Vysoký volnoběh jízda

Odpovědět
Dave II
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 09.10.2019 18:29

Vysoký volnoběh jízda

Příspěvek od Dave II » 20.01.2020 18:11

Ahoj Fanoušci Fordu
Obracím se na vás jako na poslední záchranu. Prošel jsem všechna fóra, vyloučil všechny dostupné nápovědy.
Prosím o info, zda někdo máte někdo zkušenost s následujíc závadou, zejména však s jejím řešením.
Moje auto Monde BWY 1,8 Duratec 92 kW. Mezi mondei jsem nenašel odpověď.
Při jízdě z kopce při brždění motorem po cca 10 sekundách samo přidá plyn (fakticky se rozeběhnou palivové střiky malé množství paliva volnoběžné otáčky udrží, ale vozidlo na rovince rychle zpomaluje). Pokud při jízdě z kopce vyřadím na neutrál, tak volnoběžné otáčky klesají velmi pomalu ke 2 tis ot/min a tam se zastaví a drží 2 tis ot/min.
Pokud za jízdy držím vyšláplou spojku tak otáčky začnou pomalu klesat k volnoběžnym.
Pokud prošlápnu plyn opět zůstanou viset na 2 tis ot/min.
Častěji se děje když jedu na pohodu a plyn jen šolíchám, nebo když jsem před vyřazením brzdil motorem.

Pokud jedu pilu a vyhodím motor chcípne. Pokud zachytím plynovým pedálem, tak musím zachytit tak 2 až 3 krát než se volnoběh chytí a udrží. Pokud pojíždím v koloně tak také chcípá.

Vše se děje jen za jízdy, jakmile se zastaví kola otáčky na volnoběh spadnou a drží na 750 ot/min. Identické na benzin i LPG. Už ladím jen na benzín. Dokud nebude chodit na benzín nemá cenu řešit LPG.
Dosud vykonáno:
1. Tlaky na válcích 16 At všechny stejné
2. ventilové vůle OK
3. svíčky výměny za orig- byly OK
4. Nový volnoběžný ventil PIERBURG
5. Nový snímač polohy škrtící klapky Delphi
6. Nový senzor tlaku sacího potrubí Bosch
7. Sací potrubí na stojícím vozidle absolutně těsné, po ucpání na filtru motor okamžitě chcípne.
8. Po odpojení volnoběžného ventilu na stojícím vozidle motor okamžitě chcípne
9. Klapka absolutně čistá a absolutně těsná, mechanicky ovládaná, pružina silnázavírá spolehlivě
10. Výfukové potrubí absolutně těsné, jarová voda a kompresor ve výfuku ani bublinka
11. Nové lambda sondy Bosch
12. Nový snímač teploty motoru
13. Lanovod k pedálu plynu OK
14. Tempomat odpojen ale jinak OK
15. Odvětrávání klikovky zkontrolováno opticky, nikde nic nefouká ani nevzlíná olej
16. Diagnostika čistá, závady žádné, všechny budíky ukazují perfektně jak otáčky, rychlost, teplotu
17. Snímač spojky a brdy funkční.
18. Po každém úkonu smazány adaptace a reset řídící jednotky


Poslední dvě otázky.
1. Kolik naměříte napětí na baterce voltmetrem při běžícím motoru na volnoběh. Faktický test na stejném motoru?
2. Od kud bere řídíci jednotka teplotu nasávaného vzduchu?

Díky za každou radu.
Dave II

Uživatelský avatar
jojto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 23.03.2017 18:59

Re: Vysoký volnoběh jízda

Příspěvek od jojto » 20.01.2020 19:15

Si v zlej sekcii. Vidim, ze duplujes tu a aj v sekcii Modeo, moderator nech presunie.

Osobne by som vybral hadicu odvetrania kluky pod plast. sanim a poriadne ju pozrel. Je to choroba Duratecov 1.8.

Kód: Vybrat vše

https://ford.7zap.com/en/car/99/1.15405,6.42969/5/1534/15218/66069/#5
- c.5.
Napatie na akumulatore ti presne nepoviem, ale pokial nameras cca 14,4V je to OK a teplotu berie zo snimaca tlaku-TMAP.
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Vysoký volnoběh jízda

Příspěvek od jenikHK » 20.01.2020 22:31

Asi bych podezříval buď
- falešný vzduch (pravděpodobnější) a nebo
- snímač natočení škrtící klapky.

Teplotu nasávaného vzduchu měří TMAP snímač v sání (měří žároven teplotu i tlak).

BTW, tu hadici odvětrání klikové skříně jsme na Mondeu už měnili taky - napřed jen haproval studený volnoběh, nakonec se prozradila zlověstným syčením a volnoběh nepadl pod 2000.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Dave II
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 09.10.2019 18:29

Re: Vysoký volnoběh jízda

Příspěvek od Dave II » 21.01.2020 12:02

Diky za rady.
Ta hadice odvětrání klikovky drží vysoký volnoběh i na stojícm vozidle nebo jen za jízdy?
Problémje prasklina? Nebo ventil odvětrání.

PS: Na modeo foru moc příspěvku neni a myslím že ten motor ve focusu je identický.
Díky

Uživatelský avatar
jojto
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 23.03.2017 18:59

Re: Vysoký volnoběh jízda

Příspěvek od jojto » 21.01.2020 17:44

Zalezi podla miesta a velkosti praskliny v hadici. Stretol som sa aj so zvysenymi otackami na volnobeh.

Kód: Vybrat vše

http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?f=10&t=9
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Vysoký volnoběh jízda

Příspěvek od jenikHK » 21.01.2020 19:00

V našem případě se zvětšila prasklina hadice odvětrání velmi rychle. Za běžné jízdy ani moc problém nebyl (popisuji slovy majitelky), ale volnoběh musel být vysoký i za jízdy - v koloně za trest. Při stání rovněž.

Motor DURATEC v Mondeu MkIII a Focusu Mk2 má řadu odlišností, hlavně "periferie", základ je sice stejný. Elektronická škrtící klapka, zapalování, sání, Euro 3 vs Euro 4...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Vysoký volnoběh jízda

Příspěvek od smoula » 11.07.2020 23:32

Zdravím, chtěl bych se zeptat co by mohlo způsobovat toto. Dneska se mi objevili zvýšené otáčky na volnoběh. Místo 700, tam mám 1000-1500, občas před křižovatkou to vyletělo i k 3000. A další věc, pokud jedu bez plynu a přidám plyn, tak se ozve se taková divná rána. A pokud nastartuji, druhé video tak něco u přední strany hrozně syčí? Poradíte prosím? Jedná se o focus 2005, MK2, 2.0i benzín, 107kW. Oba dva problémy se objevily dnes zároveň. Včera jsem s tím jel a naprosto.

Doufám, že to dávám do správné sekce.
https://www.youtube.com/watch?v=RTj1wFLxfQI video syčení motoru. Co jsem hledal, tak se mi zdá toto jako nejpravděpodobnější řešení. Co myslíte?

https://www.youtube.com/watch?v=TJvsMUQrlCQ - divná rána, když jedu bez plynu a poté přidám plyn.

Dííííky

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Vysoký volnoběh jízda

Příspěvek od jenikHK » 12.07.2020 07:51

V tomto případě je původ syčení a vysokého volnoběhu jasný - falešný vzduch prasklou hadicí odvětrání bloku motoru vpředu pod sáním.
Přeju příjemnou zábavu při výměně :bebng:, není to nic, co bych chtěl dělat znova...

Ohledně té rány - začal bych kontrolou uložení motoru, především silentblok dole za převodovkou.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Vysoký volnoběh jízda

Příspěvek od smoula » 14.07.2020 09:00

JenikHK: tak s tím prvním si měl nejspíše pravdu. Ted jsem dal auto do servisu a myslí si, že to je tím, případně nějaké jiná hadice.

A rovnou se zeptám k druhé věci, pevně věřím že Moderátoři prominou, že se ptám v tomto tématu, ale dle servisáka by ta rána mohla mít co dočinění s vysokým volnoběhem a prasklou hadicí.

Projeli jsme to a pán ze servisu říkal, že to je něco v pohonu(poloosa, na převodovce), že je tam nějaká vůle u pohonu ale domnívá se, že jakmile se to vyřeší(vysoký volnoběh), tak by se to mohlo spravit. Myslíš, že má pravdu? Nerad bych do toho auta investoval už víc, než je nutné :-) Protože za poslední dva roky jsem na hodnotě cca, aktuální prodejní cena :mrgreen:

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Vysoký volnoběh jízda

Příspěvek od jenikHK » 14.07.2020 16:41

Jasné, ono naštěstí zase tolik hadic v sání moc není a ty zbylé jdou snadno odhalit.

Mě osobně se ale nezdá, že by rázy při přechodu z režimu brzdění motorem do akcelerace měly přímou souvislost s vysokým volnobehem, respektive mě nenapadá, jak by mohl obvyklý volnoběh rázy utlumit.
Těžko soudit na dálku. Každopádně zvednout, zacloumat :arrow: bude vědět.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Vysoký volnoběh jízda

Příspěvek od smoula » 17.07.2020 16:08

Tak jsi měl naprostou pravdu. Byla to prasklá hadice u odvětrávání klikové hřídele. Práce jak na kostele.

A co se týče té rány, tak ta stím vymizela. Mechanik mi povídal, že mám nějakou vůli na poloose a převodovce a jak se to díky tomu vysokému volnoběhu "pral motor s pohonem" tak to udělalo ráno. Po vyměnění hadice to zmizelo a auto jede zase jako dřív a bez rány. Tak jen pro info, kdyby musel někdo řešit něco podobného :-)

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti