Dnes jsem schválně také dělal test zahřívání svého Duratec HE 2.0 a zjistil jsem jednu zvláštní věc - v "diagnostickém módu BC", kde je jedna z položek teplota motoru, mi to ukazuje podle mě teplotu skoro o 40 st. vyšší než je skutečnost. Když jsem startoval, teplota vzduchu cca 2st, na BC 37. Teplota postupně rostla, rafika teploměru stále dole, vlažný vzduch cca po 500m, po cca 2km téměř skokově rafička vyleze na "střed budíku" - těsně pod 90st. Tady už se pak stabilně drží po celou dobu jízdy. Je zvláštní, že v tu chvíli kdy je na budíku naskočí 90 si teploty cca odpovídají - na BC 87st. Z topení v tu chvíli už "teplý" vzduch" Při další jízdě se již rafička nepohne, ale teplota na BC dále roste - při běžné jízdě se pohybuje cca kolem 125-130, v tu chvíli už z topení "horký vzduch" (cca 4-5km). Když se tomu řádně "naloží" není problém jít přes 130st, max bylo když jsem pak zastavil 137. st.!!
viz foto
.
pro porovnání jsem to sledoval na svém starém FF1 - ZetecE 1.8 - ten kupodivu fouká vlažný vzduch téměř okamžitě - 100-200m, ale motor se podle obou teploměrů zahřívá výrazně pomaleji - a údaje "Diagnostického módu" a rafičky si cca odpovídají, zahřívání končí u cca 83st (tak 5km).
Mám vyčteno že DuratecHE, by si měl udržovat záměrně vyšší teplotu kvůli emisím atd - cca 97st a má spešl vyhřívaný termostat, kterám to reguluje při požadavku na vyšší výkon. Také je to celohliník oproti litině u 1.8. T teploty v diagnostice BC jsou ale přinejmenším zvláštní...
Je toto normální? Může někdo testnout? Mám trochu strach jestli je vše OK...