kontrolka baterie

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
Loski
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vesin
Kontaktovat uživatele:

kontrolka baterie

Příspěvek od Loski » 23.08.2010 01:53

Ahoj, tak se mi to také začíná pořádně sypat :) - potřeboval bych poradit

FoFo 1.8 TDDI 66 KW - svítí baterie (jak kdy a jak se jí chce)
1. svítí kontolka baterie (výměna za novou)
2. zjištěna závada - auto nedobíjí (kontrola altíku - odpálená dioda)
2. výměna altíku (nový - neorig. BOSH)
3. auto dobíjí
4. auto je v pohybu 1000 a více otáček - OK
5. auto zastaví, je jen nastartovaný (kolem 900-1000ot) a cca po 3-10 min se tosvítí na budíkách baterie

když vypnu motor a nastartuji kontrolka zhasne
- věc nejdůležitější (paměť závad totálně čistá, ani chybyčka)
- altík dává mezi 14-15V ať to svítí nebo ne

nějaký nápad co by s tím mohlo být ?? stalo se někomu ??
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky

Uživatelský avatar
Rumbo
Junior
Junior
Příspěvky: 204
Registrován: 08.01.2009 16:17
Bydliště: Zemianske Sady, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: kontrolka baterie

Příspěvek od Rumbo » 23.08.2010 09:52

mam podobny problem.. dobijanie si blika kedy sa mu chce, ale bateria je pritom v pohode, start na 1. krat.. Hodne to nasere najma ked ides na dovolenku a v polovici cesty zacne takto blbnut..
Idem dat akurat skontrolovat alternator..
Drzim palce
FF 1 1.8 TDCi, r.v.11/2002, X-Trend, Černá Panther (met) + Red Harlequin Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Loski
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vesin
Kontaktovat uživatele:

Re: kontrolka baterie

Příspěvek od Loski » 23.08.2010 13:52

Souhlasím, jel jsem do chorvatska a udělalo mi to v Záhřebu a pak to dělalo pořád jak jsem zastavil na parkovišti nebo v koloně tak hned "blik" a svítila ta potvora.
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky

Uživatelský avatar
Loski
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vesin
Kontaktovat uživatele:

Re: kontrolka baterie

Příspěvek od Loski » 28.08.2010 02:00

Vyřešeno
reklamace alternátoru, výměna za nový
výměna kabelu od altíku přes startér k baterii

kontrolka nesvítí !!!!

pravděpodobně to dělal ten kábl nebo byl vadný altík
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky

Uživatelský avatar
Loski
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vesin
Kontaktovat uživatele:

Re: kontrolka baterie

Příspěvek od Loski » 01.09.2010 08:04

takže stanovisko - už ta svi*ě zase svítí. Diagnostika bez chyb :(

problém budu řešit následovně : cesta na čerpací stanici, koupě 20l naturálu a zapalit. :(
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: kontrolka baterie

Příspěvek od Eidž » 01.09.2010 21:09

Nevím co to dělá u Tebe. U mě když to nastalo (minulý týden, viz. vlákno alternátor) jsem vzal V-metr, připojil jej na baterii při vypnutém motoru a pak při nastartovaném a bylo jasno - prostě alternátor nenabíjí, nebot bylo furt 12,XV. Takže u mě byl verdikt jasný - chyba v alternátoru.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Loski
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vesin
Kontaktovat uživatele:

Re: kontrolka baterie

Příspěvek od Loski » 02.09.2010 15:31

tak já už mám altík za 14 dní podruhé nový
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: kontrolka baterie

Příspěvek od ballu » 02.09.2010 17:07

Tady v tomto bude asi problém

Co nevíte o dobíjení (Focus)

Alternátor
Focus je vybaven nejmodernějším systémem elektrického napájení motorových vozidel "smart-charge". Ten zaručuje vždy optimální úroveň nabití akumulátoru vozidla při současném napájení všech zapnutých elektrických spotřebičů.
Tradiční alternátory jsou regulovány na pevně předem stanovenou hodnotu napětí. Systém elektrického napájení Focusu je regulován řídící jednotkou motoru (PCM).
Jelikož akumulátor vozidla může za studena pojmout větší nabíjecí výkon než za tepla, je výhodné nabíjecí napětí přizpůsobovat v závislosti na teplotě akumulátoru. K tomu potřebuje PCM informaci o teplotě elektrolytu v akumulátoru vozidla.

Zjišťování teploty elektrolytu
Při sledování teploty elektrolytu akumulátoru ve vozidle je třeba zohlednit, že je ovlivňována vyzařováním tepla od motoru.
K výpočtu teploty elektrolytu se měří teplota nasávaného vzduchu (IAT) a teplota motoru (CHT).
Ta se srovnává s hodnotou uloženou v paměti, která byla zachycena při posledním vypínání motoru. Z toho srovnání vypočítá PCM teplotu elektrolytu akumulátoru vozidla během provozu motoru.

Úloha PCM

* PCM řídí a současně kontroluje výkon alternátoru.
* PCM reguluje volnoběžné otáčky, když poklesnou vlivem zatížení alternátoru
* PCM vybyzuje relé běhu motoru (R8 - pojistková skříňka v motorovém prostoru). Působením tohoto relé jsou určité spotřebiče s vysokým odběrem proudu (např. vytápěné přední sklo) napájeny jen tehdy, když pracuje alternátor.
* PCM spíná a vypíná kontrolku dobíjení na panelu přístrojů.


Rozběh alternátoru při startu motoru
Tradiční alternátory odebírají již po zapnutí zapalování proud, který tím již není k dispozici pro startování.
Navíc musí vynaložit poměrně velký výkon pro pohon alternátoru, který již při startu vytváří magnetické pole.
Alternátor regulovaný PCM systému "smart-charge" se při startu neaktivuje. Teprve po naskočení motoru se alternátor připojí.
Připojení proběhne elektronicky prostřednictvím PCM.. Výkon alternátoru se přitom plynule zvětšuje až po žádanou hodnotu.

Diagnostika a testování
Systém "smart-charge" je kontrolován autotestem. Jestliže selže regulace, pracuje alternátor s pevně stanoveným nabíjecím napětím. PCM zapne kontrolku dobíjení.
S pevně stanoveným nabíjecím napětím pracuje jako tradiční alternátor a tak dodává stále ještě dostatečný proud pro všechny systémy vozidla.
PCM zapne k funkční kontrole po zapnutí kontrolku dobíjení. Dodává-li alternátor po naskočení motoru elektrický výkon, PCM kontrolku opět vypne.
Celý systém je schopný kontroly připojením diagnostického přístroje do dignostické zásuvky.

Předpokládám, že stejný nebo velice podobný systém bude i u ostatních modelů Ford.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: kontrolka baterie

Příspěvek od Eidž » 02.09.2010 21:25

Aha, tak proto vedou dva dráty od alternátoru do PCM... Hmm, zajímavé.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: kontrolka baterie

Příspěvek od ballu » 02.09.2010 22:07

Někde zde, nebo na foru fordfans jsem napsal dříve, že napětí sítě řídí ŘJ , ale jaksi jsem byl vyveden z omylu, že si altík hlídá napětí sám. Zde je vidět, že se ŘJ sere do všeho. V tomto případě může být i vysvětlení, proč praskají tak často žárovky ve světlech, protože během jízdy si dělá ŘJ s napětím co uzná za vhodné. 8O
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Loski
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vesin
Kontaktovat uživatele:

Re: kontrolka baterie

Příspěvek od Loski » 03.09.2010 23:56

Konečně. Mohu se něčeho chytit. Diagnostika vypsala chybu P1246. Ale co to je ??
napětí alternátoru příliš vysoké - žeby kostra nebo co ???

lidičky nějaké zkušenosti ?? nebo koupit ten benzín a zápalky ???
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky

George5
Příspěvky: 1
Registrován: 20.03.2009 22:27

Re: kontrolka baterie

Příspěvek od George5 » 16.09.2010 10:32

Podobný problém:

1. alternátor nedobíjel, kontrolka baterie ale nesvítila, baterie VARTA BLUE Dynamic 44Ah, 440A, 12V, B18, cca 2 měsíce stará
2. výměna alternátoru
3. Auto vypadá že dobíjí, při spuštěném motoru v zásuvce 13,7 V, na baterii 14.0 V
4. po cca 30 sekundách od nastarování se rozsvítí kontrolka baterie, napětí na zásuvce stále 13.7 V, kontrolka stále svítí až do vypnutí motoru.
5. Připojeno na diagnostiku, vypsána chyba č. P1246 (zatížení generátoru, Velká úroveň signálu nebo něco v tom smyslu). Vymazána paměť závad, nový diagnostický test, opět vypsána stejná chyba.

Máte s tím někdo zkušenosti? Díky za každou radu.
Ford Focus combi, 1.6 74 kW, r. 2003

Uživatelský avatar
Loski
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vesin
Kontaktovat uživatele:

Re: kontrolka baterie

Příspěvek od Loski » 16.09.2010 13:03

Jsem rád že nejsem sám. Nikdo nic neví. Můžeme se domluvit a zapálit to společně.

Je to asi v kabeláži, mám jí rozdělanou, pokud na něco přijdu napíšu.
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky

Uživatelský avatar
Spread
Junior
Junior
Příspěvky: 361
Registrován: 11.02.2010 10:57
Bydliště: Praha

Re: kontrolka baterie

Příspěvek od Spread » 16.09.2010 13:32

Podla toho paradneho vysvetlenia jak funguje regulacia alternatoru od Ballu by som videl tvoj problem niekde v RJ.
Kedze to preblikavanie kontrolky a zaroven spravne nabijanie signalizuje logicky na chybu "smart charge" a teda systemu riadenemu priamo riadiacou jednotkou motoru. :nixw:

Ak sa mylim, kludne ma opravte :) nie som ziadny mechanik.. len dedukujem z vyssie uvedenych prispevkov :cooler:
Galerka
Obrázek
Ford Focus 1.8TDCi 74KW 11/2002 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Loski
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vesin
Kontaktovat uživatele:

Re: kontrolka baterie

Příspěvek od Loski » 16.09.2010 15:36

v ŘJ to není to vím na 1000000000000000%
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů