Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Odpovědět
Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2988
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jenikHK » 21.02.2019 17:31

Jen taková odbočka - na sestry MkIII mondeu s Duratecem taky nějakou dobu haproval volnoběh. Na příčinu jsem prisel az po té, co pracky přestaly padat pod 2000 - praskla hadicka odvetrani motoru.
Od výměny bez problémů...
Výměna je teda za trest, ale možností tedy je i falešný vzduch.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 21.02.2019 17:37

Tady bych si dovolil zkopírovat můj příspěvek z jiného tématu:

Zakoupena hadice odvětrání za 1030Kč. Celé sání venku - najít všechny šrouby, dostat je ven a hlavně zase pak zpátky je docela fuška. Nakonec jsem použil i endoskopickou kameru, abych vůbec viděl, kde je šroub a abych se na něj trefil ořechem. Kabeláže je tam taky všude dost, navíc jich tam mám ještě i pár od LPG :D Hadice odvětrání v pořádku, ale stejně jsem tam dal tu novou. Zároveň odzkoušen ventil odvětrání.

Výsledek - beze změny, původní hadice byla dobrá.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2988
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jenikHK » 21.02.2019 20:39

Tak nic :( Škoda zbytečné práce - ale není to jediné místo, kde může motor prisavat faleš.

Ještě byl vyse zminen FW - na mojem autě se to taky v rámci záruky řešilo a nahrávali novější. Příležitostně můžu zkouknout...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od stano. » 21.02.2019 21:53

Auto po slabsej buracke na predok a ze by boli prasknute sacie zvody? Neviem ako na Cmaxe, no na Focuse je sanie veeelmi vpredu a nacapene na chladici.

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 21.02.2019 22:16

jenikHK: v autorizovaném servisu jsem se ptal, jestli mají novější FW na moje auto, a řekli "NE"
stano.: svody jsem měl dole vypadaly OK, ale je pravda, že jsem to nějak detailně nestudoval

Jinak ještě jedna informace - při pohybu auta lítá volnoběh jako čert, ale jakmile auto zastaví, tak je jak z učebnice!
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od stano. » 21.02.2019 22:50

Este skus povolit drazkovy remen a tak nastartovat. Tam je myslim elasticky remen a napinacia kladka tam vlastne nie je. Tam sa to sponuje vykrutenim tej hornej vedla sania.

MerHanz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 07.05.2018 18:39
Bydliště: Vamberk

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od MerHanz » 18.03.2019 20:07

Já vyměnil kvůli kvílení řemen i napinak jsem tam nechal dát místo ty pevný řemenice. A změna nula.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw

MerHanz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 07.05.2018 18:39
Bydliště: Vamberk

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od MerHanz » 11.04.2019 15:47

Dneska nová hadice mezi filtr a klapku (stará umřela úplně). A když už to bylo obnažený. Znova jsem okouk klapku. A vibruje v několika úrovních a na volnobehovy pozici se chvěje nonstop i mi přijde nerovnoměrný chod. Video mi z mobilu vložit moc nejde. Takže má někdo zkušenost s novou neorigo klapkou? Koukal jsem konkrétněji na pierburg.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw

MerHanz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 07.05.2018 18:39
Bydliště: Vamberk

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od MerHanz » 12.04.2019 18:04

Tak tady video jak se tam ta potvora vrtí.
YouTube Video
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 14.04.2019 18:06

Za kolik jsi klapku našel? Je to i s tím potenciometrem (plastová část z boku)?
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

MerHanz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 07.05.2018 18:39
Bydliště: Vamberk

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od MerHanz » 14.04.2019 21:30

Nevim jak zjistit, jestli je to celek, když i origo vedou v rozpadu dílů dle čísel jen pod názvem " hrdlo škrtící klapky". Ale našel jsem pierburg už kolem 4 tic . Dneska jsem se konečně dostal k načítání dat za jízdy a podle Forscanu mi na volnoběh za jízdy lítaj trochu hodnoty na TMAP a krátkodobý adaptace taky oscilujou v rozmezí cca 9,5-14 % a dlouhodobý se držej okolo nuly, ale taky lehce oscilujou. To když volnoběh drží. A když to lítá tak lítaj hodnoty na všem ( klapka, TMAP, požadovaná poloha EGRU i oboje adaptace ). Jak ověřit skutečnou polohu egru asi není, jednotka nemá zpětnou vazbu o poloze. A teď babo raď . Někde to přisává trochu vzduch ?? Nebo to rozházej všechno vadný data z TMAP ? Nebo fakt ta klapka ? EGR bych v tejdnu rád zkusil ručně ( sundat vrch s krokovým motorkem a ručně ho zkusit, jestli zavírá pořádně. Jeho zasvinění zjistit už by bylo asi na vypuštění chlazení abych ho vyndal uplně, případný čištění taky.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 14.04.2019 21:45

Přeju hodně štěstí!
Já bych ty 4 tis.Kč za to dal, ale jen pod podmínkou jistoty, že to pomůže. Už jsem laboroval dost a 4 litry na zkoušku nedám. Bohatě stačí, že se mi doma válí za tisícovku hadice odvětrání, kvůli který jsem se navíc hrabal v autě pěknejch hodin (celý sání dolů). Na falešnej vzduch jsem se docela soustředil, v mém případě to jako příčinu s největší pravděpodobností vylučuju.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

MerHanz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 07.05.2018 18:39
Bydliště: Vamberk

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od MerHanz » 14.04.2019 21:52

Sání zhodím a větší rozborky udělám až bude doma druhý auto abych to moh rozebrat a mit to rozhozený. Denně auto potřebuju. TMAP asi nebudu čistit, na více forech jsem zjistil, že kecat může i po vyčištění. Tam asi obětuju těch 6 kil za facet a koupím novej. Jinak jhak řikáš, vědět na tuty, tak tu klapku z fleku objednám. Napadá mě i ten egr, že by nedovřel uplně a jednotka o tom neví, protože nemá od něj zpětnou vazbu. Ale to všechno vařím z vody. Až zase něco pokoumu tak určitě sem nahodím.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jarous350 » 16.04.2019 09:43

Zkusil jsem objednat Tmap z Aláče. Za ty prachy na test dobrý, koupit pak od lepšího výrobce můžu vždycky.
https://www.aliexpress.com/item/1S7A-9F ... 9c545c9539
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2988
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Příspěvek od jenikHK » 16.04.2019 10:39

Osobně bych radši koupil nove BOSCH, které je i z výroby originál, za cca 600,-; abych měl jistotu, že tohle je v pořádku.

Měl jsem TMAP venku kvůli vyčištění (řekl bych, že pomohlo), ale vědět předem, jaká s tím je práce, resp. Sileny přístup (pokud nechceš rozebírat vyndávat saharu, což nechceš), tak rovnou ty peníze obětuju a koupím nové, abych se v tom znova hrabat nemusel.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti