Svíčky

Odpovědět
Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3910
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 22.10.2019 19:35

Svicky 1787829 se uz asi dva roky neprodavaj, takze by me zajimalo, co teda dodavaji. Asi maj velkou zasobu... CZ dealer Ford je nucenej kupovat dily z ofic. distribuce a za CZ ceny.

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Svíčky

Příspěvek od jarod72pm » 22.10.2019 19:59

Dodávají tyto Fake svíčky .
Momentálně je mám na autě 2 rokem (asi 14000km najeto) ,loni prošli emisema na jedničku a v motoru fungují od 750-6000 otáček bez problémů , diagnostika hlásí 0 chyb zapálení takže zatím tuk tuk fungují :mrgreen:
IMG_20191022_193906.jpg
IMG_20191022_193918.jpg
IMG_20191022_194028.jpg
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky

Příspěvek od fofok » 22.10.2019 20:34

Já je mám taky a nesmysl spotřebu 6,5 l od tý doby co jsem je tam dal.Fungujou normálně.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Svíčky

Příspěvek od LeonardoTM » 12.07.2021 11:17

Už se to tu řešilo mnohokrát, ale také bych přispěl - podle mého nezáleží tolik na výrobci, jako spíš na konkrétním typu svíčky.
Já mám moc dobré zkušenosti s náhradou originál svíček za ty iridiové, zlepšil se tím volnoběh a vůbec chování v nízkých otáčkách.
Malý pozitivní vliv to mělo i na spotřebu (tím, že to v těch nižších otáčkách táhne a není potřeba to tolik vytáčet).
Jezdím na normální benzin (i když ty iridiové jsou někdy specifikované jako pro CNG/LPG a mají tak menší odtrh).

Staré svíčky - "levný" originál s měděnou nebo niklovou střední elektrodou - např. Bosch HR7MEV = 0242229785 nebo 0242236633
Nové svíčky - "lepší" alternativa s iridiovou střední elektrodou, např. Bosch HR7NII332W = 0242236574 nebo 0242236663
Přílohy
20210619_svicky-stare-vs-nove.jpg
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Svíčky

Příspěvek od stano. » 12.07.2021 11:47

Sklepni odtrh standarnej sviecky na iridiovu a vysledok bude pravdepodobne rovnaky.
Standard ma 1,3 a iridione LPG myslim 0,8 (alebo 1,0?).
Tak ci tak, odporuca sa zmensit odtrh z 1,3 na 1,0.

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Svíčky

Příspěvek od LeonardoTM » 12.07.2021 12:17

stano. píše: 12.07.2021 11:47 Sklepni odtrh standarnej sviecky na iridiovu a vysledok bude pravdepodobne rovnaky.
Standard ma 1,3 a iridiove LPG myslim 0,8 (alebo 1,0?).
Tak ci tak, odporuca sa zmensit odtrh z 1,3 na 1,0.
Jo, to máš asi pravdu, standard má 1,3 (později korigovaný na 1,2 mm) a iridiové 0,9 mm (později 0,8 mm).
To jsou právě ta dvě rozdílná čísla, co jsem psal do příspěvku. Takže úprava odtrhu by mohla pomoci v těch nízkých otáčkách.
Zůstal by pak už jen rozdíl v plánované životnosti - standard má doporučený interval výměny 60tkm, iridiové 90tkm.
Já měnil standardní po 80tkm a už nebyly dobré (cukalo to), zatímco na iridiových mám už najeto 100tkm a stále fungují dobře...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Brodys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 64
Registrován: 23.04.2018 23:55

Re: Svíčky

Příspěvek od Brodys » 12.07.2021 12:53

Zase odtrh pod 1 údajně také nepřispívá životnosti cívky. S dnešní cenou svíček nemá cenu laborovat, vzít originál a měnit klidně každou druhou výměnu oleje :D
Jirka, České Budějovice, Focus 2 2008,1.6, 74 kw

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Svíčky

Příspěvek od LeonardoTM » 12.07.2021 16:15

tommanak píše: 10.02.2019 10:19 Zdravim , chtel bych se zeptat mate nekdo zkusenosti se ctyrbodovyma svickama do fofo mk2 1,6 ti vct ? Znami je furt vychvaluje ale ma je v jinem aute tak by me zajimali fordacke zkusenosti
No, možná trochu pozdě, ale přece...
Zkoušel jsem v letech 2013-2015 typ od Brisku ROR15LGS. Stejný design 4 elektrod nabízí třeba ještě Bosch pod názvem Super 4 nebo Autolite pod názvem Racing.
Když je srovnám s OEM specifikací Bosch HR7MEV, tak jsem nepozoroval subjektivní rozdíl. Hledal jsem vliv na spotřebu nebo stabilitu volnoběhu při studených startech. Jediný efekt, který bych mohl popsat bylo, že nová svíčka je lepší, než stará.
Dal jsem je ven po 2 letech (30 tkm, jak doporučuje výrobce) a přešel na ty iridiové s menším odtrhem, u kterých jsem pozoroval větší efekt, a to konkrétně lepší zátah při nižších otáčkách (a s tím pak i trochu nižší spotřeba).
Nejpravděpodobnější příčinou tohoto "vylepšení" bude však zmenšení toho odtrhu z 1,3 na 0,9mm (jak píše Stano o kousek výše).
Od té doby jsem u těch iridiových zůstal (jsou za slušnou cenu a dlouho vydrží).

Důkladnější "test" různých typů je třeba tady (rozdíly minimální...):
https://www.youtube.com/watch?v=jcVF3xL_fzk
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Svíčky

Příspěvek od stano. » 12.07.2021 16:27

Mimochodom, v 1.8 a 2.0, ktore maju uplne rovnaku zapalovaciu cievku, byvali predpisane AYFS-22PP (platinove), so spicatou elektrodou ako tie iridiove, s odtrhom 1,0mm, s dlhsim intervalom vymeny (nepamatam presne cislo, myslim ze 80t km). Na motory 1.4 a 1.6 boli predpisane AYFS-22CB, s plochou elektrodou (hore na obrazku), odtrhom 1,3mm.
Po rokoch "optimalizovali katalog" a aj na 1.8 a 2.0 zostali predpisane 22CB. Platinove 22PP zostali uz len pre 1.7 zo starej Pumy.
Takze pre rovnake zapalovacie cievky bol predpisany odtrh na 1.8 a 2.0 od zaciatku 1,0mm, na platinovych svieckach so spicatou elektrodou. Ja by som zobral tie spicate iridiovky a upravil ich na 1,0mm.
Zo skusenosti, roky som na 1.8 so svieckami nikdy neriesil problemy, vzdy tam boli 22PP, len raz prasknuta cievka, este origo z vyroky, po 16 rokoch. Problemy boli iba na 1.4, s 22CB. 2x praskla cievka, kable isli nove, niekedy volnobeh hrkal aj tak. Po sklepnuti na 1,0mm je uz roky pokoj a to uz motor ma pred smrtou.

Stenly
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 607
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Tábor

Re: Svíčky

Příspěvek od Stenly » 12.07.2021 22:17

Já mám 2 roky iridiové BRISK a fungují v pohodě.
Spotřebu neřeknu - odvíjí se od toho, zda jedu já, nebo manželka :D
Focus 1,6 74kW, kombi black 2010 a od 4/2018 Superb II combi 2,0tdi

Uživatelský avatar
jojto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 23.03.2017 18:59

Re: Svíčky

Příspěvek od jojto » 31.07.2021 23:33

V marci 2021 som dal STK/EK so sviečkami Denso TV16TT, ktoré mali cca 40.000km s vozidlom v popise, bez problémov. Za celú životnosť žiaden problém.
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust

Fers
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 21.05.2013 10:44
Bydliště: Vyškov

Re: Svíčky

Příspěvek od Fers » 05.11.2021 23:41

stano. píše: 12.07.2021 16:27 Mimochodom, v 1.8 a 2.0, ktore maju uplne rovnaku zapalovaciu cievku, byvali predpisane AYFS-22PP (platinove), so spicatou elektrodou ako tie iridiove, s odtrhom 1,0mm, s dlhsim intervalom vymeny (nepamatam presne cislo, myslim ze 80t km). Na motory 1.4 a 1.6 boli predpisane AYFS-22CB, s plochou elektrodou (hore na obrazku), odtrhom 1,3mm.
Po rokoch "optimalizovali katalog" a aj na 1.8 a 2.0 zostali predpisane 22CB. Platinove 22PP zostali uz len pre 1.7 zo starej Pumy.
Takze pre rovnake zapalovacie cievky bol predpisany odtrh na 1.8 a 2.0 od zaciatku 1,0mm, na platinovych svieckach so spicatou elektrodou. Ja by som zobral tie spicate iridiovky a upravil ich na 1,0mm.
Zo skusenosti, roky som na 1.8 so svieckami nikdy neriesil problemy, vzdy tam boli 22PP, len raz prasknuta cievka, este origo z vyroky, po 16 rokoch. Problemy boli iba na 1.4, s 22CB. 2x praskla cievka, kable isli nove, niekedy volnobeh hrkal aj tak. Po sklepnuti na 1,0mm je uz roky pokoj a to uz motor ma pred smrtou.
Ahoj mám 1.8i Flexifuel (1.8L Duratec-HE PFI FFV(125PS) MI4) a bojuji od koupě s chcípáním po prvním startu na volnoběh a vysokou spotřebou. Svíčky se tam měnil původní majitel před 40tis km, takže je chci vyměnit. Měli by tam jít svíčky Ford 1369704, ale to je trochu široký pojem, když je hledám na internetu.. :bebng: někdo doporučuje Bosch, někdo Motorcraft nebo NGK. Po jakých konkrétních se prosím podívat? Odtrh případně sťuknu na 1,0 mm snad to v těch nižších otáčkách pomůže. Jo a jezdím na normální Natural 95 + VIF. Díky
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2969
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Svíčky

Příspěvek od jenikHK » 06.11.2021 08:22

Jak jsem zde již někde uváděl, pro Duratec 1.8 (včetně FFV) a 2.0 prodává Ford přeznačené NGK TR6AP-13.
Bez nějakých problémů 60.000km vydrží svíčky v těchto motorech fungovat. Mám zkušenost jak NGK, tak ekvivalentní Bosch, vždy se standardní vzdáleností elektrod.

Problémy s chodem motoru za studena dále řeší:
- vyčištění škrtící klapky od karbonu (+ ev. Přesazení ozubeného kolečka v převodovce mezi klapkou a motorkem)
- přehrání FW v PCM na poslední verze (cca z roku 2012) - zde se trochu obávám, zda taková kalibrace byla dostupná i pro verzi FFV.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Svíčky

Příspěvek od stano. » 06.11.2021 08:41

Davam NGK

Fers
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 21.05.2013 10:44
Bydliště: Vyškov

Re: Svíčky

Příspěvek od Fers » 06.11.2021 12:43

Díky pánové, NGK jsem našel s označením NGK 5809, tak snad to bude ono.

Jinak klapka je vyčištěná, kolečko jsem přesazoval, a FW je tam ten nejnovější dostupný (až to dám na diagnostiku, tak se podívám, co tam vlastně je), taky jsem měnil termostat, protože mi přišlo, že se občas zasekne. Měnilo se tam i palivové čerpadlo, jehož součástí je filtr (sítko) paliva + vzduchové filtry a kontrola sání, výfuku, lamba sond. Ještě mě napadly vířivé klapky na sání, ale od nich se žádné pazvuky nelinou, asi jsou ok. Taky jsem našel zmínky, že potenciálně to může být i špatná funkce relé palivového čerpadla.
Ford Mondeo Mk4 Kombi (10/2007) | 1.8 TDCi - Lynx 74 kW (MAN 5kvalt) | Trend Panther Black
Ford Focus Mk2 Kombi (02/2008) | 1.8 16V - Flexifuel 92 kW (MAN 5kvalt) | Ghia Titanium Tango

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti