Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Francois5
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 07.12.2016 19:39

Re: Baterie

Příspěvek od Francois5 » 18.10.2018 14:40

diky za reakce.A neni ta 72 ah malo?

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Baterie

Příspěvek od spanel » 22.10.2018 09:02

Jestli se nepletu, ale už si nepamatuji přesně, tak origo Ford byla myslím jen 65 Ah.
A také například konfigurátor Varta doporučuje baterii 72 Ah.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
Petr078
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 21.07.2017 06:05
Bydliště: Olomouc

Re: Baterie

Příspěvek od Petr078 » 22.10.2018 18:31

Jak jsem tady cetl o tom "udelatku" BMS , tak jsem chtel take odpojit pojistku F22 ...ale nejdriv jsem se chtel presvedcit ,ze to opravdu pada az k 12,5V za jizdy...jezdim uz treti tyden s pripojenym merakem v zapalovaci ,ale jeste se nestalo aby to padlo pod 14V (vetsinou 14,5-14,7) ...auto mam od novoty, takže se v nem nikdo nehrabal ....zda se ,ze to dobiji uplne normalne :nixw: je to mozný :?:
Ford Focus III 1.6 Ti-Vct kombi r.v.2017 bilá "frozen"
-------------------------------------------------------------------------

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12850
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 22.10.2018 19:30

Mas to pokazene ;)
Vlastne, pockaaat... Alebo nemas? :mrgreen:

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 31.10.2018 19:52

phofy píše:Jj mám voltmetr a drží stále 14,4V
Nevim zdali mas nastaveny nabijeni jako ja, ja jen vyndal pojistku a drzi 14,4V a po delsi ceste (cca 45-60min pri stani na miste se zapnutym motorem mi dava 13V do doby, nez se rozjedu.

Optam se, tobe Phofy funguje Focuuuuuus na tvuj model 2016? Mozna ho uz nekdo poladil,ale pred 2 rokama se mi s 2016 nespojil - byl asi jen na FF II
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 31.10.2018 19:55

Petr078 píše:Jak jsem tady cetl o tom "udelatku" BMS , tak jsem chtel take odpojit pojistku F22 ...ale nejdriv jsem se chtel presvedcit ,ze to opravdu pada az k 12,5V za jizdy...jezdim uz treti tyden s pripojenym merakem v zapalovaci ,ale jeste se nestalo aby to padlo pod 14V (vetsinou 14,5-14,7) ...auto mam od novoty, takže se v nem nikdo nehrabal ....zda se ,ze to dobiji uplne normalne :nixw: je to mozný :?:
Je, jak dlouhe trasy jezdis. Buj je vybita moc a dobyji jako normalni dobijeni a nebo mas pustenych moc spotrebicu a zvedl se odber a tim to dobiji taky naplno....


Koupil sem nabijecku Victron, jelikoz umi udrzovat baterku pres zimu a davat napeti 13,2V pri udrzovani. Ma rezim na desulfataci (nabijeni nizkym proudem, dokud nedosahne baterka 16,2V). Zde uz asi nebude bezpecne nechavat baterku pripojenou k autu - kupodivu navod pripojeni / odpojeni neresi....
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od phofy » 31.10.2018 20:07

Mě to vždycky dělal ZaQik a nevím co používá :oops:

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 31.10.2018 20:34

phofy píše:Potřeboval bych radu ohledně baterie 8)
Když mám vypnutý start/stop a inteligentní dobíjení, tak teoreticky nepotřebuji EFB baterii, ale můžu dát klasickou :?:
Ja osobne myslim ze ANO
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 31.10.2018 20:35

stano. píše:LH: Nemam start-stop a teda baterka je klasicka zaliata.
A teda povodna otazka zostava:
Komu to s vytiahnutou poistkou po zahriati padne na 13,8V?
U me ne, jen pri delsi jizde 45-60 min podle stavu nabiti a stani na volnobeh klesne na 13V, po rozjeti de hned nahoru na cca 14,4V
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 320
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Baterie

Příspěvek od LeonardoTM » 08.11.2018 15:30

ACEMajky píše:
phofy píše:Potřeboval bych radu ohledně baterie 8)
Když mám vypnutý start/stop a inteligentní dobíjení, tak teoreticky nepotřebuji EFB baterii, ale můžu dát klasickou :?:
Ja osobne myslim ze ANO
Také si myslím, že ano. V aktuálním SM (45/2018) je pěkný článek o tom, jak se chová klasické dobíjení (tedy FFII) a inteligentní (od FFIII). Také je tam tabulka převodu "stav nabití baterie podle napětí". http://www.auto.cz/nespolehlivost-bater ... jet-125770
Závěry jsou následující:
  • inteligentní dobíjení mnohem více namáha baterii vícenásobným dobíjením a vydrží to jen speciální vylepšení typy (tedy EFB)
  • i tak mají EFB baterie průměrnou životnost 3-4 roky
  • obyčejná baterie zkombinovaná s inteligentním dobíjením pak vydržela v testu jen 1/2 roku
Když to srovnáme s tím, že obyčejná baterie s klasickým dobíjením dokáže vydržet cca 8 let, nevidím důvod, proč to inteligentní dobíjení nechávat zapojené...

Připomíná mi to situaci s prodlouženými výměnami oleje - přes všechny pokusy se pro životnost motoru stejně doporučuje zůstat u pevných intervalů 15 tkm / 1 rok...
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 12.11.2018 17:32, celkem upraveno 3 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
kratales
Junior
Junior
Příspěvky: 258
Registrován: 17.10.2012 12:07
Bydliště: Jihlava

Re: Baterie

Příspěvek od kratales » 08.11.2018 15:50

No u mého FF2 s klasickým dobíjením je za 8 let už třetí baterie. Origo vydržela 4 roky, pak neorigo Exide 3 roky a teď už budu mít druhou zimu Vartu Blue Dynamic. Dobíjení mám OK, pravidelně dlouhé trasy. Vždy když měřím, tak je baterie kolem 12,6 - 12,8V, takže je prakticky furt plně dobitá. Holt asi smůla na špatné kousky :roll:
Ford Focus 2 Combi FL, Duratec 1.6 16V 74kW, rok 2011

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 09.11.2018 07:09

Muj ford mondeo MK3 2,2TDCi (prevazne jezdi trasy po meste nanakup, sem tam 25-30km, vyjmecne i dal...)

Baterie rok vyroby 45/2005 dodnes zije. Pred 3 roky sem ji vyndal a dal novou Bosch a ta z mondea je ve tchynovym aute (daewoo nexia) - toto auto jezdi max jednou do mesice a baterka stale zije. Ted sem ji myl dobit, mela uz jen 12V, takze uz ji ceka brzky konec, ale diky velke kapacite by ten daewoo na ni mohl i jezdit :)
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 09.11.2018 07:48

Dnes sem jel do prace druhym autem - focusem. Odpojene inteligentni nabijeni, auto je tyden na nabijecce, ktera ma storage rezim (udrzuje napeti na 13,2V). Odpojil sem nabijecku, odemkl auto, hodil veci do auta a nakopnul ho, nabijeni ukazovalo 14,9V-14,8V - cesta do prace cca 1,5km a stale 14,8V. Odpolko jedu delsi trasu (70km), tak pocitam, ze nabijeni padne na 14,5V - omrknu
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od Ma.rt » 09.11.2018 08:53

Trosku OT, ale tohle inteligentni dobijeni ma i mondeo MK4 bez S/S? Ja jen ze tam mam asi 5 let starou baterku a vubec o ni nevim :) jen v zime ji nekdy dobiju CTEKem, kdyz si rikam, ze tech krátkých tras bylo uz moc...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23377
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Baterie

Příspěvek od ZaQik » 09.11.2018 08:53

bud v klidu, nema
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů