Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 157
Registrován: 26.08.2014 19:31

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od spooon » 25.07.2017 22:46

taky mi to poslední dobou cuká, ale ne při plným plynu, ale spíš při 1/4 až 1/2. Když dám plnej, tak to po chvilce přestane a jede to normálně. Co jsem ještě vypozoroval, tak to dělá hlavně za tepla a třeba v kolonách, prostě když se nemůže motor dobře chladit. Za studena mi to snad nikdy necuklo. Jednou mi to i chcíplo a pak motor nechtěl asi 10s naskočit. Zkusím určitě kabely a svíčky, kabely vypadaj hodně zanedbaný, ale spíš se bojím aby to nebyla cívka. Nebo co by to případně ještě mohlo být?

Jaký svíčky vzít, určitě aby měli odtrh 1mm, ale nějaká značka či typ? A ideálně levný, samozřejmě :D Našel jsem BOSCH (http://www.bosch-automotive-catalog.com ... 0242229785 )obyč za 60,- bude tahle dostačovat?
Focus 1999, benzín 1.8

Uživatelský avatar
miki21
moderátor
Příspěvky: 7920
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od miki21 » 25.07.2017 23:48

V tématech kolem svíček, kterých je tu několik, se dozvíš, že to bude fungovat spolehlivě jen s origo svíčkama. Jako případná náhrada ještě přichází v úvahu NGK. To, cos tu uvedl dej do sekačky.
Jak vyzkoušet probíjec íkabely tu už je taky několikrát řešeno (tma+rozprašovač s vodou).
Tyhle fungují v zetecu spolehlivě už od dob escortů - http://www.autodily-cardo.cz/svicky/zap ... ord-mazda/
Fofo II 1,8 16v modrá combi
FoFoI 1,6 16v combi,r.v.2000,100 stříbrných italských hřebečků v skromné Ghia výbavě
Všechno co děláme zmrvíte Vy!
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
kama83
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 56
Registrován: 14.02.2013 10:07
Bydliště: Kladno

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od kama83 » 26.07.2017 10:22

já kupoval taky na autodily-cardo, ale tyto a slouží mi spolehlivě už 2 roky

1 ks za 88 kč

http://www.autodily-cardo.cz/nic/zapalo ... d-1493001/
Ford Focus II 1.6i 16V 74 kW zetec 11/2004 combi stříbrná machine
Ford Focus I 1.6i 16V 74 kw zetec SE 11/2001 po FL combi ghia FYDD stříbrná moondust

Fiat Punto mk1; 1,2i; 3dver hatch 1997
Ford Mondeo mk3; 2.0 tddi hatch 2003
Fiat Croma 2.0 benzin 1989

spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 157
Registrován: 26.08.2014 19:31

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od spooon » 10.08.2017 17:14

Tak nové svíčky, kabely a cívka (svíčky doporučované a ozkoušené NGK V-line 25) a přes lepší kultivovanost motoru v podobě odstranění problému s občasnými vysokými otáčkami a podobně opět dneska jednou zacukalo. (Odstranění problému s volnoběhem může být i resetem jednotky)

Ještě abych upřesnil podmínky cukání, děje se při zahřátém motoru a většinou když někde popojíždím v koloně za vedra a hlavně při částečném plynu, tak do 1/4. Když dám okamžitě plný tak cukání během chvilky přestane a jede - možná s menším výkonem, ale to jsou jen domněnky. Tak co dál? Cukání se projevuje mezi 2000-4000ot/min. Vzduchový filtr měněn vždy s olejem, takže teď má najeto cca 10 000km. Palivový by to dělat neměl, to by cukalo při plným plynu.
Focus 1999, benzín 1.8

spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 157
Registrován: 26.08.2014 19:31

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od spooon » 14.08.2017 18:04

ještě mě napadlo, nemohl by to být potenciometr škrtící klapky?
Focus 1999, benzín 1.8

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 21:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od vitr73 » 16.08.2017 14:09

mohlo..to jiste ano.
ja leta jezdim na tyhle svice a bez problemu.. https://www.carsshop.cz/zapalovaci-svic ... gJLIfD_BwE
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 157
Registrován: 26.08.2014 19:31

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od spooon » 06.09.2017 23:17

tak furt cuká. Nový svíčky (doporučovaný NGK), kabely, cívka a TPS.

Příznaky: skoro vždy to začne dělat, když nastartuju teplý auto (tak do hodiny po tom, co jsem jel). A není to ani tak cukání, jako spíš ztráta výkonu, ale jen do 1/2 přidání plynu. Když dám plný plyn, tak to začne zrychlovat. Možná s menším výkonem ale začne. Po chvilce to zmizí a v náhodných intervalech se objevuje.

Teď ještě čekám na OBDII diagnostiku z ebay, jestli něco napoví...
Focus 1999, benzín 1.8

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7638
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od stano. » 06.09.2017 23:39

Pravdepodobne MAF (vaha vzduchu).
Mozes skusit odpojit. Ale pri prudsom zoslapnuti plynu ti motor velmi trhne. Skor skusit prehodit z ineho auta.

spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 157
Registrován: 26.08.2014 19:31

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od spooon » 07.09.2017 11:35

zkusím odpojit a uvidíme.

EDIT: je nějaký rozdíl mezi váhou vzduchu 98AB-12B579-B1B a 98AB-12B579-B3B?

Já mám B1B a co jsem koukal, tak jsou spíš všude B3B
Focus 1999, benzín 1.8

Gewis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 06.08.2017 08:27

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Gewis » 28.09.2017 11:15

Ahoj,

byl by, prosím, někdo z okolí Frýdku-Místku, Nového Jičína, ValMezu ochoten zapůjčit zapalovací cívku / kabely na vyzkoušení ?

Mám FoFo II 2011, 1.6 74kW teprve krátce, a snažím se vychytat mouchy. Při akceleraci už od nízkých otáček (1500/min) motor poměrně dost vibruje (ne až tak že by auto škubalo), a auto zrychluje dosti laxně... Jakmile sundám nohu z plynu, je klid. Toto se projevuje už od nízkých rychlostí (40 kmh).

Vysnil jsem si to tak, že bych přijel, vyzkoušel, jak jede druhý vůz stejné motorizace, pak vyzkoušel přehození cívky / kabelů do mého auta, vyzkoušel 10 - 15 km, konec.

Pakliže by se našel dobrovolník pro tento test, nemine ho lahvinka :nnou: Jäggermeister / Tulamore :D

Předem díky :wink:
Ford Focus Turnier II 1.6 74 kW

Uživatelský avatar
Jemar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1342
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Jemar » 28.09.2017 11:43

Zkus si to otestovat sám. Když dáš 4. rychlostní stupeň, ustálíš rychlost na 40km/h, dáš plný plyn, a auto začne cukat, závada bude v okruhu zapalování, pravděpodobně cívka. Když se auto rozjede bez cukání, elektro by mělo být v poho...

Akcelerovat s relativně slabým motorem (myšleno vůči hmotnosti auta) z 1500 otáček mi přijde už trápení motoru. Velkoobjemový motor to zvládne levou zadní, ale běžná 1.6 74 kW není žádný trhač. Když jsem měl 1.6 benzín FFI, nikdy jsem s ním nejezdil pod 2000 otáček a po 280t km byl motor pořád ještě v dobré kondici, a to FFI je ještě o cca 200 kg lehčí. Benzínový motor při 1500 ot./min má poměrně malý kroutící moment a tak má motor co dělat, aby auto udržel v plynulém pohybu, natož aby mělo ještě zrychlovat. Toť můj názor, proč to nejede.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7638
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od stano. » 28.09.2017 12:01

Ked to nesklbe, ale len vibruje, mas na 99% posunute rozvody. Je tu o tom aj vlakno. Riesil som to aj s clenom "fannes". Islo sice o FF1, no motor je to takmer rovnaky. Najdes tu aj video ako to potvrdit na 100%.

Gewis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 06.08.2017 08:27

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Gewis » 28.09.2017 13:09

Neříkám, že jezdím běžně v oblasti 1500 ot, jen že se to od těchto otáček projevuje, až k nějakým minimálně 3000 ot. A to neakceleruji s plynem na podlaze.

Auto necuká ve smyslu že by motor vynechal zážeh, spíše se projevuje jako souvislá vibrace, motor studený, teplý beze změn, trvale.

Vlákno s posunutými rozvody jsem už dříve zběžně prolítl.. jedná se o to, že ozubené kolo (teď nevím jestli na klice nebo vačce) nemá zajišťovací klínek nebo tak nějak, že ? Auto má stav tacho 140 000 km (po 6 letech, 1. majitelka dle TP paní v DE), jsem 1. majitel v ČR.

Rozvody zatím měněny nebyly, chystám se na to. Ale že by byly takhle špatně seřízeny z origo výroby ? Nebo se můžou posunout samy, např. roztahováním auta ? Těžko řící, vyloučit se to ale asi nedá.. zkusím pohledat to video.

K té akceleraci - porovnám-li s fabií 1.4 16V 55kW, tak ne že by měla více síly, ale navzdory nevábnému zvukovému projevu zrychlovala hladce. Ve fordu cítím vibrace ve volantu a řekl bych i v sedačce .
Ford Focus Turnier II 1.6 74 kW

Uživatelský avatar
Jemar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1342
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od Jemar » 28.09.2017 13:37

Ve vlákně o rozvodech se psalo, že pokud jsou posunuté, budou špatné emise. Předpokládám, že auto bylo nedávno (při přihlášení do ČR) na STK, tam by na to zřejmě přišli.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7638
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Příspěvek od stano. » 28.09.2017 13:57

Skuska s postupnym pridavanim plynu ked auto stoji zaberie asi 15 sekund. Za pokus to stoji ;)
Emisie nemusia byt zle. Len niekedy sa ani nedaju odmerat, pretoze sa nedaju udrzat predpisane otacky pre meranie - vzhladom k tomu, ako sa motor sprava.
A na minulost auta by som sa nespoliehal. Len pre zaujimavost si daj VIN do http://www.fordzona.sk, ci vobec bolo pre nemecky trh (vo vypise by malo byt "DE".

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů