vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
honza_
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 04.10.2010 20:28

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Příspěvek od honza_ » 03.09.2014 11:52

Ještě mě napadla jedna věc: v servisu mi kromě měření vůlí ještě měřili komprese, což bylo lacinější. Není test kompresí sám o sobě dostatečně průkaznej, že jsou vůle v pořádku/v nepořádku?
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Příspěvek od stano. » 03.09.2014 11:54

Kompresia a vole sa meraju za studena. Pri jazde su vole mensie. Ak by si uz mal zle kompresne tlaky, bolo by uz neskoro. Poskodenie by bolo uz dost vazne.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Příspěvek od V12 » 03.09.2014 12:02

Presne tak - znizene kompresne tlaky = tazka skoda na motore.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
sitalik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 21.08.2012 09:05
Bydliště: České Budějovice

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Příspěvek od sitalik » 03.09.2014 12:35

Honza_ : vidim, ze te nase rady moc neuspokojili, cekals, ze ti poradime nechat to byt, vid? Tim ze to serizeni odlozis ani moc neusetris, stejne te to bude cekat. Doted si usetril ca 50 tis kc na palivu, tak je treba zaplatit LPG dan :twisted:

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Příspěvek od petulak » 03.09.2014 18:25

stano. píše:Kompresia a vole sa meraju za studena. Pri jazde su vole mensie. Ak by si uz mal zle kompresne tlaky, bolo by uz neskoro. Poskodenie by bolo uz dost vazne.
kompresia, tlaky, sa měří při min.40 stupních teploty oleje :D :D
Prečítaj servizní normy.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Příspěvek od ballu » 03.09.2014 20:00

Spíše bych to definoval " NA ZAHŘÁTÉM MOTORU" :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Příspěvek od petulak » 03.09.2014 20:07

Asi, taky, tak.. :mrgreen: :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Příspěvek od ballu » 03.09.2014 20:55

Znáš to, budou lítat kolem motoru a řešit, jestli má 40 nebo 45 stupňů. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Příspěvek od stano. » 03.09.2014 22:20

Stale je to "studeny" motor. Ci ma olej 20 alebo 40 stupnov. Prevadzkova teplota oleja je podstatne viac. Aj tak, stale su ventily (hlavne vyfukove) studene. A kratke. Ked naozaj bezi motor pod zatazou, to maju inu teplotu.

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Příspěvek od Nicco » 04.09.2014 11:08

gargulakj píše:Když jsem já dával auto do autorizovaného servisu s tím, že chci přeměřit vůle ventilů a případně to seřídit, tak mi řekli že se to už ani nedělá. Že 300k km to vydrží bez seřizování.
Presne aj moja skusenost, ale mam nesabilny volnobeh od asi 40tisic km - teda otacky drzia, ale trasie to sa autom a trochu sa to zhorsilo. Blizia sa rozvody, tak to necham asi premerat. Jazda iba na benzin 109tisic km.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 670
Registrován: 22.11.2008 17:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Příspěvek od jarous350 » 04.09.2014 13:55

V servisech s timhle pristupem je nejlepsi vubec nic kontrolovat nenechavat, obzvlast, kdyz si to clovek muze docela snadno zkontrolovat sam. Pak ti reknou, ze to je dobry, ty to zaplatis a oni to pritom ani nerozdelaj.
Serizeni uz je slozitejsi zasah, takze pak teprv kdyz bych sam zjistil, ze jsou tolerance mimo, tak bych to dal do servisu na serizeni.

Jinak u me pri 150tis.km (nebo kolik je ten inteval), bylo vsechno OK.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Příspěvek od Jardak » 04.09.2014 16:34

Při 40°C na oleji má už voda a tím i válce provozní teplotu a pro měření kompr. tlaků je to dostačující.

Při provozu na benzin sedla ani ventily moc netrpí a proto se vůle příliš nezmenšuje. LPG jim ale dává za uši, vůli je tedy třeba pravidelně kontrolovat a seřizovat. Pokud má motor hydraulický zdvihátka, nebo se vůle nechá snadno seřídit není to problém. Pokud se ale začne při výrobě motoru šetřit, tak to trochu problém je....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Příspěvek od stano. » 04.09.2014 18:28

Jardak píše:Při 40°C na oleji má už voda a tím i válce provozní teplotu a pro měření kompr. tlaků je to dostačující.
Ano. Prevadzkova teplota oleja je ale vyssie. Pri 40 stupnoch je stale "studeny". Ventily su tiez studene, motor nie je v behu, takze ventilova vola je 0.xx milimetra. Pri prevadzke sa moze blizit k nule, dokonca mozu zostat pootvorene. Ale to sa meranim tlakov "za studena" (ano, olej ma 40 stupnov) nezisti.
Preto je urcita minimalna vola, pri ktorej aj pod zatazou ventil este zatvoreny je. 0.25mm za studena moze byt 0.03 za behu.
Tak som to myslel.

Takze meranie tlakov nehovori nic o tom, ci je vola este dostatocna. Ak uz budu tlaky zle, je prilis neskoro.

atxm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 04.03.2014 21:18

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Příspěvek od atxm » 18.09.2014 09:54

Jen pro doplnění - kolik jsou dotahovací momenty na vačkách, když už musí dolů??
Když je vůle menší, tak by mělo stačit přebroušení hrnečků na rovinné brusce (upnutí na magnet a má úběr po 0.001 mm) brousím tam nože do srovnávačky, takže bych to tipnul tak na 100,- za 1 ks...

Tohle mi trošku hlava nebere.. ale vlastně bere dneska nejsou mechanici, ale vyměnkáři :perfect:
FF II 1.6 74kW
Galaxy 161 kW

atxm
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 04.03.2014 21:18

Re: vůle ventilů 0,1 mm navíc - jak je to vážný?

Příspěvek od atxm » 29.10.2014 21:22

Ahoj, pár info. třeba to někomu pomůže.
Focus má 151 tis km.. sací ventily v pohodě výfuk 28-28 29-32 29-29 28-23 setin takže skoro všechny zaklepaný. Dvakrát jsem to měřil ... vačky mají cca 1-2 setiny házivost, tak záleží jesli spičky směřují nahoru nebo jsou trošku natočený.
Postupně jsem vyndal hrnečky, odstanil lehce bordel, změřil mikrometrem a zbousil stopkovou bruskou na sloupové vrtačce... cca 10 sekund trvala 1 setina. Je to pěkně tvrdý jako prase, ale za 40 minut to bylo hotové a teď je všude předepsaná vůle...
Přílohy
DSCN2480.JPG
DSCN2478.JPG
DSCN2477.JPG
FF II 1.6 74kW
Galaxy 161 kW

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů