FOCUS 1,8_studeny start

Odpovědět
Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2989
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: FOCUS 1,8_studeny start

Příspěvek od jenikHK » 10.05.2018 14:19

Ja se nejakou dobu rozciloval s divnym volnobehem a reakci na plyn studeneho motoru.
Reseni jsem aplikoval nasledujici:
- novy vzduchovy filtr + molitanovy filtr odvetrani motoru v airboxu
- nove svicky (Ford)
- vycisteni skrtici klapky, presazeni ozubeneho mezikola v prevodech skrtici klapky

... a je z toho uplne jiny auto - nejaky info viz moje galerka
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Otomar
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 362
Registrován: 26.10.2013 10:47
Bydliště: JMK

Re: FOCUS 1,8_studeny start

Příspěvek od Otomar » 21.05.2018 08:51

A to palivové čerpadlo jste nezkoušeli měnit? Nebo aspoň změřit tlak paliva?
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*2015*White
Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
Ford Focus 1.6 *2004*Moondust

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: FOCUS 1,8_studeny start

Příspěvek od jarous350 » 22.05.2018 16:07

jenikHK: všechno tohle mám za sebou a beze změny
Otomar: mně to houpe i na LPG, takže čerpadlem to nebude
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: FOCUS 1,8_studeny start

Příspěvek od jarous350 » 12.06.2018 08:27

Tak jsem zjistil příznak, který by s tím mohl souviset. Po startu to chvíli z motorového prostoru někde syčí, zatím jsem neobjevil kde. Nějaký tip? Dělá to pouze za studena (první ranní start).
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

MerHanz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: 07.05.2018 18:39
Bydliště: Vamberk

Re: FOCUS 1,8_studeny start

Příspěvek od MerHanz » 12.06.2018 08:48

Nevím kde, ale chlapík co mi dělal olej po trdil, že to je falešnej vzduch. Jen to koumaní kde to přisává bude asi pokus a omyl a kupa těsnění a prace.
Focus II combi 2010 1.8 16v 92Kw

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2989
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: FOCUS 1,8_studeny start

Příspěvek od jenikHK » 12.06.2018 17:58

Syceni na volnoběh jsem nedávno resil na mondeu mkIII s 2.0 Duratec HE. Praskla gumová hadice odvetrani klikové skříně. Je zastrcena pekne za plastovym sanim tak, ze neni ani vidět, natoz, aby se k ni člověk rukou smatralkou dostal.
Taky se divne delší dobu motor choval studeny na volnoběh, ale škrticí klapka je na lanku, takže odezva na sešlápnutí plynu byla dobra.
Vyvrcholilo to tak velkou prasklinou, ze motor držel volnoběh 1800.

Krom toho, ze kousek te gumové hadičky stoji nějakých 1400,- tak je výměna náročná hlavně psychicky - je potřeba povolit sani a posunout ho co nejvíc dopředu, na saharu, aby člověk získal manipulační prostor. I tak je výhodou detska ruka se zapestim navic
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: FOCUS 1,8_studeny start

Příspěvek od jarous350 » 13.06.2018 09:11

To, že je prasklá jsi jen tipoval nebo jsi to věděl? Tzn. hadici jsi měl koupenou dopředu nebo sháněl až pak? Jak dlouho ti to zabralo? Dík
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2989
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: FOCUS 1,8_studeny start

Příspěvek od jenikHK » 13.06.2018 10:24

Ono ta hadice je tak schovana za sanim, ze neni ani videt, navic prasklina byla smerem k motoru, takze opticka diagnostika nemozna.
Sel jsem tedy po sluchu, takze bylo jasne, ze syceni jde z prostoru pod plastovym sanim, postupnym odpojovanim ruznych dalich podtlakovych hadicek se chod motoru nemenil a potom je tu jeste tato informace, kde jsou popsane stejne priznaky:
http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?f=10&t=9

Na zaklade tohoto jsem objednal hadici, aby auto nestalo.

Nemam nijak velke tlapy, ani male ruce, vyndat starou hadici se mi jeste jakz tak povedlo bez demontaze sani, ale zpatky novou jsem nedostal uz ani omylem. Clovek dela poslepu, do prostoru kolem hadice nenacpe ani prsty a navic, aby se dala hadice nasadit na hrdlo ventilu na bloku motoru, je treba ji lehce nahrat, aby byla mekci poddajnejsi.

Sundal jsem, co slo, aby byl lepsi pristup. Cili airbox, skrtici klapku, podtlakove ovladani virivych klapek, pak jsem povolil srouby, kterymi drzi plastove sani (spatne pristupne jsem nevyndaval, spatne by se vracely). I tak bylo potreba mit k ruce ruzne dlouha prodlouzeni a orechy, abych dosahl na vsechny). To staci na to, aby clovek odstal pod sani ruce. Nedoporucuju vyndavat sani uplne z auta, visi na nem cely motorovy svazek elektroinstalace a zkusil jsem sundat dva klipy - oba jsem rozlamal.

Celkove jsem na tom stravil cca 4 hodiny, ale zhruba nejmin hodinu jsem vcelku promarnil zbytecnou snahou o vymenu hadice s namontovanym sanim. Rovnez demontaz stare hadice by byla rychlejsi, pokud bych sani sundal rovnou.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: FOCUS 1,8_studeny start

Příspěvek od jarous350 » 13.06.2018 10:59

Díky, zkusím ještě lépe lokalizovat místo. Zatím mi to poslechem přišlo jako ze strany rozvodů. Každopádně to nesyčí vždycky, takže to nebude tak jednoduchý. Zalepit tu hadici nepřichází v úvahu? Dneska se dají koupit i tlakové a vodotěsné pásky.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2989
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: FOCUS 1,8_studeny start

Příspěvek od jenikHK » 13.06.2018 11:21

Lepeni bych moc neveril. Ono v sani tlak dost pulzuje a jestli to rozervalo tlustostennou gumovou hadici, tak pasce bych veril najevys jako nouzove oprave.
A kdyz uz se v tom clovek hrabe (jako ze jsem nikdy u zadne jine opravy nenadaval jako u tehle (Lakatos), tak bych se v tom opravdu nerad hrabal znova.

Kazdopadne tohle syceni slo jednoznacne z pod sani.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: FOCUS 1,8_studeny start

Příspěvek od jarous350 » 24.06.2018 21:32

Zakoupena hadice odvětrání za 1030Kč. Celé sání venku - najít všechny šrouby, dostat je ven a hlavně zase pak zpátky je docela fuška. Nakonec jsem použil i endoskopickou kameru, abych vůbec viděl, kde je šroub a abych se na něj trefil ořechem. Kabeláže je tam taky všude dost, navíc jich tam mám ještě i pár od LPG :D Hadice odvětrání v pořádku, ale stejně jsem tam dal tu novou. Zároveň odzkoušen ventil odvětrání.

Takže bohužel akce bez výsledku a můžu hledat příčinu dál, akorát nevím kde :D Volnoběh za jízdy houpe a jízda za studena je jakoby nefungoval sytič. Kdyby někdo chtěl starou, ale neporušenou hadici, tak za 2 stovky je jeho.

Při vracení vstřikovací lišty se mi tam vzpříčil jeden O-kroužek, takže při testovací jízdě mi během 3km vytekly možná 3 litry benzínu. Normálně bych si to po nastartování ještě v motoru zkontroloval, jenomže teď jsem potřeboval vyzkoušet jízdu za studena.

Mimochodem, co to je za čidlo hned vedle hadice? Teplota? Tuhle teplotu lze vidět přes OBD? Standardně vidím teplotu akorát vody.
Přílohy
IMG-20180623-WA0000-468x832.jpeg
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2989
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: FOCUS 1,8_studeny start

Příspěvek od jenikHK » 25.06.2018 09:33

Tyyyjo, takovy prace s tim a nakonec k nicemu. :shocked: :wallbash:

Ktere cidlo mas na mysli? Z fotky to neni patrne.

Podle popisu bych usuzoval, ze skrtici klapka nefunguje tak, jak by mela. Jsou prevody v klapce v poradku? Je v zavrene poloze lehce pootevrena? Nemohl se nekdo hrabat v dorazu?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: FOCUS 1,8_studeny start

Příspěvek od jarous350 » 25.06.2018 09:46

No jo, nedá se nic dělat, dokud to člověk nezkusí, tak neví. Čidlo je schovaný taky pod sáním, takové kruhové na jeden šroub k motoru. Konektor má dole na straně rozvodů.

Ozubené kolečko v klapce OK, ale posunul jsem ho. Klapku jsem opět preventivně vyčistil, ale od minule byla jenom lehce očouzená.

V dorazu jsem se už hrabal i já, ale to už bylo na základě toho, že to blblo. Každopádně opět beze změny, lehce pootevřenou nulovou polohu jsem si pohlídal.

Co to podtlakové řízení klapek v sacím paroží? Nemůže být problém někde tam? Ale hadičky jsou snad v pohodě, takže leda něco, co ten podtlak vytváří.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2989
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: FOCUS 1,8_studeny start

Příspěvek od jenikHK » 25.06.2018 10:21

Aha, to asi myslis cidlo klepani, mezi 2. a 3. valcem?

S ovladanim virivych klapek v sani bys mel byt schopen pohnout sam a nebo porozovat, jak se hybe, pokud ti nekdo prida plyn.
Mam vyporozovano, ze pri protaceni motoru na neutral by se mely kolem 2500-3000 pretocit z jedne polohy do druhe. Idealne, kdyz se budes divat podtlakove ovladani a nekdo prida plyn.

A nebo je moznost odpojit za chodu motoru hadicku ovladani - na volnobeh. Klapky by se zase mely pretocit a motor pridusit.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Otomar
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 362
Registrován: 26.10.2013 10:47
Bydliště: JMK

Re: FOCUS 1,8_studeny start

Příspěvek od Otomar » 25.06.2018 10:35

Možná to tu už někde padlo, ale stejně se zeptám. Zkoušel si jezdit nějakou dobu pouze na benzin bez plynu? Aspoň celou nádrž? Seš si jistý, že plynové vstřiky jsou OK?
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*2015*White
Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
Ford Focus 1.6 *2004*Moondust

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů