Problem s řazením

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7521
Poszewka jedwabna 40x60
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Problem s řazením

Příspěvek od stano. »

Ked mi v zime, po pomalom rozbehnuti z krizovatky zdochlo auto, tak som mal hned vediet, ze sa odtrhla kladka remena. Aj ked sa mala menit este za 100t km. Nemal som skusit nastartovat, ale zostat stat v snehovej fujavici, v noci, v -10°C, a cakat na odtah. HLAVNE NESKUSAT NASTARTOVAT :dih:

Ano, robil som rozvody nielen na 1.8. Aj na 1.4, aj na 1.6. Su tu fotky: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 2#p1049322
Fannesovi odtialto som ich na 1.6 nastavoval, lebo servisak ich pokazil a mal ich posunute. http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 0#p1044430 Odtrhol pri tom dokonca zub na vacke, do ktoreho sa zaklada pravitko.

Este nieco, alebo si sa len zle vyspal? Ci mas len nutkanie spravit zo mna debila, ktory nevie, o com pise?

A poprosim odpovedat na moje otazky z predchadzajuceho prispevku.:
Suvis s temou je kde?
A co tym chces povedat?
Co z toho, co som pisal v predchadzajucom prispevku, nie je pravda?
petulak píše:hraješ, si na něco, na co nemáš.
zkus taky něco "urobit"--sám, bez kamarádů.
Dakujem za zhodnotenie mojej osoby. Ked ma tak dobre poznas. Co mam urobit bez kamaratov? Co nieco mam urobit? Ci je problem, ze sa opytam? A naco je teda toto forum? Na honenie si ega?
Ak mam robit auta sam, bez kamaratov, tak si predstav, ze nikto mi ani kluce nepodava :P
Ty sa tu hras na vseznalca. Ale tvoj vek neznamena, ze vies vsetko. Aj ked mas taky pocit ;)
Grand C-max 2019 1.5 TDCi 88kW
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF
Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 358
Registrován: 07.12.2013 23:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: Problem s řazením

Příspěvek od Johny181 »

OT: Sorry já sem musel, hned mě napadl tenhle song :D https://www.youtube.com/watch?v=xqZEuZ2Q3OA
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia-ASR, 4x airbag, 4x El.okna,vyhřívané čelní sklo, klima, tónovaná skla, kotouče i vzadu ve předu Brembo Max.Barva: Med. harvest gold
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7521
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Problem s řazením

Příspěvek od stano. »

Pobavilo :palec_nahoru:
Grand C-max 2019 1.5 TDCi 88kW
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF
vladka1
Junior
Junior
Příspěvky: 338
Registrován: 09.01.2013 22:02

Re: Problem s řazením

Příspěvek od vladka1 »

kiblik píše:Zacina se projevovat nejaky problem s razenim. Auto hure radi, je potreba pouzivat vetsi silu, trva to delsi cas a nekdy je potreba pomoct si predrazovanim vyssi rychlosti. Mate nekdo podobne zkusenosti, vite co je pricina? Prevodovka MTX-75, olej puvodni napln (nemenen).

Napriklad stojim na semaforu a chci tam dat 1-ku, to ale trva dost dlouho a tak radeji zakvaltuju na 2-ku a pak tam vratim 1-ku, ktera uz tam padne lehce. Nebo jedu na na 3-ku, chci dat 4-ku, pri presunu musim ale chvili cekat az me to tam pusti a pak to tam padne. To same z 4-5ku.
To může být i spojka úplně nevypne. Měl jsem propouštějící spojkový pedál, v chladu šlo špatně řadit, za tepla v pohodě. Až jsem musel pro jedničku chcípnout, zařadit a znova nastartovat, za jízdy rovnat otáčky jak ve vejtřasce. Časem se to zhoršovalo a nechodilo ani za tepla = výměna hlavního spojkového válce (pedálu). Propouštěl uvnitř (těsnění pístu), ven nic neteklo. Častá závada, jen většinou teče vnější těsnění pístnice a kape to pod pedály. Viz téma o spojce.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 230 kkm
mobil-man
Junior
Junior
Příspěvky: 239
Registrován: 07.05.2015 19:52
Bydliště: Chrudimsko

Re: Problem s řazením

Příspěvek od mobil-man »

Na základě návodu a zkušeností uživatele phofy jsem se rozhodl nechat provést výměnu převodového oleje při nájezdu 137 tis. km a musím říct, že řazení jde pocitově lépe. Výměna u garážníka s original ford olejem vyšla na 1t Kč, což je perfektní a do konce života auta je vystaráno. Starý olej byl už tmavý a ne ve zcela dobré kondici, takže bych mu jako doživotní náplni nevěřil, což mi potvrdil i servisák.
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006
Uživatelský avatar
LeonardoTM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 175
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Problem s řazením

Příspěvek od LeonardoTM »

Ahoj, řešil jsem podobnou věc na svém autě (FFII, 1.6 TiVCT 85kW, 2008) a shromáždil jsem nějaké užitečné informace z tohoto fóra i z jiných zdrojů, o které bych se chtěl podělit.
Dělal jsem to sám, takže jen náklady na materiál, ale časově to bylo nejméně na 2h, spíš na 3h.

Předně je třeba říci, že existují 2 typy převodovek, které mají odlišné napouštěcí a vypouštěcí šrouby a velikost olejové náplně. Osazení převodovodovek IB5 a MTX pro jednotlivé motorizace, je to sice pro FFI, ale myslím, že i u FFII to zůstalo podobně:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 99evodovka

Vizualně vypadají takto:

Převodovka IB5 (objem náplně 2.3l):
http://www.focusfanatics.com/forum/gene ... fluid.html
Ford_IB5-with-cover.jpg
Ford_IB5-without-cover.jpg
Převodovka MTX (objem náplně 1.9l):
http://forums.focaljet.com/showthread.p ... uid-change
Ford_MTX-75.jpg
Ford_MTX-75_Fillplug.jpg
V mém případě jsem do IB5 dával tento nový olej:
http://www.zbozi.cz/vyrobek/castrol-syn ... 75w-90-1l/
Po vypuštění přes ten spodní šroub (odkapáno přes noc, vozidlo na rovině) jsem tam nalil 2.0 l nové náplně a pak už začal olej vytékat z napouštěcího otvoru. Ještě před nalitím nového jsem prolil převodovku asi ještě 0.5 litrem nového oleje, který jsem nechal také vytéct. Prostě jsem počkal, dokud nezačne vytékat čistý olej. Trochu mě zarazilo, že jsem nalil jen ty 2 litry. Je možné, že ten vypouštěcí šroub není až úplně u dna a proto tam zbyl nějaký mrtvý objem, ze kterého není možné vypustit olej takto přes šroub. Možná by pomohlo to odsát (jak doporučují na jiných fórech) pomocí tenké hadičky zastrčené dovnitř až na dno a velké stříkačky. S tím jsem si nechtěl už hrát.
Samotné nalévání mi trvalo skoro hodinu, protože jsem měl hadici s malým průměrem (asi 3mm). Pokud můžete, použijte větší :-)
04_Nalevani-noveho-oleje.jpg
Další poznatek je k těm šroubům:
- na rozdíl od MTX, která má prý závity opačně (jak píše phoby v jiném vlákně http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 9Bna+oleje) je pro IB5 směr závitů normální
- napouštěcí je na imbus 8mm (normální imbus do "L" nestačil, pro povolení jsem si ho nastavil trubkovým klíčem na páku cca 20cm)
- vypouštěcí je na 19mm oříšek (použil jsem klíč na kola), tento šroub měl na vnitřním závitu nějaké lepidlo na závity proti povolování
01_Srouby+naradi.jpg
Starý olej (po 165tkm, 80% naježděno po dálnicích na 5. stupeň) byl už dost tmavý - viz kapky na papíře.
02_Vypusteny-stary-olej.jpg
03_Kapka_novy-vs-stary-olej.jpg
03_Kapka_novy-vs-stary-olej.jpg (19.1 KiB) Zobrazeno 3738 x
Ve funkčnosti jsem pozoroval občas ztížené řazení zpátečky (na 2 nebo 3 pokus) o trochu hůře zapadávající 3 stupeň (zejména za studena).
Výměnu jsem dělal z těchto důvodů a také jako preventivní krok pro delší životnost, protože "odborníci ze SM" doporučují tuto výměnu u ojetin po 150 tkm.

Zkušenosti z provozu nového oleje za nízkých teplot bohužel nemohu teď přidat, musím počkat až na další zimu :-)
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 18.05.2016 11:48, celkem upraveno 1 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7521
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Problem s řazením

Příspěvek od stano. »

Spodny srob nie je vypustaci.
Olej sa leje 3-5mm pod ten vrchny.
Stazene radenie prevodov mas z dovodu pouzitia nefordackeho oleja.
Grand C-max 2019 1.5 TDCi 88kW
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF
Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3934
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem s řazením

Příspěvek od Karel2 »

No na ten olej by se meli kouknout idealiste, co tvrdi ze je tam CELOZIVOTNI napln. Napr. jarod72pm je takovy idealista. :mrgreen:
Ten delsi srub drzi neco v prevodovce ne? Teda podle toho presnyho prumeru a delky.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 2011 Hatchback
Galerie
Obrázek
Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5275
Registrován: 06.02.2010 16:45
Bydliště: Liberec

Re: Problem s řazením

Příspěvek od petulak »

drží, a proto je fixace barvou. :D
a, jak píše stano, vypouštěcí není. :mrgreen:
http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... G002276702
7M131
LeonardoTM- bud, rád, že ti nevystřelila z toho " vypouštěcího" kulička, jinak jsi mohl dlouho hledat pod vozem. :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
Uživatelský avatar
LeonardoTM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 175
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Problem s řazením

Příspěvek od LeonardoTM »

petulak píše:drží, a proto je fixace barvou. :D
a, jak píše stano, vypouštěcí není. :mrgreen:
http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... G002276702
7M131
LeonardoTM- bud, rád, že ti nevystřelila z toho " vypouštěcího" kulička, jinak jsi mohl dlouho hledat pod vozem. :mrgreen:
Díky petulaku za ten postřeh s tou kuličkou. Všiml jsem si toho, že to není obyčejný šroub, kulička tam naštěstí držela.
Srouby-detail.jpg
Srouby-detail.jpg (50.42 KiB) Zobrazeno 3556 x
Na webu je tolik různých kutilů, co to tímto otvorem vypouštěli, tak jsem se tím nechal zmást. :(
Správně by to tedy mělo být tak, že se do napouštěcího (kontrolního) otvoru zasune dlouhá trubička a olej odsaje, že ?
V Etzoldovi jsem to bohužel nenašel, protože tam popisují jen výměnu oleje u převodovky MTX, která ten vypouštěcí šroub má...
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 18.05.2016 11:50, celkem upraveno 1 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7521
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Problem s řazením

Příspěvek od stano. »

Ten vrchny je kontrolny, pripadne na odsatie. Nalieva sa najlepsie otvorom na uplnom vrchu prevodovky. Je na nom taky plastovy kvader, ktory treba smerom hore vytiahnut aj s tyckou. Len kvoli pristupu treba demontovat kastlik baterky.
Grand C-max 2019 1.5 TDCi 88kW
Grand C-max 2012 1.6 TDCi 85kW
FoFo I 1999 Ghia sedan - 1.8 16V 85kW - galeria (link) 250t km na A1/A5 :P
FoFo I 2002 Trend HB - 1.4 16V 55kW
FoFo II 2006 - 1.6 TDCi 66kW bezDPF
Uživatelský avatar
LeonardoTM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 175
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Problem s řazením

Příspěvek od LeonardoTM »

stano. píše:Ten vrchny je kontrolny, pripadne na odsatie. Nalieva sa najlepsie otvorom na uplnom vrchu prevodovky. Je na nom taky plastovy kvader, ktory treba smerom hore vytiahnut aj s tyckou. Len kvoli pristupu treba demontovat kastlik baterky.
To je fakt, vzpomínám si, že ten odvzdušňovací otvor byl dobře přístupný v Escortu. Od Focusu je to tam nějak více našlapáno, takže k němu není tak snadný přístup. Pro úplnost jsem našel názorný obrázek z Fordu Puma, aby bylo vidět, o čem se bavíme. Lze na to najít spoustu obrázků po zadání klíčových vyhledávacích slov "ib5 gearbox breather"
Ford-prevodovka_odvzdusnovaci-otvor.jpg
Nevím, jestli to stojí za tu demontáž baterie, ale pokud by ji někdo sundaval z jiného důvodu, může zkontrolovat kvalitu oleje, případně dolít tímto otvorem...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km
Uživatelský avatar
foker
Junior
Junior
Příspěvky: 251
Registrován: 15.01.2012 15:27
Bydliště: NR

Problem s řazením

Příspěvek od foker »

Ahojte.Vymienal som olej v prevodovke a len par poznamok.Nalieval som cez bocny kontrolny otvor a mal som hadicu 10mm.Zmestila by sa aj hrubsia,tieklo by to rychlejsie, ale dalo sa to vydrzat.Obidva sroby mali klasicky zavit.Najprv som skusal opacne a uz som myslel ze pretocim inbusak.Zaujimave ze vosli sa mi tam plne 2 litre a bolo to akurat.A pritom napln ma byt 1.9L.Nevytekalo,bolo to akurat po otvor.Stary olej sa mi zdal redsi,ale to asi teplotou.Bol akoby z dvoch zloziek,husty a riedky.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Odoslané z H60-L04
Ford Focus II,HB 2007, 1.6 TDCI 66kW
Uživatelský avatar
LeonardoTM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 175
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Problem s řazením

Příspěvek od LeonardoTM »

LeonardoTM píše: ...Starý olej (po 165tkm, 80% naježděno po dálnicích na 5. stupeň) byl už dost tmavý. Ve funkčnosti jsem pozoroval občas ztížené řazení zpátečky (na 2 nebo 3 pokus) o trochu hůře zapadávající 3 stupeň (zejména za studena).
Výměnu jsem dělal z těchto důvodů a také jako preventivní krok pro delší životnost, protože "odborníci ze SM" doporučují tuto výměnu u ojetin po 150 tkm. Zkušenosti z provozu nového oleje za nízkých teplot bohužel nemohu teď přidat, musím počkat až na další zimu :-)
Tak po prvních zimních dnech (přes noc kolem 0st.) to vypadá s řazením také lépe, než loňskou zimu. Takže výměnu převodového oleje specifikace 75W-90 (v mém případě Castrol) můžu jen doporučit.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km
Rendy-4
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 06.11.2016 21:32

Problémy s řazením třetího převodového stupně

Příspěvek od Rendy-4 »

Zdravím,

nedávno jsem koupil FOFO 2, 2008, 1.8 Duratec. Má najeto něco málo nad 100 tisíc km.
Od počátku mi přijde, že jde hůře řadit třetí převodový stupeň při řazení nahoru, tzn. z 2 na 3.
Řazení klade podle mě trochu více odpor a občas mi příjde, že musím trojku trochu hledat. Nejlépe lze zařadit pokud páku nejprve necham zapadnout na neutrál a až poté posunu dále. Mnohem horší to ale je, pokud řadím trojku ve chvíli, kdy je více vytočená dvojka (možná 4000 a více, nevím). Potom to jde tzv. vždy přes zuby. I když se opravdu snažím a držím spojku na podlaze opravdu dlouho, tak se vždy ozve nepříjemný zvuk. Z 4 na 3 jsem tento problém nezaznamenal.
Byl vyměněn olej v převodovce (opět za original Ford), ale nepomohlo to.
Nevíte prosím, kde by mohl být problém?

Díky.
Odpovědět

Zpět na „Motor“