zvyšování teploty

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od petulak » 31.01.2015 16:06

žádné čidlo, nepřijde do styku s vodou.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13063
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od miki21 » 31.01.2015 19:26

Jednašvestka má jen to čidlo mezi svíčkama... to druhé co uvádíš je na escorta a u focusu není.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

looploop
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 30.01.2015 18:39

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od looploop » 31.01.2015 19:29

Tak potom musi byt zle to cidlo medzi svieckami ... ked ine nieje. Vo vyssich teplotach vykazuje nezmysli

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13063
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od miki21 » 31.01.2015 19:31

Tak kup nové a vyměň ho... a nakonec uděláš bypas :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

looploop
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 30.01.2015 18:39

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od looploop » 31.01.2015 19:40

Vies co urobim? Napojim ho na merak a budem merat odpor pocas jazdy ked je OK a sledovat ci sa zmeni pri vybehu rucicky do cerveneho pola. Ked bude OK odsledujem kabelaz ... a nasledne comp. Niekde chyba musi vzniknut ked od novoty to auto ide OK bez bypasu ...

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13063
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od miki21 » 31.01.2015 19:56

Neměnils kapalinu? Stává se, že tam zůstane bublina a pak dělá neplechu. Systém není samoodvzdušňovací, jak se často uvádí. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

looploop
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 30.01.2015 18:39

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od looploop » 31.01.2015 20:09

Nemenil ale ked samenila pumpa v ramci vymeny rozvodu bola kapalina vonku ... od vtedy som urobil 1000km .... system je samoovzdusnovaci a voda cirkuluje. Inde problem nemoze byt. Jedine kde vidim problem je v cidle ze pri vyssej teplote spadne odpor na hodnotu nizsiu ako mozno 100ohm mozno menej a to je vlastne ako keby vyskratovanie kontaktov na stekri. Ukazovatel ide do maxima a tym padom spina computer oba okruhy ...
Preto ani diagnostika ked sa nemera prave v case poruchy neodhali tento problem lebo cidlo sa javy ako dobre, ine by bolo keby to robilo v studenom stave ze auto nevie natocit ...

V podstate pri zohriati motoru na prevadzkovu teplotu nad 80 stupnov staci odpojit steker a auto by sa malo spravat v nudzovom rezime ako pri zahriatom motore, no ked vychladne tak ho nenatocite.



Zajtra ked nebude snezit prsat premeriam a dam vediet, dnes snezilo do bezvedomia u nas

looploop
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 30.01.2015 18:39

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od looploop » 31.01.2015 22:07

Nasiel som ako si odkontrolovat cidlo pocas problemu - vidim ze pekne sa to serie na tych autach :) v podstate jednoduchy a riesitelny problem. V tomto pripade meria 2mi merakmi ten v predu nemeria sice odpor cidla ale napetie vo Voltoch ktore ide do compu. Asi meral aj odpor ... :) Druhy merak vas nemusi trapit ten meria teplotu niekde kde ho pripojil ...v podstate to ani nieje vypovedna hodnota v tomto pripade a vobec si ho nevsimajte... Prvy merak meria napetie z cidla smerom do compu. Napetie by malo pri zvysujucej sa teplote klesat ... az by sa malo udrzat na hodonote ktora je relevantna pracovnej teplote motora ... nasledne zvysenu hranicu vyhodnoti ako vysoku teplotu a signalizuje ako anomaliu ...

https://www.youtube.com/watch?v=kjW7reLSdgQ

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12891
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od stano. » 31.01.2015 23:30

Napatie merat ma zmysel. Merat odpor cidla pripojeneho k RJ je hlupost. Asi nevies ako to cele funguje, vratane toho, ako funguje ohmeter.
Neviem aky druhy okruh sa ma spinat. Predne vetraky maju jeden okruh. Ale dve rychlosti. A aj to len modely s klimou.

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2227
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Stehnak » 31.01.2015 23:55

Jestli nemyslel druhý rozsah...:

Obrázek

Kód: Vybrat vše

konkurence.php?p=496234#p496234
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

looploop
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 30.01.2015 18:39

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od looploop » 01.02.2015 08:57

Fuuha stano ta teraz si mi nalozil teda. Rad by som absolvoval skolenie u teba ako funguje ohm meter teda ... Ja sice ohm meter uz niekolko rokov nepouzivam lebo pouzivam multimeter ale teda rad sa poducim

Ventilator okruh 1 pomalsie otacky okruh 2 rychlejsie otacky. Spinany je cez el okruh preto okruh.

Na to aby si zistil ako cidlo funguje ti netreba grafi a tabulky ....proste si urobim dve osi teplota a odpor a znacim ....odpor klesa pri stupani teploty. To ze klesa skokovo alebo prilis znaci ze je cidlo nespolahlive.
Druha vec .... Odpor ti zmeriam aj pocas jazdy a to tak ze steker odpojim a nahradim ho regulovatelnym odporom ktory z kabiny nastavim aby motor nabehol na prevadzkovu teplotu a neskapal. Ked odpor odpojim auto sice bude mat hlasenie o nekonecnom odpore ale v takomto pripade ecu ide do nudzoveho rezimu a sprava sa ako pri idealnych charakteristikach teda ako pri 80 90 stupnoch .... Neviem aka je ta teolota u fordu no bude podla mna adekvatna teplote otvarania termostatu . Potom podla teploty budem merat odpor a zhodnotim ci je cidlo fakt vadne alebo je problem dalej .... Napetie je v tomto pripade dost dolezita velicina pocas jazdy lebo on line vidis co sa deje ....napetie vs budik vs teplota realna

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12891
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od stano. » 01.02.2015 09:47

Najcastejsie pouzivany digitalny ohmeter, ten v multimetroch, funguje tak, ze do el. obvodu vnuti urcity konstatny prud a potom meria napatie. Potom z ohmovho zakona vypocita odpor. Z tohto dovodu by sa merany clen mal odpojit od zvysku zariadenia, aby ten vnuteny prud nepretekal aj inakade a neskresloval vysledok.
Ale najvacsim problemom je to, ze RJ auta meria odpor toho cidla presne rovnakym sposobom. Takze budes mat dva cleny (multimeter a RJ), ktore tam budu tlacit prud a merat napatie. Ze ti oba budu ukazovat hluposti je teda jasne.

Na zaklade tej charakteristiky a nahodnemu vyskakovaniu ma napadla este jedna vec: Ze sa to pri 95 stupnoch neprepne na druhu krivku, ale snima sa to podla nej. Preto rucicka zrazu z 95 vyskoci do cerveneho.

looploop
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 30.01.2015 18:39

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od looploop » 01.02.2015 11:44

ok Stano definicie si nechame pre seba kedze vieme o com piseme a tym ostatnym to bude na nic asi ...

k veci:

Rano som si pripravil meranie a skusil co sa bude diat.

vonkajsia teplota -5
po pripojeni merania a zopnutia kluca motor ide do compu z cidla 4,22V
po nastartovani a kratkej dobe napetia klesa az na 0,52V a teplota vykazuje stred ukazovatela na palubovke - presiel som asi 6km + -

zrazu napetie vykazuje 3,62V to znamena ze cidlo sa preplo na druhu uroven hodnoty vid graf niekde vyssie v prispevku a postupne klesa a pohybuje sa od 2,80V az po 2,60V bez naznaku anomalie na rucicke ukazovatela teploty.

Celu cestu som siel kludnym tempom a hodnota kolisala mierne hore dole v uvedenych cislach

pri vyjazde na dialnicu som mu prikuril a napetie zacalo klesat az na hodnotu pod 2,50V a rucicka vyskocila najprv na 3/4 a nasledne na cely cerveny diel ukazovatela - logicke - pri zatazi stupa teplota a hodnota vykazovala 2,40V

Kedze cez polovicu ukazovatel meria uz iba skokovo t.j 1/2 a 1 neda sa presne urcit ktora napetova hodnota bola kriticka pre comp . Vyskusal som jazdu dlhsie ked sa rozsvietili kontrolky motora a vykricnik - signalizacia stavu prehriatia motora a comp odpojil 2 valce a snazil sa spomalit tempo az som zastavil a vypol motor. Vysiel von skontroloval hadice ktore boli rukou v pohode volne drzatelne. Po otoceni kluca ukazovatel vykazoval teplotu v strede pola.

Zajtra vyberem cidlo a pomeram odpor - objednam nove a pomeram aj na nom odpor. Nasledne pridam info.

Nepiste mi ze ste menili cidla a nezmenilo sa to lebo aj nove cidlo moze byt vadne. Pokial ho nezmeram anebude odlisne od toho stareho aniu ho dnu nedam lebo ho potom nezreklamujem. Navod na meranie cidla asi netreba ... :D

pridal by som aj video ale nende mi to

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od petulak » 01.02.2015 12:20

někde, jsem četl, jak vyndáš čidlo, tak se tam nemá vracet, jen nové.
/ dosedací plochy/??? :nixw: :nixw:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

looploop
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 30.01.2015 18:39

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od looploop » 01.02.2015 12:35

Uz som odsruboval viac cidiel a nasruboval a netecu ... pokial to nepretiahnes v hliniku tak nic nepokazis. Hlavne za tepla ho nedotahuj na max ...ale za studena a s citom

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů