On ten odporový drát bude hřát stejně jako ekvivalent 0,5 mm2 cu drátu, akorát to hřeje na 20 centimetrech místo na 5 metrech --> na 5m se to teplo líp vyzáří.
PWM bych já osobně nedával, protože v jednoduchosti je síla. Na drátu se nemá co rozbít, navíc PWM bude už z principu vyrábět rušení. Lepší je vymyslet, kam s tím drátem, aby mohl topit a nic nezničil. Nebo se na to vykašlat, najezdil jsem s focusem 70 tisíc km a holt jsem občas vyměnil žárovku, byl tam dobrý přístup a nestály raketu (na xenonu, kde výbojka stojí 1000 czk, bych to řešil, ale nemusím, protože mazdu jsem koupil už s LED světly pro denní svícení).
(Jinak, životnost žárovek to určitě prodlouží, snížení o 0,5V nevypadá moc, ale ono jde spíš o výkon a hlavně o proud při zapnutí, kdy je žárovka studená, má mnohem nižší odpor = mnohem vyšší proud --> a ten právě ten odporový drát omezí. Škodovka to jako hotfix do fabií nevymyslela pro nic za nic a ford to tam nakonec taky nedává jen tak na parádu.)
Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 3394
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0 benzín, 2004 (10/2015-dosud)
Ford Focus Turnier, 1.6 16V benzín, kombi, 2002 (05/2009-10/2015)
Mazda 6, 2.0 benzín, 2004 (10/2015-dosud)
Ford Focus Turnier, 1.6 16V benzín, kombi, 2002 (05/2009-10/2015)
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 29.11.2020 13:34
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Zdravím chalani, tak vo finále už mám funkčné svietenie tak ako má byť. Najprv som kúpil drôt a konektory, ale nakoniec som skočil do fordu a objednali mi origoš kábel z DE podľa FINIS (týždeň som si počkal).
Musel som len prerobiť menší konektor a dať tam 3,5mm klasický (na fotke ten s červeným plastom), pôvodný na kábli bol moc široký. Inak ten origoš kábel je viditeľne iný, tvrdý, hrubá izolácia a nieje medený (samozrejme). Ale prekvapivo má klasický 6,35mm a cca 4mm konektor, ktoré sa mi nezdajú práve stavané na vysoké zaťaženie. Dúfam že vydržia... Prikladám na fotkách aj origoš Ford konektory z 5m štandard kábla vyfotené tu na fóre... Všetko je na fotkách.
No a hlavné je, že pvšetko funguje, a pri prepnutí na denné svetlo (položil som telefon s bleskom na senzor) sa cca po 10 sekundách zhasne všetko, ostanú svietiť len stretávačky a parkovačky, a parkovačky po dalsších cca 10 sekundách zhasnú a svietia len stretávačky. A svietia viditeľne slabšie, je to ľahko rozoznateľné okom a nieje to len klam, takže predlžuje sa životnosť žiarovek, hlavne tých drahých. Takže u mňa spokojnosť, končne nemusím myslieť na svetlá, stále sú v polohe Auto. Ak máte otázky, rád odpoviem.
A dakujem všetkým za rady
Musel som len prerobiť menší konektor a dať tam 3,5mm klasický (na fotke ten s červeným plastom), pôvodný na kábli bol moc široký. Inak ten origoš kábel je viditeľne iný, tvrdý, hrubá izolácia a nieje medený (samozrejme). Ale prekvapivo má klasický 6,35mm a cca 4mm konektor, ktoré sa mi nezdajú práve stavané na vysoké zaťaženie. Dúfam že vydržia... Prikladám na fotkách aj origoš Ford konektory z 5m štandard kábla vyfotené tu na fóre... Všetko je na fotkách.
No a hlavné je, že pvšetko funguje, a pri prepnutí na denné svetlo (položil som telefon s bleskom na senzor) sa cca po 10 sekundách zhasne všetko, ostanú svietiť len stretávačky a parkovačky, a parkovačky po dalsších cca 10 sekundách zhasnú a svietia len stretávačky. A svietia viditeľne slabšie, je to ľahko rozoznateľné okom a nieje to len klam, takže predlžuje sa životnosť žiarovek, hlavne tých drahých. Takže u mňa spokojnosť, končne nemusím myslieť na svetlá, stále sú v polohe Auto. Ak máte otázky, rád odpoviem.
A dakujem všetkým za rady

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 4 hosti