Stránka 7 z 8

Re: Problem s řazením

Napsal: 23.02.2018 10:33
od jojto
Diky, nabuduce budem radsej odsavat cez kontrolny teda :)
karel2: prepac ten navod menit uz nebudem, dufam, ze sa nenahnevas :nazdravi:

Re: Problem s řazením

Napsal: 23.02.2018 10:35
od TomFocus
jojto..ber to tu s rezervou :palec_nahoru:

Re: Problem s řazením

Napsal: 23.02.2018 10:42
od jenikHK
Nechci zbytecne rozdmychavat diskusi, ale ciste ze zvedavosti:
Z toho aretacniho sroubu by prece normalne kulicka nemela vypadnout, ne?
... a po webu se potuluje report od spousty lidi, kteri olej prave vysroubovanim aretacniho sroubu vypustili. Jasne, neni to ofiko servisni postup, ale ocividne funguje.

Re: Problem s řazením

Napsal: 23.02.2018 11:48
od petulak
normálně by neměla, je tam s pružinkou " sevřená ", ale .....

znám dva kolegy, kterejm se to povedlo, pak půl hodiny po kolenou hledali. :mrgreen: :mrgreen:

Re: Problem s řazením

Napsal: 23.02.2018 12:58
od Karel2
jojto:
TomFocus píše:jojto..ber to tu s rezervou :palec_nahoru:
:lol: :nazdravi:
petulak: me spadla do kanalu, magnet to jistil. :mrgreen:

Re: Problem s řazením

Napsal: 11.12.2020 09:25
od JindraMZ
Pozor, v návodu i několikrát v tomto tématu se opakuje velká chyba - MTX 75 nemá opačné závity.
Foker na to upozornil už před 4 rokama, ale v návodu to stále není opraveno, pošlu upozornění moderátorům. Měl jsem štěstí, že tam kvůli nedostatku prostoru nevlezla velká gola, to bych ten vypouštěcí šroub nejspíš urval. Takhle jsem jenom zkroutil levný imbus do vrtule poté, co jsem si ho prodloužil trubkou.

Další nepřesností je průměr hadičky - neshánějte zbytečně 8mm jak je v návodu, do nalévacího otvoru pohodlně vleze 13mm.

Ale ať si jenom nestěžuju, zbytek návodu je v pořádku a jsem rád, že tady je :palec_nahoru:

Re: Problem s řazením

Napsal: 11.12.2020 10:20
od miki21
Typ závitu opraven. :mrgreen:

Re: Problem s řazením

Napsal: 24.05.2022 16:41
od LeonardoTM
Koukám, že už je to skoro 6 let, co jsem dělal tuhle výměnu oleje v převodovce a podle počitadla návštěvníků, co si prohlíželi fotku kapek starého a nového oleje to mělo velký ohlas... :D
LeonardoTM píše: 16.05.2016 11:11 viewtopic.php?f=9&t=38484&start=50
...samotné nalévání mi trvalo skoro hodinu, protože jsem měl hadici s malým průměrem (asi 3mm). Pokud můžete, použijte větší :-)
Starý olej (po 165tkm, 80% naježděno po dálnicích na 5. stupeň) byl už dost tmavý - viz kapky na papíře.
Tak jsem si to zopakoval u dalšího auta se stejnou převodovkou a mohu přispět dalšími obrázky a zkušenostmi:
02_Kapka_novy-vs-stary-olej.jpg
- starý olej měl najeto už skoro 190 tkm a byl rozhodně zralý na výměnu, ale na kapce to není tak kriticky vidět, protože je to vzorek ze směsi 2l starého oleje s 0,5l nového oleje (použitého na proplach převodovky), co vznikla ve sběrné nádobě
01_Vypousteni-oleje.jpg
- malou stříkačkou (20ml) s tenkou hadičkou jsem nakonec ještě vysál asi 0,1l ze dna převodovky
- pro napouštění nového oleje jsem použil tlustší hadičku (na obrázku se zeleným textilním opletením) a větší stříkačku (150ml)
03_Nalevani-noveho-oleje.jpg
- takto mi napouštění (13 stříkaček) trvalo necelých 20 min. a dal jsem tam 1,9l (protože mi po intenzivním proplachu už více nového oleje nezbylo :oops: )

Subjektivně je cítit opět hned hladší řazení, lépe zapadává zpátečka a snad to bude lepší při studených startech.

Jo, a ještě tip pro šetřílky - našel jsem cenově atraktivní olej Febi Nr. 32590, který splňuje normu Ford WSD-M2C200-C. Má SAE 75W-90 a API GL-5, ale také i kompatibilitu s API GL-4 jako dříve ověřený Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90, což je také alternativa za originál olej Ford.

Re: Problem s řazením

Napsal: 24.05.2022 23:40
od LeonardoTM
Pořád mi těch 1,9 litů vrtalo hlavou, tak jsem se podíval do Etzolda a tam píše, že 1,9l platí pro MTX-75, zatímco převodovka iB5 měla mít náplň 2,3l a zároveň by měl olej sahat 5mm pod spodní okraj kontrolního šroubu (tj. ten horní nalévací otvor). Tak to ještě zkontroluji...

Re: Problem s řazením

Napsal: 25.05.2022 06:42
od jenikHK
Těch 1.9l jsem nalil do ib5 zpet při výměně oleje taky - všechno prostě vypustit nejde a jestliže tam zůstalo 0.4l, tak budiž...

Toho Etzolda bych bral lehce s rezervou - jiné manuály hovoří o náplně do výšky plnícího otvoru.
Při kontrole množství oleje potom uvádí, že hladina je OK, pokud je do 10mm (ještě zkontroluji ten údaj, ev. opravím) pod plnícím otvorem, což lze snadno zkontrolovat zahnutým drátkem.
Nedává mi smysl, aby někdo dělal kontrolní otvor v takové výšce, aby hladina musela být nakonec níž.

Říkám si, kolik udělá 5mm ve výšce hladiny v objemu. Každopádně tohle není rozdíl, který by pro převodovku byl zásadní - za jízdy se ten olej rozstříkne všude.

Re: Problem s řazením

Napsal: 25.05.2022 09:47
od LeonardoTM
jenikHK píše: 25.05.2022 06:42 Těch 1.9l jsem nalil do ib5 zpet při výměně oleje taky - všechno prostě vypustit nejde a jestliže tam zůstalo 0.4l, tak budiž...
Toho Etzolda bych bral lehce s rezervou - jiné manuály hovoří o náplně do výšky plnícího otvoru.
Zkontroloval jsem návod podle anglického manuálu Haynese pro Fusion a tam píšou pro převodovku iB5 objem náplně 2,3l (což je shodné s údajem od Etzolda pro Focus). Stejně jako ty uvádí, že hladina by měla být po okraj napouštěcího šroubu...
Takže těch prakticky dosažených 1,9l při nalévání je opravdu výsledkem toho, kolik je člověk schopen odsát (a že tam tedy nějaké množství starého oleje ještě zbylo). Tím bych se tak nestresoval, ale raději ještě zkontroluji, jak vysoko mi vyšla hladina nalitého oleje.

Re: Problem s řazením

Napsal: 25.05.2022 10:09
od jenikHK
Ano, čerpal jsem z Heynese :palec_nahoru: - subjektivně mi jejich přijdou manuály lepší.
Jen je potřeba být ve střehu, mají tam "Steering wheel on the right side" 8)

Re: Problem s řazením

Napsal: 25.05.2022 11:00
od LeonardoTM
Jinak my tady tak trochu paralelně diskutujeme na podobné téma jako v jiném vlákně, které je specializováno přímo na převodový olej:
viewtopic.php?f=9&t=37655
(to je jen užitečný odkaz pro další čtenáře, aby měli kontext)

Re: Problem s řazením

Napsal: 20.06.2022 10:42
od LeonardoTM
LeonardoTM píše: 25.05.2022 09:47 Stejně jako ty uvádí, že hladina by měla být po okraj napouštěcího šroubu...
Takže těch prakticky dosažených 1,9l při nalévání je opravdu výsledkem toho, kolik je člověk schopen odsát (a že tam tedy nějaké množství starého oleje ještě zbylo). Tím bych se tak nestresoval, ale raději ještě zkontroluji, jak vysoko mi vyšla hladina nalitého oleje.
Po kontrole hladiny (zahnutým drátem) jsem zjistil, že těch nalitých 1,9l mi vyšlo asi 2 mm pod okraj, takže to tak nechám (už nemám další připravený olej na dolití). Řazení jde subjektivně dobře. Tento údaj je opravud orientační, protože záleží, jestli je auto opravdu na rovině a jak dobře se tam povede ten dát založit (když má moc dlouhé zahnutí, tak se tam o něco uvnitř převodovky opře).

Další praktický poznatek byl, že ten spodní "vypouštěcí šroub" s kuličkou me potřeba velmi silně dotáhnout. Já jsem kolem něj měl malý únik oleje a dotažení asi 40 cm dlouhým klíčem na kola to pak spravilo. Horní šroub s imbusem není na dotažení kritický, tam hladina oleje nevystoupá.

Re: Problem s řazením

Napsal: 20.06.2022 10:51
od jenikHK
Aretační šroub jsem zajistil (zatesnil) běžným středně pevnostním lepidlem (tmelem) na závitové spoje - nic neteče a stačí běžný utahovací moment.