kontrolka baterie
- Loski
- Nováček
- Příspěvky: 149
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vesin
- Kontaktovat uživatele:
kontrolka baterie
Ahoj, tak se mi to také začíná pořádně sypat - potřeboval bych poradit
FoFo 1.8 TDDI 66 KW - svítí baterie (jak kdy a jak se jí chce)
1. svítí kontolka baterie (výměna za novou)
2. zjištěna závada - auto nedobíjí (kontrola altíku - odpálená dioda)
2. výměna altíku (nový - neorig. BOSH)
3. auto dobíjí
4. auto je v pohybu 1000 a více otáček - OK
5. auto zastaví, je jen nastartovaný (kolem 900-1000ot) a cca po 3-10 min se tosvítí na budíkách baterie
když vypnu motor a nastartuji kontrolka zhasne
- věc nejdůležitější (paměť závad totálně čistá, ani chybyčka)
- altík dává mezi 14-15V ať to svítí nebo ne
nějaký nápad co by s tím mohlo být ?? stalo se někomu ??
FoFo 1.8 TDDI 66 KW - svítí baterie (jak kdy a jak se jí chce)
1. svítí kontolka baterie (výměna za novou)
2. zjištěna závada - auto nedobíjí (kontrola altíku - odpálená dioda)
2. výměna altíku (nový - neorig. BOSH)
3. auto dobíjí
4. auto je v pohybu 1000 a více otáček - OK
5. auto zastaví, je jen nastartovaný (kolem 900-1000ot) a cca po 3-10 min se tosvítí na budíkách baterie
když vypnu motor a nastartuji kontrolka zhasne
- věc nejdůležitější (paměť závad totálně čistá, ani chybyčka)
- altík dává mezi 14-15V ať to svítí nebo ne
nějaký nápad co by s tím mohlo být ?? stalo se někomu ??
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky
- Rumbo
- Junior
- Příspěvky: 204
- Registrován: 08.01.2009 16:17
- Bydliště: Zemianske Sady, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka baterie
mam podobny problem.. dobijanie si blika kedy sa mu chce, ale bateria je pritom v pohode, start na 1. krat.. Hodne to nasere najma ked ides na dovolenku a v polovici cesty zacne takto blbnut..
Idem dat akurat skontrolovat alternator..
Drzim palce
Idem dat akurat skontrolovat alternator..
Drzim palce
- Loski
- Nováček
- Příspěvky: 149
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vesin
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka baterie
Souhlasím, jel jsem do chorvatska a udělalo mi to v Záhřebu a pak to dělalo pořád jak jsem zastavil na parkovišti nebo v koloně tak hned "blik" a svítila ta potvora.
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky
- Loski
- Nováček
- Příspěvky: 149
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vesin
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka baterie
Vyřešeno
reklamace alternátoru, výměna za nový
výměna kabelu od altíku přes startér k baterii
kontrolka nesvítí !!!!
pravděpodobně to dělal ten kábl nebo byl vadný altík
reklamace alternátoru, výměna za nový
výměna kabelu od altíku přes startér k baterii
kontrolka nesvítí !!!!
pravděpodobně to dělal ten kábl nebo byl vadný altík
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky
- Loski
- Nováček
- Příspěvky: 149
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vesin
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka baterie
takže stanovisko - už ta svi*ě zase svítí. Diagnostika bez chyb
problém budu řešit následovně : cesta na čerpací stanici, koupě 20l naturálu a zapalit.
problém budu řešit následovně : cesta na čerpací stanici, koupě 20l naturálu a zapalit.
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: kontrolka baterie
Nevím co to dělá u Tebe. U mě když to nastalo (minulý týden, viz. vlákno alternátor) jsem vzal V-metr, připojil jej na baterii při vypnutém motoru a pak při nastartovaném a bylo jasno - prostě alternátor nenabíjí, nebot bylo furt 12,XV. Takže u mě byl verdikt jasný - chyba v alternátoru.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Loski
- Nováček
- Příspěvky: 149
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vesin
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka baterie
tak já už mám altík za 14 dní podruhé nový
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: kontrolka baterie
Tady v tomto bude asi problém
Co nevíte o dobíjení (Focus)
Alternátor
Focus je vybaven nejmodernějším systémem elektrického napájení motorových vozidel "smart-charge". Ten zaručuje vždy optimální úroveň nabití akumulátoru vozidla při současném napájení všech zapnutých elektrických spotřebičů.
Tradiční alternátory jsou regulovány na pevně předem stanovenou hodnotu napětí. Systém elektrického napájení Focusu je regulován řídící jednotkou motoru (PCM).
Jelikož akumulátor vozidla může za studena pojmout větší nabíjecí výkon než za tepla, je výhodné nabíjecí napětí přizpůsobovat v závislosti na teplotě akumulátoru. K tomu potřebuje PCM informaci o teplotě elektrolytu v akumulátoru vozidla.
Zjišťování teploty elektrolytu
Při sledování teploty elektrolytu akumulátoru ve vozidle je třeba zohlednit, že je ovlivňována vyzařováním tepla od motoru.
K výpočtu teploty elektrolytu se měří teplota nasávaného vzduchu (IAT) a teplota motoru (CHT).
Ta se srovnává s hodnotou uloženou v paměti, která byla zachycena při posledním vypínání motoru. Z toho srovnání vypočítá PCM teplotu elektrolytu akumulátoru vozidla během provozu motoru.
Úloha PCM
* PCM řídí a současně kontroluje výkon alternátoru.
* PCM reguluje volnoběžné otáčky, když poklesnou vlivem zatížení alternátoru
* PCM vybyzuje relé běhu motoru (R8 - pojistková skříňka v motorovém prostoru). Působením tohoto relé jsou určité spotřebiče s vysokým odběrem proudu (např. vytápěné přední sklo) napájeny jen tehdy, když pracuje alternátor.
* PCM spíná a vypíná kontrolku dobíjení na panelu přístrojů.
Rozběh alternátoru při startu motoru
Tradiční alternátory odebírají již po zapnutí zapalování proud, který tím již není k dispozici pro startování.
Navíc musí vynaložit poměrně velký výkon pro pohon alternátoru, který již při startu vytváří magnetické pole.
Alternátor regulovaný PCM systému "smart-charge" se při startu neaktivuje. Teprve po naskočení motoru se alternátor připojí.
Připojení proběhne elektronicky prostřednictvím PCM.. Výkon alternátoru se přitom plynule zvětšuje až po žádanou hodnotu.
Diagnostika a testování
Systém "smart-charge" je kontrolován autotestem. Jestliže selže regulace, pracuje alternátor s pevně stanoveným nabíjecím napětím. PCM zapne kontrolku dobíjení.
S pevně stanoveným nabíjecím napětím pracuje jako tradiční alternátor a tak dodává stále ještě dostatečný proud pro všechny systémy vozidla.
PCM zapne k funkční kontrole po zapnutí kontrolku dobíjení. Dodává-li alternátor po naskočení motoru elektrický výkon, PCM kontrolku opět vypne.
Celý systém je schopný kontroly připojením diagnostického přístroje do dignostické zásuvky.
Předpokládám, že stejný nebo velice podobný systém bude i u ostatních modelů Ford.
Co nevíte o dobíjení (Focus)
Alternátor
Focus je vybaven nejmodernějším systémem elektrického napájení motorových vozidel "smart-charge". Ten zaručuje vždy optimální úroveň nabití akumulátoru vozidla při současném napájení všech zapnutých elektrických spotřebičů.
Tradiční alternátory jsou regulovány na pevně předem stanovenou hodnotu napětí. Systém elektrického napájení Focusu je regulován řídící jednotkou motoru (PCM).
Jelikož akumulátor vozidla může za studena pojmout větší nabíjecí výkon než za tepla, je výhodné nabíjecí napětí přizpůsobovat v závislosti na teplotě akumulátoru. K tomu potřebuje PCM informaci o teplotě elektrolytu v akumulátoru vozidla.
Zjišťování teploty elektrolytu
Při sledování teploty elektrolytu akumulátoru ve vozidle je třeba zohlednit, že je ovlivňována vyzařováním tepla od motoru.
K výpočtu teploty elektrolytu se měří teplota nasávaného vzduchu (IAT) a teplota motoru (CHT).
Ta se srovnává s hodnotou uloženou v paměti, která byla zachycena při posledním vypínání motoru. Z toho srovnání vypočítá PCM teplotu elektrolytu akumulátoru vozidla během provozu motoru.
Úloha PCM
* PCM řídí a současně kontroluje výkon alternátoru.
* PCM reguluje volnoběžné otáčky, když poklesnou vlivem zatížení alternátoru
* PCM vybyzuje relé běhu motoru (R8 - pojistková skříňka v motorovém prostoru). Působením tohoto relé jsou určité spotřebiče s vysokým odběrem proudu (např. vytápěné přední sklo) napájeny jen tehdy, když pracuje alternátor.
* PCM spíná a vypíná kontrolku dobíjení na panelu přístrojů.
Rozběh alternátoru při startu motoru
Tradiční alternátory odebírají již po zapnutí zapalování proud, který tím již není k dispozici pro startování.
Navíc musí vynaložit poměrně velký výkon pro pohon alternátoru, který již při startu vytváří magnetické pole.
Alternátor regulovaný PCM systému "smart-charge" se při startu neaktivuje. Teprve po naskočení motoru se alternátor připojí.
Připojení proběhne elektronicky prostřednictvím PCM.. Výkon alternátoru se přitom plynule zvětšuje až po žádanou hodnotu.
Diagnostika a testování
Systém "smart-charge" je kontrolován autotestem. Jestliže selže regulace, pracuje alternátor s pevně stanoveným nabíjecím napětím. PCM zapne kontrolku dobíjení.
S pevně stanoveným nabíjecím napětím pracuje jako tradiční alternátor a tak dodává stále ještě dostatečný proud pro všechny systémy vozidla.
PCM zapne k funkční kontrole po zapnutí kontrolku dobíjení. Dodává-li alternátor po naskočení motoru elektrický výkon, PCM kontrolku opět vypne.
Celý systém je schopný kontroly připojením diagnostického přístroje do dignostické zásuvky.
Předpokládám, že stejný nebo velice podobný systém bude i u ostatních modelů Ford.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: kontrolka baterie
Aha, tak proto vedou dva dráty od alternátoru do PCM... Hmm, zajímavé.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: kontrolka baterie
Někde zde, nebo na foru fordfans jsem napsal dříve, že napětí sítě řídí ŘJ , ale jaksi jsem byl vyveden z omylu, že si altík hlídá napětí sám. Zde je vidět, že se ŘJ sere do všeho. V tomto případě může být i vysvětlení, proč praskají tak často žárovky ve světlech, protože během jízdy si dělá ŘJ s napětím co uzná za vhodné.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Loski
- Nováček
- Příspěvky: 149
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vesin
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka baterie
Konečně. Mohu se něčeho chytit. Diagnostika vypsala chybu P1246. Ale co to je ??
napětí alternátoru příliš vysoké - žeby kostra nebo co ???
lidičky nějaké zkušenosti ?? nebo koupit ten benzín a zápalky ???
napětí alternátoru příliš vysoké - žeby kostra nebo co ???
lidičky nějaké zkušenosti ?? nebo koupit ten benzín a zápalky ???
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 20.03.2009 22:27
Re: kontrolka baterie
Podobný problém:
1. alternátor nedobíjel, kontrolka baterie ale nesvítila, baterie VARTA BLUE Dynamic 44Ah, 440A, 12V, B18, cca 2 měsíce stará
2. výměna alternátoru
3. Auto vypadá že dobíjí, při spuštěném motoru v zásuvce 13,7 V, na baterii 14.0 V
4. po cca 30 sekundách od nastarování se rozsvítí kontrolka baterie, napětí na zásuvce stále 13.7 V, kontrolka stále svítí až do vypnutí motoru.
5. Připojeno na diagnostiku, vypsána chyba č. P1246 (zatížení generátoru, Velká úroveň signálu nebo něco v tom smyslu). Vymazána paměť závad, nový diagnostický test, opět vypsána stejná chyba.
Máte s tím někdo zkušenosti? Díky za každou radu.
1. alternátor nedobíjel, kontrolka baterie ale nesvítila, baterie VARTA BLUE Dynamic 44Ah, 440A, 12V, B18, cca 2 měsíce stará
2. výměna alternátoru
3. Auto vypadá že dobíjí, při spuštěném motoru v zásuvce 13,7 V, na baterii 14.0 V
4. po cca 30 sekundách od nastarování se rozsvítí kontrolka baterie, napětí na zásuvce stále 13.7 V, kontrolka stále svítí až do vypnutí motoru.
5. Připojeno na diagnostiku, vypsána chyba č. P1246 (zatížení generátoru, Velká úroveň signálu nebo něco v tom smyslu). Vymazána paměť závad, nový diagnostický test, opět vypsána stejná chyba.
Máte s tím někdo zkušenosti? Díky za každou radu.
Ford Focus combi, 1.6 74 kW, r. 2003
- Loski
- Nováček
- Příspěvky: 149
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vesin
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka baterie
Jsem rád že nejsem sám. Nikdo nic neví. Můžeme se domluvit a zapálit to společně.
Je to asi v kabeláži, mám jí rozdělanou, pokud na něco přijdu napíšu.
Je to asi v kabeláži, mám jí rozdělanou, pokud na něco přijdu napíšu.
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky
- Spread
- Junior
- Příspěvky: 361
- Registrován: 11.02.2010 10:57
- Bydliště: Praha
Re: kontrolka baterie
Podla toho paradneho vysvetlenia jak funguje regulacia alternatoru od Ballu by som videl tvoj problem niekde v RJ.
Kedze to preblikavanie kontrolky a zaroven spravne nabijanie signalizuje logicky na chybu "smart charge" a teda systemu riadenemu priamo riadiacou jednotkou motoru.
Ak sa mylim, kludne ma opravte nie som ziadny mechanik.. len dedukujem z vyssie uvedenych prispevkov
Kedze to preblikavanie kontrolky a zaroven spravne nabijanie signalizuje logicky na chybu "smart charge" a teda systemu riadenemu priamo riadiacou jednotkou motoru.
Ak sa mylim, kludne ma opravte nie som ziadny mechanik.. len dedukujem z vyssie uvedenych prispevkov
- Loski
- Nováček
- Příspěvky: 149
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vesin
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka baterie
v ŘJ to není to vím na 1000000000000000%
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů