Baterie / autobaterie / nabijecka
-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 23.01.2019 10:00
Re: Baterie
Pokud sundávám kabelové svorky od baterie, tak povolím matku a tenkým šroubovákem svorku rozevřu ( svorka má zevnitř dva vystouplé proužky, kterými se při dotažení zařízne do kontaktu, takže nějakým páčením zničíš kontakt,baterii). Každopádně vždy odpojit jako první mínusový pól, aby se ti při náhodném zkratu nezapekl klíč do dlaně !!!
FF I 1,8 TDCI 2004 Black
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
FF I 1,8 TDCI 2003 Silver
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Od FF2 tazko realizovatelna podmienka bez demontaze stieracov a torpeda pod nimi.pepeF píše:Každopádně vždy odpojit jako první mínusový pól, aby se ti při náhodném zkratu nezapekl klíč do dlaně !!!
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Tak tak....
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 1116
- Registrován: 11.12.2018 23:36
Re: Baterie
Mno na to jsem se chtel zeptat kde to vubec najdu, na baterce jsem ten minus nemohl najít
- Ondrej1
- Junior
- Příspěvky: 273
- Registrován: 08.02.2010 11:27
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
On se odpojuje prně kostřící bod co je na karosérii. A pak baterku vytáhneš i s tím krátkým "mínus" kablíkem.
Naposledy upravil(a) Ondrej1 dne 04.02.2019 12:28, celkem upraveno 1 x.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9395
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
a od kdy ma vystouple prouzkypepeF píše:Pokud sundávám kabelové svorky od baterie, tak povolím matku a tenkým šroubovákem svorku rozevřu ( svorka má zevnitř dva vystouplé proužky, kterými se při dotažení zařízne do kontaktu, takže nějakým páčením zničíš kontakt,baterii). Každopádně vždy odpojit jako první mínusový pól, aby se ti při náhodném zkratu nezapekl klíč do dlaně !!!
Pri zkratu se ti zapece klic do dlane
"odbornik zasne, laik se divi"
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Odpojenie kostriaceho bodu napravo od baterky ale neprerusi komplet elektricky okruh, kedze kabel ide na opacnu stranu aj na motor a ten je tiez extra ukostreny silovym kablom (ak si dobre pamatam). Odpojenie ukostrenia nie je ako ochrana proti skratu, len pre lepsiu manipulaciu.Ondrej1 píše:On se odpojuje prně kostřící bod co je na karosérii. A pak baterku vytáhneš i s tím krátkým "mínus" kablíkem.
-
- Nováček
- Příspěvky: 150
- Registrován: 19.10.2016 10:26
Re: Baterie
Jen tak pro informaci moje postřehy se starou a s novou baterií:
V Mondeu jsem měl starou baterku (pravděpodobně byla ještě z výroby). Už od podzimu auto baterii téměř permanentně dobíjelo s napětím 15,2 - 15,4V, opravdu jen ojediněle to kleslo na 14,7V - třeba až po 50km nepřetržité jízdy. Před výměnou baterky vydrželo Webasto v mrazech běžet před startem motoru cca 10 minut, poté už na baterce kleslo napětí pod 11V a Webasto se vyplo (následný start byl OK).
S novou baterií Mondeo dobíjí s napětím 14,4V, občas po startu na krátkou chvíli max 14,7V a při delších cestách 12,xV. Po více než 20 minutách chodu Webasta v -15 má nová baterie před startem stále ještě napětí přes 12V
Na starou baterii auto startovalo i v mrazech normálně, dle zátěžového měření baterka taktéž OK - měnil jsem ji kvůli Webastu, aby se nevypínalo a rozmrazilo celé auto před příchodem do vozu.
V Mondeu jsem měl starou baterku (pravděpodobně byla ještě z výroby). Už od podzimu auto baterii téměř permanentně dobíjelo s napětím 15,2 - 15,4V, opravdu jen ojediněle to kleslo na 14,7V - třeba až po 50km nepřetržité jízdy. Před výměnou baterky vydrželo Webasto v mrazech běžet před startem motoru cca 10 minut, poté už na baterce kleslo napětí pod 11V a Webasto se vyplo (následný start byl OK).
S novou baterií Mondeo dobíjí s napětím 14,4V, občas po startu na krátkou chvíli max 14,7V a při delších cestách 12,xV. Po více než 20 minutách chodu Webasta v -15 má nová baterie před startem stále ještě napětí přes 12V
Na starou baterii auto startovalo i v mrazech normálně, dle zátěžového měření baterka taktéž OK - měnil jsem ji kvůli Webastu, aby se nevypínalo a rozmrazilo celé auto před příchodem do vozu.
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 05.10.2013 15:46
Re: Baterie
Vyndal jsem pojistku F22 hodnoty nabijeni v normalu ale co jsem zjistil tak po 10 vteřinách od nastartování
se automatocky rozsvítí kontrolka vypnuti startstopu a zmacknuti tlacitka nema vliv.
Ma nekdo stejnou zkušenost?
se automatocky rozsvítí kontrolka vypnuti startstopu a zmacknuti tlacitka nema vliv.
Ma nekdo stejnou zkušenost?
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23373
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Baterie
ano, bez inteligentniho dobijeni (bez F22) nefunguje start/stop
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 05.10.2013 15:46
Re: Baterie
Dekuji, tim padem vyreseno jeste lepe nez jsem cekal.
Snad to nebude mit vliv na neco dalsiho
Snad to nebude mit vliv na neco dalsiho
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Jen na spotrebu podle ekologu (sviti ti o zarovku vic )
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 23.02.2012 00:24
- Bydliště: Praha
Re: Autobaterie
Cestou po D1 jsem si v noci všiml že mi nějak málo svítí palubka a světla. Kouknul jsem na USB nabíječku s voltmetrem v zásuvce zapalovače a napětí jenom 12.0V Normálně je tam za jízdy 14,4V
Divné je, že kontrolka dobíjení se nerozsvítila. Povypínal jsem vše co šlo a dojel asi 70km domů. Během jízdy ještě dobíjení dvakrát na pár minut naskočilo. Předpokládám že mi umřel alternátor
Žádný upadlý drát jsem na něm nenašel. Mám ještě něco zkontrolovat než začnu řešit výměnu alternátoru ? Na kolik to asi vyjde
Divné je, že kontrolka dobíjení se nerozsvítila. Povypínal jsem vše co šlo a dojel asi 70km domů. Během jízdy ještě dobíjení dvakrát na pár minut naskočilo. Předpokládám že mi umřel alternátor
Žádný upadlý drát jsem na něm nenašel. Mám ještě něco zkontrolovat než začnu řešit výměnu alternátoru ? Na kolik to asi vyjde
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 2004
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2969
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Autobaterie
Máte prosim někdo zkušenosti se značkou Yuasa (v autě) - cenově vychází podobně, jako Exide.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 23.02.2012 00:24
- Bydliště: Praha
Re: Autobaterie
Tak jsem vykuchal alternátor. Zmizel jeden sběrný kroužek a uhlíky byly také těsně před smrtí. Koupil jsem u Elánu nové díly za pár stovek a už zase jezdím.picom píše:Cestou po D1 jsem si v noci všiml že mi nějak málo svítí palubka a světla. Kouknul jsem na USB nabíječku s voltmetrem v zásuvce zapalovače a napětí jenom 12.0V Normálně je tam za jízdy 14,4V
Divné je, že kontrolka dobíjení se nerozsvítila. Povypínal jsem vše co šlo a dojel asi 70km domů. Během jízdy ještě dobíjení dvakrát na pár minut naskočilo. Předpokládám že mi umřel alternátor
Žádný upadlý drát jsem na něm nenašel. Mám ještě něco zkontrolovat než začnu řešit výměnu alternátoru ? Na kolik to asi vyjde
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů