focus 2 nestartuje, ani přes startovací kabely - prosím pomoc
Napsal: 13.04.2020 09:24
Ahoj, už se mi v minulosti párkrát stalo, že se mi vybila autobaterie z důvodu méně častého ježdění ve focus 2 rok 2006. Projev byl vždy stejný, člověk otočil klíčkem, že chce startovat, ale místo naskočení zvuk jako když někdo střílí z pistole plastové kuličky. Opravdu zvuk plastového kulometu, který zněl vždy když člověk držel klíček v pozici startování. V tomto stavu jsem vždy auto nastartoval pomocí kabelů a druhého auta a nebyl problém.
Nyní jsem sedl do focusu a udělala to stejnou věc, ale protože jsem neměl čas to řešit nabíjením přes kabely, tak jsem to odložil o cca měsíc dva a nyní je již situace jiná. Po otočení klíčku a pokus o start už neslyším to cvakání ala pistolka na plastové kuličky. Je mrtvolné ticho. Je možné že se kromě baterie, která je vybitá pokazilo ještě něco dalšího, ikdyž auto zrovna vůbec nejezdilo ?
1) strčím klíček, otočím na pozici II. naskočí barevné ikonky, nenaskočí na displeji počet km, to je prázdné a neukazuje. Ikonky po chvíli zhasnou a ikonka imobilizéru, malé červené kolečko bliká rychle. zajímavé, že když klíček vyndám, nebo je na pozici I. tak to kilometry normálně ukazuje, ale na pozici II. už je nekazuje a displej je mrtvý. Zároveň, když otočím klíček na pozici II. tak něco sepne ve skřínce jak jsou pojistky, vpravo u spolujezdce jak je kastlík, ale to je možná běžné.
Čeho jsem si dále všiml, že když otočím klíček do polohy II. aniž bych zkoušel start, tak poté něco chvíli "klepe" cvaká v motorovém prostoru. Třeba 10x to cvakne a konec. Pokud klíčkem otočím do polohy II. několikrát po sobě, protože to zkouším, tak poté cvakání v motoru je tolikrát delší.
Popisuji to velmi amatérsky, protože vážně nevím, co se pokazilo, nebo na co se zaměřit, co to může znamenat. Je jasné, že baterie je vybitá, ale asi není úplně 100% KO, když ikonky naskočí, nějaký proud tam jde. Jinak zezačátku šlo i pustit větráčky, ale ty už nyní pustit nejdou. Stěrač jde když držím páčku celou dobu, tak to pomalu setře. Když do páčky stěrače jen klepnu, tak na skle stěrač vyjede o pár mm a zůstane seknutý.
Co vše vyzkoušet ? Auto nenastartovalo, ani se nic nezměnilo ačkoliv jsem to zkoušel přes kabely z druhého auta a to předtím vždy fungovalo. Nyní ale chybí po otočení klíčku to pověstné cvakání. Děkuji Vám za všechny tipy a rady.
Nyní jsem sedl do focusu a udělala to stejnou věc, ale protože jsem neměl čas to řešit nabíjením přes kabely, tak jsem to odložil o cca měsíc dva a nyní je již situace jiná. Po otočení klíčku a pokus o start už neslyším to cvakání ala pistolka na plastové kuličky. Je mrtvolné ticho. Je možné že se kromě baterie, která je vybitá pokazilo ještě něco dalšího, ikdyž auto zrovna vůbec nejezdilo ?
1) strčím klíček, otočím na pozici II. naskočí barevné ikonky, nenaskočí na displeji počet km, to je prázdné a neukazuje. Ikonky po chvíli zhasnou a ikonka imobilizéru, malé červené kolečko bliká rychle. zajímavé, že když klíček vyndám, nebo je na pozici I. tak to kilometry normálně ukazuje, ale na pozici II. už je nekazuje a displej je mrtvý. Zároveň, když otočím klíček na pozici II. tak něco sepne ve skřínce jak jsou pojistky, vpravo u spolujezdce jak je kastlík, ale to je možná běžné.
Čeho jsem si dále všiml, že když otočím klíček do polohy II. aniž bych zkoušel start, tak poté něco chvíli "klepe" cvaká v motorovém prostoru. Třeba 10x to cvakne a konec. Pokud klíčkem otočím do polohy II. několikrát po sobě, protože to zkouším, tak poté cvakání v motoru je tolikrát delší.
Popisuji to velmi amatérsky, protože vážně nevím, co se pokazilo, nebo na co se zaměřit, co to může znamenat. Je jasné, že baterie je vybitá, ale asi není úplně 100% KO, když ikonky naskočí, nějaký proud tam jde. Jinak zezačátku šlo i pustit větráčky, ale ty už nyní pustit nejdou. Stěrač jde když držím páčku celou dobu, tak to pomalu setře. Když do páčky stěrače jen klepnu, tak na skle stěrač vyjede o pár mm a zůstane seknutý.
Co vše vyzkoušet ? Auto nenastartovalo, ani se nic nezměnilo ačkoliv jsem to zkoušel přes kabely z druhého auta a to předtím vždy fungovalo. Nyní ale chybí po otočení klíčku to pověstné cvakání. Děkuji Vám za všechny tipy a rady.