Baterie / autobaterie / nabijecka
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 23.01.2019 10:00
Re: Baterie
to ACEMajky:
Můj názor: baterie v pořádku, doporučil bych pořídit voltmetr do šachty zapalovače ( čistě voltmetr bez měření teploty, proudu, ať je stále vidět napětí, a sledovat co se děje, existuje,mám ho,a je stále zapojený - nízký odběr, podobný viz předchozí strana).
Nabíječ podle obrázku těžko hodnotit, každopádně vždy volím nabíjení mimo vozidlo.
Předpokládám, že po zapnutí ampérmetr ukazuje konstantní nabíjecí proud, a napětí na baterii roste, a po dosažení určité úrovně napětí, začne ručička ampérmetru klesat ( v podstatě se chová stejně jako Ctek v kroku č 3,4 podle návodu. Ve chvíli kdy začne klesat, je třeba změřit napětí (nejlépe mít trvale připojený voltmetr a kontrolovat). Od této chvíle by napětí mělo být konstantní a bude klesat jenom proud. Takže trpělivost a tak se dá zjistit těch 15 - 15,5V. Určitě je to lepší než 14,4V.
Můj názor: baterie v pořádku, doporučil bych pořídit voltmetr do šachty zapalovače ( čistě voltmetr bez měření teploty, proudu, ať je stále vidět napětí, a sledovat co se děje, existuje,mám ho,a je stále zapojený - nízký odběr, podobný viz předchozí strana).
Nabíječ podle obrázku těžko hodnotit, každopádně vždy volím nabíjení mimo vozidlo.
Předpokládám, že po zapnutí ampérmetr ukazuje konstantní nabíjecí proud, a napětí na baterii roste, a po dosažení určité úrovně napětí, začne ručička ampérmetru klesat ( v podstatě se chová stejně jako Ctek v kroku č 3,4 podle návodu. Ve chvíli kdy začne klesat, je třeba změřit napětí (nejlépe mít trvale připojený voltmetr a kontrolovat). Od této chvíle by napětí mělo být konstantní a bude klesat jenom proud. Takže trpělivost a tak se dá zjistit těch 15 - 15,5V. Určitě je to lepší než 14,4V.
FF I 1,8 TDCI 2004 Black
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23445
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Autobaterie
u FF3 je to pojistka F22 ... u mondea mk5 to tak snad nejde
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1094
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Autobaterie
Chápu to dobře, že na tom něco je?
Případně lze to u mk5 vypnout diagnostikou?
Případně lze to u mk5 vypnout diagnostikou?
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9403
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
pepeF - jj do zapalovace mam voltmert (i s teplomerem) od chinana, presnost oproti jinym merakum co mam doma +- 0,1V
V aute mam odpoejne inteligentni nabijeni - cili dobijim cca 15,1V ted v zime, kdyz je delsi trasa, klesne na cca 14,2V, na miste na volnobeh na 13V
Bohuzel jak auto je vikendovka, tak autak treba 3 tydny stoji a 1,5roku sem mel inteligentni nabijeni - cili auto stalo a ana baterce 12,1V a to si myslim ji dorazilo... - proto ted klesa pod 12,5V
JJ, nabijeni tou nabijeckou fachci cca jak rikas, standartne mam napojenyho victrona (neco jako CTEK) a ten mi udrzuje baterku na 13,2V permanentne.
A tahle baterka je taky teda s vapnikem? - nikde sem to v popisku nenasel....
V aute mam odpoejne inteligentni nabijeni - cili dobijim cca 15,1V ted v zime, kdyz je delsi trasa, klesne na cca 14,2V, na miste na volnobeh na 13V
Bohuzel jak auto je vikendovka, tak autak treba 3 tydny stoji a 1,5roku sem mel inteligentni nabijeni - cili auto stalo a ana baterce 12,1V a to si myslim ji dorazilo... - proto ted klesa pod 12,5V
JJ, nabijeni tou nabijeckou fachci cca jak rikas, standartne mam napojenyho victrona (neco jako CTEK) a ten mi udrzuje baterku na 13,2V permanentne.
A tahle baterka je taky teda s vapnikem? - nikde sem to v popisku nenasel....
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 23.01.2019 10:00
Re: Baterie
to phofy :
jo, jo nějaký takový vzdělání jsem vyzískal a už se v tom nějakou dobu plácám.
to ACEMajky:
tahle baterie je silver - calcium, alespoň jsem to tak pochopil a předpokládám z popisu Baterie Ford.doc, ještě jsem ji neměl v ruce.
Podle auta je tvoje cca dva roky stará .
Předně : na volnoběh 13V - někde je chyba (regulátor?), správně na volnoběh 15,1V, při zapnutí světel 15,0V, vyhřívání předního okna na volnoběh - už nestíhá dodávat 13,8V, lehce přidat plyn a 15,0V.
Nerozumím - mam odpojené inteligentni nabijeni - dobijim 15,1V. To jsi přerušil jeden ze tří drátů (ten správnej) k alternátoru? Kdyby nefungovalo chytré dobíjení tak bude alternátor dávat stále 14,4V (nouze).(regulátor?)
jo, jo nějaký takový vzdělání jsem vyzískal a už se v tom nějakou dobu plácám.
to ACEMajky:
tahle baterie je silver - calcium, alespoň jsem to tak pochopil a předpokládám z popisu Baterie Ford.doc, ještě jsem ji neměl v ruce.
Podle auta je tvoje cca dva roky stará .
Předně : na volnoběh 13V - někde je chyba (regulátor?), správně na volnoběh 15,1V, při zapnutí světel 15,0V, vyhřívání předního okna na volnoběh - už nestíhá dodávat 13,8V, lehce přidat plyn a 15,0V.
Nerozumím - mam odpojené inteligentni nabijeni - dobijim 15,1V. To jsi přerušil jeden ze tří drátů (ten správnej) k alternátoru? Kdyby nefungovalo chytré dobíjení tak bude alternátor dávat stále 14,4V (nouze).(regulátor?)
FF I 1,8 TDCI 2004 Black
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Baterie
Předpokládám ,že nebudeš autoelektrikář ,žepepeF píše: Nerozumím - mam odpojené inteligentni nabijeni - dobijim 15,1V. To jsi přerušil jeden ze tří drátů (ten správnej) k alternátoru? Kdyby nefungovalo chytré dobíjení tak bude alternátor dávat stále 14,4V (nouze).(regulátor?)
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 23.01.2019 10:00
Re: Baterie
to Wolf78:
pravda, autoelektrikář ne. Něco je špatně? Vidím ale, že máš FF III, jakou autobaterii, kolik ukazuje voltů po nastartování ?
Děkuji za info
to ACEMajky:
Ten victron dává 13,2V permanantně od připojení, zapnutí ?
pravda, autoelektrikář ne. Něco je špatně? Vidím ale, že máš FF III, jakou autobaterii, kolik ukazuje voltů po nastartování ?
Děkuji za info
to ACEMajky:
Ten victron dává 13,2V permanantně od připojení, zapnutí ?
FF I 1,8 TDCI 2004 Black
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23445
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Baterie
pepeF - nejdriv si nastuduj, jak pokrocila "chytrost" dobijeni od 90. let minuleho stoleti, pak pochopis
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Aha, tak ti to vysvetlim (v dobrym, ej mi jasny ze kvuli tomu ciost cele vlakno je nesmysl).
Me auto uz ma start stop - mam odpojeno cca po roce provozu.
Pka sem se tady v tematu docetl, ze moje auto (obecne vsechny se start/stop maji kurvitko (nejaky 3 pismena se to oznacuje B.. modul) co je na - polu baterie a meri, kolik energie baterka dala, kolik prijala - no proste EKOkurvitko. Pokud ma baterka vic jak 12,1V, tak auto nedobiji, jen pokud brzdis motorem (coz chapes, ze u RS moc casto neni ). Proste kazda kapka paliva se pocita. Ja podle navodu tady vytahl v motorovem prostoru pojistku cislo F22 a tim odpojil tohle kurvitko.
Cili nakopnu auto - zitra jedu cca 100+100km, tak pak pisnu presne hodnoty - a dobijim rekneme 15,1V (i na volnobeh). Kdyz se baterka dobije, mam kolem 14,4V-14,6V a kdyz zastavim na krizovatce, klesne to na 13V (asi proto, ze je dobito, jak pridam, vylitne to zase nahoru a zase to tam drzi, dokud nestojim dele na volnobeh)...
Cili kdyz kurvitko bylo pripojeno a fungovalo, prijel sem dom a baterka mela 12,1V, jelikoz pro auto nebyla vyhodnocena jako vybita a auto 3-4 tydny klidne stalo....
Jo dodam, ze kdyz zvysis odber, tak se dobijeni s kurvitkem sepne (kdyby autak mel moc zdimat/zatezovat baterii).
Jinak mi rposim vysvetli jednu vec. Rikas ze 14,4V je pro baterie ve fordech malo a nici je. Tak proc mi 2,2TDCi mondeo rok 12/2005 dobiji 14,4V - 14,6V a baterka vydrzela 10 let a pak jeste slouzila 2 roky v benzinovem aute, ktere vyjelo jedou za mesic na nakup do penny - po 10 letech sem ji vymenil, jelikoz autak nestartoval, ale baterkou to nebylo - padala asi nafta
Me auto uz ma start stop - mam odpojeno cca po roce provozu.
Pka sem se tady v tematu docetl, ze moje auto (obecne vsechny se start/stop maji kurvitko (nejaky 3 pismena se to oznacuje B.. modul) co je na - polu baterie a meri, kolik energie baterka dala, kolik prijala - no proste EKOkurvitko. Pokud ma baterka vic jak 12,1V, tak auto nedobiji, jen pokud brzdis motorem (coz chapes, ze u RS moc casto neni ). Proste kazda kapka paliva se pocita. Ja podle navodu tady vytahl v motorovem prostoru pojistku cislo F22 a tim odpojil tohle kurvitko.
Cili nakopnu auto - zitra jedu cca 100+100km, tak pak pisnu presne hodnoty - a dobijim rekneme 15,1V (i na volnobeh). Kdyz se baterka dobije, mam kolem 14,4V-14,6V a kdyz zastavim na krizovatce, klesne to na 13V (asi proto, ze je dobito, jak pridam, vylitne to zase nahoru a zase to tam drzi, dokud nestojim dele na volnobeh)...
Cili kdyz kurvitko bylo pripojeno a fungovalo, prijel sem dom a baterka mela 12,1V, jelikoz pro auto nebyla vyhodnocena jako vybita a auto 3-4 tydny klidne stalo....
Jo dodam, ze kdyz zvysis odber, tak se dobijeni s kurvitkem sepne (kdyby autak mel moc zdimat/zatezovat baterii).
Jinak mi rposim vysvetli jednu vec. Rikas ze 14,4V je pro baterie ve fordech malo a nici je. Tak proc mi 2,2TDCi mondeo rok 12/2005 dobiji 14,4V - 14,6V a baterka vydrzela 10 let a pak jeste slouzila 2 roky v benzinovem aute, ktere vyjelo jedou za mesic na nakup do penny - po 10 letech sem ji vymenil, jelikoz autak nestartoval, ale baterkou to nebylo - padala asi nafta
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie
Zdar majky, samá kurvítka. Zlaté časy, kdy auta fungovala jak měla.
Zlatý Escort ve všech variantách. I Natálek u heřmánku vzpomíná.
Zlatý Escort ve všech variantách. I Natálek u heřmánku vzpomíná.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
JJ, taky vzpominam - kdyby ty kurvitka aspon k necemu byla...
Ale start/stop a kurvitko na baterku jak nekdo muze dat na RS - fakt, jestli mi to bere 14 nebo 14,1L/100km mi je uplne u zadni casti tela....
Ale start/stop a kurvitko na baterku jak nekdo muze dat na RS - fakt, jestli mi to bere 14 nebo 14,1L/100km mi je uplne u zadni casti tela....
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12876
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
pepeF: S tymi 16.5V "za kazdych okolnosti" som si nie isty. Nabijacie napatie olovenych baterii zavisi aj od ich teploty. Pre nabitie na rovnaku kapacitu treba na kazdych -10°C pridat +0,15V.
Takze autobateria nabijana pri 20°C napatim 14,4V sa musi pre rovnaky efekt pri -10°C nabijat 14,85V.
Ja osobne by som pri izbovej teplote viac ako 15V do baterky netlacil.
Takze autobateria nabijana pri 20°C napatim 14,4V sa musi pre rovnaky efekt pri -10°C nabijat 14,85V.
Ja osobne by som pri izbovej teplote viac ako 15V do baterky netlacil.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie
Majky, no a k tomu dochlazení turba start/stop, je nějak počítáno?
Již u starých kár byl dobíjecí proud regulován ŘJ, i teplotou v motorovém prostoru. Když to selhalo, přišel na řadu grécův můstek. Já minulý týden měnil baterku po 11 letech. Koupil tu nejlacinější za 1150 Kč záruka 2 roky, V ceně forďácké, mám tyto baterky tři a šest let záruka. Origo jen ty dva. Tak co Sedmohorky?
Již u starých kár byl dobíjecí proud regulován ŘJ, i teplotou v motorovém prostoru. Když to selhalo, přišel na řadu grécův můstek. Já minulý týden měnil baterku po 11 letech. Koupil tu nejlacinější za 1150 Kč záruka 2 roky, V ceně forďácké, mám tyto baterky tři a šest let záruka. Origo jen ty dva. Tak co Sedmohorky?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Tady Sedmihorky neres
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů