Výměna chladící kapaliny

dhoul
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 28.01.2010 20:19

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od dhoul » 05.10.2014 18:22

foki píše:
dhoul píše:Ahoj, díky příště to zkusím.
ty ho budes mit dalsich 10 let ?
Ahoj, asi ne, ale výměna chladící kapaliny po 10 letech je podle mě blbost. Co třeba inhibitory koroze?

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od LeonardoTM » 30.04.2018 13:06

dhoul píše:...a o tom, že se vypouští voda při běžícím motoru slyším poprvé. Teď už to nechám být :wallbash: a příště navštívím odborníka na Fordy.
No, při běžícím motoru by to asi šlo také (když bys pečlivě kontroloval hladinu a průběžně doléval), ale řeší se opakovaným proplachováním, kdy při každém cyklu vyteče opravdu jen něco přes 2 litry (situace u mírně vychladného vypnutého motoru se zavřeným termostatem). Já mám teď čerstvé osobní zkušenosti z minulého víkendu, kdy jsem využil teplejšího počasí a vrhnul jsem se do té výměny sám.

Protože je podle návodu doporučována až po 10 letech, chtěl jsem to udělat pečlivě (předpokládám, že na příští výměnu už budu mít snad jiné auto :-) jak vtipně dhoulovi odpovědl foki). Nastudoval jsem tedy pečlivě návody (Etzold, youtube, diskuzní fóra atd.) a pochopil jsem, že je nutné udělat pořádně propláchutí systému, aby se odstranila všechna stará kapalina.

V mém případě jsem provedl 9x propláchutí, dokud opravdu netekla čistá destilka. Mohlo by to být možná redukováno na 6-7 proplachů, protože jsem to zpočátku dělal moc rychle, později jsem si všiml, že je opravdu nutné nechat běžet motor minimálně 10 minut, aby se otevřel termostat do vnitřního okruhu, hladina pak skokově poklesne a topení uvnitř začne foukat teplý vzduch. Po posledním proplachu (kdy v systému zbyla jen destilka) jsem měl co dělat, abych tam nacpal ty 3 litry koncentrátu (opět jsem to musel nechat chvíli běžet).
Moje obrazová dokumentace je zde (na proplachu č. 8 je z určitého úhlu vidět, že je to ještě trochu nařůžovělé, proplach č. 9 byl už úplně čistý):
Vymena-proplachovani-2.jpg
Vymena-proplachovani-1.jpg
Znamená to tedy, že při vypnutém motoru byly uvnitř chladícího systému 3 litry destilky, kterou nešlo vypustit. Kdo to tedy udělá bez proplachu (např. jako podle tohoto návodu - kde je ale zase dobře ukázáno, jak vypadá vypouštěcí šroub u FFII), tak vymění vlastně jen polovinu (což asi nevadí, když se to dělá každé 2-3 roky, ale ne pro 10-letý interval):
https://www.youtube.com/watch?v=R1WKuMSH9WU

Tady je zajímavý nápad udělat proplach vodou z hadice, nakonec je ale stejně nutné to propláchnout destilkou. Nebezpečný mi však příjde nápad vylévat starou kapalinu do WC, to prosím nedělejte (je jedovatá), patří do sběrného dvora.
https://www.youtube.com/watch?v=8MHLLUziirw

Nejlépe demonstrovaný správný postup (vše s destilkou) je tady (sice na US verzi FFI, ale při znalosti detailů z prvního videa to nevadí):
https://www.youtube.com/watch?v=bI9aq_zX2oE

Pár praktických poznámek podle mých zkušeností:
- na povolení výpustního šroubu je vhodné vzít opravdu široký plochý šroubovák nebo něco podobného
(osvědčil se mi kovový klín do násady - prostě něco podobného jako na povolování nalévacích zátek u údržbové autobaterie)
- šroub není nutné utahovat moc (je tam asi nějaké vysoké těsnění, ale po správném dotažení je cítit, že se opře)
- šroub se při vypouštění nevytahuje, pouze povolí, kapalina uniká okolo něj
- vypouštěná kapalina většinou zateče na plastové díly kolem chladiče (hlavní proud se dá zachytit do nádoby), ale pokud chcete mít v garáži čisto, tak doporučuji použít nějakou absorpční podložku
- dával jsem originál Ford kapalinu (u jiných jsem nenašel, že byl je měly schválený tak dlouhý výměnný interval 10 let), v černé nádobě vypadala, že je nažloutlá, ale v průhledné nádobce chladiče byla barva stejná jako u původní kapaliny.
Nadrzka-chladici-kapaliny.jpg
Více info o kapalinách v jiném vlákně: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =a&start=5
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 03.05.2018 15:33, celkem upraveno 3 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od stano. » 30.04.2018 15:01

V termostate je na vrchu dierka, cez ktoru si cucne vzduch. Pripadne PSA TDCi maju na termostate odvzdusnovaci stuplik, ktory treba odsrobovat.
Viecko na nadrzke si mal otvorene?
Zatial sa mi nestalo, aby nevytieklo vsetko, aj bez toho cvicenia okolo toho.
Potom uz tretia voda je cista.

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od LeonardoTM » 30.04.2018 15:47

stano. píše:V termostate je na vrchu dierka, cez ktoru si cucne vzduch. Pripadne PSA TDCi maju na termostate odvzdusnovaci stuplik, ktory treba odsrobovat.
Viecko na nadrzke si mal otvorene?
Zatial sa mi nestalo, aby nevytieklo vsetko, aj bez toho cvicenia okolo toho.
Potom uz tretia voda je cista.
Díky za doplnění. Ano, víčko jsem měl otevřené. To by byla pozitivní zpráva pro ostatní, že se to dá udělat rychleji. Já jsem měl určitě tak 2-3 propláchutí odfláknuté, na tom videu z youtube říkal, že to dělal asi 6-7x.
Ještě jako další zlepšovák (pro ještě větší pečlivky) je prý možné udělat něco jako propláchnutí čistící kapalinou (a jezdit na to pár dní) před vlastní výměnou.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od stano. » 30.04.2018 16:37

LeonardoTM píše:je prý možné udělat něco jako propláchnutí čistící kapalinou (a jezdit na to pár dní) před vlastní výměnou.
Do toho by som urcite nesiel. Naco tam liat nejaky sajrajt, co tam nepatri? A s tym cisticom potom co? Zostane ti v tej novej naplni. To radsej nech tam zostane trochu z tej starej naplne. Zbytocne sa s tym zapodievat na 2x (pred a po naliati cistica), platit zas nejake opicie kvapky a dufat, ze to neznici novu napln.

Uživatelský avatar
Gabo015
Nováček
Nováček
Příspěvky: 175
Registrován: 02.02.2013 18:51

Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od Gabo015 » 23.10.2018 15:45

Zdravím. Ozivim temu. Dnes som menil vyrovnavaciu nadobku chladiacej kvapaliny(zo starej mi tieklo). Chladiacu som vypustal iba kym nebola prazdna nadobka. Vsetko som poskladal, dolial kvapalinu a vsetko bezi ako pred vymenou. Az na rucicku teploty v budikoch. Nechce sa vyskriabat vyssie ako k prvej palicke. Cim to moze byt? Dakujem.
Ford Focus II 1,6 Ti-VCT ,r.v.2006

Uživatelský avatar
jojto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 23.03.2017 18:59

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od jojto » 30.10.2018 20:45

Gabo15: Nepohne sa ani pri dlhsej jazde? Vetrak sa nerozbehne? Napada ma jedine otvoreny termostat, vadny snimac chlad. kvapaliny alebo vadny budik (netusim ci ma vlastne cidlo).
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust

Uživatelský avatar
Gabo015
Nováček
Nováček
Příspěvky: 175
Registrován: 02.02.2013 18:51

Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od Gabo015 » 31.10.2018 10:28

Neviem cim to bolo, ale druhy den stupla. Mozno to chcelo naozaj iba dlhsiu jazdu. Dik
Ford Focus II 1,6 Ti-VCT ,r.v.2006

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od jarod72pm » 31.10.2018 17:14

LeonardoTM píše:
stano. píše:V termostate je na vrchu dierka, cez ktoru si cucne vzduch. Pripadne PSA TDCi maju na termostate odvzdusnovaci stuplik, ktory treba odsrobovat.
Viecko na nadrzke si mal otvorene?
Zatial sa mi nestalo, aby nevytieklo vsetko, aj bez toho cvicenia okolo toho.
Potom uz tretia voda je cista.
Díky za doplnění. Ano, víčko jsem měl otevřené. To by byla pozitivní zpráva pro ostatní, že se to dá udělat rychleji. Já jsem měl určitě tak 2-3 propláchutí odfláknuté, na tom videu z youtube říkal, že to dělal asi 6-7x.
Ještě jako další zlepšovák (pro ještě větší pečlivky) je prý možné udělat něco jako propláchnutí čistící kapalinou (a jezdit na to pár dní) před vlastní výměnou.
Tak ideální je to provádět když je motor zahřátý ,otevřené víčko, puštěné topení naplno ,odpustil jsem zatáhl šroub a nalil dávku pustil motor na chvilku ,vypnul vypustil a znova , stačilo mi na to 15litrů destilky asi 4-5 proplachů a tekla skoro čistá tedy pohoda ,podle mě je 6 a více proplachů zbytečnost.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od smoula » 06.11.2020 12:24

Borci, chtěl jsem dolét chladící kapainu. tak sem si na alza zadal specifikaci ford, objednal vyzvednul a tedka koukám, že je zelená. A já mám růžovou :-(

https://www.alza.cz/auto/repsol-anticon ... 791317.htm

Specifikaci ford splnuje. Co s tím, Můžu dolejt nebo vrátit a koupit růžovou?

Děkuji velmi

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od miki21 » 06.11.2020 12:28

Dolil bych to, co tam máš... nemíchal bych to.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od smoula » 06.11.2020 12:29

OK, děkuji. Vrátím tedy a koupím růžovou :-)

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od jenikHK » 06.11.2020 12:51

Jinak fordí je jen o pár kaček dražší a jde objednat i přes Kelly - kde ted skrze korónu doručí aji přes DPD (snad i zdarma - nezkoušel jsem)
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 301
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od Hoffis » 06.11.2020 13:02

fordi? o pár kaček?
u Forda je za 2x tolik.. to není pár kaček.
je to klasika g12+ a opět jen "fordi" obal, jako u vsech dílů a náplní
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od fofok » 06.11.2020 13:09

Kolik ti tam chybí?Jestli málo tak to dolej vodou.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti