Engine system fault

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
TYU
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 121
Registrován: 19.05.2009 07:59
Bydliště: Belgie

Re: Engine system fault

Příspěvek od TYU » 11.09.2016 20:05

Takže mám update: došel mi z Číny diagnostický kabel. Sice nepracuje s ELM Config, ale dodaný software (Focom) se rozběhl a ukázal číslo chyby. Bohužel se jedná o jinou chybu, než ukázalo u Fokiho (P0089-61 vs. P0090).
Aby toho nebylo málo, tak dneska opět v pravotočivé zatáčce do kopce zacukalo - a to byla nádrž plná! Takže teorie o přisátí vzduchu z poloprázdné nádrže padá. Ještě nějaký nápad? Asi mi už zbývá jen ten palivový filtr co mi měnil Foki...
Přílohy
chyba0090.jpg
byl - Ford Focus II Titanium (hatchback), 1.8 TDCi - 85 kW, Tonic Blue, 02/2007
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Engine system fault

Příspěvek od spanel » 13.09.2016 08:48

Podle této chyby to ukazuje na nízký tlak paliva. Je nádobka s filtrem dobře uzavřená? Jsou hadičky pevně nacvaknuté? Není někde na hadičkách prasklina?
Pokud to dělá až od výměny filtru, tak bych to asi hledal někde v té oblasti.
Pokud je to tam OK, pak senzor tlaku a případně čerpadlo.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: Engine system fault

Příspěvek od Andymaniac » 13.09.2016 16:58

Zkusil bych ten filtr vyndat, jestli náhodou nedal těsnění pod filtr, patří totiž nad něj. Pak to přisává vzduch. Nemyslím si, že by to snad nevěděl, ale člověk jest tvor chybující a tak se stačí zamyslet a je to. Taky se mi to stává ;-)
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

Uživatelský avatar
TYU
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 121
Registrován: 19.05.2009 07:59
Bydliště: Belgie

Re: Engine system fault

Příspěvek od TYU » 13.09.2016 22:52

spanel píše:Podle této chyby to ukazuje na nízký tlak paliva....
Tuhle chybu jsem si vygeneroval sám tím, že jsem šel po kabelech a drnknul do konektoru u chcípáku palivového čerpadla. Čili vím přesně, co ji způsobilo. Doufal jsem, že to bude stejná chyba jako ta, která mě trápí - tj. P0089-61 - viz předchozí stránka. Kdyby totiž byla stejná, tak mám původce... Jelikož není stejná, musím hledat dál, proč mi auto chcípá v ostré pravotočivé zatáčce do kopce :(

Andymaniac píše:Zkusil bych ten filtr vyndat, ...
To asi bohužel nebude něco, co si dokážu udělat sám v polních podmínkách... budu s tím zase muset dojet zpátky do ČR a prověřit...
byl - Ford Focus II Titanium (hatchback), 1.8 TDCi - 85 kW, Tonic Blue, 02/2007
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19231
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Engine system fault

Příspěvek od foki » 19.09.2016 10:19

Andymaniac píše:Zkusil bych ten filtr vyndat, jestli náhodou nedal těsnění pod filtr, patří totiž nad něj. Pak to přisává vzduch. Nemyslím si, že by to snad nevěděl, ale člověk jest tvor chybující a tak se stačí zamyslet a je to. Taky se mi to stává ;-)
a nemelo by byt pod filtrem ?
Přílohy
filtr 1,8 tdci.JPG
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
TYU
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 121
Registrován: 19.05.2009 07:59
Bydliště: Belgie

Re: Engine system fault

Příspěvek od TYU » 25.10.2016 14:47

Možná mám příčinu chyby P0089. Dnes jsem to nechal v kladenském servisu, ať mi vymění palivový filtr (kdyby byl náhodou špatný). Popsal jsem jim své problémy a tak se na to podívali blíž. Našli možného podezřelého - zmáčknutý "O" kroužek někde pod filtrem (viz foto). Vyměnili za nový a uvidíme ve čtvrtek, až to budu zase v Německu testovat.

update: tak to asi bylo ono. Žádný problém se na cestě nevyskytl :huraa:
Přílohy
O kroužek.jpg
byl - Ford Focus II Titanium (hatchback), 1.8 TDCi - 85 kW, Tonic Blue, 02/2007
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017

Koudas
Příspěvky: 1
Registrován: 08.01.2017 13:06
Bydliště: Česká Lípa

2,0 TDCi 100kw DPF nejde nastartovat

Příspěvek od Koudas » 08.01.2017 13:21

Ahoj Forďáci mám problém auto píše ENGINE SYSTEMS FAULT, řešil jsem to před měsícem byla špatná hadička od palivového filtru do čerpadla, koupil jsem novou ve Fordu a vše v pohodě až do dnešního dne opět píše ENGINE SYSTEMS FAULT jde nastartovat jen přes start sprej když si čuchne tak pak nastartuje bez problému, po dvou hodinách zkouším nastartovat a zase nic jen přes start sprej. Máte někdo zkušenosti? Díky

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 16988
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Engine system fault

Příspěvek od ZaQik » 08.01.2017 22:44

palivovy fitr je meneny?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3871
Registrován: 05.11.2010 18:55
Bydliště: Brno a okoli

Engine system fault

Příspěvek od vita_k » 09.01.2017 00:05

TYU píše:Možná mám příčinu chyby P0089. Dnes jsem to nechal v kladenském servisu, ať mi vymění palivový filtr (kdyby byl náhodou špatný). Popsal jsem jim své problémy a tak se na to podívali blíž. Našli možného podezřelého - zmáčknutý "O" kroužek někde pod filtrem (viz foto). Vyměnili za nový a uvidíme ve čtvrtek, až to budu zase v Německu testovat.

update: tak to asi bylo ono. Žádný problém se na cestě nevyskytl :huraa:
Někde pod filrem je široký pojem. Šlo by to přesněji?
Galerie: Mondeo 1.6 ecoboost https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56&t=46148
focus II 07', 1.6tdci 80kw, no DPF
byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
TYU
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 121
Registrován: 19.05.2009 07:59
Bydliště: Belgie

Re: Engine system fault

Příspěvek od TYU » 22.01.2017 21:25

vita_k píše: Někde pod filrem je široký pojem. Šlo by to přesněji?
No to by právě nešlo, pač jsem u toho nebyl. Říkal to akorát technik, který se v tom hrabal.
byl - Ford Focus II Titanium (hatchback), 1.8 TDCi - 85 kW, Tonic Blue, 02/2007
je - Toyota C-HR 1.8 hybrid, 09/2017

tchenda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 06.08.2016 22:40

Re: Engine system fault

Příspěvek od tchenda » 23.10.2017 20:57

Zdravím,
zažívám dost podobné příznaky jako TYU. Motor umře, většinou při plynulé jízdě, nikdy při plném záběru, najednou přestane reagovat na plyn. pedál, někdy se podaří podřazením a vytočením do otáček chcípnutí předejít. Když motor zdechne už pak většinou nejde nastartovat, můžu točit poměrně dlouho a nic, startovací sprej do sání nakonec vždy pomohl. Diagnostika hlásí P0089-Tlak v zásobníku paliva - mimo předepsaný rozsah a P0087-Tlak v zásobníku paliva - Příliš velký signál (jiná diagnostika píše nízký tlak). Palubovka při problému neukazuje žádnou chybu.

Řeším to už cca rok, začalo to dělat po výměně filtrů + oleje, auto koupeno cca 2500km před výměnou filtrů a při nájezdu těch 2,5k se nic podobného nestalo. Potom postupně ve snaze o nápravu vyměněn altík, baterka, nová vložka palivového filtru, pak filtr včetně obalu, nakonec se k tomu přidal jeden vstřik na diagnostice (alespoň dle servisu), takže s vizí fungující opravy výměna všech vstřiků. Bohužel auto zdechlo zase. Až po výměně vstřiků jsem došel na určitou pravidelnost - auto zatím neumřelo s více než půl nádrží, resp. několikrát umřelo těsně nad rezervou a několikrát s cca 20l v nádrži.

Poslední tip byl na problém v nádrži - vyměněn plovák, ale auto opět chcípe. Už mi to docela leze na mozek tak se obracím sem, jestli někoho něco napadne a zvláště na TYU jestli od výměny toho pokrouceného těsnění je pořád vše OK, případně jestli někdo další neměl podobný problém - budu vděčný.

Dle mechaniků to může být kde co dalšího a když se to nedá pořádně navodit tak ani neví co spravit - je to běs.
Ford Focus II FL (2008) kombi
1.8 TDCI 85kW

Uživatelský avatar
TYU
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 121
Registrován: 19.05.2009 07:59
Bydliště: Belgie

Re: Engine system fault

Příspěvek od TYU » 28.10.2017 18:56

Od výměny palivového filtru a hlavně té gumičky pod ním jsem neměl žádný problém. Sice se vyskytly jiné, spojené s chybami o vadné váze vzduchu, turbo a EGR (auto přestalo reagovat na plyn). To bylo dost na palici. Po vyčištění EGR auto chvíli šlapalo, ale po měsíci zase pro změnu hodily žhaviče motor do nouzovýho režimu, přičemž opět chyba váhy vzduchu, turbo, egr... Po výměně všech 4 žhavičů se už absolutně ŽÁDNÝ problém neukázal a auto bylo naprosto spolehlivé za všech okolností (testováno velmi hrubě na německých dálnicích). Takže zdánlivě nesouvicející závažné chyby mohou být vyřešeny i banální opravou...

Uživatelský avatar
ly-lu
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 16.07.2012 11:52
Bydliště: Praha - západ

Re: Engine system fault

Příspěvek od ly-lu » 02.12.2018 14:27

Problem vyresen..
je: (Žabička) Focus II 1.6Ti-VCT 85kw, 2006, combi, sublime green, 166tis km
Obrázek
byl: Focus 1.8 TDCi 74kw, 2002, stříbrný, combi
byl: (Stříbrák) Escort 1.8 TD 66kw, 1997, stříbrný, combi, 320tis km RIP

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1689
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Engine system fault

Příspěvek od C-Maxis » 12.12.2018 20:08

Ahoj, asi před 2 měsícema system engine fault, pokles výkonu/ akcelerace. Po asi dalších 15 km to samo zhaslo (celou dobu jsem jel dál bez nového startu). Včera opět, ale po 5 km s červenou kontrolkou jsem zastavil na nákup a po 20 min. už zase vše OK. Přiznávám, že mám asi 145.000 km a DPF na 99% nebyl měněn. Auto mám od 74.000 a já nic neměnil. Je běžné, že to "přestane" samo? Na diagnostiku se chystám, ale to auto teď používám málo, tak mě to moc nenutí.

Díky.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
ScorpionSX
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1311
Registrován: 29.01.2011 19:05
Bydliště: Trenčín, SR

Re: Engine system fault

Příspěvek od ScorpionSX » 26.01.2019 12:10

Ahojte, pred pár dňami sa mi nedalo naštartovať počas silných mrazov a odvtedy mám problém so štartovaním a udržaním motora v chode. Samozrejme po zdochnutí mi vyhadzuje Engine System Fault.
Forscan ukazuje chybu P0191-71 - FRP Sensor Range - snímač tlaku paliva. Ten sa napohlad zdá byť v poriadku, konektor taktiež a pri teste cez Forscan z neho dostanem aj údaje.
Avšak, počas testu v núdzovom režime mi načítava vyššie hodnoty pri volnobehu (cca 440-450 bar) než pri vymazaní chyby a volnobehu v normálnom režime (cca 300 bar). Neviem či to tak má byť pri núdzovom režime, každopádne som si to všimol, keď som skúšal či z neho dostanem nejaké údaje.

No a teraz teda otázka - ak so senzoru dostávam údaje, má zmysel ho meniť? Resp. môže sa stať, že pri velkých mrazoch len konektor primrzol a sem-tam nedodá údaje a vtedy skape motor? Stačilo by ho prečistiť?

Nedávno (400-600km) mi vymieňali aj palivový filter, môže byť problém aj tam? Že tesnenie je vadné, alebo zle nasadené a dostáva sa mi vzduch do palivovej sústavy?

A posledná vec, pozerám ceny týchto senzorov len tak pre istotu a sú tu aj po 40€ ale aj po 100€ - prečo ten rozdiel v cene?

Ďakujem za pomoc! :palec_nahoru: :wink:
Obrázek Roman_Ko211
Ford Focus MK2 2005 1.8TDCi - GALLERY

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti