lambda sondy FFII 1,6

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Příspěvek od Tomin123 » 27.11.2014 10:23

Romca: EGO11 vypada ok, EGO12 celkem taky, jen v tom prechodu dost rychle prejde do nizkeho napeti (=jako chude=objevi se kyslik za katem). Coz by mohlo znamenat mensi ucinnost katiku. Rozhodne by to ale nezpusobovalo nejake cukani motoru.

Ty data jsou pomala. Cim mene hodnot navolis, tim ty zbyle hodnoty budou rychlejsi, ale zazrak to nebude stejne. (Tomu se rika pokrok :-( Starsi motory s EEC V prenesou 550 hodnot za sekundu a dnesni ..... Holt, driv si s tim vyvojari ecu vic vyhrali, zatimco dnes se pospicha... :evil: )

Jinak - zadni lambdy take kecaji do tvorby smesi, ne ze ne, ale jen v znatelne mensim rozsahu. Primarne tam jsou kvuli kontrolovani ucinnosti katu.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Příspěvek od stano. » 27.11.2014 10:28

Kat nemusi mat mensiu ucinnost, ale nie je dostatocne zohriaty. 1.6 ho ma dost daleko, pod autom, a teraz v zime sa za 10 minut kludnej jazdy nezohreje uplne.
Nemas tam viacej lambda sond? Iba dve?

Uživatelský avatar
Dr.Romca
.
.
Příspěvky: 7111
Registrován: 27.06.2011 15:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Příspěvek od Dr.Romca » 27.11.2014 11:16

Kluci díky, jsou tam naštěstí jen dvě Lambdy, jedna před a druhá za katem...
Ta před katem je měněna za neorigo, původní vyhazovala vyloženě chybu motoru...

Co je prostě divné je to, že ta první lambda neustále hází chybu: Mimo rozsah během decelerace, jiank nic...

Nahlásí jí už po cca 10km jízdy...
A jak jsem psal, motor úplně studený nebyl...

Jinak koukali jste na rozkmit té první lambdy? Kmitá na nějakých cca 0,1V - nevím jestli by neměla kmitat v nižším rozsahu...

jinak jediná jiná možnost je kouknout na to osciloskopem, ale to se mi teď v zimně nechce...

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Příspěvek od stano. » 27.11.2014 11:48

Uplne studeny nie. Pisal si, ze 10 minut jazdy. To je podla mna malo na uplne prehriatie katu pri tychto teplotach. Ale to by malo vplyv na 2. lambdu.
Prva lambda ma dobry rozkmit. Variabil ventilov je v poriadku?

Uživatelský avatar
Dr.Romca
.
.
Příspěvky: 7111
Registrován: 27.06.2011 15:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Příspěvek od Dr.Romca » 27.11.2014 11:53

Jak jsem psal: 15 km tam, 15km zpátky, pak auto 10 minut stálo a pak 10 minut běžel volnoběh + občasné prošlápnutí, pak jsem začal natáčet...

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Příspěvek od stano. » 27.11.2014 12:09

Statie chapem s vypnutym motorom. Za 10 minut vyfuk a kat poriadne vychladne. Neviem, ci 10 minut volnobehu ho zohreje na 1.6 katalyzator na potrebnu teplotu... Bud teda to, alebo asi kat nebude v zrovna dobre kondicii ako pisal Tomin.
Z toho grafu sa zda, ze pusteni plynu a padani otacok este trosku dlhsie drzi bohatu zmes. Ale to moze byt sposobene pomalou odozvou diagnostiky (malo snimkov za sekundu). Asi by to chcelo fakt osciloskop...
Nefrfle lambda ZA katom? Ze RJ nesedia hodnoty medzi nimi, ale pise to na prvu? Podobne ako RJ porovnava cidlo vacky a klukovky. Ak sa pokazi to na vacke, tak hodi chybu na kluke - asi preto, ze to ma vyssiu prioritu (?)
Vyskusat to by znamenalo vymenit kat... Alebo zohnat "oblbovak" na druhu lambdu.
Az taky odbornik na motory nie som, nevrtal som sa v stovkach aut, ze by som to mal odsledovane.

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Příspěvek od Tomin123 » 27.11.2014 13:15

A co ze Ti to hlasi za chybu lambdy ? (posli link na pripadny popis problemu)
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Příspěvek od vitr73 » 27.11.2014 18:53

"Jinak - zadni lambdy take kecaji do tvorby smesi, ne ze ne, ale jen v znatelne mensim rozsahu. Primarne tam jsou kvuli kontrolovani ucinnosti katu."
..a ja tvrdim ze do rizeni vstrikovani nezasahujou....prave jen a pouze proto ze jsou az za katem kde napetovej prubeh je uplne jinej nez na sonde pred katem ktera ridi vstrikovani aby to "necudilo", ta druha sonda jen dohlizi jestli to vykazuje emise dle nastaveni programu na (treba) EURO3...staci si jen prohlednout bin soubor programu v řj a je to videt ze navaznost na chod rizeni to nema....ale to se blbe vysvetluje nekomu kdo to nevidel a vubec nevi jak je stavenej program....
..reknu to jednoduseji...pokud to funguje spravne tak jsou emise v poradku..a pokud jsou v poradku tak museji byt v poradku i potom kdyz se druha sonda odpoji a prezto ze to sviti zavadu tak emise jsou stale stejne-zkousemo a potvrzeno nekolikrat( joo..pokusy to je moje :D )..no zkuste ukecat strejdu na emisich na tohle-zmerit emise a po odpojeni druhe sondy zmerit znovu...a hle-je to upne stejne i prez to ze sviti zavada...uff..osobne zkouseno nekolikrat...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Příspěvek od Tomin123 » 27.11.2014 19:39

vitr73: a proc ma Ford tedy PIDy typu:
R_BIAS1 [% ] REAR Fuel trim 1 (%) RR FUEL TRIM BANK 1
R_BIAS2 [% ] REAR Fuel trim 2 (%) RR FUEL TRIM BANK 2
? :-)
Hledej "rear ego trim"
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
Pittbul
Junior
Junior
Příspěvky: 461
Registrován: 14.10.2012 21:33
Bydliště: Náchodsko

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Příspěvek od Pittbul » 27.11.2014 20:52

Dr.Romca píše:Kluci díky, jsou tam naštěstí jen dvě Lambdy, jedna před a druhá za katem...
Ta před katem je měněna za neorigo, původní vyhazovala vyloženě chybu motoru...

Co je prostě divné je to, že ta první lambda neustále hází chybu: Mimo rozsah během decelerace, jiank nic...

Nahlásí jí už po cca 10km jízdy...
A jak jsem psal, motor úplně studený nebyl...

Jinak koukali jste na rozkmit té první lambdy? Kmitá na nějakých cca 0,1V - nevím jestli by neměla kmitat v nižším rozsahu...

jinak jediná jiná možnost je kouknout na to osciloskopem, ale to se mi teď v zimně nechce...

Cau Romane,

prosim te, jen jsem se chtel zeptat zda tam opravdu mas jen dve lambdy??? Me neorigo diag hlasila take chybu jen na jedne ze ctyr a ve finale byly po smrti vsechny ctyri. Je mi divne, ze by tve TI-VCT melo lambdy jen dve, ale nepru se o to. Nemuzu vedet vsechno.......
Fiesta 1.4 SPORT, 71kW, r. v. 2010

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Příspěvek od vitr73 » 27.11.2014 21:00

Tomin123
ty pidi co pises znamenaji ze ten motor ma 4 lamda sondy a min 2 katy...a obe tebou napsane jsou ty prvni co ridej vstrikovani....kazda je jen pro 2 valce... ty dalsi 2 za katama nic neridej...aspon tak to chapu ja kdyz 4 valce musej mit 4 sondy a 2 katy...
to uz mohli dat sondy 4.4katy a za ne zas 4 sondy ..2 jen pro jeden hrnek.... :mrgreen:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Příspěvek od vitr73 » 27.11.2014 21:09

jo kde sou ty casy kdyz byli 4 lambdy jen na 8valcich-vzdy 2 pro jednu stranu motoru
bank 1 sonda 1 nebo sonda2
a bank 2 sonda1 nebo 2 tzn prave 4 valce a leve 4 valce
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Příspěvek od stano. » 28.11.2014 00:17

1.6 Ti-VCT sa robili s 2 lambdami (jedna pred a jedna za katom) a potom specialne 85kW (ako foki upresnil asi len do 2006) mali 4 lambdy (dve pred katmi, dve za katmi, dva katy)

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Příspěvek od foki » 28.11.2014 07:41

jj jak pise stano 1,6tivct s 85kw mela od 2005 do konec 2006 nebo zacatek 2007 2x kat a 4x lambdu , od 2007 mela 1x kat a 2x lambdu

to stano : fofo 2 ma kat uz na svodech , ne jako ff1 ktere melo kat za svodama a zadni lambdu uprostred podlahy . u ff2 je zadni lambda v urovni rizeni a predni hned za hlavou
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: lambda sondy FFII 1,6 ti-vct

Příspěvek od stano. » 28.11.2014 09:24

:palec_nahoru:
Hej, viem, ze je vyssie, v tom ohybe. Jednotkovy to mal pod riadiacou pakou. Aj tak je to dalej od motora ako 1.8 a 2.0. A volnobehom sa vyfuk/motor prilis nezohrieva.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 7 hostů