Engine system fault

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
jtomasik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 25.12.2010 08:58

Engine system fault

Příspěvek od jtomasik » 21.07.2011 18:02

Caute fordaci,
uz sa mi viackrat stalo, ze sa mi moj focus 1,6 tdci prepol do servisneho rezimu + napis Engine systems fault. Vzdy to ale nastane, iba pri zaradenej 5ke a plnom plyne, hlavne ked akcelerujem do kopca a pri vyssej rychlosti cca 120+. Pri plynulom pridavani som sa dostal na rovinke aj po 170 ale pri pridani na podlahu mi to zase vyhodilo. Trojku mozem vytocit aj nad 3500 otacok a tento problem nenastane. Hore kopcom cez horske prechody bez problemov. Daval som si aj pretesnit podfuknute vstrekovace, co mi asi nespravili uplne dobre, lebo jeden je stale mokry. Niekde na tomto fore som sa docital, ze tuto hlasku vyhadzuje, ked je probôem so vstrekovacmi alebo zhavenim, ak si dobre spominam. Neviete, v com by mohol byt problem u mna? Preco sa to objavuje iba na piatom prevodovom stupni?
Vdaka Juro.
FoFo II Kombi 1.6 TDCi 80 kW Ghia Full

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Engine system fault - iba pri zaradenej 5ke

Příspěvek od V12 » 21.07.2011 19:53

Kolko km to ma nalietane ? Toto smrdi velkymi prepadmi na vstrekovacoch a riesi sa to repasom / vymenou. Problem moze byt aj cerpadlo. Skratka vsetko same lacnejsie problemy.

Dovodom je skutocnost, ze na V. je potreba najvacsieho krutiaku a vykonu, aktivuje sa aj overboost - kratkodobe zvysenie plniaceho tlaku. Vtedy treba najvacsie davky paliva pri maximalnych vstrekovacich tlakoch. Ak je niektory vstrekovac unaveny alebo poskodeny, unika vela paliva do prepadu, cim klesa tlak v raile. Ak poklesne pod stanovenu hodnotu, motor ide nekompromisne do nudzoveho rezimu, pretoze poklesom tlaku moze prist k pomalemu vstreku a spalovaniu v dnach piestov, co je po dlhsom case likvidacia motora prepalenim piestov.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
jtomasik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 25.12.2010 08:58

Re: Engine system fault - iba pri zaradenej 5ke

Příspěvek od jtomasik » 21.07.2011 23:16

Podla palubneho to ma nalietanych necelych 140 000. Pri pretesnovani trysiek boli riesene aj prepady - teda myslim ze asi iba jeden menili. Robili to vo forde BA. Asi to tam pojdem dat reklamovat, lebo zobrali 200 € a skutek utek. Nemas nejaky navrh, co im na to povedat?
FoFo II Kombi 1.6 TDCi 80 kW Ghia Full

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Engine system fault - iba pri zaradenej 5ke

Příspěvek od V12 » 22.07.2011 07:01

Pokial mi je zname, velky prepad vstrekovaca sa riesi iba vymenou, resp. repasom ak je to mozne a to by za 200 EUR nebolo, pocitak minimalne stovku viac. Pretesnenie vstrekovacov je operacia ina - vstrekovace sa vyberu z hlavy, ocistia sa im dosadacie plochy, to iste sa urobi aj v hlave, daju sa nove podlozky a opat sa to zmontuje. Tato operacia riesi prefukovanie spalin cez netesnosti v ulozeni vstrekovaca, nie prepady. Podfuknute vstreky su inak velmi casta zavada 1.6 TDCI 80kW specialne s DPF, zda sa, ze zabozruti z PSA pri navrhu hlavy motora niekde urobili fatalnu chybu.

V prvom rade Ti odporucam navstevu servisu a diagnostiku pocas jazdy. Ked budes moct, riadne tomu v kopci vytni, aby padol do nudzaku. Potom bude na 100% jasne, o co sa jedna. Ono tych problemov totiz moze byt viac :
- velke prepady (uz spomenute) nasledok nizky tlak v raile
- CR cerpadlo uz nie je schopne dodat potrebny tlak a mnozstvo nafty - opat nizky tlak v raile
- vadny regulator tlaku na cerpadle - nespravny tlak v raile
- vadna regulacia turba, ktore tlaci viac, nez by malo - prekroceny maximalny plniaci tlak turba
- EGR, pomoze vycistenie, alebo vymena

Ak Ti mozem poradit, rychlo sa toho auta zbav - zacina robit kua drahe problemy. Do papierov kupcovi napis, ze motor ma problem s palivovym systemom a turbom, aby Ti ho nahodou po prvej horskej premii neprisiel otrepat o hlavu. Ak su tie km realne, je to velmi skoro na taketo problemy, obvykle sa dostavuju az po 200k km.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Engine system fault - iba pri zaradenej 5ke

Příspěvek od spanel » 22.07.2011 07:06

No, ono je možné, že toho bude přibývat, bo jak se zdá, tak "bio" přísady v naftě dávají všem CR zahulit. K tomuto názoru se kloní většina servisáků, kteří do vstřikování dělají.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Engine system fault - iba pri zaradenej 5ke

Příspěvek od vita_k » 22.07.2011 08:38

V12 píše:Kolko km to ma nalietane ? Toto smrdi velkymi prepadmi na vstrekovacoch a riesi sa to repasom / vymenou. Problem moze byt aj cerpadlo. Skratka vsetko same lacnejsie problemy.
Dovodom je skutocnost, ze na V. je potreba najvacsieho krutiaku a vykonu, aktivuje sa aj overboost - kratkodobe zvysenie plniaceho tlaku. Vtedy treba najvacsie davky paliva pri maximalnych vstrekovacich tlakoch. Ak je niektory vstrekovac unaveny alebo poskodeny, unika vela paliva do prepadu, cim klesa tlak v raile. Ak poklesne pod stanovenu hodnotu, motor ide nekompromisne do nudzoveho rezimu, pretoze poklesom tlaku moze prist k pomalemu vstreku a spalovaniu v dnach piestov, co je po dlhsom case likvidacia motora prepalenim piestov.
tyjo, o overboostu jsem jeste neslysel. Delas ve Fordu? :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Engine system fault - iba pri zaradenej 5ke

Příspěvek od V12 » 22.07.2011 13:23

Nie, nerobim. Ale je to v kazdom clanku s technickymi udajmi TDCI motorov. Nema ho iba 1.6 TDCI 66kW, pretoze ma stary typ turba bez naklapania lopatiek. Napr. overboost na 2.0TDCI zdviha krutiak z 320 na 340 Nm, 1.8TDCI z 280 na 300 atd. Staci studovat technicku dokumentaciu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
jtomasik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 25.12.2010 08:58

Re: Engine system fault - iba pri zaradenej 5ke

Příspěvek od jtomasik » 22.07.2011 16:07

Diky chalani,
skusim teda diagnostiku za jazdy, ci nieco zistime.
FoFo II Kombi 1.6 TDCi 80 kW Ghia Full

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Engine system fault - iba pri zaradenej 5ke

Příspěvek od V12 » 22.07.2011 20:07

Daj vediet.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
simi77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 17.04.2009 12:06
Bydliště: Prachatice

Engine systems fault

Příspěvek od simi77 » 08.08.2011 15:34

Zdar pánové (a dámy),
mám problém s hláškou "Engine systems fault". Objevila se včera - jízda do mírného kopce, na pětku, cca 120km/h. Vypnul jsem motor, nastartoval, ujel cca 100m a objevila se znovu. Zase jsem vypnul motor, zas nastartoval a dál jsem jel už klidněji - cca 90-100km/h. Chybové hlášení už se neobjevilo (ujel jsem cca 120km). Nepozoroval jsem žádnou ztrátu výkonu - auto jede a "táhne" jak má.

Jediné, co je tam "navíc", je divný zvuk od motoru. Je to takové syčení nebo šustění (nevím, jak to lépe popsat) - něco jako když jedete v dešti přes louže. Zvuk není moc silný (to spíš já jsem paranoidní) a ozývá se pouze, když sešlápnu plyn. Jakmile sešlápnu spojku a přeřadím, zmizí. Pokud přidávám plyn na neutrál, není slyšet nic. BTW najeto cca 155.000km. Co s tím?

Předem se omlouvám, pokud už to tohle téma je. Hledal jsem docela důkladně - o téhle chybové hlášce je tu toho napsáno dost, ale vždycky je to spojeno s poklesem výkonu - a to u mně není.
Naposledy upravil(a) simi77 dne 09.08.2011 17:46, celkem upraveno 2 x.
Ford Focus C-Max 1.8 TDCi 85kW r.v.2005
Obrázek

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Engine system failure - BEZ poklesu výkonu !!!

Příspěvek od spanel » 08.08.2011 17:12

No, teď mám po dvou letech bezproblémového provozu nějaké aktuální zkušenosti. Nedávno byl problém v tom, že bez zjevné příčiny zůstal viset EGR. V servisu jej odblokovali. Pak se ozval vadný vstřik - zvláštní zvuk, repase a vyčištění, stejně zůstal zvláštní vysoký tón. Bylo doporučeno pomýšlet na výměnu rozvodů (řemeny) a také na výměnu setrváku, spojky a ložiska spojky. Nyní klekl alternátor - zatím to vypadá na regulátor a s tím se zdá, že ty pazvuky mohly mít souvislost s tím odcházejícím alternátorem. Nyní mám auto v servisu na repasi altíku a výměně setrváku, spojky a ložiska, tak uvidím, co se změní. Na tacháči přes 130 000 km. Ale zdá se, že se u těchto motorů okolo těch 150 000 km některé věci dosluhují. Otázkou je, co takový pomalu odcházející altík udělá se stabilitou těch všech elektrických udělátek jako jsou elektroventily, snímače, vstřiky, .... Jinak při opravě vstřiku mi bylo řečeno, že jsem měl skoro vybitou baterku a že mi ji dobili, což mi bylo trochu divné, ale neřešil jsem to. Až do doby a to podotýkám, že ten altík hodil jednu chybovou hlášku, pak se chytil a po odpojení baterie sice zůstala chyba v paměti, ale i když pak už nefungoval, kontrolka na palubce se již neobjevila. Možná, že ta chytrá řídící jednotka některé věci řeší poněkud zvláštním způsobem.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
simi77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 17.04.2009 12:06
Bydliště: Prachatice

Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu !!!

Příspěvek od simi77 » 08.08.2011 19:58

OPRAVA - nehlásí to Engine system failure, ale Engine systems fault - nevím, jestli hraje roli.

Alternátor to nebude (asi) - měnil jsem ho před rokem.

Podle toho syčení bych (jako totální laik) řekl, že to něco někde přisává, ale to by asi mělo vliv na výkon?
Ford Focus C-Max 1.8 TDCi 85kW r.v.2005
Obrázek

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu !!!

Příspěvek od foki » 08.08.2011 20:07

hadice od turba ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Coroner
Nováček
Nováček
Příspěvky: 132
Registrován: 28.02.2008 08:43
Bydliště: Praha - jižní čechy a zpět
Kontaktovat uživatele:

Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu

Příspěvek od Coroner » 10.08.2011 09:58

Mám, to teď taky, mám 2005 najeto 198tkm, včera po revizi na PC, prázdá nádobka na eolys - dolito a vadný snímač nasávaného tlaku vzduchu č.2, ten jsem ještě neřešil. Ale tu hlášku mi vyhodil ten POSR... DPF filtr, teď to musím nějak vyresetovat, protože to umí jen origo Forďácká mašina.
Konstrukční zákon:
Uřízněte to raději větší, a pak to tam namlaťte.

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Engine systems fault - BEZ poklesu výkonu

Příspěvek od spanel » 10.08.2011 12:35

Předpokládám, že ta 1.8 DPF nemá.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů