Vymena zadneho loziska fofo I.

Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od stano. » 03.04.2017 07:40

DOKLEPNUT kladivom, ako pise miki, nie je problem. Problem je, ked to tam natrieskas. Podobnou silou, ako ked si vymlatil stare lozisko von. Teraz si predstav, ze rovnakym sposobom tam davas nove (bez zmrazenia/zohriatia). Vtedy ho mozes znicit (a pravdepodobne aj znicis) aj ked klepes iba cez vonkajsi kruzok.
Ja ked dotahujem, roztocim koleso, az pokym sa vnutorne kruzky neopru. Potom, ked treba uz tahat silou, vzdy kusok pritiahnem a pootacam kolesom. Zatial nikdy problem nebol.
Stale moze byt vadne lozisko...

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od vitr73 » 04.04.2017 15:11

ten kdo jde na nasazovani loziska kladivem by se mnel nejdriv poradne tim kladivem vzit prez haksnu.. :dih: ..tomu se rika "remeslo bran se!"..a nejlip natloukat lozisko prez vnitrni kouzek :mrgreen: :mrgreen:
..a pri utahovani loziska na cep(hlavne vzadu) tocit kolem neni fakt potreba..to neni delene axialni lozisko jako u S120 ve predu...tady pro neznale ...se utahuje stredni krouzek jenom na doraz cepu..zadnej axialni tlak na lozisko tady neni! axialni tlak tu je max do zatacky a nebo kdyz plovouci trmen neplave a tlaci na kotouc jen z jedne strany...jinak neni..
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od vladka1 » 04.04.2017 17:13

Vnitřní kroužky se sice opřou navzájem o sebe, ale rozměry ložiska jsou takové, aby vůle byla správná při rovnoměrném rozložení válečků. Pokud nejsou, tak utáhnutím vznikne větší přesah = poškození. Klec to nezajistí na 100%. To točení vůbec není zbytečnost. Řekl bych, že to je horší než jemně natlouct do náboje přes vnější kroužek ;) Vůbec nejde o axiální tlak od utahování, ale o vymezení vůle v ložisku.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od vitr73 » 04.04.2017 20:30

a cim a proc by to melo nejak nerovnomerne tlacit na lozisko? ..to je nalisovane do naboje a to cele je nastrcene na cep a pritazene matkou aby o z cepu nesjelo..nic vic. Nebo chces rict ze utazenim matky se stredovy krouzek loziska nejak stlaci? ..to snad ne? :D :D
..pokud neni stredovej krouzek stazenej na cepu silou aspon 500 :D tun tak se mu na rozmerech vubec nic nemeni...
jak rikam..to neni delene kuzelikove lozisko jake se pouzivali na š120 na predni naprave..kde se to utahovalo urcitejma kilama a pak o pul otacky povolit a zajistit matkou
..u predniho kola taky tocis kolem kdyz utahujes poloosu kterou to je drzeny cele pohromade?..tezko(to ani nejde-to by neslo utahnout))...a je to uplne stejne jako v zadu..taky drzene nejakym cepem pohromade...a je jedno ze je to poloosa..
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od vladka1 » 06.04.2017 13:11

Tak proč Etzold píše o nutnosti točení kolem při dotahování kvůli riziku poškození ložiska, jak u předního tak zadnío kola? Že by debil co se nevyzná v autech?? ;)
Trošku zapomínáš, že vnitřní a vnější kroužky sice jsou pevná část, samotným dotahováním se nezdeformují, ale kuželíky jsou klínek - když neni srovnanej tak to vyklínuje a vznikne přesah. Točením při utahování se kuželíky rovnaj přesně na svojí oběžnou dráhu.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od stano. » 06.04.2017 17:02

Nie su tam kuzelky, ani valceky, ale gulicky.
Keby klietka drzala gulicky presne rovnomerne, nemuselo by sa to otacat. Kedze to nie je dokonale rovne, a musia sa gulicky pri dotahovani posunut a sadnu presne, treba s tym pootacat.

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od vladka1 » 06.04.2017 21:44

Nový ložisko jsem nekuchal, ale původní byly kuželíky (nevěřícím můžu vyfotit ;) Přesně dvouřadé kuželíkové s dvěma vnitřními kroužky.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od stano. » 06.04.2017 21:47

Hm, si ma zaskocil. Co bolo v zadnom lozisku na Focuse....
Ono je to jedno. S nerovnomernostou to plati aj pri kuzelkoch. Aj pri valcekoch, aj gulickach... Ta plechova klietka/drot ich nedrzi presne rovnomerne. Musia si sadnut rovnomerne o vnutorny a vonkajsi kruzok pri dotahovani. Preto sa to toci.

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od vitr73 » 07.04.2017 20:21

vzdyt je to blbost...vzdyt se pritahuje jen a pouze stredni krouzek na cep...ten vnejsi se jen veze ..nikam to lozisko netahne..vzdyt je na nem jenom unasec kola...a ten se snad pri utazeni stredniho krouzku o neco opira? ..to urcite ne..vzdyt by se to nemohlo volne tocit...zadnich lozisek uz jsem se za zivot navymenoval stovky...a nikdy jsem pri utahovani kolem na heveru netocil...a divne je to ze se mu nikdy nic nestalo..tohle co tu furt zikate je doba minula..doba skodovek a jejich delenych kuzelikovych lozisek vepredu..ktere se museli utahnout a pak o pul otacky povolit..s tim se tocilo..to jeste pamatuju....ale tuhle blbost co pisete tedy ne...a to ani na prednim kole..
a kdyz tedy utahujete polosu na prednim kole ...jak s tim tocite a zaroven to utahujete(zhruba 80 kilama)...to bych tedy chtel videt to by Capperfield blednul zavisti ..kouzlo paradni :D
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od vladka1 » 07.04.2017 22:09

Právě že blbost to neni - hele udělej pokus, vem dva díly a klínek, tak aby v půlce zasunutí po utažení sestavy byla vůle nula. Pokud klínek povytáhneš, tak po utažení bude vůle a klínek se bude kvrdlat. Pokud klínek zasuneš víc, tak po utažení bude přesah a klinek se obtiskne do protikusů. Přesně tohle se děje, když tim nezatočíš a nevyrovnáš kuželíky to tý "střední polohy". Klec polohu kuželíků nevymezí přesně. Je to o tisícinách maximálně setinách, takže poškodit bez točení to nemusíš, ale s velkou pravděpodobností i můžeš. Nejspíš stačí lehce utáhnout, zatočit a pak už jsou kuželíky srovnaný a můžeš klidně na krev bez točení...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od miki21 » 07.04.2017 22:15

Nebylo kuželíkové ložisko naposledy vzadu na escortu mk VII ?
Co jsem kdy měnil ložiska na focusu 1 ,tak to bylo vždy kuličkové. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od vladka1 » 07.04.2017 22:22

Že bych měl nějakou hogo fogo verzi? :D
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od stano. » 07.04.2017 22:24

Ved toto som aj ja pisal. Preto ma tie tvoje kuzeliky zaskocili... Si ma tym zneistil, ze si to zle pamatam.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od miki21 » 07.04.2017 22:34

A k tomu Etzoldovi bych se taky moc neupínal a bral ho jen orientačně... v těch návodech nasekal víc nepřesností. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena zadneho loziska fofo I.

Příspěvek od vitr73 » 12.04.2017 18:56

http://www.nahradni-dily-auto.cz/zbozi/ ... -8-Turbo-D
...a valeckove dozadu se delaji a prodavaji
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů