dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 12.10.2007 07:38

chmelko píše:pelen:chcel som poukazat na to, že v dnešnej dobe, dajme tomu pri všetkých 4 kotoučoch je fakt problem brzdy priehrat ak to nerobim cielene..
mne sa to za normalneho provozu ešte nepodarilo...
raz sa mi to podarilo, ale to nebol focus... zjazd z martinskych holi, asi 10km klesanie s prevysenim cca. 800m. Po 6-7 km to uz bolo slapanie do blata, ale relativne rychlo sa vratili spat, stacilo ist za 2 a len velmi jemne obcas do prudsej zakruty dobrzdit. Inak nebolo to moje auto, svojmu by som to nespravil....
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
CODY
Junior
Junior
Příspěvky: 364
Registrován: 24.08.2008 19:58
Bydliště: Prostějov

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od CODY » 17.09.2008 19:50

Já to moc neřeším, prostě pokud jedu z kopce, kde vím, že nebudu náhle muset brzdit, vyřadím. Jakmile vím, že bude třeba pomoci brzdám motorem, tak mám vždy zařazenou rychlost. Dělal jsem to u všech aut a myslím, že je to tak optimální.
Jednou jsem v německu četl článek o ženské, která chtěla tak šetřit palivo, že při jízdě z kopce vypínala i motor. Dělala to tak dlouho až jednou zabila sebe i své dvě děti. Asi nevěděla, že při vypnutém motoru nefungujou brzdy nebo jejich posilovač.
Ford Focus 1.8 TDCI Combi 74kW, vyr. 10/2004 prov. 1/2005, modrá-metal
Obrázek
Obrázek

tuciJ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 13.10.2008 13:34

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od tuciJ » 13.10.2008 13:46

Já když jedu z kopce tak někdy vyřadím někdy ne. Když jedu se zařazeným stupněm tak vidím na otáčky motoru a jsou vždy vyšší než když jedu na volnoběh.Tak jak je to teda se spotřebou? Je to tak ,že víc otáček víc spotřeba.?

Uživatelský avatar
Ponik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 841
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha / Blatná
Kontaktovat uživatele:

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od Ponik » 13.10.2008 13:54

tuciJ: Otáčky můžou být vyšší než na volnoběh, ale když sundáš nohu z plynu, tak se motor točí jenom setrvačností a okamžitá spotřeba nulová.
Ford Focus 1,6 combi, r.v. 2001, červená red pepper
Obrázek
"If in doubt, flat out." [Colin Mcrae] Obrázek

Uživatelský avatar
risomas
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 703
Registrován: 21.05.2008 14:14
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od risomas » 13.10.2008 14:25

ked pustis nohu z plynu a auto nie je v zabere tak je spotreba 0. Neutral je blbost na neutral to zere cca 0.2-0.5L na hodinu.
Honda Shadow 130dB
toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
panther7
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2265
Registrován: 15.04.2008 20:50
Bydliště: PRAHA

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od panther7 » 13.10.2008 16:47

co sem zatím odzkoušel tak neutrál z kopce 2-3l, s rychlostí 0l-z toho důvodu když to jde jedu s rychlostí
Ford Focus 1,8TDCi 85kW, Trend Celebration 6/2008 Combi
Obrázek fotogalerie
Obrázek

Uživatelský avatar
brava
Junior
Junior
Příspěvky: 366
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vysočina - Novoměstsko

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od brava » 13.10.2008 17:48

Jj také potvrzuji, jedeš-li z kopečka na neutrál vždycky to něco bere. Při zařazeným kvaltu hlásí computer nulovou spotřebu. Po přesedlání ze staré škodárny na fofíka jsem si musel na tuto odlišnost trochu zvykat.
Ford Focus II 1.6i (74kW) hatchback 5/2007, modrá Tonic
Obrázek

Uživatelský avatar
georgi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1285
Registrován: 24.08.2008 11:49
Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
Kontaktovat uživatele:

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od georgi » 13.10.2008 18:16

Brzdenim motorom sa skutocne da par deci paliva usetrit a zaroven sa tym da hlavne pri dlhych tiahlych klesaniach predist prehriatiu brzd + sa brzdy neskor opotrebuju. Zislo by sa ale zistit, aky je vplyv na motor - co sa pri brzdeni opotrebuva viac je urcite prevodovka/spojka(v pripade, ze sa prechadza z neutralu na rychlostny stupen, musi prejst cez zaber)/dvojhmotovy zotrvacnik (je namahanym prenasanim krutiaceho momentu medzi kolesami a motorom), ako to je ale s motorom neviem.

Teoreticky by sa mal opotrebuvat viac, pretoze sa musi tocit rychlejsie, ako ked ide na volnobehu, na II. strane ked ho zenie auto svojou hmotnostou, nespaluje sa vo valcoch ziadne palivo.

Takze mame 2 moznosti:
a) ak sa motor viac opotrebuva pri brzdeni motorom -> je na uvazeni, ci chceme usetrit brzdove platnicky a par deci paliva ale opotrebovat skor motor/2hmotak/spojku/prevodovku. Ja by som volil radsej kus paliva a kratsiu zivotnost brzd.
b) ak sa motor opotrebuva menej/rovnako, tak uz je to len brzdy/palivo vs. 2hmotak, spojka, prevodovka. Aj tak asi radsej zoderiem brzdy a kupim par deci nafty

Long story short - ja osobne brzdim motorom hlavne pri dlhsej jazde z kopca (Donovaly, ...) a to doporucujem aj ostatnym. V pripade kratsich kopcekov je to na uvazeni podla hore spomenutych faktorov.
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Obrázek

Uživatelský avatar
mirin
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1101
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od mirin » 13.10.2008 18:36

Odborníci radí :z kopce 5rychl.stupeň.Já osobně ale tohle neřeším,ale většinou tam tu 5tku mám.
Naposledy upravil(a) mirin dne 14.10.2008 17:45, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus 1,6 16V Zetec 99, hatchback,vínová metalíza
Obrázek

Uživatelský avatar
CODY
Junior
Junior
Příspěvky: 364
Registrován: 24.08.2008 19:58
Bydliště: Prostějov

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od CODY » 13.10.2008 21:06

Rychlost vyhazuju jen tam, kde není třeba brzdit :D
Ford Focus 1.8 TDCI Combi 74kW, vyr. 10/2004 prov. 1/2005, modrá-metal
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od pbjun » 13.10.2008 21:27

S tim opotrebenim motoru to je taky sporne, na neutral se pali palivo = je tam vyssi teplota - nizke otacky = mensi prutok chladiva a oleje => vetsi opotrebeni motoru? nebo na rychlostni stupen - zadne palivo = nizka teplota - vyssi prutok oleje a vody => mensi opotrebeni motoru? neni nahodou pro ten motor mensi zlo tocit vic bez paliva nez min s palivem? vsak vyrobce sam uvadi ze u vozu se zvysenou zatezi - v knize je psano ze se jedna o auta policie a taxisluzby ktera dlouho bezi na volnobeh se ma casteji menit olej takze myslim ze zarazena rychlost a noha z plynu je asi ideal - delam to tak a pohoda...

Uživatelský avatar
WnemOne
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1074
Registrován: 14.04.2008 16:27
Bydliště: Krupina/Banskobystricky kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od WnemOne » 17.10.2008 22:47

jj s tou teplotou je to sranda. Mal som vylet, spravil som cca 600 kilakov .. siel som v beznej premavke, ale inym stylom ako zvycajne ... napr . na 90 som siel prevazne 4 kou, aby som bol akcie schopnejsi v pripade potreby , pridas a potom povolisa a tak, v ramci kopirovania terenu a aut okolo mna ...
Co som zistil ??
Spotreba z 6,8 /jazdilo som mesto predtym popravde/ mi klesla na 5.4 a dalsia vec, nedokazal som poriadne prehriat motor tymto stylom jazdy /bolo to tyzden do zadu uz bolo chladnejsie/
Sranda, ked idem z kopca, dlhsieho, dokazem ho schladit na minimum, podla kontorlky skoro na studeny stav...
mozno by sa dalo povedt, vsetkeho vela skodi
alebo zlata stredna cesta ...
ani neviem co som chcel tymto povedat :D :oops:
Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW HatchBack (3-doors) Bol ....
Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45
Obrázek

Uživatelský avatar
maniak.dj
Junior
Junior
Příspěvky: 226
Registrován: 05.05.2008 20:49
Bydliště: Kutné Hoře a Kolínu nadohled
Kontaktovat uživatele:

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od maniak.dj » 17.11.2008 15:44

Pořádnej řidič, kterej chce ušetřit, hodí lano a nechá se táhnout ... v lepším případě na podvalník ... to je pak panečku spotřeba :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: .
Ted, ale vážně, u mně popravdě ani nevim, dělám to už nějak automaticky ... nekdy nechám rychlost, někdy vyřadím, jedu hlavně abych sledoval provoz a situaci na silnici :wink:
Moje:Ford Focus 1.8i Zetec 16V Combi 85kw, r.v. 1999
Přítelkyně:Ford Ka 1.3i 44kw, r.v. 1997 (Piškot)
Obrázek
Moje webové stránky: Obrázek

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od Vewehr » 04.08.2009 11:30

Napadla mě ještě jedna věc, kterou jsem tady nikde nenašel. Jak je to s brzděním motorem při studeném motoru? Např. když vyjedu z chalupy, tak v podstatě vyparkuju a pak mě čekají 2 km solidního klesání. Je lepší nechat motor brmlat na volnoběhu (alespoň trochu se ohřeje) nebo se studeným motorem, olejem, atd. šetřit brzdy? Osobně radši na volnoběhu drásám kotouče, ale třeba je to jinak :?:.
Díky.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Příspěvek od madbugie » 04.08.2009 12:14

no myslim že bude treba rozlišiť či ide o benzinak alebo ropak... čo sa týka krátkych dojazdov ako na križovatku a pod. tak tam jednoznačne so zaradenou rychlosťou a nasledne vyhodiť...

všeobecne motorom prospieva ked sa chladia na zaradenom rychlostnom stupni bez privodu paliva... (samozrejme asi nie dlhodobo ked idem 10km zjazd...) ale benzinakom by to asi vobec nemalo vadit...

u ropakov by som to videl tak ze kratkodobo to nevadi ale aby klesala teplota vody pod 60 stupnov to uz asi nebude dobre, najme v zime ked im dlhsie trva sa zohriat...... (to sa mi este na benzine nepodarilo...)

vewehr u teba by asi bolo lepsie to ist ked tak na volnobehu, alebo s rychlostou ale pod "plynom"
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů