No zkus hledat rady jak vyměnit čidlo tachometru. Někdo to tu řešil a po výměně tento problém přestalgargulakj píše:Už někdo na něco tady přišel? Já sem na celém foru nenašel nikoho kdo by tohle vyřešil do uplné spokojenosti Děla mi to samé jak se píše nahoře... dojíždím na křižovatku a otáčky klesnou tak že se motor zatřese, ale naštěstí ještě nezdechl.... A volnoběžný ventil mám nový a nepomohlo...
Padající otáčky
- Meda
- Pokročilý
- Příspěvky: 557
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: Padající otáčky
- dawek
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Moravská Třebová
Re: Padající otáčky
Přesně tak!Mě to taky dělalo a k tomu mě někdy nešel tacháč a po výměně čidla rychlosti na převodovce je to v pohodě Za čidlo jsem dal ve fordu v SY cca 1200 jestli si dobře pamatuju.
Ford Focus 1.8 16v kombajnéro,pacific green,r.v.99
-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 25.07.2008 07:14
Re: Padající otáčky
Zhrnutie ohladne kolisania otacok na FF1 benzin 1.6 1.8 a 2.0 som pisal tu:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=25
uplne kratko mozu to robit 4 veci
-1. príčina kolísania môžu byť už tu spomínané podtlakové hadice odvetrania. Bývajú popraskané
-2. škrtiaca klapka vzduchu - pomôže vyčistenie
-3. - TPS - alebo snímač polohy škrtiacej klapky - bez možnosti opravy - vždy
nutná výmena
-4.- ISC - alebo ventil voľnobežného vzduchu - vyčistenie vždy závadu odstáni
len na veľmi krátky čas, doporučuje sa výmena
Identifikácia nebýva nikdy ľahká, vždy ale pomáha priamo výmena za nový
diel, ideálne by bolo, keby nejaký známy mal podobné auto s podobným
motorom.--->samozrejme s takým kde to nekolíše a motor nevibruje na volnobehu
kde sa konkrétne veci nachádzajú už bolo na fóre fotené aj ukazované-treba pokukať
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=25
uplne kratko mozu to robit 4 veci
-1. príčina kolísania môžu byť už tu spomínané podtlakové hadice odvetrania. Bývajú popraskané
-2. škrtiaca klapka vzduchu - pomôže vyčistenie
-3. - TPS - alebo snímač polohy škrtiacej klapky - bez možnosti opravy - vždy
nutná výmena
-4.- ISC - alebo ventil voľnobežného vzduchu - vyčistenie vždy závadu odstáni
len na veľmi krátky čas, doporučuje sa výmena
Identifikácia nebýva nikdy ľahká, vždy ale pomáha priamo výmena za nový
diel, ideálne by bolo, keby nejaký známy mal podobné auto s podobným
motorom.--->samozrejme s takým kde to nekolíše a motor nevibruje na volnobehu
kde sa konkrétne veci nachádzajú už bolo na fóre fotené aj ukazované-treba pokukať
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 460
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Padající otáčky
Všem díky za odpovědi sem rád že tu vzniklo už něco rozumného na co se zaměřit
asi se zaměřím na ty hadice.. ale jenom mě ještě zajmá jestli podtlakové hadice a hadice odvětrání klikovky je jedna a ta samá hadice a jenom jí každý jinak říká, nebo to sou dvě rozdílné hadice?
A kde je prosím vás zhruba najdu? Díky
asi se zaměřím na ty hadice.. ale jenom mě ještě zajmá jestli podtlakové hadice a hadice odvětrání klikovky je jedna a ta samá hadice a jenom jí každý jinak říká, nebo to sou dvě rozdílné hadice?
A kde je prosím vás zhruba najdu? Díky
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: Padající otáčky
gargulakj...........není to ta hadice vývodu z krabice vzduchového filtru na dně , pod obdélníkovým molitanem ?
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 460
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Padající otáčky
Jo to by asi sedělo... hadice odvětrání klikovky bude ta co vede k vzduchovému filtru a podtlakové hadice budou ty malé blbě přístupné hadice za takovými těmi plastovými svody Snad se nepletu Budu na ně muset mrknout...
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
-
- Nováček
- Příspěvky: 55
- Registrován: 02.10.2008 21:23
Re: Padající otáčky
Taky řeším tento báječný problém... Objevil se po servisu hlavy.
Volnoběžný ventil je zřejmě OK, hadičky prasklé nejsou, klapka je vyčištěná, nový vzduchový i palivový filtr, vyčištěné vstřikovače, nové svíčky, a při jízdě na neutrál otáčky furt padají...
Volnoběžný ventil je zřejmě OK, hadičky prasklé nejsou, klapka je vyčištěná, nový vzduchový i palivový filtr, vyčištěné vstřikovače, nové svíčky, a při jízdě na neutrál otáčky furt padají...
Ford Focus 1.6 ZETEC-SE, r. v. 2002.
-
- Nováček
- Příspěvky: 55
- Registrován: 02.10.2008 21:23
Re: Padající otáčky
Takže to dopadlo takto: po změně servisu z Šindlera na Pavlíčka bylo provedeno přehrání SW řídicí jednotky + výměna čidla rychlosti, které prý sice nebylo vypsáno v závadách jednotky, ale ukazovalo mimo rozsah (tachometr fungoval normálně).
Výsledek: otáčky při jízdě na neutrál nepadají, po dojezdu občas jakoby jednou klesnou (minimálně), ustálí se, a jsou v pohodě.
Jako bonus se ale objevil jiný problém, a to sice, že při studeném motoru a prudším rozjezdu (ale to nemám ještě ověřené) a následném vyřazení otáčky pomalu lezou na 3000 min-1 (volnoběžný ventil mám fungl nový). Jakmile se motor zahřeje, už se to neděje a stav je takový, že problém ve většině případů de facto ani nezaregistruji. A taky se mi zdá, že začala blbnout ručička palivoměru, ale to si musím ještě ověřit.
Výsledek: otáčky při jízdě na neutrál nepadají, po dojezdu občas jakoby jednou klesnou (minimálně), ustálí se, a jsou v pohodě.
Jako bonus se ale objevil jiný problém, a to sice, že při studeném motoru a prudším rozjezdu (ale to nemám ještě ověřené) a následném vyřazení otáčky pomalu lezou na 3000 min-1 (volnoběžný ventil mám fungl nový). Jakmile se motor zahřeje, už se to neděje a stav je takový, že problém ve většině případů de facto ani nezaregistruji. A taky se mi zdá, že začala blbnout ručička palivoměru, ale to si musím ještě ověřit.
Ford Focus 1.6 ZETEC-SE, r. v. 2002.
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Padající otáčky
Nevím, kde přesně hledat tu hadici na přisávání par z klikové skříně u Zetecu, ale jestli jsi měl dole palici, tak je možné, že Ti s tou hadicí hejbli a rozšklebila se (předtím byla třeba jen naprasklá). Tohle šplhání k vysokým otáčkám dělá falešný vzduch. Po zastavení otáčky padnou?
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
-
- Nováček
- Příspěvky: 55
- Registrován: 02.10.2008 21:23
Re: Padající otáčky
No jo, ale před tou poslední opravou (SW jednotky + čidlo rychosti) se toto nedělo a hadice byly kontrolovány (samozřejmě, je možné něco přehlédnout). Při zastavení se otáčky drží. Ale jak říkám, je to jenom při studeném motoru a nedělá to vždy. Taky jsem za chodu motoru zkoušel odpojit volnoběžný ventil (ještě ten starý) a motor normálně chcípnul.
Ford Focus 1.6 ZETEC-SE, r. v. 2002.
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Padající otáčky
Aha, tak to nebude ono.
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů