Baterie

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
pepeF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 23.01.2019 11:00

Re: Baterie

Příspěvek od pepeF » 08.11.2019 17:05

Vážení !
Video jsem vložil, aby bylo vidět, co se děje s napětím (NE proud) v autě. Pro těch 15V by tam neměla co dělat obyčejná baterie (např. VARTA Silver, už mám dvě načatý pod stolem,vydržely cca 1,5 roku). Na předchozích stranách už jsem popisoval, jsou tam i fotky i návod od výrobce origo nové baterie při nabíjení (v pohodě 16,3V). Už mě nebavilo stále vozit měřáky (a byly po kalibraci !), tak jsem pořídil tu čínu (myslím ,že je to němec) a dělá úplně to samé. V autě je jen jedna palubní síť, pokud má někdo rozdílné napětí na baterce a v zapalovači ( nebo někde jinde), ať odstraní přechodové odpory ve spojích, ukostření. Není žádné teplotní čidlo na krytu baterie, teplota baterie se počítá z teploty nasávaného vzduchu a z teploty hlavy. S počtem ujetých kilometru napětí klesne na 14,6V (při těchto teplotách cca 10°C). Obyč. baterie 14,4V tady prostě dostávaj za uši.
FF I 1,8 TDCI 2004 Black
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver

Uživatelský avatar
jenikHK
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1169
Registrován: 10.03.2008 15:30
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od jenikHK » 08.11.2019 21:51

Pravdu máte oba - benzínová 1.8 má čidlo u baterky, naftová ne.

Jinak první Varta Silver mi sloužila 5 let, druhá dosáhla téhož věku letos u nového majitele - zatím nemám žádné zprávy, že by zdechla. Auto stále denně v provozu...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5304
Registrován: 06.02.2010 16:45
Bydliště: Liberec

Re: Baterie

Příspěvek od petulak » 13.11.2019 15:35

40591929_550559218697475_8179153878177021952_n.jpg
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 116
Registrován: 19.02.2019 21:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: Baterie

Příspěvek od jivo » 15.11.2019 16:45

Zkusil jsem při spadnutí dobíjení pod 13.5V (Galaxy 2014) pustit výhřev skla či zrcátek a spadlo ještě na 13.1V. Zatím jsem se pod 13V nedostal a vyzkouším až při nějaké delší jízdě, až bude baterie plně dobyta a začene se teprve nedobíjet. Bohužel po asi 10denním stání a jen asi 20km přejezdu s nákupem po zastvavení a pár vteřin do vyložení a uzamčení stačila spadnout na 12.6V.
Ale opravdu to velký problém nebude, protože čínské GPS (bylo týden vypnuté, zapnul jsme až teď) po dalších 6dnech hlásí stále 12.6V. Jen až zase přijdu k autu s cca <10min běžícím bufikem, tak mě tech cca 11.8V zase vyděsí.

Nemá někdo nějaké přesnější info nebo schéma toho měření? Je to nějaký proudový bočník s primitivním ampérmetrem, co opravdu měří kolik se nabíjí a vybíjí? Ale pak by bylo divné, že to nejlze najít v diagnostice. Alespoň ForScan nic ohledně baterie nezná (jen MainECU tedy napětí na GEMu a nejspíše už po nějakém downměniči).

Zkoušel někdo nacpat plnou baterku 190mm místo 175mm? Že by nikdo neřešil jako třeba jako karavan tam dostat o těch 2cm delší a 1.5cm vyšší třeba 100Ah ? Nemá někdo fotku toho držáku na autě ? Přece by neměl být problém ten držák předělat a nebylo by to ani snad za raketu. Kdyby někdo vyráběl, koupím také jeden kus. viz: Schema drzaku
Nebojím se, že by se ta 100aH při nějaké několikaset km jízdě v kuse nedobila, ale na víkendovku a různou cestovatelkou podporu by to bylo super. Házet druhou baterii do kufru a řešit napájení by byla ještě větší zhovadilost.
Baterie po odstaveni hned jen 12.6V a po tydnu stani stale drzi. Alarm GPS/GSM sledovani s vypnutim GPS.
Baterie po odstaveni hned jen 12.6V a po tydnu stani stale drzi. Alarm GPS/GSM sledovani s vypnutim GPS.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
Sirk9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 110
Registrován: 02.01.2011 21:38
Bydliště: Třebíč

Výměna baterie EFB

Příspěvek od Sirk9 » 16.11.2019 22:54

Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jestli je nějak složitá výměna autobaterie ve Ford C-max, 1,6TDCi, 85kW.

Mám start-stop systém, tak jsem se díval, že tam patří EFB, ale trochu se obávám výměny, někde v časopise jsem četl, že samotná výměna není složitá, ale po výměně se musí zajet na diagnostiku, kde se resetuje inteligentní snímač a musí se nově nastavit přes diagnostiku, kvůli tomu, že řídící jednotka si ukládá i data a upravuje dobíjení podle stáří baterie.

Dále se nejspíš zakóduje autorádio. Dá se nějak zjistit code podle VIN?

Občas se ztratí schopnost u jednotky pravých dveří vytahování okna jedním dotykem.

Díky za vaše rady a zkušenosti. :-) :wink:
Ford C-max, 1,6 TDCi, 85kW, r.v. 3/2014

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4576
Registrován: 07.11.2009 17:56
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna baterie EFB

Příspěvek od Anduril » 16.11.2019 23:08

Radio u tveho auta nema kod, nic se nezakoduje.
BMS se da resetovat i bez diagnostiky - viewtopic.php?p=1145302#p1145302
Dojezdy oken bude treba znova nastavit, postup mas v manualu k autu.
Je: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 178
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Výměna baterie EFB

Příspěvek od LeonardoTM » 18.11.2019 02:32

Sirk9 píše:Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jestli je nějak složitá výměna autobaterie ve Ford C-max...
Díky za vaše rady a zkušenosti. :-) :wink:
Pokud chces uchovat vsechna nastaveni, muzes to zkusit s pripojenim tzv. Memory Saveru, da se to vybrouzdat ruzne na webu. Princip je v tom, ze vezmes jinou baterku (9-12V) a tu pripojis paralelne do el. soustavy auta (napr. pres interni nespinanou zasuvku zapalovace) a kdyz se to povede, tak se ti nic nevymaze.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 11.01.2013 20:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od fordkuga » 18.11.2019 19:41

Zajímalo by mě, jestli je opravdu nutné při výměně baterie připojovat externí zdroj, aby se něco nevymazalo. Na videích, viz níže, nic takového jsem neviděl.

https://www.google.cz/search?sxsrf=ACYB ... rJi87Lloko

Jak to vidíte?
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Uživatelský avatar
FLA
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1173
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Slovensko

Baterie

Příspěvek od FLA » 18.11.2019 20:02

nie je to nutnosť pri samotnej výmene baterky, ale prídeš o data
ObrázekKuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 11.01.2013 20:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od fordkuga » 18.11.2019 20:35

Nemám žádnou čtečku dat, tak ztráta dat mne netrápí. Mne zajímá, zda se nezmění chování auta a auto (řídící jednotka) se nebude znova "učit", nebo zda budu muset nastavovat dojezdy oken nebo něco dalšího.
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Uživatelský avatar
FLA
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1173
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Slovensko

Re: Baterie

Příspěvek od FLA » 18.11.2019 20:45

3 x ano
ObrázekKuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 178
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Baterie

Příspěvek od LeonardoTM » 19.11.2019 12:06

fordkuga píše:Zajímalo by mě, jestli je opravdu nutné při výměně baterie připojovat externí zdroj, aby se něco nevymazalo. Na videích, viz níže, nic takového jsem neviděl.

Jak to vidíte?
No, určitě jde vyměnit baterku i bez Memory Saveru (a většina to asi tak i dělá). Pokud ti nevadí, že se auto bude "znovu učit", vymaže se paměť rádia a další věci (okna, nastavení zamykání atd.).

Ke způsobům realizace toho Memory Saveru - je šikovné to spíš připojit někde v interiéru, protože při manipulaci s novou baterií v motorovém prostoru je velká šance,
že se zavadí o připojené svorky záležní baterie a stačí chvilka a je to vymazané.
Praktická realizace má mnoho varianta - další baterie (9V, motobaterie), napájecí zdroj s usěmrňovací diodou atd., viz zde:
https://www.youtube.com/watch?v=9HREVVZAqNI
https://www.youtube.com/watch?v=R-xKST1r2uU
https://www.youtube.com/watch?v=CWQXGPp7i0E
https://www.youtube.com/watch?v=IXELDLBbmoU
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 11.01.2013 20:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od fordkuga » 19.11.2019 22:51

Přílohy
autool-bt-30-car-obd2-ecu-memory-saver-battery.jpg
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 09:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: Baterie

Příspěvek od memento » 21.11.2019 17:06

Bateriu som menil dvakrat.
Prvy raz bolo treba nastavit radio a okna, druhykrat som vymenil asi velmi rychlo, pretoze radio si pamatalo stanice, ale okna uz napamatam...
V manuale sa pise, ze par km sa auto moze chovat inak a RJ sa musi znovu naucit, ale nic take som si nevsimol, auto jazdilo uplne normalne.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Uživatelský avatar
FLA
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1173
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Slovensko

Re: Baterie

Příspěvek od FLA » 21.11.2019 17:10

a este si prisiel o udaje o celkovej priemernej spotrebe
ObrázekKuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: santyr a 5 hostů