Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět

Kolisu vasmu Focusu otacky motora pri dojazde na krizovatku ?

Ano
172
56%
Nie
54
18%
Obcas
75
25%
Neviem
4
1%
 
Celkem hlasů: 305

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku

Příspěvek od maxo111 » 27.01.2009 12:21

Chcem sa opytat na konkretne skusenosti majitelov Focusa - hlavne benzinoveho. Stava sa vam, ze pri dojazde napr. na krizovatku so zaradenym neutralom, resp. vytlacenou spojkou, otacky motora klesnu na uroven volnobeznych otacok a potom nasledne pri brzdeni mierne stupnu (prekrocia hranicu 1000 ot/min) a zase klesnu ? Alebo ze ked stojite na krizovatke a mate stlaceny brzdovy pedal ze si tiez motor sam obcas "prida otacky" ? Diky za hlasovanie 8)
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
yozefb
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 521
Registrován: 27.10.2008 07:41
Bydliště: TV

Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku

Příspěvek od yozefb » 27.01.2009 13:40

tusim toto je tu asi najcastejsie riesena vec na bezninovych fofo, takze HLADAT
Focus 1.6 16V HB 2003 silver

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku

Příspěvek od maxo111 » 27.01.2009 13:55

yozefb píše:tusim toto je tu asi najcastejsie riesena vec na bezninovych fofo, takze HLADAT
Nasiel si niekde riesenie tohto konkretneho problemu ? Ja nie, ajked diskusii o kolisani otacok je viac nez dost. Teraz ma hlavne zaujima ako dopadne anketa.
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
yozefb
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 521
Registrován: 27.10.2008 07:41
Bydliště: TV

Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku

Příspěvek od yozefb » 27.01.2009 14:12

tak ja tu pozorujem tri zakladne druhy problemov s otackami pri benz.:

1) kolisanie volnobeznych otacok pri zastavenom aute - problemom je na 99% volnobezny ventil, precistit, alebo najlepsie vymenit.

2) ked vyradis rychlost a auto ide viac nez 7km/h (tusim ze tolko) zvysia sa otacky na 1000, toto ma tak byt koli radeniu. Ja som si to vsimol, ked som stal na kopci, pustil brzdu auto zacalo cuvat samospadom a motor si sam "pridal na tych 1000 rpm"

3) Problem. Pri preradovani ti vystrelia otacky o cca 200-300 a pomalsie padaju, s tym mam tak trochu problem aj ja, da sa to obmedzit tym ze uberies plyn pred vytlacenim spojky.
problem moze spocivat v softwaeri ECU, alebo v snimaci polohy klapky, alebo v snimaci tacho, alebo uz ani neviem. Dosledkom je je trochu vyssia spotreba.

Inac ten posledny problem - vsimol som si nieco podobne este na byvalej sluzobnej Mazde 2 1.25 kde je tiez "ZETEC" motor vyvijany s Yamahou. Takze to bude asi taky ford folklor.
Focus 1.6 16V HB 2003 silver

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku

Příspěvek od maxo111 » 27.01.2009 14:33

Ja na svojom aute pozorujem problem cislo 2. a obcas problem cislo 1. A to mam novy volnobezny ventil :?
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
sogi456
Junior
Junior
Příspěvky: 278
Registrován: 23.06.2008 19:51
Bydliště: Bratislava

Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku

Příspěvek od sogi456 » 27.01.2009 18:02

Maxo, volnobezne otazky sa Ti vacsinou zvysia pri pouziti posilovacov, predovsetkym brzdy....zostan stat na mieste, mas teply motor, zosliapni niekolko krat po sebe brdovy pedal...hned sa Ti zvysia otazky motora...posilovac potrebuje natlakovat system, je to bezne a normalne.
Pokial Ti blbnu otacky ked s autom nic nerobis, stojis na mieste...mozes to dalej riesit....vzdy to sleduj ale s teplym...dostatocne teplym motorom....nie po dvoch minutach po nastartovani, hlavne teraz v zime.
Ten "druhy" problem som si nejako nevsimol, malo kedy jazdim na volnobech...do zakrut a krizovatiek podradujem a inak akcelerujem.
Ford Focus, r.v. 2003, 1,6 74kW, K&N air filter, Eibach Pro Kit, 195/60R15 ;o)
Obrázek

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku

Příspěvek od maxo111 » 27.01.2009 19:01

Oki to s tym brzdenim na neutral moze byt ... Ale ta dalsia vec sa tazko popisuje. Obcas sa stane ze stojim na krizovatke na cervenu, noha na brzde a povedzme 15 sekund vsetko OK, otacky normalne a po tych 15 sekundach ako keby dakto trochu "brnkol" do plynu - stupne to trocha vyssie (1000 ot./min. ?) a hned zase klesne na uroven volnobeznych a vsetko je OK ako predtym ... stava sa to zriedkavo, ale ajtak ma to trochu serie. :lol: Moze byt ze po case ako stojim na brzde si posilnovac zase potrebuje nejakym sposobom nieco natlakovat a preto si prida ?
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
yozefb
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 521
Registrován: 27.10.2008 07:41
Bydliště: TV

Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku

Příspěvek od yozefb » 27.01.2009 21:02

maxo, okrem volnobezneho ventilu to mozu byt este podtlakove hadice. skus sa na ne pozriet.
Focus 1.6 16V HB 2003 silver

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku

Příspěvek od maxo111 » 27.01.2009 21:11

yozefb píše:maxo, okrem volnobezneho ventilu to mozu byt este podtlakove hadice. skus sa na ne pozriet.
Ano, tie som pozeral. Vyzeraju ze nefucia ...
Naposledy upravil(a) maxo111 dne 27.01.2009 21:13, celkem upraveno 1 x.
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku

Příspěvek od Anndy » 27.01.2009 21:12

ja mam "problem" c 3. Robi to vsak uplne od zaciatku a prejavuje sa to najma ak sa rozbehnem a namiesto preradenia zastavim, ci vyradim. Tiez pomaha ubrat plyn pred tym. Cize to beriem ako folklor, resp. ako neschopnost konstrukterov a informaciu, preco bol taky lacny.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku

Příspěvek od maxo111 » 27.01.2009 21:18

Zaujimave je, ze ja problem cislo 3. na tomto aute nepozorujem vobec. Kod motora je FYDC. Na predchadzajucom Focuse s motorom FYDA som zase nemal problemy 1. a 2., ale iba problem cislo 3.
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
zeck
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 03.04.2008 17:55
Bydliště: okr. Hradec Králové

Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku

Příspěvek od zeck » 29.01.2009 21:32

U mě problém 2 a 3.
když dojíždím s neutrálem, otáčky se houpou mezi cca 600 - 1000 a světla pozhasínají a rozsvící se. asi 2 sekundy jsou otáčky nízké (tma) a pak na půl sekundy (světlo) se vyhoupnou nahoru. Uklidní se až při úplném zastavení. Myslím, že i při sešlepnutí spojky - vyžkouším. Sere mě to, když je tma, jak to bliká - raději jezdit s rychlostí.. Na jaře na to chci mrknout, vyčistit co se dá a okouknout hadičky, jen nevím, který to přesně jsou. Doufám, že na nějakou nezapomenu a na potvoru nebude prasklá...
Nyní: Ford Mondeo combi 2.0i, 107kW, 2010, barva šedá
Dříve: Ford Focus combi 1.6, 74kW, 2003, stříbrná metla tmavší

mihla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 12.06.2008 14:16

Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku

Příspěvek od mihla » 29.01.2009 22:37

Podle mého názoru je kolísání výsledkem regulace. Počítač reguluje podle velkého množství informací a tak udržet všechno dle Vašich představ je dost problém. Nevidím důvod, proč by to mělo být na 100%. Přece to ničemu nevadí. Řada spotřebičů odebírá výkon nárazove, při volnoběhu jsou extrémní podmínky pro zapálení chudé směsi a svíčky dělají co můžou, na to reaguje pak lambda, stojíte a vítr vyfoukne horký vzduch od motoru před sání a než teploměr zareaguje je zase všechno jinak. Můžu popsat stránku, je to nanic.
Měl jsem problém. V létě po opravě vše OK. Na podzim - stojím -800, jedu bez rychlosti 30 - 1200, jedu 50 - 2000....jedu 100 - 3000 otáček. Byla špatně nasazena sací hadice na filtr a sálo to horký vzduch od výfuků. To počítač nedokázal ukočírovat.
Řekl bych, že to co zde řešíme není problém. Je to podmíněná vlastnost.
Zdravím

Uživatelský avatar
silverine
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Východní Čechy

Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku

Příspěvek od silverine » 30.01.2009 07:54

yozefb píše:tak ja tu pozorujem tri zakladne druhy problemov s otackami pri benz.:

2) ked vyradis rychlost a auto ide viac nez 7km/h (tusim ze tolko) zvysia sa otacky na 1000, toto ma tak byt koli radeniu. Ja som si to vsimol, ked som stal na kopci, pustil brzdu auto zacalo cuvat samospadom a motor si sam "pridal na tych 1000 rpm"
maxo111 píše:Ja na svojom aute pozorujem problem cislo 2. a obcas problem cislo 1. A to mam novy volnobezny ventil :?
myslím, že bod č. 2. není problém, ale vlastnost - při vyřazení na neutrál otáčky klesnou na 700-800, jakmile se zastaví nebo těsně před tím tak vyskočí na 1000 a pokud auto stojí, tak klesnou zas zpět na 700-800, nevím za jakého důvodu to tak je (možná kvuli tomu brždění jak píše sogi456 nebo to třeba závisí na naprogramování řídící jednotky?), ale tak to tu popisuje víc lidí na fóru, ale zas někdo to takhle nemá
Focus 1.4 Combi 2002 stříbrňák | papírová vložka vzduchového filtru, kazeťák 5000 RDS, čtrnáctky plecháče, mašlička na anténě :twisted: :)

Uživatelský avatar
zeck
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 03.04.2008 17:55
Bydliště: okr. Hradec Králové

Re: Kolisanie otacok motora pri dojazde na krizovatku

Příspěvek od zeck » 30.01.2009 07:58

mihla: vtípek je v tom, že i když popojíždím pomalinku, na brzdě nestojím, volantem nekroutím, prostě nic nedělám :) otáčky se většinou houpou. Když auto zastaví úplně, otáčky jsou klidný - nic se nezvyšuje. Podlé tvé myšlenky, by musel být stav stejný při obou situacích...
Ještě co jsem tu tak četl na foru, řekl bych, že nejvíc tímhle problémem trpí motorizace 1.8, pak 1.6 a u 1.4 jsem o tom snad ani nečetl. 2 litr nevím kam zařadit.
Nyní: Ford Mondeo combi 2.0i, 107kW, 2010, barva šedá
Dříve: Ford Focus combi 1.6, 74kW, 2003, stříbrná metla tmavší

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 6 hostů