Olej do převodovky(automat) - info str. 1
Napsal: 03.10.2011 22:32
Ahoj všetci,
chcel by som sa spýtať, či niekto máte skúsenosti s výmenou oleja v CVT prevodovke (hlavne pánov z fachu). Nemám s prevodovkou zatial žiadne problémy (klop-klop-klop) ale vraj sa má meniť po 120t (6r) olej, tak to chcem dať spraviť. V servise mi ale povedali, že sa tam mení len olej, že to nemá filter!? - je to možné? nikde k tomu neviem nič nájsť - vraj sú to japonské prevodovky???. Výmena oleja + 1 gufero na poloosi cca 150€ - neznačkový servis. A ďalšia vec, niekde sa uvádza, že olej by sa mal meniť na viackrát, lebo nikdy nevytečie všetok, tak aby sa prečistil či čo. Neviete náhodou koľko má CVT náplň. Dík za každú informáciu.
EDIT lucky.jack
FF1
Převodovka:
4F27E
množství oleje - 6,7L
specifikace oleje ford: WSS-M2C919-E FF2/CMAX1
Převodovka:
4F27E
viz FF1
CFT23
množství oleje - 8,9L
specifikace oleje ford: WSS-M2C928-A 6DCT450 - PowerShift
množství oleje - cca 6L
specifikace oleje ford: WSS-M2C936-A FF3
Převodovka:
6DCT450 - PowerShift
viz. FF2
6DCT250 - Powershift
množství oleje - 1,8L
specifikace oleje ford WSS-M2C200-D2 EDIT Quickie
28.6.2016, zdroj Ford Inside 1/2016
Automatizovaná prevodovka je čoraz častejším a žiadanejším prvkom výbavy.
Nie je však automat ako automat, čo ukazuje aj ponuka Fordu.
Len dva pedále a stupnica PRND namiesto klasickej päť- či šesťstupňovej kulisy si získavajú čoraz viac
vodičov. Nie je to nič prekvapujúce, pretože jazda s modernou automatizovanou prevodovkou je najmä
v mestských zápchach omnoho pohodlnejšia a už dávno neplatí, že tento komfort je vykúpený
vysokou spotrebou. Moderné automatizované prevodovky sa v hospodárnosti dokážu minimálne
vyrovnať svojim manuálnym náprotivkom. Ford pritom používa oba najbežnejšie typy automatizovaných prevodoviek.
Častejšie nasadzovanou je tá vývojovo novšia PowerShift . Ide o dvojspojkovú robotizovanú prevodovku, ktorú v osemdesiatych rokoch v motoristickom športe spopularizovalo Porsche a masovejšieho nasadenia v sériových automobiloch sa dočkala v uplynulých 15 rokoch, vo Forde od roku 2008.
Ford dnes používa dve verzie tejto prevodovky so šiestimi stupňami:
6DCT451 pre silnejšie motory (najmä 2.0 TDCi aj s pohonom všetkých kolies)
a 6DCT250 pre slabšie motory 1.0 EcoBoost alebo 1.6 Ti-VCT (modely Fiesta a B-MAX).
Rozdiel je v tom, že silnejšia má spojky v olejovom kúpeli ovládané hydraulicky (tzv. mokrá)
a slabšia má spojky ovládané elektromotormi (tzv. suchá).
Z toho vyplýva aj najvyšší krútiaci moment 450 resp. 250 Nm, ktorý sú tieto prevodovky schopné preniesť.
Princíp tejto prevodovky spočíva v dvoch hriadeľoch, na ktorých sú rozložené párne a nepárne prevodové stupne. Každý má vlastnú spojku, takže podľa situácie si prevodovka vlastne len vopred pripraví
nasledujúci prevod a vo vhodnom momente len jednu spojku rozpojí a druhú zopne. Tento proces je veľmi rýchly a efektívny, preto auto pri preradení takmer nestráca ťah. Pomerne nízke sú tiež straty spôsobené trením, najmä pri „suchej“ verzii.
Pri benzínových motoroch 1.0 (iba Focus), 1.5 a 2.0 EcoBoost sa používa prevodovka
Ford 6F35 z americkej továrne Van Dyke Transmission.
Ide o klasický automat s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu kombinovaným s premosťovacou spojkou, ktorá najmä vo vyšších rýchlostiach zvyšuje efektivitu pri zmene stupňov.
Hydrodynamický menič síce zvyšuje trecie straty, ale zároveň zjemňuje moment radenia a reguluje nástup výkonu, preto je vhodný pre komfortnejšie koncipované verzie. Tzv. klasické automaty sú preto veľmi obľúbené v USA, táto prevodovka prišla na tamojší trh v roku 2008.
Dobrá automatizovaná prevodovka má okrem pohodlia aj ďalšie benefity. Menej skúsených vodičov môže zbaviť stresu zo šoférovania a pre milovníkov dynamiky je zárukou bezchybného a rýchleho radenia pri zrýchlení. Tým, že sa snaží držať motor v optimálnych otáčkach, pomáha jeho životnosti a spoľahlivosti. Je teda dobrou investíciou, ktorá sa zúročí pri ďalšom predaji auta.
6DCT451 6DCT250 6F35
chcel by som sa spýtať, či niekto máte skúsenosti s výmenou oleja v CVT prevodovke (hlavne pánov z fachu). Nemám s prevodovkou zatial žiadne problémy (klop-klop-klop) ale vraj sa má meniť po 120t (6r) olej, tak to chcem dať spraviť. V servise mi ale povedali, že sa tam mení len olej, že to nemá filter!? - je to možné? nikde k tomu neviem nič nájsť - vraj sú to japonské prevodovky???. Výmena oleja + 1 gufero na poloosi cca 150€ - neznačkový servis. A ďalšia vec, niekde sa uvádza, že olej by sa mal meniť na viackrát, lebo nikdy nevytečie všetok, tak aby sa prečistil či čo. Neviete náhodou koľko má CVT náplň. Dík za každú informáciu.
EDIT lucky.jack
FF1
Převodovka:
4F27E
množství oleje - 6,7L
specifikace oleje ford: WSS-M2C919-E FF2/CMAX1
Převodovka:
4F27E
viz FF1
CFT23
množství oleje - 8,9L
specifikace oleje ford: WSS-M2C928-A 6DCT450 - PowerShift
množství oleje - cca 6L
specifikace oleje ford: WSS-M2C936-A FF3
Převodovka:
6DCT450 - PowerShift
viz. FF2
6DCT250 - Powershift
množství oleje - 1,8L
specifikace oleje ford WSS-M2C200-D2 EDIT Quickie
28.6.2016, zdroj Ford Inside 1/2016
Automatizovaná prevodovka je čoraz častejším a žiadanejším prvkom výbavy.
Nie je však automat ako automat, čo ukazuje aj ponuka Fordu.
Len dva pedále a stupnica PRND namiesto klasickej päť- či šesťstupňovej kulisy si získavajú čoraz viac
vodičov. Nie je to nič prekvapujúce, pretože jazda s modernou automatizovanou prevodovkou je najmä
v mestských zápchach omnoho pohodlnejšia a už dávno neplatí, že tento komfort je vykúpený
vysokou spotrebou. Moderné automatizované prevodovky sa v hospodárnosti dokážu minimálne
vyrovnať svojim manuálnym náprotivkom. Ford pritom používa oba najbežnejšie typy automatizovaných prevodoviek.
Častejšie nasadzovanou je tá vývojovo novšia PowerShift . Ide o dvojspojkovú robotizovanú prevodovku, ktorú v osemdesiatych rokoch v motoristickom športe spopularizovalo Porsche a masovejšieho nasadenia v sériových automobiloch sa dočkala v uplynulých 15 rokoch, vo Forde od roku 2008.
Ford dnes používa dve verzie tejto prevodovky so šiestimi stupňami:
6DCT451 pre silnejšie motory (najmä 2.0 TDCi aj s pohonom všetkých kolies)
a 6DCT250 pre slabšie motory 1.0 EcoBoost alebo 1.6 Ti-VCT (modely Fiesta a B-MAX).
Rozdiel je v tom, že silnejšia má spojky v olejovom kúpeli ovládané hydraulicky (tzv. mokrá)
a slabšia má spojky ovládané elektromotormi (tzv. suchá).
Z toho vyplýva aj najvyšší krútiaci moment 450 resp. 250 Nm, ktorý sú tieto prevodovky schopné preniesť.
Princíp tejto prevodovky spočíva v dvoch hriadeľoch, na ktorých sú rozložené párne a nepárne prevodové stupne. Každý má vlastnú spojku, takže podľa situácie si prevodovka vlastne len vopred pripraví
nasledujúci prevod a vo vhodnom momente len jednu spojku rozpojí a druhú zopne. Tento proces je veľmi rýchly a efektívny, preto auto pri preradení takmer nestráca ťah. Pomerne nízke sú tiež straty spôsobené trením, najmä pri „suchej“ verzii.
Pri benzínových motoroch 1.0 (iba Focus), 1.5 a 2.0 EcoBoost sa používa prevodovka
Ford 6F35 z americkej továrne Van Dyke Transmission.
Ide o klasický automat s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu kombinovaným s premosťovacou spojkou, ktorá najmä vo vyšších rýchlostiach zvyšuje efektivitu pri zmene stupňov.
Hydrodynamický menič síce zvyšuje trecie straty, ale zároveň zjemňuje moment radenia a reguluje nástup výkonu, preto je vhodný pre komfortnejšie koncipované verzie. Tzv. klasické automaty sú preto veľmi obľúbené v USA, táto prevodovka prišla na tamojší trh v roku 2008.
Dobrá automatizovaná prevodovka má okrem pohodlia aj ďalšie benefity. Menej skúsených vodičov môže zbaviť stresu zo šoférovania a pre milovníkov dynamiky je zárukou bezchybného a rýchleho radenia pri zrýchlení. Tým, že sa snaží držať motor v optimálnych otáčkach, pomáha jeho životnosti a spoľahlivosti. Je teda dobrou investíciou, ktorá sa zúročí pri ďalšom predaji auta.
6DCT451 6DCT250 6F35