Právě je 21.08.2019 05:20



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3350 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 220, 221, 222, 223, 224  Další
 Baterie 
Autor Zpráva
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 2091
Bydliště: Modřice@JM@CZ
Odeslat Baterie
Jestli si dobre pamatuju z jedne diplomky, tak vykony starteru se pohubuji prave kolem 1000-1500 Wattů coz je (pro zjednoduseni) při 10 Voltech prave 100-150 Amperu.

_________________
Ford Focus 1.6 16V 1999 / Ford Mondeo ST 220 2006
Obrázek Obrázek


24.03.2019 11:51
Profil E-mail
Zkušený
Zkušený
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 1548
Bydliště: Liberecko
Odeslat Re: Baterie
Otazka, zdali jen z othoto se da vychazet, proc se tedy resi treba u dieselu startovaci proudy na baterce 680A a podobne? Ono treba u dieselu de i o ten prvotni odber, kdyz ma starter zabrat a ten je rozhodne vyssi (rozbehovy proud)... Takze baterka merakem 100A muze v poho dat,a le nic to neznamena (kor kdyz ti v te prvni fazi poklesne napeti pod urcitou hodnotu, muze ti to i resetovat RJ).

P.S.: toto muj nazor, nejsem elektrikar, jen vychazim z toho, co sem cetl

_________________
Ford Focus RS r.v. 2016, bilá frozen
Ford Mondeo Combi 2,2 TDCi Titanium X, r.v. 2006, black panther
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=173&t=17650

Bylo: Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, r.v. 1997, black panther


25.03.2019 07:44
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 27.10.2012 10:01
Příspěvky: 632
Bydliště: Milowitz
Odeslat Re: Baterie
to ACEMajky - nezapomeň že diesel ještě při startování má zapnutý žhavení :wink:

_________________
Je - Ford Focus III combi ST-Line 110kW/134kW r.v.2018
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -85kW/92kW ,r.v.2007
Byl - Ford Focus I combi 1,8-16v -85 kW LPG ,r.v.2000
Byla - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v -76kW LPG ,r.v.1990


25.03.2019 07:56
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7469
Odeslat Re: Baterie
BMS nechavam vypnute. 12,2V vs. 14,5V je rozhodne poznat pri jazde v noci. Halogenky svietia podstatne lepsie (bodaj by nie, o 2V vyssie napatie). Pri xenonoch/LED nebude mat vypnutie BMS vplyv na svietivost.

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


Naposledy upravil stano. dne 25.03.2019 11:09, celkově upraveno 1

25.03.2019 09:07
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 27.10.2012 10:01
Příspěvky: 632
Bydliště: Milowitz
Odeslat Re: Baterie
stano. napsal:
Pri xenonoch/LED to bude to iste.
Bohužel na xenony to neplatí , ty svítí pořád stejně i když mají 12 V ,nebo 15 V , řídí si to elektronika xenonu :wink:

_________________
Je - Ford Focus III combi ST-Line 110kW/134kW r.v.2018
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -85kW/92kW ,r.v.2007
Byl - Ford Focus I combi 1,8-16v -85 kW LPG ,r.v.2000
Byla - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v -76kW LPG ,r.v.1990


25.03.2019 09:58
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7469
Odeslat Re: Baterie
Ok, nenapisal som to zrozumitelne. Bude to to iste pred a po vypnuti BMS - budu svietit stale rovnako.
Upravim to.

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


25.03.2019 11:08
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 27.10.2012 10:01
Příspěvky: 632
Bydliště: Milowitz
Odeslat Re: Baterie
:palec_nahoru: v pohodě .
Jen upřesním ,že měnič na světle dodává výbojce 85V :wink:

_________________
Je - Ford Focus III combi ST-Line 110kW/134kW r.v.2018
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -85kW/92kW ,r.v.2007
Byl - Ford Focus I combi 1,8-16v -85 kW LPG ,r.v.2000
Byla - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v -76kW LPG ,r.v.1990


25.03.2019 12:42
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 19.02.2019 21:35
Příspěvky: 71
Bydliště: Někde mezi D0
Odeslat Re: Baterie
Tak jsem asi vůl a reset BMS (dobíjení baterie) by se nejspíše musí dělat u plně dobité, což ta nová 12.6V na prázdno na svorkách neměla. Včera jsem dobil do 3\4 (firemní nabíječka dobila, ale nová procesorová hlásila jen 1/2 kapacity) a během 3h dobila do 3\4. Poté ačkoliv jsem a těch cca 30km musel 4x startovat, napětí nepřekročí 13,8V.
Při tom 3\4 při startu nespadla pod 11V. Takže opět dobít a provést reset. Obávám se, že to samé se stalo v bazaru, tedy ta stará se chovala podobně jak ta moje nová. Nabí se sice 15.2 (no, teď již ne) - 13.8 občas spadne na 12V, ale nikdy se nedobila.


05.04.2019 11:15
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 19.02.2019 21:35
Příspěvky: 71
Bydliště: Někde mezi D0
Odeslat Re: Baterie
Tak extrempóre s baterkou možná pokračuje. Baterii jsem dobil Lidl (nová dává již 5A) dobíječkou při 14.4 do plna těsně před půlnocí. Ráno při odemknutí se ukázalo na palubáku (Convers+ při odemčení a otevření dveří, tedy obrysovky apod) jenom 12.6V. Provedl jsem změnu z původně nastavené H7 80A 700Ah na H8 90Ah 800A (mám Exide CA 85Ah 800A) a provedl restart a při startování palubák ukazovat něco těsně nad 9V, tedy málo. Bál jsem se, že byla nechána fleška v AUX a tedy že se třeba nevyplo rádio.

Tak jsme nechal baterii opět dobít na 14.4 přes 24h a nabíječka ukazovala 12.9V. Vypnul jsem nabíječku, opět připojil a dal na 14.7. Ukázala 1/2 kapacity a během chvilky byla již 3\4 13.5V. Opět jsem odpojil, provedl restart a palubák ukazovla si 12.7V. startování zase dosti pod 10V.

Jistě jsem přepnul blbě, protože auto nedobíjí 14.4, ale jen 13.8/13.7V. Ráno dnes po asi 30min jízdy a 10h stání palubák jen 12.4V. Ale při startování skočilo těsně pod 11V.

CL u řidiče se vypne do pár sec od zaknutí auta a napětí dig. mutimetrem na baterii kolem 12.8V, což by mělo být snad OK.

Tedy mám dotazy:
Předpokládám, že jsem nastavil špatnou baterku, ale z Hx na Hx. Nebo je těch jen 13.8V po studeném startu OK ? vypadá že dobíjí OK. SmartChrge funguje, po startu napětí pomalu roste, tedy při startu bude altík odpojen.
To okamžité vypnutí CL je proč? Jsem tímto potěšen, ale má být do 30sec. Od resetu baterie najeto cca 20km+10km a 30+30min.
Ten pokles na až 12.4 není to málo? Kupoval jsem místo 75Ah asi 700 85Ah 800A aby byla rezerva. Trošku se obávám, zda nemám aušusovej kus. Chápu, že ty obrysovky (denní svícení je již vypnuté) si pár A vezmou. Ale kurnik je to baterka jak kráva. Nemá někdo návod, jak pořádně a nedostruktivně ověřit kapacitu baterie? Na startovací proud ji asi hodím někomu na test.

Jako IMG příloha možnosti nastavení baterie.


Přílohy:
Screenshot 2019-04-09 07.48.49.png
Screenshot 2019-04-09 07.48.49.png [ 65.71 KB | Zobrazeno 53 krát ]
Screenshot 2019-04-09 07.48.45.png
Screenshot 2019-04-09 07.48.45.png [ 48.71 KB | Zobrazeno 49 krát ]
09.04.2019 11:29
Profil E-mail
Junior
Junior
Uživatelský avatar

Registrován: 08.02.2010 12:27
Příspěvky: 221
Bydliště: Praha
Odeslat Re: Baterie
Podle mně to řešíš zbytečně. Stejně so to chová mě na S-MAxu a i kolegovi.
Prvně zkus připojit měřák k baterce v autě a zamkni auto a ráno zkontroluj napětí před odemčením auta. Po odemčení auta má auto dost velký odběr a ta baterie prostě při zatížení nebude ukazovat 12,7 V.

Kapacitu baterie změříš jen při nějaké zátěži (žárovka) a měření proudu, napětí a času do doby než napětí klesne na nějakou mez.

_________________
Focus Combi 1.8 TDCi 2008 - S-MAX 2.0i
Obrázek Obrázek Obrázek


09.04.2019 13:11
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7469
Odeslat Re: Baterie
Po odomknuti budes mat 12, 6V v lepsom pripade s novou. Za normalne sa da povazovat aj 12,5V (na novej).

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


09.04.2019 14:01
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 19.02.2019 21:35
Příspěvky: 71
Bydliště: Někde mezi D0
Odeslat Re: Baterie
Tak to bude asi OK, dik. Bohuzel na ulici nechta pred noc odemcenou kapotu nemohu. Ale zjistil jsem, ze po usnuti se tech 12.6V zvedne na 12.8V. No, snad to bylo opravdu baterkou a nova bude slouzit OK. Je pravda, ze dobijeni na 14.4V se u predchoziho nastaveni zacalo cca po 3-4dnech provozu.


09.04.2019 18:50
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2018 00:36
Příspěvky: 651
Bydliště: Dobřísko
Odeslat Re: Baterie
Ahoj, ceka me vymena baterie tak jsem to dnes zkousel tu co tam mam dostat ven a zase dovnitr :D Mam dojebany ruce a fakt sem mel problem ji vytahnout a to si myslim ze nejakou silu mam :D :mrgreen:
Problem je ze ta baterie co tam mam od forda sedi fatk na milimetr a i kdyz povolim tu stranu boxu na baterii tak to jde fakt blbe.. a dovnitr to slo jeste hur :bebng:

Ted k veci. chtel sem koupit tuhle baterku ale fakt me desi ten rozmer 315mm (origo ma taky 315mm) a tak premyslim ze bych dal tuhle baterku ktera je sice o trosku slabsi ale zaroven jen 278mm dlouha takze instalace by mela byt o dost lepsi...

Je to jedno kterou tam dam nebo by mohl by nejaky problem s tou lehce slabsi do budoucna?
Dik


Přílohy:
Resizer_15561143456960.jpg
Resizer_15561143456960.jpg [ 312.13 KB | Zobrazeno 49 krát ]

_________________
1.5 TDCi
24.04.2019 16:30
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: 18.07.2011 19:55
Příspěvky: 7469
Odeslat Re: Baterie
Pri extremnej zatazi sa moze skor vybit. Ale 70 vs 75 Ah nie je velky rozdiel. Tam dost spravi aj tolerancia kusu od kusu z vyroby.
Potom si len zmen parameter baterky cez diag a resetni BMS.

_________________
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW DPF
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF


24.04.2019 16:34
Profil E-mail
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2018 00:36
Příspěvky: 651
Bydliště: Dobřísko
Odeslat Re: Baterie
Mno I když nerad asi sáhnu po té větší.
Krom toho že to mám v čipu tak teď budeme dělat víc popojíždění než dřív.
To s tou diag nevím zda bude třeba vzhledem k tomu že mám inteligentní nabíjení vyple. Poradím se u zaqika až u něj budu.
Dík za odpověď

_________________
1.5 TDCi


24.04.2019 18:10
Profil E-mail
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3350 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 220, 221, 222, 223, 224  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
[ Time : 0.079s | 15 Queries | GZIP : Off ]