rozsvítila se kontrolka motoru.
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 02.01.2017 16:55
Re: rozsvítila se kontrolka motoru.
Zdravím, už asi 3,5 roka, možno aj dlhšie mi svieti kontrolka diagnostiky motoru. Na diagnostike povedali, že je to lambda, vraj pokiaľ motor ide, necuká, nestráca výkon máme to nechať tak. Motor zatiaľ beží bez nejakých vážnejších problémov, má normálnu spotrebu a aj výkon.Po odpojení batérie kontrolka zhasne tak na 70-100 niekedy aj 200 km. Nevie mi niekto povedať, či je odídená lambda za katalyzátorom?
Ford Focus Kombi 1.8 16V 85KW ZETEC-E 2001
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: rozsvítila se kontrolka motoru.
Nevie.
A klidně to může být děravý výfuk někde před lambdou (pletenec, svody), stgačí i malá díra co neni slyšet...
A klidně to může být děravý výfuk někde před lambdou (pletenec, svody), stgačí i malá díra co neni slyšet...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 02.01.2017 16:55
Re: rozsvítila se kontrolka motoru.
Stredný a koncový diel výfuku bol menený, pletenec je u 1.8 16V za lambdou.
Ford Focus Kombi 1.8 16V 85KW ZETEC-E 2001
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12850
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: rozsvítila se kontrolka motoru.
Moze to byt lambda (obe). Moze to byt kat. Moze to byt nieco s motorom. Bez podrobnejsieho skumania tazko povedat.
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 02.01.2017 16:55
Re: rozsvítila se kontrolka motoru.
Katalyzátor je ešte pôvodný a vyzerá to tak, že aj lambdy, keď sa oteplí na jar, budem musieť pozrieť lepšie celú výfukovú sústavu. Má to najazdených 182 000 km, takže skôr by som to typoval na lambdy, ešte ich premerám.
Ford Focus Kombi 1.8 16V 85KW ZETEC-E 2001
- jarod72pm
- Člen klubu
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: rozsvítila se kontrolka motoru.
Přední lambda pokud ti odejde projeví se to většinou zvýšenou spotřebou a motor se může chovat divně , pokud odejde kat nemusí se to na chodu motoru a spotřebě taky projevit stejně jako zadní lambda která je více méně pro informaci jak funguje kat takže kontrolka motoru vyskočí a po vymazání se pravidelně znovu rozsvěcuje , bližší info co je za problém určí až diagnostika která přesně určí podle obd kodů problém. Není to pravidlem ale lambda by měla vydržet déle než katalyzátor.m112 píše:Zdravím, už asi 3,5 roka, možno aj dlhšie mi svieti kontrolka diagnostiky motoru. Na diagnostike povedali, že je to lambda, vraj pokiaľ motor ide, necuká, nestráca výkon máme to nechať tak. Motor zatiaľ beží bez nejakých vážnejších problémov, má normálnu spotrebu a aj výkon.Po odpojení batérie kontrolka zhasne tak na 70-100 niekedy aj 200 km. Nevie mi niekto povedať, či je odídená lambda za katalyzátorom?
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 02.01.2017 16:55
Re: rozsvítila se kontrolka motoru.
Predná lambda bola už menená, emisnou kontrolou to vo februári 2016 prešlo, takže podľa mňa je to zadná lambda, už som ju objednal
Ford Focus Kombi 1.8 16V 85KW ZETEC-E 2001
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozsvítila se kontrolka motoru.
jj..ekologove se muzou tesit..euro 6 i na benzin bude mit 3 katy a 2 filtry pevnejch castic+ minimalne 5 lambda sond..a vsema to bude rizeny ..a naftaky to budou mit 2x..uz nebudou zadny trubky na vyfuku protoze to bude jeden kat a filtr PDF za druhym az dozadu a zarucene z vyfuku pujde cistci vzduch nez to bude nasavat
..zadni sondu nereste a kupte si ten checker a je po starostech i s vyndanym katem....
..zadni sondu nereste a kupte si ten checker a je po starostech i s vyndanym katem....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 20.03.2012 18:51
Re: rozsvítila se kontrolka motoru.
Ahojte,patriotskk píše:Ahojte,
posledný rok sa mi v určitých intervaloch (nepravidelných, raz po 400 km, raz po 2000 km) rozsvecuje kontrolka poruchy motoru. Po odpojení batérie kontrolka zhasne a zasvieti po nejakom čase. Trištvrte roka som sa snažil pozorovať ,,správanie sa auta,, , pre istotu, ale popišem aj problémy predtým (sorry za slohovú prácu).
Auto som kúpil v roku 2012 (cca 102 000 km, neviem či sú reálne- auto z dovozu), jazdilo super, cez známeho kontrola na STK a EK- všetko ok, nasledovala výmena rozvodov, sviečok (NGK),... auto jazdilo bez problémov. Prvý problém sa objavil na riadnej STK o pol roka, s tým, že technik mal problém udržať otáčky motora medzi 2200- 3000 (do 2200 všetko ok, potom kolísanie a zrazu vyleteli hore), nakoniec sa to však podarilo. Odporučili mi vymeniť voľnobežný ventil, čo som si overoval aj tu na fóre a mnohí potvrdili, že to tento problém vyriešilo. Mne však nie. Auto jazdilo v pohode, len do kopca som mal pocit akoby strácalo ťah a keď som napr na 2 alebo 3 dupol na plyn občas to veľmi jemne cukalo, ale nebolo to nič hrozné tak som to nejako neriešil. Po dvoch rokoch (50 000 km) opäť STK a na EK problém s udržaním otáčok, tiež sa to podarilo namerať len tak tak. Rok som jazdil v pohode a potom zasvietila kontrolka poruchy motoru (auto bez zmeny správania), odpojil som baterku, kontrolka zhasla, no po 150 km znova zasvietila. Znova som odpojil baterku, napadlo ma aj skontrolovať olej- hladina oleja nejaké 2 mm pod minimom. Olej doliaty medzi rysky kontrolka zasvietila po nejakých 600 km (všetko som zapisoval:-) ), pozriem olej a bol na mimine, chladiaca kvapalina ok, od kúpy auta tam šlo možno deci. Šiel som k známemu na diagnostiku, vyhodilo chybu (číslo si nepamatám)- lambda sonda, katalyzátor. Dolial som olej, vždy medzi rysky, auto som na diaľnici poriadne prevetral, kontrolka potom zasvietila po 1200 km-olej znova pod minimom. Olej som pravidelne kontroloval a dolieval a keď kontrolka zasvietila, vždy bol okolo minima (oranžová kontrolka motora, nie mazania)- trištvrte roka som si toto sledoval a zapisoval, chyba na diagnostike rovnaká- spotreba oleja na 15 000 km, 4 litre. Auto som nechcel predať, tak som to dal spraviť (áno viem, neoplatí sa to, je to drahé... k autu mám vzťah, poslúžilo mi dobre, tak som zainvestoval). Vymenili mi semeringy ventilov, ventily, piestne krúžky, tesnenie pod hlavou motora, tesnenie veka ventilov, sviečky (NGK), ojničné ložiská, rovno som dal aj rozvody a spojku keďže už občas zapískala... skoro nové auto:-). Po tejto ,,oprave" som autom jazdil tak 2000 km s ,,ľahkou" nohou, medzi 2000-3000 otáčok. Auto je výkonovo citeľne silnejšie, na dialnici sa v pohode bralo aj do kopca, v nižších otáčkach mám pocit akoby bol motor hlučnejší (môže to byť subjektívne), kolísanie otáčok od tých 2200 sa upravilo- pri studenom motore je to kolísanie badať, pri zohriatom skoro zmizlo, olej sa aj po 600 km držal na rovnakej hladine. Do STK som najazdil 2500 km (olej ubudol o cca 2 mm- predtým presne medzi ryskami), otáčky sa dali udržať, ale pri EK vždy v posledných sekundách merania sa ,,posrali,, nejaké hodnoty (nepamatám si aké, viem že tam bol kyslík, boli tri a vždy sa posrala iná). Na štvrtý krát to bolo všetko v norme, i keď na hrane, ale vždy v posledných sekundách merania sa to začalo kašlať. Technik povedal, že to môže byť lambda sonda, ja ako laik neviem, či hovorí pravdu alebo nie:-), ale hned som si spomenul na kontrolku a chybu lambda sonda, katalyzátor. Asi ďalších 100 km bolo všetko ok, potom zasvietila stará známa porucha motora, olej na minime. Odpojil som baterku, dolial olej, 1200 km som jazdil a zasvietila znovu, olej znova na minime... olej som dolial,teraz čakám kedy znova zasvieti, ale fakt už neviem čo s tým môže byť, riešenie pokus omyl ma moc nebaví, nehovoriac o tom že je to dosť drahé riešenie. Z výfuku mi ide ,, biely dym,, - para, kým sa motor nezohreje, vidno ho len ked je chladno, výfuk nevyzerá byť zahádzaný od oleja, pod autom škvrny od oleja nebadám. Pri studenom motore cítim občas smrad z benzínu, hlavne pri cúvaní, a pri studenom motore pri pomalšom rozbehu auto pár krát trhne/ cukne (silnejšie ako pred ,,opravou"), po pár sekundách je to ok a ked sa ohreje je všetko ok.
Ešte raz sorry za slohovú prácu, ale už fakt neviem čo s tým a predať to nechcem. Jednak som si na to auto zvykol a druh vec, keby mne niekto predá auto s takouto vadou, tak ho s ním zrazím.
Díky moc.
tak nejakú dobu som môj problém dôkladne sledoval...motor stále žerie olej, kontrolka svieti, ked odpojím baterku po 150 km sa rozsvieti zase. Občasné cukanie spomínané minule sa zmenilo, nerobí to len pri studenom motore. niekedy cuká aj ked je motor zohriaty a v otáčkach, napr pri jazde na dialnici ked potrebujem prudšie zrýchliť. Niekedy ked idem po dialnici, cuká to, dôjdem do práce, vypnem motor, za pol hodku sadnem do auta a vôbec to necuká a netrhá. Diagnostika ukazuje iba chybu lambda sonda, katalyzátor. Chcel som ísť na nejakú detailnejšiu diagnostiku, ale mám typ motora FYDB a s tým bol problém. všetky v okolí dostupnú servisy Ford mi povedali že na môj ročník diagnostiku nerobia a ostatné servisy nemaju podporu pre typ FYDB. Dal som zmerať tlaky a ,,omrknúť,, auto automechanikovi. 1. a 4. valec majú ,,slabé tlaky,,- okolo 6-7 (jednotky neviem,nevyznám sa do toho) a to bol motor prekružkovaný. V saní či kde, bola tiež masnota. Povedali mi, že sa to da riešiť vybrusom, ale že treba zvaziť či sa mi to oplatí...v jednom príspevku boli spomínané posunuté rozvody, nevyznám sa, ale je možné že posunuté rozvody môžu sposobovať žranie oleja a nízke tlaky? Kupovať druhý motor je tiež lotéria, nehovoriac o tom že motory typu FYDB su na SVK relatívne zriedkavé a neviem čo by to robilo...plus neviem či ten motor je vôbec v poriadku a tak...ale investovať nejakých 700-800 euro do auta, ktoré má 16 rokov sa mi tiež zdá veľa.
díky
Ford Focus 1,6 16 V, 74 kw, r.v.01/2001
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: rozsvítila se kontrolka motoru.
1. a 4. valec majú ,,slabé tlaky,,- okolo 6-7
tady, je příčina.
tady, je příčina.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 20.03.2012 18:51
Re: rozsvítila se kontrolka motoru.
To mi je jasné, ale piesty boli prekruzkovane, ventily vymenene....moze to byt rozvodmi, alebo treba vybrus motora?
Ford Focus 1,6 16 V, 74 kw, r.v.01/2001
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5653
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: rozsvítila se kontrolka motoru.
jestliže, naměřil 6-7 " atm "
tak jedině kroužky, nebo ventily.
tak jedině kroužky, nebo ventily.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozsvítila se kontrolka motoru.
ja bych vsadil na ventily....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13029
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: rozsvítila se kontrolka motoru.
Tady je nejspíš další příklad, že jakákoliv generálka tohoto motoru postrádá smysl a výsledek je vždy nejistý. Bohužel. Smysl má snad jen go palice (gufera, zabrousit sedla atd.), pokud se to udělá tak jak se má.
Pokud někdo jen pomění třeba kroužky, bez výbrusu a všeho co k tomu patří, tak je to investice zbytečná.
Pokud se to nechá udělat se vším, aby to fungovalo, dostane se na nesmyslnou cenu dalšího celého auta.
Jediná cesta je vyměnit celý motor.
Pokud někdo jen pomění třeba kroužky, bez výbrusu a všeho co k tomu patří, tak je to investice zbytečná.
Pokud se to nechá udělat se vším, aby to fungovalo, dostane se na nesmyslnou cenu dalšího celého auta.
Jediná cesta je vyměnit celý motor.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: rozsvítila se kontrolka motoru.
nehlede na to ze pokud maji 2 valce 6-7 atm a ostatni dva kolem 11 .tak dost trpi torzne klikovka..a hlavne jeji prostredni dva lagry co ji drzej k bloku....protoze jeden valec pri zazehu vytvori dejme tomu 100atm...a dalsi 180 atm(obrazne)
..nehlede na to ze kdyz ty dva moc netesnej..tak to podle mne vytlacuje olej do saciho potrubi z motoru...
..nehlede na to ze kdyz ty dva moc netesnej..tak to podle mne vytlacuje olej do saciho potrubi z motoru...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti