divný zvuk z motoru
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: divný zvuk z motoru
Hm, drobný dotaz. Kam na vašem motoru vede ta plastová podtlaková hadice, co je zepředu nasazená na škrtící klapku do toho "červeného" ústí a má na sobě jakýsi ten diskovitý filtr nebo co to je? Ta, co je tady na tom obrázku hned napravo od měrky oleje:
https://photos.smugmug.com/photos/i-tX4 ... 47X-X2.jpg
Na tomhle obrázku (který není můj) mi přijde, že vede někam k EVAP ventilu vlevo nahoře - není tak úplně poznat, jestli přímo do něj, nebo někam pod ním dál. V pár videích na YouTube a i na dalších fotkách různě po netu jsem viděl totéž - hadice vede někam tam nahoru doleva.
Na mém motoru ale tahle hadice, jestli dobře koukám, vede doprava nahoru do posilovače brzd?
https://photos.smugmug.com/photos/i-tX4 ... 47X-X2.jpg
Na tomhle obrázku (který není můj) mi přijde, že vede někam k EVAP ventilu vlevo nahoře - není tak úplně poznat, jestli přímo do něj, nebo někam pod ním dál. V pár videích na YouTube a i na dalších fotkách různě po netu jsem viděl totéž - hadice vede někam tam nahoru doleva.
Na mém motoru ale tahle hadice, jestli dobře koukám, vede doprava nahoru do posilovače brzd?
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: divný zvuk z motoru
Tak jsem vyměnil lambdu (stejně jsem to měl výhledově v plánu), kromě toho jsem ještě zkusil jiný volnoběžný ventil...a nic, pořád stejné. Tak nevím. Vyměňovat MAP se mi naslepo úplně nechce.
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 537
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: divný zvuk z motoru
Presne, mohla.Case píše:Tak na změření amplitudy by nižší rychlost diagnostiky neměla vadit. Ale přiznávám, že mě doteď nenapadlo, že by mohla stará lambda s pomalejší odezvou způsobovat vysoké korekce jenom na volnoběh a v nižších otáčkách a ne ve vyšších. Každopádně osciloskop nemám, takže to neověřím.
Jinak si prihreju, s dovolenim, polivcicku - Fordiagem se podivas na lambdy napr. takto:
https://www.youtube.com/watch?v=t5t-T4cIX9U
Oscik neni treba. Ne kazda seriova diag. je pomala
Vetsi zatizeni motoru = vice tepla do vyfuku = lepsi prohrati umirajici lambdy = jeji rychlejsi reakce. Obvzlast toto plati, ale ne jenom, v pripade kdy ma lambda poskozene vytapeni.Case píše:Jestli skutečně může (a pak by mě určitě zajímalo něco víc o tom, proč tomu tak je, na jakém principu ten stav vznikne - mně přijde, že by se pomalost lambdy měla projevovat v nízkých i vysokých otáčkách zhruba stejně, ne-li naopak ve vysokých víc
Jinak rozkmit signalu neni moc dulezity, mnohem dulezitejsi je rychlost prebehu.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: divný zvuk z motoru
Jo, mě pak, když jsem nad tím víc přemýšlel, taky napadlo, že by to mohla dělat následkem horšího zahřívání, které třeba ještě není úplně v háji, ale už ji nezvládá prohřát tak, jak by mělo. Jeden z důvodů, proč jsem se rozhodl ji teda vyměnit hned, i když se stávající lambda navenek pořád jevila uspokojivě funkční. Bohužel to teda nepomohlo a původní lambda by bývala zřejmě ještě nějakou dobu vydržela. Ale tak přinejmenším se trochu zlepšila odezva motoru a mám zkrátka novou lambdu, o které vím, jak je stará, na rozdíl od té původní.
Fordiag je hezký, copak o to. Bohužel ta cena je pro moje potřeby (a možnosti) celkem vysoká - až na výjimky si vystačím s OBD2. Mimochodem když se ve Forscanu nedívá třeba právě na lambdu přes OBD2, ale přímo přes Ford PIDy, tak je to taky rychlejší a jemnější. Hrabat se v autech nějak častěji/aktivněji, tak bych ale do Fordiagu nepochybně investoval.
Když už s ODB2/Forscanem narážím na nějaká omezení, tak to stejně bývá spíš kvůli tomu, že si nejsem jistý, jestli hodnoty, které vidím, jsou ještě v normálu nebo už ne. Viz třeba teď ten MAP senzor.
Fordiag je hezký, copak o to. Bohužel ta cena je pro moje potřeby (a možnosti) celkem vysoká - až na výjimky si vystačím s OBD2. Mimochodem když se ve Forscanu nedívá třeba právě na lambdu přes OBD2, ale přímo přes Ford PIDy, tak je to taky rychlejší a jemnější. Hrabat se v autech nějak častěji/aktivněji, tak bych ale do Fordiagu nepochybně investoval.
Když už s ODB2/Forscanem narážím na nějaká omezení, tak to stejně bývá spíš kvůli tomu, že si nejsem jistý, jestli hodnoty, které vidím, jsou ještě v normálu nebo už ne. Viz třeba teď ten MAP senzor.
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: divný zvuk z motoru
No, tak to vypadá, že mám alespoň v mém případě odpověď jak na své problémy s chudou směsí na volnoběh a v nízkých otáčkách, tak i na ten tady řešený "divný zvuk", tedy detonace - MAP senzor. Můj MAP senzor evidentně odečítal tlak poblíž atmosférického víceméně správně (takže nebylo na první pohled evidentní, že by byl špatný), ale s klesajícím tlakem se zvětšovala jeho chyba. Na volnoběh už udával o nějakých 5 kPa nižší tlak, než jaký skutečně v sání byl, a při intenzivním brždění motorem byl ten rozdíl dokonce ještě o něco větší (občas i 7-8 kPa). Což sice opět nebylo dost na to, aby řídící jednotka vyhodila chybu MAP senzoru, ale bylo to dost na to, aby to řídící jednotku nezanedbatelně rozhodilo při základním výpočtu bohatosti směsi (protože MAP senzor hlásil nižší tlak, než v sání ve skutečnosti byl, tak řídící jednotka předpokládala, že je v sání méně vzduchu a je tedy potřeba méně paliva) a tuhle chybu potom musela dohánět vysokou pozitivní korekcí podle toho, co jí hlásila lambda.
Takže jsem vyměnil MAP senzor (vřelé díky Fordu za to, jak příšerně ho na tomhle motoru umístil, fakt peklo) a moje korekce na volnoběh jsou teď kolem 6 % namísto těch 25-30 %, které jsem běžně vídal předtím.
No a na ty detonace měla tahle změna taky dost pozitivní dopad - teď v těch dusných vedrech se ozývaly dost intenzivně a nedalo moc práce je vyvolat i třeba na několik vteřin (jakkoliv jsem se tomu pochopitelně snažil co nejvíc vyhýbat), po výměně jsem toho sice zatím až tak moc nenajezdil, ale snažil jsem se hodně usilovně o to, abych motor k detonacím přiměl, a prakticky se mi to nepodařilo - párkrát se trochu ozvaly, ale skutečně jen trochu a hlavně velice krátce. Což může být skutečně víceméně normální.
Takže jsem vyměnil MAP senzor (vřelé díky Fordu za to, jak příšerně ho na tomhle motoru umístil, fakt peklo) a moje korekce na volnoběh jsou teď kolem 6 % namísto těch 25-30 %, které jsem běžně vídal předtím.
No a na ty detonace měla tahle změna taky dost pozitivní dopad - teď v těch dusných vedrech se ozývaly dost intenzivně a nedalo moc práce je vyvolat i třeba na několik vteřin (jakkoliv jsem se tomu pochopitelně snažil co nejvíc vyhýbat), po výměně jsem toho sice zatím až tak moc nenajezdil, ale snažil jsem se hodně usilovně o to, abych motor k detonacím přiměl, a prakticky se mi to nepodařilo - párkrát se trochu ozvaly, ale skutečně jen trochu a hlavně velice krátce. Což může být skutečně víceméně normální.
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 537
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: divný zvuk z motoru
Gratuluji. A diky za popsani vysledku.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- pavel85
- Nováček
- Příspěvky: 159
- Registrován: 09.09.2012 22:05
- Bydliště: Lichnov okr. Nový Jičín
-
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 02.07.2014 01:47
- Bydliště: Olomouc
Re: divný zvuk z motoru
Díky. Já si prostě vždycky musím vyžrat nějaké těžko identifikovatelné speciality
Jinak se zdá, že korekce se přece jen ještě usazují - během včerejšího pojíždění jsem se už z těch zhruba 6 procent na volnoběh dostal někam ke dvěma Detonace jsem včera navzdory dusnému vedru neslyšel za jízdy ani jednou, to už se mi dlouho nestalo.
Každopádně takhle vyrovnanou křivku (no, teď vlastně spíš skoro přímku) průběhu LTFT během jízdy jsem na tomhle autě ještě neviděl. A motor má (asi celkem nepřekvapivě) zase o něco hladší a "spokojenější" chod. Takže u mě dobrý. Jsem zvědavý, jestli se to nějak odrazí na spotřebě, která nebyla sice kdovíjak strašlivá, ale pořád by bývala IMO mohla být trochu nižší.
Jinak se zdá, že korekce se přece jen ještě usazují - během včerejšího pojíždění jsem se už z těch zhruba 6 procent na volnoběh dostal někam ke dvěma Detonace jsem včera navzdory dusnému vedru neslyšel za jízdy ani jednou, to už se mi dlouho nestalo.
Každopádně takhle vyrovnanou křivku (no, teď vlastně spíš skoro přímku) průběhu LTFT během jízdy jsem na tomhle autě ještě neviděl. A motor má (asi celkem nepřekvapivě) zase o něco hladší a "spokojenější" chod. Takže u mě dobrý. Jsem zvědavý, jestli se to nějak odrazí na spotřebě, která nebyla sice kdovíjak strašlivá, ale pořád by bývala IMO mohla být trochu nižší.
Focus kombi Mk1.5 2002, 1.6 16V 74kW FYDD
- Specík
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.12.2013 22:36
- Bydliště: Šumavsko
Re: divný zvuk z motoru
Ahoj,
Už jsem bezradný s kvílením z motoru při volnoběhu. Sice to není Focus ale Duratec to je, stejný jako 2.0 ve focusu.
Nenapadlo by někoho kde hledat?
Od alternatoru to není. Je sundaný kliňák.
Pouze ohřáté na volnoběh, dotku se plynu a ticho, pak to zase začne.
https://youtu.be/WFBVPEAIeMk
Motor je po Go, uvnitř v pořádku. Dělalo to i před. Je po repasi i hlava. Diky moc!
Už jsem bezradný s kvílením z motoru při volnoběhu. Sice to není Focus ale Duratec to je, stejný jako 2.0 ve focusu.
Nenapadlo by někoho kde hledat?
Od alternatoru to není. Je sundaný kliňák.
Pouze ohřáté na volnoběh, dotku se plynu a ticho, pak to zase začne.
https://youtu.be/WFBVPEAIeMk
Motor je po Go, uvnitř v pořádku. Dělalo to i před. Je po repasi i hlava. Diky moc!
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw
Mazda Tribute 2.3 110kw
- Specík
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.12.2013 22:36
- Bydliště: Šumavsko
Re: divný zvuk z motoru
Ještě lepší video: https://youtu.be/8ba_nOdgPBY
Jestli na to někdo přijde pošlu mu pivo z místního pivovaru! Už mi z toho jebne v servisu netuší nikdo.
Jestli na to někdo přijde pošlu mu pivo z místního pivovaru! Už mi z toho jebne v servisu netuší nikdo.
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw
Mazda Tribute 2.3 110kw
- jojto
- Nováček
- Příspěvky: 103
- Registrován: 23.03.2017 18:59
Re: divný zvuk z motoru
Ak je tam iba jeden pomocný remeň, čo asi áno, tak ja by som zameral pozornosť na obe kladky rozvodu.
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust
- Specík
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.12.2013 22:36
- Bydliště: Šumavsko
Re: divný zvuk z motoru
Je tam rozvodovej řetěz (komplet nový) a řemen příslušenství je sundaný - kladky, alternator, pumpa, servo to není.
Focus II 2.0 16V 107kw Titanium+
Mazda Tribute 2.3 110kw
Mazda Tribute 2.3 110kw
- jojto
- Nováček
- Příspěvky: 103
- Registrován: 23.03.2017 18:59
Re: divný zvuk z motoru
Pokiaľ sa teda menil komplet rozvod, s oboma reťazami a komplet príslušenstvom, skontroval by som sanie od klapky, podtl. hadice na prípadnú prasklinu, netesnosť. Vymáčknutie spojky bez zmeny? Z ktorej strany to ide? Je to intenzívnejšie z vrchu, alebo zospodu? Dlhý skrutkovač, prikladať na miesta a ucho na rukoväť.
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust
-
- Junior
- Příspěvky: 221
- Registrován: 01.09.2011 17:22
- Bydliště: Nymburk
Re: divný zvuk z motoru
Tak když už se tu řeší mazdy tak snad nikoho neurazim mám v garáži rozebranou alfu GTV 2.0, má elektricky ovládanou klapku sání a odhaduju že nějakým PWM způsobem. Vydává podobný kvílivý zvuky. Takže mohl by to být v tomhle případě volnoběžnej ventil ?
Ford Focus HB 2.0i r.v. 2002
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
-
- Junior
- Příspěvky: 221
- Registrován: 01.09.2011 17:22
- Bydliště: Nymburk
Re: divný zvuk z motoru
Ahoj, přidám se k vám do party
Takhle předevčírem stojím s S-maxem vedle dodávky, stažený okýnka, nastartuju a... ...rachtání ! Vevnitř neni vůbec nic slyšet, tak nevim jak dlouho už s tím jezdím. Už dva dny projíždím tady fórum jestli najdu něco podobnýho a zatim nic.Témat o divným zvuku je tu snad nejvíc ze všech. Bohužel nemám moc čas se v tom hrabat (2.dítě a ještě stavim barák) tak bych rád vyloučil co nejvíc věcí s váma tady. Rachtání nahraju večer na yt, neni to nic moc záznam ale lepší než nic.
Předně to vypadá, že to neustává v záběru. To snad vylučuje pístní čep doufám... Na videu je to pravidelný s motorem ale poslechově to občas zarachotí mimo zážehy. Našel jsem tu napínací kladku drážkáče, to by snad mohlo jít vyzkoušet jednoduše. Nemění se to ani nad 3500 otáček, tak by to snad nemusely být polský klapky v sání. Zdroj nejsem schopnej určit, přijde mi to jako z pod ventildeklu ale.... Doufám v řetěz i když by to zas znamenalo na nic údržbu motoru (230tkm) ale nikde jsem nenašel zvuk volnýho řetězu na duratecu. Naposledy jsem slyšel řetěz u favorita ale to bylo něco úplňe jinýho, ten byl tak krátkej, že už by snad vyšlo líp kdyby tam narvali rovou ozubený kola...
Za nápady díky, jestli máte někdo odkaz na rachtání řetězu rád si poslechnu.
Takhle předevčírem stojím s S-maxem vedle dodávky, stažený okýnka, nastartuju a... ...rachtání ! Vevnitř neni vůbec nic slyšet, tak nevim jak dlouho už s tím jezdím. Už dva dny projíždím tady fórum jestli najdu něco podobnýho a zatim nic.Témat o divným zvuku je tu snad nejvíc ze všech. Bohužel nemám moc čas se v tom hrabat (2.dítě a ještě stavim barák) tak bych rád vyloučil co nejvíc věcí s váma tady. Rachtání nahraju večer na yt, neni to nic moc záznam ale lepší než nic.
Předně to vypadá, že to neustává v záběru. To snad vylučuje pístní čep doufám... Na videu je to pravidelný s motorem ale poslechově to občas zarachotí mimo zážehy. Našel jsem tu napínací kladku drážkáče, to by snad mohlo jít vyzkoušet jednoduše. Nemění se to ani nad 3500 otáček, tak by to snad nemusely být polský klapky v sání. Zdroj nejsem schopnej určit, přijde mi to jako z pod ventildeklu ale.... Doufám v řetěz i když by to zas znamenalo na nic údržbu motoru (230tkm) ale nikde jsem nenašel zvuk volnýho řetězu na duratecu. Naposledy jsem slyšel řetěz u favorita ale to bylo něco úplňe jinýho, ten byl tak krátkej, že už by snad vyšlo líp kdyby tam narvali rovou ozubený kola...
Za nápady díky, jestli máte někdo odkaz na rachtání řetězu rád si poslechnu.
Ford Focus HB 2.0i r.v. 2002
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 6 hostů