Jak na motor???

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
Honza
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1022
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Jak na motor???

Příspěvek od Honza » 03.12.2005 21:22

Mám FF 1.6 74 kw,uvažuji o tuningu-zatím teda hlavně motor,výfuk....,plasty přijdou na řadu později.Řekl bych to takhle,chtěl bych zvýšit výkon,ale neodrovnat ho.Co se týče výfuku mi jde hlavně o výkon,ne jen o kravál.Chtěl bych aby měl můj FF zvuk,ne aby řval jak provrtaná Škodovka....
Takže chci poradit co se týče chiptuningi,filtru,výfuku atd.-co doporučujete,popřípadě u koho a tak.Mám představu tak asi 30000 kč ale pokud bude třeba........

Moc děkuju za rady a tipy.
FF 1.6 16V Ghia 1999 metla ala Masox :twisted: Eibach,Green Twister....

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 03.12.2005 22:35

to tech 30000 nacpi radsi do optituningu , cipovat se to da ale jen asi na 120PS . dej tam filtr koncovku a zytek do narazniku a kol
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Honza
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1022
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Honza » 03.12.2005 22:59

Jojo,to je mi jasný,že z toho víc jak 120 nevyždímu,ale když už auto vypadá,tak ať taky jede a má zvuk.Nějak mně nebaví auta,co jsou vyšperkovaný,řvou a nejedou.
Taky jsem se chtěl zeptat,jaký máš názor na tzv.elekktronickou turbínu vzduchového sání-TURBO BOOSTER stojí cca 8000,- a prý to žene 5000 litrů vzduchu za minutu.Nejsem mechanik a na autě si udělám jen pár věcí,takže zjišťuju co a jak a možná se ptám hloupě,tak se omlouvám.
Když jsi psal koncovku,tím myslíš,že celé potrubí je zbytečné?Rezonátor,kat atd.
FF 1.6 16V Ghia 1999 metla ala Masox :twisted: Eibach,Green Twister....

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 03.12.2005 23:07

ja mam na tdci benzinovej supersprint koncovku a zvuk nadhernej ve volnobehu tichy , jinak nemyslim ze by 1,6 nejela , ja jsem se setkam s tím ze casteji v nemecku tůní 1,4 a dokonce znam cloveka ktery ma 1,4 ospojlerovanou a vnitrek komplet RS !!!! takze toho bych se nebal , jinak ja osobne bych dal filtr , místo posledniho tlimice jen koncovku a zbytek do venkovních uprav
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Honza
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1022
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Honza » 03.12.2005 23:46

Jo a teď mi poraď,komu mám tohle svěřit?
A s tím filtrem-stačí ho tam jen namontovat a je hotoivo,nebo to chce ještě nějaké úpravy?Slyšel jsem něco o váze vzduchu a taky že když dám kit přímého sání,tak to bude línější v nižších otáčkách.
Už teď mám pocit,že při rozjezdu škube,jako by se dusil,prostě kolem 2000 otáček to nejede a když dám plyn na podlahu,tak se to jakoby dusí a vystřelí až při vyšších otáčkách.
FF 1.6 16V Ghia 1999 metla ala Masox :twisted: Eibach,Green Twister....

Uživatelský avatar
Honza
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1022
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Honza » 03.12.2005 23:51

Svíčky a filtr je v pohodě,může to být i palivovým filtrem?
FF 1.6 16V Ghia 1999 metla ala Masox :twisted: Eibach,Green Twister....

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 04.12.2005 01:38

tezko ríct , kazdopadne ja kdyz jsem dal filtr na benzina , tak to bylo docela v pohode , ten kit stoji ale asi kolem 5000k . a nevim jestli cene odpovida vysledek
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
driver
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 517
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od driver » 04.12.2005 18:33

Co se týče Kitu sání tak s ním zkušenost nemám,ale slyšel jsem přesně to co tady píše Honza,že jsou tam problémy z váhou vzduchu,a při nízkých otáčkách se motor dusí,u tohohle je problém s délkou sání.
Taky musíš u toho kitu vyřešit odvětrání klikové skříně.

K tomu filtru,určitě bych tam dal filtr od firmy Green,požívá ho i ford motorsport a je hodně osvědčený,ale pokud tam dáš nějaký takovy filtr tak musíš zajistit dostatečný přísun studeného vzduchu,a filtr trochu oddělit nějakou přepážkou směrem od motoru aby nenasával horký vzduch od motoru,pak to nemá takový účinek,určitě taky odělat předehřev od výfukových kolen,a něčím ho zadělat aby nenasával prach.
Poradím ti jeden tip,ale jeto i zásah do kapoty,oděláš box na filtr,dáš tam nějaký ten konusový filtr,oddělíš ho nějakou přepážkou od motoru,pak vyřežeš otvor v kapotě nad filtrem aby docílil přívod čerstvého vzduchu,samozřejmě to musíš nějak upravit,třeba nějakou kapličkou,
ktérá ti tam bude usměrnovat vzduch,a nebude ti tam pršet když ti to bude stát venku.
Tohle je ta nejúčinější úprava filtru,tomi věř,měl jsem to na předchozím autě a super,motor byl krásně pružný už od nižších otáček.
Jestli nechceš zasahovat do kapoty tak určitě tu variantu co jsem psal víš.

To není jen tak,koupit si filtr a dat ho tam a myslet si že ti to něco dá,to není zas tak pravda,nejdůležitějši je k filtru přívod vzduchu,jak ho máš zavřený v kapotě,tak to je špatně.Počítej taky že budeš mět s montáží sportovního filtru trochu hlučnější motor.
Tady je odkaz na filtry na focusa:
http://www.autodoplnky.cz/index.php?typ=DMA&showid=5695

Dál bych tam dal určitě nějaké lepší svíčky.

K tomu výfuku,toje taky složitější úprava,abys docíl nějaké lepší změny,doporučil bych laděné svody,nejlepší úprava co může být,u svodů je rychlejší vyplachování valců,čehož je důsledek pružnosti motoru v celém rozsahu otáček.

Postačí i výměna laděné koncovky,ale vydělal bych i středový díl výfuku,ale musiš zachovat stejný průměr trubky od kolen až po zadní koncovku,aby tam nebyli žádné přechody trubka do trubky,pro správné a rychlé odvádění spalin,pak dáš nějakou laděnou koncovku.
Ale jestli nechceš hluk,tak tam ten středový tlumič nechej a dej nějakou laděnou koncovku,moc se ti ale výkon nezvedne,jen nepatrně.

Já jsem zastáncem,že auto musí jít první slyšet a pak vidět,ale každý má jinší styl.

Chiptuning nevím,moc tomuhle nevěřím,u tohohle musíš hledat opravdu osvědčené firmy,s dlouholetou zkušeností a ne nějaké amatéry,nesprávným chipem můžeš zrušit i motor,ale nikoho neodrazuji,nečekej nějaký obrovský nárust,bez nějakých úprav sáni výfuku,ti to moc nedá z hrůzou tak 8-10koní,to co udávají nějaké firmy není zas tak pravda,setkal jsem se tím u jedné nejmenované firmy,kde jsem šel na chip do motoru,zaplatil jsem 4500,a jak jsem od jížděl tak jsem pocítil sice malé zlepšení v nízkých otáčkách,ale žádná hrůza.

Pak jsem s tím jel k jednomu ladiči motorů a ten mi oznámil,že ten kdo dělal tenhle chip tak tomu vůbec nerozuměl,ani časování a délka vstřiku tomu vůbec neodpovídal.
Nechal jsem si to udělat u něho znovu za stejný peníz a můžu říct,že se to nedalo vůbec srovnat s tím co tam bylo před tím a i se sérivou řídící jednotkou.

Tod vše odemě,ale rozepsal jsem se. :lol:

Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend

Uživatelský avatar
Honza
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1022
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Honza » 09.12.2005 14:58

Díky za rady,každopádně si vše nechám projít hlavou,je to těžký,najsem mechanik,takže mmi nezbyde nic jinýho,než úpravy někomu svěřit,otázkou zůstává komu,rád si tedy nechám poradit dle vašich zkušeností.Jak sleze sníh,jdu do toho.

K těm svodům,zase mi jeden v tiningovým obchodě tvrdil,že to odrovná motor,tak nevím.Filtr tam určitě dám a ty úpravy co jsi popsal budu muset nechat u někoho udělat.
FF 1.6 16V Ghia 1999 metla ala Masox :twisted: Eibach,Green Twister....

Uživatelský avatar
driver
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 517
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od driver » 09.12.2005 23:44

s těma svodama to není pravda že byti to odrovnalo motor,to teda asi ne,co by ti na tom odrovnalo motor.dá ti nějaký ten koník na horu,ale odrovnat motor,to slyším prvně.u svodů je rychlejší vyplachování motoru,tudíž tito rychle odvadí spaliny ven a nezůstávají ti tam ty neodvedené spaliny.

Já jsem měl ještě na felicii přímo závodní svody,a po rozdělání motoru jsem na pístech ani na ventilech nenašel žadný karbon,a že by byl nějaký náznak propálení na pístech o tom se říct nedá a to jsem tam naléval ještě 100okt benzín.

Na tom filtru ho tam dát nic není,jestli máš nějaké zručné kamarády,kteří ti s tím pomůžou,tak sito nemusíš nikam dávat,a nemusíš za to platit takové peníze.

Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend

Uživatelský avatar
Honza
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1022
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Honza » 13.12.2005 20:13

Díky za rady,kdybys věděl,kde sehnat ty svody a výfuk na Focuse,tak budu rád,na netu jsem zatím nic nenašel.....
FF 1.6 16V Ghia 1999 metla ala Masox :twisted: Eibach,Green Twister....

Uživatelský avatar
driver
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 517
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od driver » 13.12.2005 23:19

tady je nějaký odkaz na tuningové díly,ale je to anglicky

http://www.fordracingparts.com/download ... 004-FF.pdf

Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů