Baterie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 10705
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Jeden clanok mas v haji. Odtrhnuta doska alebo skrat usadenin medzi doskami. Nema zmysel sa s tym hrat.
- Tomáš Kubec
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 20.12.2008 20:16
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
JJ díky za potvrzení mého názoru.
Ford Focus Combi MK3 1.0 EcoBoost 92 kW (2013 prosinec) - stále mám
Ford Focus Combi MK2 1.6 74 kW (2007 duben) - stále mám
Ford Focus Combi MK1 1.6 74 kW (2002 květen)
Ford Focus Combi MK2 1.6 74 kW (2007 duben) - stále mám
Ford Focus Combi MK1 1.6 74 kW (2002 květen)
- Tomáš Kubec
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 20.12.2008 20:16
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Tak baterka vyměněna. Pasuje krásně a auto opět šlape
Je to 65Ah s EFB. Před prodejem prodejcem dobita na 12.8V. Sice jsem vytáhnul F22, ale stejně jsem bral EFB, ten cenovej rozdíl je malej. Stála 2100 Kč. Ještě odpojím tlačítko start/stop s**e mě že svítí
No uvidím co vydrží, původní originál skoro 9 let a z toho 70% město.


Ford Focus Combi MK3 1.0 EcoBoost 92 kW (2013 prosinec) - stále mám
Ford Focus Combi MK2 1.6 74 kW (2007 duben) - stále mám
Ford Focus Combi MK1 1.6 74 kW (2002 květen)
Ford Focus Combi MK2 1.6 74 kW (2007 duben) - stále mám
Ford Focus Combi MK1 1.6 74 kW (2002 květen)
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1739
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Baterie
Někdy pomůže s baterkou trochu klepnout. Občas se kousek utrhne a něco zkratne. Ťuknutím je šance, že to padne na dno a bude to lepší. Ale nesmí to před tím stát dny v tom blbém stavu. Jinak na svícení v garáži a pod jako zásoba stačí, nebo možná připojit i nějaký fotopanýlek.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 10705
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Baterka ma 9 rokov. Mozno to trochu pomoze, na velmi kratku dobu, a zachvilu ho to zas niekde necha. Aj tak uz ma svoj vek. Radsej vymenit a neskusat.
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1739
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Baterie
Šak píšu, na svícení v garáži např. Do auta je to risk, ale pro nějaký fancy osvětlení to bude držet a jednou za čas na nabíječku - ideálně na hloupou, chytrá to třeba ani nepustí.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 10705
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Jaj tak. Vyznelo to, ze ked klepne a pomoze, moze pouzivat dalej.
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1739
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Baterie
Tak, když klepne a naměří 12+V tak může i do auta. Záleží, jakou má odolnost vůči riziku a stresu 

- hihi
- Pokročilý
- Příspěvky: 940
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Baterie
Napíšu tu pár postřehů.
Deaktivoval jsem monitoring baterie a dobíjecí napětí vyletělo někam nad 14,7 V.
Aktivoval jsem ho a dobíjecí napětí bylo v nějakém stavu 12,2 V.
Zapnul jsem větráky na maximum a dobíjecí napětí vyskočilo na 13,6 V. Pád na 12,2 byl vždy změnou otáček ventilátoru pod cca 70%, přesně si to nepamatuji. Snížení otáček a současné zapnutí vyhřívání skel způsobilo odběr proudu z baterie na úrovni -30A, nikoliv zvýšení napětí a očekávané dobíjení.
Takže vynutit nabíjení jde zapnutím větráků. Moc se mi nelíbí hodnota nabíjecího napětí při deaktivovaném "chytrém" dobíjení. 14,7 V je na baterku už celkem dost.
Měřeno na mém autě + ForscanLite.
BTW, čím se liší položka 03 a 07? Děkuji
.
Deaktivoval jsem monitoring baterie a dobíjecí napětí vyletělo někam nad 14,7 V.
Aktivoval jsem ho a dobíjecí napětí bylo v nějakém stavu 12,2 V.
Zapnul jsem větráky na maximum a dobíjecí napětí vyskočilo na 13,6 V. Pád na 12,2 byl vždy změnou otáček ventilátoru pod cca 70%, přesně si to nepamatuji. Snížení otáček a současné zapnutí vyhřívání skel způsobilo odběr proudu z baterie na úrovni -30A, nikoliv zvýšení napětí a očekávané dobíjení.
Takže vynutit nabíjení jde zapnutím větráků. Moc se mi nelíbí hodnota nabíjecího napětí při deaktivovaném "chytrém" dobíjení. 14,7 V je na baterku už celkem dost.
Měřeno na mém autě + ForscanLite.
BTW, čím se liší položka 03 a 07? Děkuji

FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- hihi
- Pokročilý
- Příspěvky: 940
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Baterie
Dotaz pro znalé. Dal jsem do auta baterku 85Ah, 800A. Vybral jsem typ na pozici 14 viz obrázek předchozím příspěvku 80Ah, 740A. Nebude lepší vybrat 04 (nebo 08??), protože v případě inteligentního dobíjení to bude dobíjet na 80% 90Ah, nikoliv na 80% jmenovité kapacity baterie? Děkuji za případnou reakci.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- Marlosk
- Nováček
- Příspěvky: 127
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: Baterie
Ahoj, ty postřehy jsou přesné, naměřil jsem to taky tak. Těch 14,7V se nebojím a BMS nechávám vypnuté, dnešním kalciovým baterkam to vyhovuje. Horší by bylo nechat baterku trvale nedobitou. A nemusím řešit kapacitu pro tu "inteligenci" ani inicializace BMS po výměně baterie.
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3518
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Reguluje se to i podle teploty 13.8-15V, 4 roky jezdim s vypnutym BMS a baterka OK
---- Ford Focus 1.5 EB Titanium MK3.5 ----
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi Titanium X MK3 --
--------- online jsem většinou zde ---------
----> Diagnostika Forscan, UCDS, IDS <---
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi Titanium X MK3 --
--------- online jsem většinou zde ---------
----> Diagnostika Forscan, UCDS, IDS <---
- hihi
- Pokročilý
- Příspěvky: 940
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Baterie
Tak jsem strávil dvě hodiny v autě. Vše dále uvedené bylo při volnoběhu a na počátku plně nabitá baterie. Forscan Lite BT verze. Měření proudu baterie, nabíjecího napětí a napětí baterie.
Nejprve při zapnutém inteligentním dobíjení. Od cucání 35A z baterky při zapnutém výhřevu 12,2 V (to je moc prima, když pak chcete nastartovat) do dobíjení proudem <25A při zapnutí větráku na maximum a dobíjecím napětí 13,6 V. Kolik to bude tlačit do baterky při vhodných režimech jízdy se mohu jen dohadovat. Málo to nebude.
Pak jsem inteligentní nabíjení vypnul. Forscan Lite v mobilu zobrazuje napětí nabíjení 14,6 V (14,7 V) a napětí baterie 14,4 V. Do baterky teče proud <30A a klesá (logicky). Takže pokud bych tu baterku dal do FFII, jakože dal, vydrží stejně, protože se obě auta chovají při daném nastavení stejně. Nechám to tak. Uvidím, co mi to přinese, protože FF3 má dvě divné vlastnosti viewtopic.php?f=227&t=51835 a viewtopic.php?f=273&t=51178&start=15. Třeba s nabitou baterií zmizí.
Protože se mi průměrná spotřeba snížila z 4,6 na 4,3 a následně byla baterie KO, tak si skoro myslím, že se potkaly dvě věci - snížená kapacita baterie (byla originál 7 let) a dobíjení do 80%. Pak není kde brát. Navíc jsem jezdil tak, že dobíjení v inteligentním režimu nebylo zřejmě povoleno. Až jsem holt nenastartoval (zamykání i světla - to fungovalo). Za pár let tu napíšu, jak dlouho baterka mírné přebíjení vydržela. Exide Premium 85Ah, 800A.
Nejprve při zapnutém inteligentním dobíjení. Od cucání 35A z baterky při zapnutém výhřevu 12,2 V (to je moc prima, když pak chcete nastartovat) do dobíjení proudem <25A při zapnutí větráku na maximum a dobíjecím napětí 13,6 V. Kolik to bude tlačit do baterky při vhodných režimech jízdy se mohu jen dohadovat. Málo to nebude.
Pak jsem inteligentní nabíjení vypnul. Forscan Lite v mobilu zobrazuje napětí nabíjení 14,6 V (14,7 V) a napětí baterie 14,4 V. Do baterky teče proud <30A a klesá (logicky). Takže pokud bych tu baterku dal do FFII, jakože dal, vydrží stejně, protože se obě auta chovají při daném nastavení stejně. Nechám to tak. Uvidím, co mi to přinese, protože FF3 má dvě divné vlastnosti viewtopic.php?f=227&t=51835 a viewtopic.php?f=273&t=51178&start=15. Třeba s nabitou baterií zmizí.
Protože se mi průměrná spotřeba snížila z 4,6 na 4,3 a následně byla baterie KO, tak si skoro myslím, že se potkaly dvě věci - snížená kapacita baterie (byla originál 7 let) a dobíjení do 80%. Pak není kde brát. Navíc jsem jezdil tak, že dobíjení v inteligentním režimu nebylo zřejmě povoleno. Až jsem holt nenastartoval (zamykání i světla - to fungovalo). Za pár let tu napíšu, jak dlouho baterka mírné přebíjení vydržela. Exide Premium 85Ah, 800A.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 551
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie
14,7 V je na klasické dobíjení v pořádku, stejně mi dobíjí i Connect i mondeo mk3. Když neřídí dobíjení BMS, v ten moment hlídá dobíjení primární regulátor dobíjení v alternátoru.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)- SS-Off,BMS(PWM)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů