Kolísání otáček a zhasnutí motoru
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2991
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Jen taková odbočka - na sestry MkIII mondeu s Duratecem taky nějakou dobu haproval volnoběh. Na příčinu jsem prisel az po té, co pracky přestaly padat pod 2000 - praskla hadicka odvetrani motoru.
Od výměny bez problémů...
Výměna je teda za trest, ale možností tedy je i falešný vzduch.
Od výměny bez problémů...
Výměna je teda za trest, ale možností tedy je i falešný vzduch.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Tady bych si dovolil zkopírovat můj příspěvek z jiného tématu:
Zakoupena hadice odvětrání za 1030Kč. Celé sání venku - najít všechny šrouby, dostat je ven a hlavně zase pak zpátky je docela fuška. Nakonec jsem použil i endoskopickou kameru, abych vůbec viděl, kde je šroub a abych se na něj trefil ořechem. Kabeláže je tam taky všude dost, navíc jich tam mám ještě i pár od LPG Hadice odvětrání v pořádku, ale stejně jsem tam dal tu novou. Zároveň odzkoušen ventil odvětrání.
Výsledek - beze změny, původní hadice byla dobrá.
Zakoupena hadice odvětrání za 1030Kč. Celé sání venku - najít všechny šrouby, dostat je ven a hlavně zase pak zpátky je docela fuška. Nakonec jsem použil i endoskopickou kameru, abych vůbec viděl, kde je šroub a abych se na něj trefil ořechem. Kabeláže je tam taky všude dost, navíc jich tam mám ještě i pár od LPG Hadice odvětrání v pořádku, ale stejně jsem tam dal tu novou. Zároveň odzkoušen ventil odvětrání.
Výsledek - beze změny, původní hadice byla dobrá.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2991
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Tak nic Škoda zbytečné práce - ale není to jediné místo, kde může motor prisavat faleš.
Ještě byl vyse zminen FW - na mojem autě se to taky v rámci záruky řešilo a nahrávali novější. Příležitostně můžu zkouknout...
Ještě byl vyse zminen FW - na mojem autě se to taky v rámci záruky řešilo a nahrávali novější. Příležitostně můžu zkouknout...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Auto po slabsej buracke na predok a ze by boli prasknute sacie zvody? Neviem ako na Cmaxe, no na Focuse je sanie veeelmi vpredu a nacapene na chladici.
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
jenikHK: v autorizovaném servisu jsem se ptal, jestli mají novější FW na moje auto, a řekli "NE"
stano.: svody jsem měl dole vypadaly OK, ale je pravda, že jsem to nějak detailně nestudoval
Jinak ještě jedna informace - při pohybu auta lítá volnoběh jako čert, ale jakmile auto zastaví, tak je jak z učebnice!
stano.: svody jsem měl dole vypadaly OK, ale je pravda, že jsem to nějak detailně nestudoval
Jinak ještě jedna informace - při pohybu auta lítá volnoběh jako čert, ale jakmile auto zastaví, tak je jak z učebnice!
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Este skus povolit drazkovy remen a tak nastartovat. Tam je myslim elasticky remen a napinacia kladka tam vlastne nie je. Tam sa to sponuje vykrutenim tej hornej vedla sania.
-
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 07.05.2018 18:39
- Bydliště: Vamberk
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Já vyměnil kvůli kvílení řemen i napinak jsem tam nechal dát místo ty pevný řemenice. A změna nula.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 07.05.2018 18:39
- Bydliště: Vamberk
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Dneska nová hadice mezi filtr a klapku (stará umřela úplně). A když už to bylo obnažený. Znova jsem okouk klapku. A vibruje v několika úrovních a na volnobehovy pozici se chvěje nonstop i mi přijde nerovnoměrný chod. Video mi z mobilu vložit moc nejde. Takže má někdo zkušenost s novou neorigo klapkou? Koukal jsem konkrétněji na pierburg.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 07.05.2018 18:39
- Bydliště: Vamberk
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Tak tady video jak se tam ta potvora vrtí.
YouTube Video
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Za kolik jsi klapku našel? Je to i s tím potenciometrem (plastová část z boku)?
-
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 07.05.2018 18:39
- Bydliště: Vamberk
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Nevim jak zjistit, jestli je to celek, když i origo vedou v rozpadu dílů dle čísel jen pod názvem " hrdlo škrtící klapky". Ale našel jsem pierburg už kolem 4 tic . Dneska jsem se konečně dostal k načítání dat za jízdy a podle Forscanu mi na volnoběh za jízdy lítaj trochu hodnoty na TMAP a krátkodobý adaptace taky oscilujou v rozmezí cca 9,5-14 % a dlouhodobý se držej okolo nuly, ale taky lehce oscilujou. To když volnoběh drží. A když to lítá tak lítaj hodnoty na všem ( klapka, TMAP, požadovaná poloha EGRU i oboje adaptace ). Jak ověřit skutečnou polohu egru asi není, jednotka nemá zpětnou vazbu o poloze. A teď babo raď . Někde to přisává trochu vzduch ?? Nebo to rozházej všechno vadný data z TMAP ? Nebo fakt ta klapka ? EGR bych v tejdnu rád zkusil ručně ( sundat vrch s krokovým motorkem a ručně ho zkusit, jestli zavírá pořádně. Jeho zasvinění zjistit už by bylo asi na vypuštění chlazení abych ho vyndal uplně, případný čištění taky.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Přeju hodně štěstí!
Já bych ty 4 tis.Kč za to dal, ale jen pod podmínkou jistoty, že to pomůže. Už jsem laboroval dost a 4 litry na zkoušku nedám. Bohatě stačí, že se mi doma válí za tisícovku hadice odvětrání, kvůli který jsem se navíc hrabal v autě pěknejch hodin (celý sání dolů). Na falešnej vzduch jsem se docela soustředil, v mém případě to jako příčinu s největší pravděpodobností vylučuju.
Já bych ty 4 tis.Kč za to dal, ale jen pod podmínkou jistoty, že to pomůže. Už jsem laboroval dost a 4 litry na zkoušku nedám. Bohatě stačí, že se mi doma válí za tisícovku hadice odvětrání, kvůli který jsem se navíc hrabal v autě pěknejch hodin (celý sání dolů). Na falešnej vzduch jsem se docela soustředil, v mém případě to jako příčinu s největší pravděpodobností vylučuju.
-
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 07.05.2018 18:39
- Bydliště: Vamberk
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Sání zhodím a větší rozborky udělám až bude doma druhý auto abych to moh rozebrat a mit to rozhozený. Denně auto potřebuju. TMAP asi nebudu čistit, na více forech jsem zjistil, že kecat může i po vyčištění. Tam asi obětuju těch 6 kil za facet a koupím novej. Jinak jhak řikáš, vědět na tuty, tak tu klapku z fleku objednám. Napadá mě i ten egr, že by nedovřel uplně a jednotka o tom neví, protože nemá od něj zpětnou vazbu. Ale to všechno vařím z vody. Až zase něco pokoumu tak určitě sem nahodím.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Zkusil jsem objednat Tmap z Aláče. Za ty prachy na test dobrý, koupit pak od lepšího výrobce můžu vždycky.
https://www.aliexpress.com/item/1S7A-9F ... 9c545c9539
https://www.aliexpress.com/item/1S7A-9F ... 9c545c9539
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2991
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru
Osobně bych radši koupil nove BOSCH, které je i z výroby originál, za cca 600,-; abych měl jistotu, že tohle je v pořádku.
Měl jsem TMAP venku kvůli vyčištění (řekl bych, že pomohlo), ale vědět předem, jaká s tím je práce, resp. Sileny přístup (pokud nechceš rozebírat vyndávat saharu, což nechceš), tak rovnou ty peníze obětuju a koupím nové, abych se v tom znova hrabat nemusel.
Měl jsem TMAP venku kvůli vyčištění (řekl bych, že pomohlo), ale vědět předem, jaká s tím je práce, resp. Sileny přístup (pokud nechceš rozebírat vyndávat saharu, což nechceš), tak rovnou ty peníze obětuju a koupím nové, abych se v tom znova hrabat nemusel.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů