Diagnostika Pumy

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
yzeroy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 01.03.2016 14:51

Diagnostika Pumy

Příspěvek od yzeroy » 01.03.2016 19:55

Zdravím potřeboval bych pomoci, takže píšu sem , odkázal mě sem Tomin (fordiag) a hlavně už nevím co s tím, mám pumku 1.7 MHA, takže jednolambdu a už nějakou dobu mám problém s uzavřenou smyčkou viz obrázky v příloze.
Koupil jsem kvůli tomu i novou lambdu ale nečekaně problém přetrvává. Udělal jsem video průběhu lambdy https://www.youtube.com/watch?v=UyXDd62--z4 do 35 sekundy je volnoběh od 35 je 2500 otáček, myslím že je problém v tom, že lambda osciluje mezi 0,1 - 0,7 ne 0,9V jak by měla.
Auto sem tam jakoby bublá, jen hučí (je o dost hlučnější), nejede respektive netáhne a dost žere. Není problém jezdit s lehkou nohou za 12 litrů.
Bublání https://www.youtube.com/watch?v=EO_7atO_Fe8 13,15,18,20 sekunda videa a https://www.youtube.com/watch?v=c3ehX6yYLnU tady prakticky celé video, doporučuji basová sluchátka, jen tak je slyšet ten divný zvuk (tupé rány).
V příloze je také sken PIDů kde mi nedává smysl PID 03. K dispozici mám Fordiag a ELM 327 s Forscanem. Poradíte někdo kde je problém? Děkuji za jakoukoliv odpověď
Přílohy
2016-02-26 21.07.53.png
2016-01-27 21.50.59.png
PIDs.jpg

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3915
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 02.03.2016 06:16

Asi ti to nekde saje falesnej vzduch a RJ obohacuje na max ?

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika Pumy

Příspěvek od Tomin123 » 02.03.2016 11:20

Ten prubeh vypada dost pekne.

To ze nedosahne na 0.9Volt bych neresil. Pro jistotu bych zkusil se zapnutym grafem jit hybat s kabelazi a konektory lambdy, aby byla jistota ze tam nebude svod/voda apod., ale 0.7Volt neni zadna traga.
Prechod mezi bohatou a chudou je nekde u/pod 0.5Voltu. Pokud ecu s bohatosti kmita, tak je evidentni ze chape dobre kdy je lambda "nahore" a kdy "dole".

Do grafu bych si pridal jeste LAMBSE1 (kratkodoba bohatost), KAMRF1 (dlouhodoba boh.)
a otacky.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

yzeroy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 01.03.2016 14:51

Re: Diagnostika Pumy

Příspěvek od yzeroy » 02.03.2016 20:51

Díky za odpovědi :roll:, dnes jsem měl chvilku čas tak jsem udělal pár videí.

Budíky: https://www.youtube.com/watch?v=0WFxFNqFHI4

Lambda s fuel trim: https://www.youtube.com/watch?v=u3atkF0-Rvk

To stejné jen jízda, rozjetí 1,2,3 50 km/h brzdění motorem, volnoběh: https://www.youtube.com/watch?v=6Pw6DbXt050

TPS: https://www.youtube.com/watch?v=8wSgcrA81DE

MAF: https://www.youtube.com/watch?v=s8IlzrVRPyM

Nakonec pokus o smazání adaptací, motor byl vypnutý, tohle mi fordiag píše od doby co tohle začalo: https://www.youtube.com/watch?v=gbBrc0HxY5c

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika Pumy

Příspěvek od Tomin123 » 03.03.2016 09:53

Ty prubehy z lambdy vypadaji pekne. Nerekl bych ze by to prisavalo vzduch
pred lambdou (coz by mohla byt pricina velke spotreby).
Smycka lambdy je rozhodne uzavrena => ok.
To co si poslal na tom 2. snimku z Torque
moc nechapu. Mysli tim ze je nahozena prislusna 1ka v readiness kodu ?

Pokud dovedes vyvolat ten moment kdy motor zazlobi za soucasneho snimani tehle PIDu
tak to muze napovedet (jestli to prejde do chude smesi apod.).

Co tlaky valcu ?
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

yzeroy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 01.03.2016 14:51

Re: Diagnostika Pumy

Příspěvek od yzeroy » 06.03.2016 23:53

No přisávat vzduch by to nemělo, taky mě to napadlo tak jsem dával nové těsnění a beze změny.
Ohledně toho torque, když se koukneš na výpis pidů z fordiagu tak pid 03 má nastavenou hodnotu 10 a 00 v, předpokládám, hex soustavě, po převodu na desítkovou je to 16 což je přesně ta chyba (feedback fault). Dvě nuly tam jsou protože motor a ŘJ je před facelift jednolambda.
Musím zaklepat, po nové lambdě sice spotřeba zůstala ale motor jede jinak a už tak nehučí jako předtím ale pořád "bublá" do výfuku, Svíčky jsou nové ani ne 3000 km origo ford na pumu, cívka a kabely 1000 km.
V sobotu jsem měřil komprese, nový motor má 12,4 barů a já měl rovnoměrně okolo 11 barů.
Ještě nějaké nápady? Mě napadají vstřikovače z čehož nemám moc radost ...

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika Pumy

Příspěvek od Tomin123 » 07.03.2016 10:59

Jojo, 10hex=16dec, tedy closed+chyba (viz. https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs#Mode_1_PID_03)
Zkontroloval bych rozvody.
Nekde tady najdes vlakno o tom jak zjistit posunuty rozvod. Projevuje se to nestabilitou motoru v urcitych otackach v rezimu bez zateze, ...
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 11 hostů