazeni budes stat na brzde a jeste krmit motor. Kdyz takhle sjedes kopec 10x, tak usetris 200,- a brzdove desticky + kotouce. Co se ti zda ekonomictejsi?jenda píše:Já taky dost vyřazuju. Ve škole jsme to kdysi probírali a z hlediska spotřeby je lepší nevyřazovat. Já v tom ale smysl nevidím.
- sidik
- Nováček
- Příspěvky: 85
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Mimochodem, brzdit jen brzdama a nikoliv motorem, mi přijde v dlouhých klesáních (typicky Alpy) jako dost blbej nápad
To jako když jedna dotyčná jezdila z kopců způsobem, že měla zařazenou rychlost a při tom stála na spojce. Vysvětlovala to tím, že ji v autoškole učili, že má mít při jízdě pořád zařazenou rychlost, ale že zjistila, že když zmáčkne spojku, že to potom jede z kopce rychleji
To jako když jedna dotyčná jezdila z kopců způsobem, že měla zařazenou rychlost a při tom stála na spojce. Vysvětlovala to tím, že ji v autoškole učili, že má mít při jízdě pořád zařazenou rychlost, ale že zjistila, že když zmáčkne spojku, že to potom jede z kopce rychleji
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Tak potom vrat ten vyucny list,ktory si dostal.....Fireice píše:Já běžně z větších kopců vyřazuju.Jsem vyučený automechanik a mám na to jiný názor
U starych skodoviek,alebo podobnych vozidlach starsej konstrukcie to dole kopcom vyznam skutocne ma,ale u dnesnych modernych motorov usetris prave dole tym vacsim kopcom vtedy,ked tam nechas zaradenu najvyssiu moznu rychlost.Ak mas palubny pocitac,tak si to vyskusaj a uvidis,ze spotreba na nom bude v tomto pripade 0....ty automechanik
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
ja ako kedy podla nalady, ale vacsinou ked idem pomaly tak vyradujem, ked potrebujem prudsie brzdit, pripadne dolu kopec, tak si pomozem aj motorom...
na pc to vidim v oboch pripadoch tak okolo 1l/100km, takze podla pc je to jedno.
na druhej strane bratrancove bmw ukazuje pri brzdeni motorom rovnu nulu a pri volnobehu nejaky litrik.
neviem teraz ci je to len rozdiel (chyba) v pc a realne je to u vsetkych modernych aut rovnako, alebo je to aj v ramci modernych aut podla typu motora vzdy inak...
na pc to vidim v oboch pripadoch tak okolo 1l/100km, takze podla pc je to jedno.
na druhej strane bratrancove bmw ukazuje pri brzdeni motorom rovnu nulu a pri volnobehu nejaky litrik.
neviem teraz ci je to len rozdiel (chyba) v pc a realne je to u vsetkych modernych aut rovnako, alebo je to aj v ramci modernych aut podla typu motora vzdy inak...
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2618
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Mám v 95% vždy zařazenou rychlost. U těch zbývajících 5% záleží na okolnostech silničního provozu - většinou z mírného kopce, kde už vím že setrvačností dojedu např. ke křižovatce a vím že budu odbočovat apod.
Dle mého názoru je jízda se vždy zařazenou rychlostí pohodlnější a co se týče spotřeby tak to je věc názoru a taky prostředí kde každý jezdí.
Taky znám osobně jednoho řidiče, který běžně v rychlosti 80 km/h sešlápne spojku a stojí na ní dokud nedojede ke křižovatce a pak z 5 rychlostního stupně zařadí 1 a frčí dál to stejné z kopce úplně stejně jako psal SIDIK o té slečně. brrr
Dle mého názoru je jízda se vždy zařazenou rychlostí pohodlnější a co se týče spotřeby tak to je věc názoru a taky prostředí kde každý jezdí.
Taky znám osobně jednoho řidiče, který běžně v rychlosti 80 km/h sešlápne spojku a stojí na ní dokud nedojede ke křižovatce a pak z 5 rychlostního stupně zařadí 1 a frčí dál to stejné z kopce úplně stejně jako psal SIDIK o té slečně. brrr
- Dany
- Test driver
- Příspěvky: 3790
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů