zvyšování teploty

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 460
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od gargulakj » 10.02.2014 10:07

A ten bypas se týká jenom aut před faceliftem? V tom článku co psal foki je datum 23.05.2001. Ale nejsem si jistý jestli je to datum článku nebo datum výroby aut kterých se to týká..
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13063
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od miki21 » 10.02.2014 13:02

No vzhledem k tomu, že motory a vše kolem je před a po fl téměř stejné, tak se to asi bude týkat všech ff1
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 460
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od gargulakj » 10.02.2014 15:31

Tak skusím ještě víčko nádobky a asik o tom začnu uvažovat :roll:
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 460
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od gargulakj » 11.02.2014 08:03

Jinak teploty co jsem vypozoroval podle diagnostiky přístrojovky..

80°C - ručka doleze na prostředek,
93-94°C - tu se mi drží teplota na volnoběh po zastavení
95-100°C - při udržování 90km/h na rovince
100-104°C - při jízdě do kopce rychlostí 80-130km/h
106°C - sem to vyleze na horizontu kopce po puštění plynu... nerozumím proč..


Výš jsem se (díky bohu) po výměně termostatu, kapaliny a víčka zatím nedostal..

A ještě sahara ta spíná při 102°C a vypíná při 99°C.
A ručka vyletí nahoru asi při 110°C..

Budu rád když to někdo se mnou porovná.. Díky
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
Dingo-zetec se
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 08.01.2009 01:19
Bydliště: Trenciansky kraj

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Dingo-zetec se » 12.02.2014 18:12

mam to skoro podobne,pusta mi vetrak ked pridem domov a to mam do kopca 7km,,ale vetrak sa spusti az ked zacnem cuvat do garaze a to asi iba na 1min. ale nie po kazdej jazde,, vetrak pusta a rucicka je vzdy v strede :nixw: pokial nestupa do cerveneho tak ma to moc netrapi :)
1.6 16v zetec-se 2004 Black Panther metal
Dingo-Black Panther
Obrázek
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 460
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od gargulakj » 13.02.2014 10:29

Díky za reakci :palec_nahoru:
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
rknebl
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 21.07.2011 08:44
Bydliště: Rajhrad

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od rknebl » 20.02.2014 14:21

gargulakj píše:Jinak teploty co jsem vypozoroval podle diagnostiky přístrojovky..

80°C - ručka doleze na prostředek,
93-94°C - tu se mi drží teplota na volnoběh po zastavení
95-100°C - při udržování 90km/h na rovince
100-104°C - při jízdě do kopce rychlostí 80-130km/h
106°C - sem to vyleze na horizontu kopce po puštění plynu... nerozumím proč..


Výš jsem se (díky bohu) po výměně termostatu, kapaliny a víčka zatím nedostal..

A ještě sahara ta spíná při 102°C a vypíná při 99°C.
A ručka vyletí nahoru asi při 110°C..

Budu rád když to někdo se mnou porovná.. Díky
čau, nevyřešil jsem to nikaj, vyměnil jsem kapalinu, čislo teploty, termostat. Ale nic nepomohlo, takže s tím tak jezdím pořád. Ale dost mě to štve.
Já už jsem si zvykl, ale manželku to jednou pěkně vyděsí (jestli si toho vůbec všimne).

Nevím jaký jsou teploty, a kdy spuší sahara. Ale je to divný, a to dost...
Focus kombi 1.6, 1999

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2227
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Stehnak » 20.02.2014 15:41

Cidlo teploty (kablik od neho) jeste teoreticky muzou u pred FL modelu "elektro-magneticky" ovlivnovat VN kabely svicek. Ja ten kablik obalil alobalem, prizemnil, ale taky nepomohlo.
Pak jsem tady nahodou: http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... tm?t=39653 nasel jednu zajimavou vec kterou sem nikde jinde (na jinych webech) nenasel:
Maybe the best way is to try the parts dept. Best avoid the spotty oiks and get an experienced old hand; then ask for the hose modification kit [finis 1139359] for this problem. Then if you ask nicely, he may be able to include a photocopy of that TSB 005/2001 dated 17.05.01: [not TSB 102/2000 24.08.2000 as that was the first - unsuccessful - attempt.]

Or alternatively: buy a Ford TIS disk for pennies on e-bay. That TSB [just had a look] includes an ECU re-programme as one of the many listed steps to overcome this problem. Maybe talking to your dealer about having that download might be a good first step.
Pak byl (znovu) v servise (tentokrat ne v ČR ale NO), kde vyzkouseli kde co, overili termostat (mam 82°C), saharu (tusim ze rikal ze zapina pri 102-104 °C), vymenili zanovni civku Valeo za origo Ford/Motorcraft (auto pocukavalo) no a ze prej navic prehrali BCU... od tej doby je klid (klep, klep, klep).
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 460
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od gargulakj » 20.02.2014 18:48

Věřím, že i přehráním jednotky by se to mohlo spravit, jenom aby se neobjevilo něco jiného :roll:. Stejně se mi zdá blbý nápad, že inženýři fordoví dali ten termostat na výstup z chladiče. Logicky když se otevře, ochladí ho voda z chladiče a hned se zavře. Takže teoreticky čím větší zima (chladnejší voda v chladiči) tím víc by se nám to mohlo "přehřívat" :| . Nevím no, toť moje úvaha..
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
Hrasek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 18.08.2009 21:17

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Hrasek » 24.04.2014 21:36

Zdravím, nevím kde jsem to našel, ale prej má čidlo teploty motoru mít cca 1800ohmu při +20st a 3900ohmu při +90-100st. Dneska jsem vytáhl čidlo a při zahřátí mělo 4000ohmu a jak to chládlo tak to šlo na 20000ohmu tak mě to trochu hlava (moje) nebere. Je to čidlo v háji nebo blbě měřím, díky

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2227
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Stehnak » 25.04.2014 13:22

Kód: Vybrat vše

konkurence.php?p=496234#p496234
plus co jsem nameril ja sám:
Stehňák píše:...Jelikoz jsou tam ty dva rozsahy, tak to asi nepujde jednoduse zmerit ... chtelo by to odizolovat draty k cidlu a merit napeti, i kdyz i tak si nejsem jistej uspechem mereni (chtelo by to osciloskop). Meril jsem stary a novy cidlo a obe maji pri 25°C cca 30 kOhm a pri 100°C cca 6 kOhm...
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

ladaf
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 07.04.2014 08:07

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od ladaf » 13.07.2014 18:09

Možná to tady je popsané,nečetl jsem to komplet,ale třeba to někomu pomůže.Zákazníkovi u auta(FFI 1,6 16v) při zátěži a otáčkách do cca 3000 stoupala teplota až do červeného,při dlouhodobé zátěži(dálnice,roviny) i při vyšších otáčkách.Zdrojem problému se nakonec ukázal být drážkový řemen.U FFI jsou 2 délky, do 02/2002 1890mm a od 02/2002 1920mm.Měl nesprávně namontovaný delší řemen,což při montáži nového nedělalo nic, ale jak řemen stárnul, tak se zřejmě ještě trochu natáhl,ztuhnul,horní strana,která pohání vodní pumpu se oleštila a bylo to.Řemen klouzal a prostě nestíhal dávat pumpě potřebné otáčky.Kupodivu bez jakýchkoliv zvukových projevů(pískání apod),jen na volnoběh zlehka občas vrznul.Po výměně řemenu za správný problém vyřešen

Uživatelský avatar
Hrasek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 18.08.2009 21:17

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Hrasek » 15.12.2014 13:15

Zdarec chlapi, tak moje zaležitost s přehříváním už bude mít asi zdárný konec. Po dlouhých nocích čtením vašich příspěvků jsem vyměnil za tu dobu čidlo teploty, drážkový řemen, termostat 2x, víko expansky a nakonec to dal do servisu kde to měli 3 týdny a v pátek mě oznámili že elktronikou to není a vypadá to buď na těsnění pod hlavou (ale tak malý, že to nejde změřit/poznat) a nebo na prasklou hlavu. Přehřívá se mě to pří vyšším výkonu tedy asi vetšímu tlaku a prej to foukne do chladící soustavy. Snad jsem to popsal správně nejsem mechoš. Tak jsem zvědavej. Pak se určitě ozvu. Jen se tak chci zeptat, setkali jste se někdo s tou prasklou hlavou? Já doufám v to těsnení-

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2227
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 15.12.2014 16:36

Pritomnost CO2 v chladici kapaline merili/nebo alespon zkouseli merit?
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

looploop
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 30.01.2015 18:39

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od looploop » 31.01.2015 13:32

Skusim trosku prispiet aj ja k tejto teme ....kupil som si 1.6 16V 74 kw focus 2001 rv, motor zetec se

Mam tu istu diagnozu ako aj vy, auto sa po zahriati pri zatazi resp vyssiej rychlosti vysplha teplotou do cerveneho pola a po ubrani hned klesne dole ... motor castokrat nema ani 80 stupnov ked som zastal a meral laserovym merakom teploty. Hadice boli take ze som udrzal ruku v pohode na nich - garantujem vam ze pri teplote 120 stupnov ruku na hadici ani nezovriete

hlava motora - pri poskodeni tesnenia by sa stracala chladiaca zmes, bol by v nej olej pripadne emulzia na viku dolievania oleja, z vyfuku by siel biely dym ...

testovanie termostatu - od studena nastartujem auto a necham zohriat pre istotu vypnem kurenie nech to netrva teraz v zime vecnost, sledujem vrchnu hadicu od motora ktora ide do chladica cca po 5 min je uz tepla .... co je dobre ...a cakam kedy otvori termostat ktory otvara na 82 stupnov nie menej a nie viac u toho to auta. V pripade ze auto otvori termostat vodna pumpa pretlaci vodu celym okruhom a nahradza ju postupne vodou z chladica az pokial sa termostat nezavrie a tak dokola ...

teraz v zime sa cato stava ze sa vam ani motor nezohreje na tolko aby voda precirkulovala velkym aj malym okruhom. To by ste museli bud vypnut kurenie a jazdit bez neho alebo dast si ho aspon na polovicu a pred chladic dat zabranu fukania chladneho vzduchu


ked vam otvori termostat staci mackat vrchnu hadicu k chladicu aby ste videli ci cez tu tenku od motora do expanzky pretlaca vodu a takisto aj spodnu od chladica k motoru ci tlaci druhou hadickou od chladica k expanzke vodu ... ak ano je chladic volny priebezny pre chladivo



Takze suma sumarum ostava co? Cidlo! Ale ktore ked ste uz viacery menili cidla a nic sa nekonalo?

Na hlave mame cidlo ktore ma 2 vyvody
http://www.fdiely.sk/Snimac-teploty-Fo1 ... 5040463%5D

a dalsie cidlo ktore kontroluje teplotu vody
http://www.fdiely.sk/Snimac-teploty-chl ... 5042970%5D

na 99,9% je problemom to cidlo vody ... iba ze ani ja sam ho neviem najst nakolko nikde neviem najst schemu tohoto obvodu alebo osadenia cidla ...


Zabudnite na prepady bypasy a podobne vylepsenia ktore aj tak nepomozu lebo su na ukor niecoho ineho. Jednoducho ked tam ma ist termostat co pracuje od 82 - 96 stupnov tak tam ist taky ma ... ci je tam cista voda alebo uplne neriedena zmes je iba dlshsia doba dynamiky odovzdania tepla a to to nesposobi o com tu piseme. Keby sa aj motor tak rychlo ohrial tak ako ze sa tak aj rychlo schladi ked pri horucom motore sa nema kde schladit ta voda ...

Dalsia alternativa odpojil z vas niekto to cidlo na hlave pri zohriatom motore a siel pozriet na budik ci spadla rucicka dole? Ak nespadla tak mame este jedno cidlo ...ak spadla tak je napajany obvod iba od toho cidla v hlave co sa mi dost nezda ...

cidla su bud jedno dvoj alebo 4r dratove co som sa stretol s nimi

jednodratove meria odpor voci kostre a ked kablik date na kostru tak rucicka vybehne na max
stvordratove ma 2 piny pre PC a dalsie 2 pre palubovku - budik
dvojdratove je vlastne okruh z predradenym odporom ktory na zaklade teploty meni odpor

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů