Posilovač řízení - servo

Odpovědět
Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od stand » 25.04.2019 14:11

Petře ty jsi smolař.. kdyžtak se stav výčtem chyby, jestli jsou stejné jako před výměnou..
Dokonce mam ntb s funkcni baterii..

hnizdo1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.06.2017 16:24

Servo - spínání až při vyšší síle na volantu

Příspěvek od hnizdo1 » 23.10.2019 13:54

Zdravím,

mám FFII 2011 s 1,6 SHDC, (tedy bez EHPAS) a mám poměrně špatně specifikovatelný problém s posilovačem. V létě a na zahřátém autě OK, v chladném počasí (do zahřátí) se projevuje závada, která způsobuje, že posilovač při pokusu o otočení volantem sepne až od určité síly na volant. V praxi se to projevuje tak, že máte pocit, jako by se auto utrhlo (volant najednou pod rukama "povolí"). Problém je, že to dělá hlavně v zimě (sníh, led atd), takže je to minimálně nepříjemné, protože nevím, co se děje s adhezí na předku. Dělá to pouze za studena a pouze při otočení z neutrální polohy vlevo (doprava OK, přechod při plynulém otáčení přes neutrální polohu na obě strany taky OK). Jinak nic nevynechává, nejde ztuha, ani se neozývají žádné divné zvuky, hladina kapaliny OK. Po ohřátí (cca 5-10km) problém zmizí.
Napadá mě snad jen nějaké čidlo, které teplotně "plave" - předpokládám, že by někde mělo být snímání síly, kterou působím na volant a posilovač se dle toho zařídí? Nebo to platí pouze pro EHPAS a u HWDA je to čistě mechanický (alias hydraulický) problém?

Nemáte někdo zkušenost či radu?

Edit: tak včil jsem to byl projet a dělá to už na obě strany (moc s tím nejezdím, výše popisovaný stav byl před 15tkm). Vždy ale pouze z ustálené neutrální polohy. Přechody přes neutrální polohu OK.

Díky
Michal

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od Vewehr » 29.10.2019 22:33

Ahoj, poslední dobou jsem si všimnul, že mi mizí kapalina z nádržky posilovače řízení. Tak 1 cm v nádržce / 5000 km. Kouknul jsem do motoru a našel jenom to, co je na fotce. Mohlo by to být ono? Jaký díl mám případně poptat v servise? Třeba bych ušetřil čas opravy a stihlo by se to za den. Ušetřil bych pár desítek kiláků na kole ze servisu. V těchhle teplotách mě ty cyklovýlety úplně nebaví 8) ... Díky moc. BTW, taky mi při vytočení do dorazu hrozně píská posilovač nebo řemen (poznám podle toho, že manželka parkuje na ulici i docela z dálky). Stačí vrátit volant o pár stupňů zpátky a je ticho. Asi to nesouvisí, ale radši to zmiňuju. Ještě jednou díky. V.
Přílohy
Unik_posilovace.jpg
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
mirda1122
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 24.02.2019 20:25
Bydliště: Bílina

Re: Servo - spínání až při vyšší síle na volantu

Příspěvek od mirda1122 » 14.11.2019 21:53

Rekl bych ze je to na strane hydrauliky.Budou asi v haji prepousteci ventilky.Volantem jde otacet plynule nebo ma snahu jakoby pocukavat(na volnobeh)?
Mondeo Mk4,1,8Tdci,sedan,red tango,no DPF

hnizdo1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.06.2017 16:24

Re: Servo - spínání až při vyšší síle na volantu

Příspěvek od hnizdo1 » 14.11.2019 22:40

Jde to normálně plynule, problém je pouze z ustálené neutrální polohy, otáčky nemají vliv. Nejspíš to bude hydraulika - před týdnem jsem dělal olej a prolezl to. Jediný snímač je na čerpadle a ten předpokládám slouží jen k tomu, aby při ztrátě tlaku naskočila chybová hláška.

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od TomFocus » 06.12.2019 10:38

Jak to dopadlo s chybama?
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2969
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od jenikHK » 08.12.2019 16:12

MajklHe píše:
jenikHK píše:
TomFocus píše:Včera proběhl další velký zimní upgrade :mrgreen:
Po výměně kol z 225mm - ET 35 na 195mm - ET 52 sem ztratil kontakt s vozovkou, tak .....
A není vhodnější upravit nastavení posilovače? Tj. Jeden režim na léto a druhý na zimu?
ELM config to umí.
Nejaká novinka pre mňa... :shocked: nejaké bližšie info?
Elektrohydraulický posilovač má standardně 3 režimy (Comfort/Normal/Sport) - lze přepínat jen při stojícím vozu v menu palubního počítače.

Přes ELM Config lze všechny režiny upravit, je to karta Configuration v nabídce EHPAS. Níže příklad nastavení našeho auta:
ELM_Config_EHPAS.JPG
Porovnáním tabulky pro každý jednotlivý řežim (svisle - rychlost vozu v km/h a vodorovně - rychlost otáčení volantu ve ° natočení/s), přičemž tabulce rozumím tak, že číslo v každé buňce jsou otáčky motoru čerpadla posilovače, tj. vyšší číslo znamená vyšší účinek posilovače a tudíž menší ovládací sílu na volantu.

Comfort:
EHPAS_comfort.JPG
EHPAS_comfort.JPG (26.98 KiB) Zobrazeno 4683 x
Normal:
EHPAS_normal.JPG
EHPAS_normal.JPG (27.38 KiB) Zobrazeno 4684 x
Sport:
EHPAS_Sport.JPG
EHPAS_Sport.JPG (27.7 KiB) Zobrazeno 4684 x
Auto jsem si přivezl s režimem Comfort a byl jsem krajně znechucen přeposilováním řízení (nejpíš skutečně auto po německém důchodci), ale s režimem Sport jsem vcelku spokojen, ev. bych je (krom hodnoty při nulové rychlosti) max o 10% snížil.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2969
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od jenikHK » 22.12.2019 08:04

Netusite prosím, kolik je potřeba kapaliny pro výměnu v elektrohydraulickém posilovači řízení? Stačí litr i s nějakým proplachem?
Díky.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od TomFocus » 22.12.2019 09:27

Záleží co bereš jako proplach?
Ideální jako s olejem... zahřát jizdou, odsát z nádobky, u řízení oddělat hadice a vypustit z nich ol.
Poté by litr silou vůle mohl stačit a tahle operace je k něčemu.
Pokud jen odsajes z nádobky a zbytek z hadic smíchas proplachem s novým olejem moc tomu neprospejes a litr ti stačit nebude.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2969
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od jenikHK » 22.12.2019 10:00

To ano, takhle s rozpojením dostanu olej z hadic a trubek, ale stejně zůstane v řízení.

Měl jsem na mysli odsát nádobku, nalít novou kapalinu, řízení několikrát od dorazu k dorazu. Odsát kapalinu a tak dále - aspoň 3x zopakovat (dle vymeneneho množství a množství nové kapaliny).

Jde mi teda o to, kolik může být objem nádobky a kolik celková náplň.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od TomFocus » 22.12.2019 10:09

Tak to ti litr určitě stačit nebude. Až dostanu ,,chuť,, a budu měnit vyřazené servo, pořídím dva litry kapaliny. Rozpojím hadice, zbytkem kapaliny propláchnu řízení.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2985
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od solfan » 18.05.2020 09:40

Pánové dotaz: mám FF2, 2010, 1.8i a při otočení volantem píska - asi servo, jak přestanu točit, tak par vteřin to ještě píská, pak přestane a začne znovu otočením volantu. Je to hodně slyšet vevnitř a pak od nádobky s olejem pro servo. Přijde mi, že je to víc slyšet po zahřátí.
Oleje mám dost.
Co by to mohlo být a jak to odstranit?
Díky!
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od ZaQik » 18.05.2020 09:56

zacina se (asi) loucit cerpadlo
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2985
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od solfan » 18.05.2020 10:44

hmm, to jsi me nepotesil :-)
auto je v podstate nejete, najezdilo v prumeru 3000 km rocne.
a ma smysl to resit predem, nebo pockat az to bude i blbnout. Zatim to jen huci, rizeni jde hezky.

A kydz uz te mam na drate, nemas nahodou k prodeji nejakou jednoduchou diagnostiku na vycet chyb? nebo doporuceni. Nepotrebuji nic nastavovat, jen chci po koupi vycist chyby.

Diky.
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Posilovač řízení - servo

Příspěvek od ZaQik » 18.05.2020 11:04

nechal bych to, nez to odejde uplne

diagnostika - koukni do inzerce PRODEJ nebo si sam inzerat napis do KOUPIM
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů