Chcìpani motoru v zimě

Zeiseth
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 01.05.2019 09:04

Chcìpani motoru v zimě

Příspěvek od Zeiseth » 22.09.2019 08:51

Zdravím, teď když začínají ranní mrazíky tak jsem spozoroval nepříjemnou záležitost u mého auta. A zajímalo by mě co by to mohlo tak být a po čem se podivat. Vždy když je pod 10 stupňů tak po nastartování mi spadnou otáčky a motor umře. U těch 10 to většinou ještě ustojí že to spadne třeba jenom na 550-600 o/m a hned to pak skočí na normalni ale jakmile je mene tak to rovnou umře . Když přidávám plyn tak to neudela. Svíčky nové tak 10k km (3mes. Z5 ) tankována jenom Verva 100. Jedná se Focus MK2 2.0 107kw před fl. Předem díky za odpovědi ;)
Ford Focus 2005 2.0 Duratec 3dv.

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Chcìpani motoru v zimě

Příspěvek od Jemar » 22.09.2019 09:55

Poměrně velké procento problémů při startu má na svědomí palivové čerpadlo. Motory 1.8 a 2.0 Duratec nemají vratné palivové potrubí, jako ostatní Durateky, ale mají stálý tlak paliva na liště (3,6 - 4 bary). Pokud je tlak nižší, motor funguje s chudou směsí a hrozí problémy s podpalováním ventilů a zároveň, čím nižší teplota vzduchu, tím je potřeba pro start více paliva a při nižším tlaku se ho tam dostane méně než je potřeba a tím může docházet k samovolnému zhasnutí motoru.
První věc, kterou bych udělal je, změřit tlak paliva na vstřikovací liště. Jak na tom palivový systém je, napoví i tabulka palivových adaptací motoru (umí ji vyčíst třeba ForDiag).

Zeiseth
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 01.05.2019 09:04

Re: Chcìpani motoru v zimě

Příspěvek od Zeiseth » 22.09.2019 13:46

:/ no snad ne :) každopádně díky, musím někoho sehnat s diagnostikou a nechat skontrolovat. Jinak co mě ještě napadlo tak jít po škrtící klapce že by byla zanesená ale při jízdě mi auto nějak nepocukava tak nevím :/
Ford Focus 2005 2.0 Duratec 3dv.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Chcìpani motoru v zimě

Příspěvek od jenikHK » 22.09.2019 14:39

Já bych jako první věc zase vyčistil škrtící klapku a Ev. I Přesadil ozubené kolečko jejího pohonu. Klapka se u těchto motorů dost zanáší karbonem z vyústění EGR ventilu, které je hned za ní.
Usazeniny potom dost změní průtok vzduchu při malém otevření klapky (malá změna natočení klapky způsobí velkou změnu průtoku) a ta není dost rychlá, aby to dokorigovala...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Zeiseth
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 01.05.2019 09:04

Re: Chcìpani motoru v zimě

Příspěvek od Zeiseth » 22.09.2019 16:07

Jj na škrtící klapku se hodlám v nejbližší době vrhnout akorat mi moc nejde dohromady to že by to dělalo jenom za studena ( na to by škrtící klapka neměla mít vliv , nebo se mýlím? )

Edit: pravděpodobně to bude to palivové čerpadlo ;) při plné nádrži mi to nedělá ;) díky za odpovědi
Ford Focus 2005 2.0 Duratec 3dv.

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcìpani motoru v zimě

Příspěvek od jarous350 » 27.09.2019 15:17

U mě pomáhá při startu sešlápnutí plynu. Pokud by to bylo palivovým čerpadlem, tak by to přece chcíplo i s plynem, ne? Respektive tím spíš by to chcíplo, protože by se ještě víc ochudila směs. Nebo uvažuju blbě? :nixw:
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Zeiseth
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 01.05.2019 09:04

Re: Chcìpani motoru v zimě

Příspěvek od Zeiseth » 29.09.2019 08:20

Mno mě to na podruhé brnkne i bez plynu a normálně to funguje jen prostě první start mi to chcípne :D budu dávat opravovat zadní nápravu a zadní brzdy tak to rovnou nechám skontrolovat :D
Ford Focus 2005 2.0 Duratec 3dv.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Chcìpani motoru v zimě

Příspěvek od petulak » 29.09.2019 10:56

zkus než začneš startovat, natlakovat benzín, tzn. 2 -3 krát jen otoč klíčkem bez startu.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

badcraft
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 20.11.2013 20:54

Re: Chcìpani motoru v zimě

Příspěvek od badcraft » 07.02.2021 21:24

To já ten problém mám ještě o něco horší.
Od teplot -3°C a méně nastartuji a otáčky vyletí, pak spadnou pod 800 až to má tendenci skoro chcípnout, pak zase vyletí a takhle pořád dokola až se rožně kontrolka motorku a objeví se hláška Speed limit, což předpokládám je nouzový režim, protože to vůbec nechce jet.

Jinak při normálních "nezimních" teplotách to valí normálně.

Klapka vyčištěná před pár měsíci ultrazvukem.

Nějaké čidlo teploty, volnoběhu,..?

Díky za každé tipy. Focus II 1.6, r.2005

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Chcìpani motoru v zimě

Příspěvek od vladka1 » 08.02.2021 10:40

Bych tipnul volnoběžný ventil... Pro start má být naplno otevřený, může jít ztuha ("lepidlo" z mastnot) nebo být přimrzlý, slabá pružina apod.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcìpani motoru v zimě

Příspěvek od fofok » 08.02.2021 12:01

Focus 2 nemá volnoběžný ventil.Nejspíš to bude studeňák v budíkách nebo trojboj svíčky,kabely a cívka.Svíčky dávat jedině origo.Zkus dát ťavku zezhora na palubku nad budíkama jestli to nezmizí,takhle se diagnostikují ty budíky😀
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Chcìpani motoru v zimě

Příspěvek od vladka1 » 08.02.2021 13:41

Jak tam je řízený vzduch pro volnoběh, jen klapkou?
Bych asi šel cestou diagnostiky a live dat z čidel...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

badcraft
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 20.11.2013 20:54

Re: Chcìpani motoru v zimě

Příspěvek od badcraft » 08.02.2021 18:47

Nejspíš ano, a ŘJ si ji nastaví dle potřeby.
Snad s tím nemá nic společného to, že jsem do benzínu začal přidávat VIF. Mám tam již druhou plnou nádrž s aditivem.

Dneska ráno bylo nějakých -4 a samozřejmě jsem musel jet autobusem. Po šichtě dojdu, na teploměru v autě -3, nakopnu to a jelo to normálně :roll:

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Chcìpani motoru v zimě

Příspěvek od vladka1 » 08.02.2021 19:05

Auto tě má rádo a nechce abys chodil do práce :mrgreen:
VIF jako takový vadit nemůže, ale teoreticky pokud předtim byl někde čurbes velikej, tak ho může rychle uvolnit a něco ucpat (= vstřiky) Ale to by dělalo furt a ne jen občas... Spíš nějaký studeňák a vodivost se mění s teplotou.. -4 mohlo být na čidle a studeňák může být jinde s jinou teplotou (promrzlé po větším mrazu v noci a naopak..)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Chcìpani motoru v zimě

Příspěvek od oscaar » 10.02.2021 23:18

Kolega z práce má úplně stejný problém na mondeu Mk4 2007, 2.0, 107 kW. Přesazení ozubeného kolečka v škrtící klapce a vyčištění klapky mu nepomohlo. Hadice s podtlakem jsou OK. Svíčky má origo Ford.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů