FOCUS 1,8_studeny start
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 13.11.2017 10:26
FOCUS 1,8_studeny start
FOCUS 1,8_Benzin_plyn 2004
Dobrý den,již delší dobu řeším problém se studeným startem benzo_plyn nebo přímo na benzín.
Pokud nechám přez noc stát auto u baráku a je úplně studené tak musím startovat na vícekrát a než se chytí musím držet motor ve vyšších otáčkách asi 15-30vteřin aby nechcíplo.Po tomto studeném startu někdy nereaguje ani na sešlápnuti plynu na podlahu nebo přerušované sešlapávání plynu a prodleva než sešlápnutí plynu zabere bývá i cca 5vteřin.Pokud se rozjedu s tímto studeným motorem tak se to celé dusí pokud to nedržím na vyšší otáčky což u studeného motoru asi není dobré.
Pokud přepnu ihned po startu na plyn tak je vše v pořádku a to samé jakmile zahřeji motor na provozní teplotu tak jede stejně na benzín i plyn.Nechal jsem vyměnit palivový filtr,vzduchový filtr,svíčky,kabely včetně cívek ale žádná změna.Diagnostika nic s tímto problémem spojeným neukazuje.Jezdím již čtvrtou nádrž na Power schell a nepocituji žádný větší rozdíl kromě větší akcelerace oproti obyčejnému benzínu.
Má prosím někdo nějakou radu než budu kupovat nové vstřiky/doufal jsem že se tomu vyhnu/ nebo měl někdo podobný problém?
Pokud jsem špatně položil dotaz nebo něco opoměl tak mě prosím nekamenujte,jsem úplný laik a v motorech se nevyznám.
Děkuji za případné tipy nebo reakce.
Dobrý den,již delší dobu řeším problém se studeným startem benzo_plyn nebo přímo na benzín.
Pokud nechám přez noc stát auto u baráku a je úplně studené tak musím startovat na vícekrát a než se chytí musím držet motor ve vyšších otáčkách asi 15-30vteřin aby nechcíplo.Po tomto studeném startu někdy nereaguje ani na sešlápnuti plynu na podlahu nebo přerušované sešlapávání plynu a prodleva než sešlápnutí plynu zabere bývá i cca 5vteřin.Pokud se rozjedu s tímto studeným motorem tak se to celé dusí pokud to nedržím na vyšší otáčky což u studeného motoru asi není dobré.
Pokud přepnu ihned po startu na plyn tak je vše v pořádku a to samé jakmile zahřeji motor na provozní teplotu tak jede stejně na benzín i plyn.Nechal jsem vyměnit palivový filtr,vzduchový filtr,svíčky,kabely včetně cívek ale žádná změna.Diagnostika nic s tímto problémem spojeným neukazuje.Jezdím již čtvrtou nádrž na Power schell a nepocituji žádný větší rozdíl kromě větší akcelerace oproti obyčejnému benzínu.
Má prosím někdo nějakou radu než budu kupovat nové vstřiky/doufal jsem že se tomu vyhnu/ nebo měl někdo podobný problém?
Pokud jsem špatně položil dotaz nebo něco opoměl tak mě prosím nekamenujte,jsem úplný laik a v motorech se nevyznám.
Děkuji za případné tipy nebo reakce.
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Ahoj, je zvláštní, že se to vzpamatuje po zahřátí motoru. Zkusím pár rad, třeba pomohou.
Působí to na mě, že tam po startu valí o dost jiná směs než by měla. Ale otázka je proč...
Diagnostiku asi máš - ukazují správně všechny teplotní čidla? IAT i teplota vody? Nezaměnit s čidlem pro budíky.
Divné je ten tvůj start "benzo-lpg" jak říkáš. Co to znamená? Vždy by se mělo startovat na BA, Pokud startuješ na LPG, jedná se o nestandardní způsob a je to v podstatě nouzový servisní hack
Vymaž adaptace - reset jednotky motoru.
Jen pro jistotu si komprese i u studeného motoru.
+ Kontrola ventilových vůlí.
Dej vědět co si zjistil. Vstřiky se dají otestovat, proč hned kupovat nové? Navíc když to jede naprosto ok po zahřátí.
Působí to na mě, že tam po startu valí o dost jiná směs než by měla. Ale otázka je proč...
Diagnostiku asi máš - ukazují správně všechny teplotní čidla? IAT i teplota vody? Nezaměnit s čidlem pro budíky.
Divné je ten tvůj start "benzo-lpg" jak říkáš. Co to znamená? Vždy by se mělo startovat na BA, Pokud startuješ na LPG, jedná se o nestandardní způsob a je to v podstatě nouzový servisní hack
Vymaž adaptace - reset jednotky motoru.
Jen pro jistotu si komprese i u studeného motoru.
+ Kontrola ventilových vůlí.
Dej vědět co si zjistil. Vstřiky se dají otestovat, proč hned kupovat nové? Navíc když to jede naprosto ok po zahřátí.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Přesně to samé - start až na druhý pokus (většinou nepomůže ani přišlápnutý plyn), pak nějakou dobu motor úplně apatickej, rozjezd vyžaduje dost soustředění. Přepnutí na benzín kus před koncem jízdy nepomohlo, navíc mi to dělalo i v době, kdy jsem LPG ještě neměl. V létě v pohodě, v zimě problém. Takže teď čekám na chladnější počasí a pak to půjde na zdiagnostikování do servisu. Já osobně z OBD diagnostiky nic nestandardního nepoznal. Už na to tu nějaká vlákna založená jsou, ale nepomohlo mi to.
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Dnes kontrola ventilů i tlaků. Vše OK. Adaptace cca 5%. Žádnou podezřelou teplotu jsem nenašel.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Odpoj baterku na dvacet minut, zapoj a na benzín prveď start s následnou jízdou s přepnutím na plyn. ŘJ má ještě načtenou mapu z teplejších dnů.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
No nevím, za prvý už jsem to myslím na jaře zkoušel a za druhý i letos už mám v tomhle počasí, kdy je těsně nad nulou, najeto tisíce km.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Nízký tlak paliva (čerpadlo - přechoďák v konektoru) = změřit přmo tlak na liště... Čidlo teploty udává vyšší teplotu než je skutečná... Oboje = míň paliva než je na studený start potřeba..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Odpojena baterka - start opět až na druhý pokus. Ale nebyla tam ta část "apatickýho" motoru během prvních rozjezdů a nebo aspoň nebyla tak výrazná. Zkoušel jsem to až odpoledne a nebyla už taková zima, takže i to byl možná důvod zlepšení.
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: FOCUS 1,8_studeny start
čidlo teploty ukazuje kolik? 5st.? čidlo na budíku? 5st?
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Koukám na to přes Torque a sleduju teploty Coolant, Intake a Air temp
Dneska ráno:
Coolant 3°C
Intake 6°C
Air temp 2°C
Takže tady chyba asi nebude :/
Teď jsem ještě vyndal a vyčistil TMAP. Drží to jeden šroub, ale ten přístup, to je nádhera. Kouknu zvrchu (to mi přijde nereálný), sundám kryt pod motorem (to je ještě nereálnější). Kde je šroub jsem nakonec zjistil endoskopickou kamerou. Airbox ven, klapka ven, sice šroub ještě není vidět, ale už tam jde aspoň strčit ruka. U jinejch motorizací to jde asi líp, protože to možná není tak namáčklý na ventilátor. No každopádně je venku, vyčištěno a uvidím, jestli poznám nějakou změnu.
Dneska ráno:
Coolant 3°C
Intake 6°C
Air temp 2°C
Takže tady chyba asi nebude :/
Teď jsem ještě vyndal a vyčistil TMAP. Drží to jeden šroub, ale ten přístup, to je nádhera. Kouknu zvrchu (to mi přijde nereálný), sundám kryt pod motorem (to je ještě nereálnější). Kde je šroub jsem nakonec zjistil endoskopickou kamerou. Airbox ven, klapka ven, sice šroub ještě není vidět, ale už tam jde aspoň strčit ruka. U jinejch motorizací to jde asi líp, protože to možná není tak namáčklý na ventilátor. No každopádně je venku, vyčištěno a uvidím, jestli poznám nějakou změnu.
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 537
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
postup varianta 1:
- vecer odpojit baterku
- rano (=studeny motor) pripojit a nastartovat
- pokud to pak pobezi ok, je problem pouze v tom ze je spatne nastaveny LPG
a ten svoji funkci zaridi posunuti adaptaci (LTFT) do spatnych hodnot a to pak zaridi rano spatny beh na benzin
postup varianta 2:
diagnostika: podivej se vecer na adaptace (LTFT). Pokud je tam zaporne cislo mene jak -10%, tak to bude vyse popsany problem.
Pokud jsou adaptace naopak >+10%, mohou to byt ty pricpane vstriky -> vycistit ultrazvukem.
- vecer odpojit baterku
- rano (=studeny motor) pripojit a nastartovat
- pokud to pak pobezi ok, je problem pouze v tom ze je spatne nastaveny LPG
a ten svoji funkci zaridi posunuti adaptaci (LTFT) do spatnych hodnot a to pak zaridi rano spatny beh na benzin
postup varianta 2:
diagnostika: podivej se vecer na adaptace (LTFT). Pokud je tam zaporne cislo mene jak -10%, tak to bude vyse popsany problem.
Pokud jsou adaptace naopak >+10%, mohou to byt ty pricpane vstriky -> vycistit ultrazvukem.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Odpověď je výše. Po odpojené baterii jsem stejně musel startovat 2x. Adaptace STFT méně než +5%. LTFT nevidím. Dělalo to i minulou zimu, kdy jsem ještě LPG neměl.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Tlak paliva je OK? Na studený start je potřeba nejvíc paliva a to už s nižším tlakem dát nemusí, za tepla stačí v pohodě... Nejlíp přímo změřit tlak paliva na liště...
Známému se podobně chovaly i kabely, spíš na ranní zvlhnutí než na chlad (orosení a chladno jdou většinou spolu)... Za tepla to taky bylo OK, jen studený start problém.
Známému se podobně chovaly i kabely, spíš na ranní zvlhnutí než na chlad (orosení a chladno jdou většinou spolu)... Za tepla to taky bylo OK, jen studený start problém.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
Jak to změřím?
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 537
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOCUS 1,8_studeny start
STFT neres (kratkodobe).
Proc nevidis LTFT ?
Proc nevidis LTFT ?
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů