1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
mirin1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 05.02.2013 14:45

1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce

Příspěvek od mirin1 » 25.08.2016 06:47

Prosím o názor. 1,6 TiVct - začalo to občasným zacukáním, potom se přidalo zhasínání motoru. Tak jsem vyměnil svíčky - samozřejmě FoMoCo - a tím jsem se dostal do problému.Od té chvíle to cuká, škube, občas si to střelí do výfuku. Tak jsem vyměnil kabely ke svíčkám - bez zlepšení. Následovala cívka - sice z vrakáče, ale na zkoušku... A auto si stále skáče, jede asi na tři válce - občas. Diagnostika píše "porucha zapalování 2. a 3. válce". Protože je to auto i na LPG, tak mně v servise straší podpálenými ventily, ale byl jsem změřit tlaky a OK.Poraďte někdo, prosím.

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: 1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce

Příspěvek od lucky.jack » 25.08.2016 07:25

Zkontrolovat nastavení rozvodu.
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

mobil-man
Junior
Junior
Příspěvky: 239
Registrován: 07.05.2015 19:52
Bydliště: Chrudimsko

Re: 1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce

Příspěvek od mobil-man » 25.08.2016 10:56

Nezatéká na cívku či kabely přes ostřikovače? Lze to vyzkoušet tak, že nalejete vodu kolem ostřikovačů a jestli bude něco kapat do motoru, tak je to jedna z možných příčin.
Na druhou stranu po výměně cívky a kabelů by to nemělo dělat hned a nemělo by to dělat, pokud dlouho nepršelo.

Pak ještě zkontrolovat konektor, který jde do cívky, měl snahu se vypalovat a také na něj přímo kapala voda, co protéká přes ostřikovače.

Poslední variantou jsou kuny, krysy a podobné svině, co sežrali nějaký kabel po cestě. :mrgreen:

P. S. Ti-VCT není zcela vhodné na LPG, kolik to na LPG najelo? Má to přimazávání ventilů?
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006

mirin1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 05.02.2013 14:45

Re: 1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce

Příspěvek od mirin1 » 25.08.2016 11:22

Na LPG má najeto cca 50 tisíc.Přimazávání tam je.Už jsem z toho mimo a nikomu se do toho nechce.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: 1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce

Příspěvek od V12 » 30.08.2016 09:45

A divis sa ? To auto nie je zapalovac, aby si don tlacil LPG. Hlavne do malej jedna-sestky so zanedbatelnou spotrebou. Keby to bol nejaky V8 4.0 a viac, ani neceknem.

Teraz ale k veci - blbne to iba na LPG, alebo aj na bemzin ? Ked sa totiz jazdi dlhodobo na LPG, po prepnuti na benzin to cuka, no staci par desiatok km a obvykle to pride k rozumu - precistia sa benzinove vstreky atd.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: 1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce

Příspěvek od jarod72pm » 30.08.2016 11:12

mirin1 píše: Protože je to auto i na LPG, tak mně v servise straší podpálenými ventily, ale byl jsem změřit tlaky a OK.Poraďte někdo, prosím.
Motory Ti-VCT jsou HXDA, HXDB, SHDA, SHDB, SIDA
Jediná SIDA je konstrukčně pro LPG , pokud to cpeš do jiného ano hrozí další problémy.(navíc výměna oleje by se měla zkrátit na polovinu času a km nájezdu)
Pokud je problém v zapalování tak kontrola cívky-kabelů a svíček i kabelů od řídící jednotky k cívce a naposledy kontrola řídící jednotky .
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

mirin1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 05.02.2013 14:45

Re: 1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce

Příspěvek od mirin1 » 01.09.2016 06:51

Je to HXDA. Nevydržel jsem a postavil jsem auto do značkového servisu. Zjistili vadnou svíčku, po její výměně auto jakž takž jede, ale na LPG chcípá a občas cuká. Na ten benzín a hlavně po ránu poskakuje jak stará 120, než se zahřála. A s tou svíčkou to nevím. Vyměnil jsem svíčky a začalo to jet na 3 válce, tak jsem tam dal staré a pořád na tři válce. Následovala výměna kabelů i cívky.Beze změny. A pak tam najdou vadnou svíčku.Myslím, že tam bude nějaký načatý kablík, spoj , stuďák - něco co se projevuje někdy více a někdy méně.

mirin1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 05.02.2013 14:45

Re: 1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce

Příspěvek od mirin1 » 19.09.2016 14:13

Tak. Přestal jsem používat LPG a ujel několik set km jen na benzín.Auto je klidnější a cuká minimálně. Pro zajímavost jsem nalil do benzínu Wyns- čistič vstřikování a auto po cca 200km necuká již téměř vůbec a motor je tišší, jakoby klidnější. Myslíte, že fakt může být něco s těmi ventily?

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: 1,6 Ti Vct škubání, jede na tři válce

Příspěvek od jarod72pm » 19.09.2016 15:12

Asi bych zkusil jezdit na benál+VIF pravidelně , pokud tam bylo funkční přimazávání na 50tkm by to mělo teoreticky vydržet ale ventily podpálené asi ne (je otázka nakolik ten čistič pomohl ventilům) ,spíš by mě zajímalo co na LPG běžně na motoru odchází nebo se zkracuje díky plynu životnost když to má jezdit na benzín.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů