Právě je 21.08.2019 04:32



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 78 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Jede na tři válce 
Autor Zpráva
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 9293
Bydliště: Nový Jičín
Odeslat 
Osciloskopem lze zjistit, ktery z tech dvou tranzistoru je vadny.
Ten bych jen odpojil a z ridici jednotky vytahl budici impulsy. Nahradni tranzistor prece nemusi byt pripajen na plosny spoj ridici jednotky, ale muze byt na jinem miste a treba i s chladicem. Vyzkousel bych funkcnost zapojeni a pak bych resil konstrukcni usporadani.
Ja osobne nejsem zastancem pouziti vykonovych prvku primo v ridici jednotce, ty mely byt mimo tuto jednotku.

Byl jsem u pocatku tranzistorovych zapalovani s 1. specialnim kremikovym tranzistorem KD602, ktery mel zaverne napeti jen 110V.
Moderni eklektronicka zapalovani vsak pouzivaji soucastky s vyssim zavernym napetim. Nejvice rozsirene tranzistory urcene pro zapalovani:

http://www.st.com/stonline/products/lit ... bu931t.pdf
http://www.promelec.ru/pdf/BU941ZPFI.pdf

_________________
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek


28.08.2007 20:19
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 60
Bydliště: Ústí nad Labem
Odeslat 
Asi vím, který to dělá - nadměrně se zahřívá už při otočení klíčku do polohy dva (nestartuji), taky pouští proud na cívku.
Dva Darlingtony BU ..., na které jsi mě odkazoval mám na poště - objednával jsem je v pátek (jeden typ, samozřejmě), ale nakonec jsem se stejně rozhodl, že to nechám opravit odborně. Byl jsem postrašen tím, že riskuji poškození motoru, zapalování prý může fungovat s tím, že jiskra není taková, jaká by měla být, což může z dlouhodobějšího hlediska způsobovat různé potíže.

_________________
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999


29.08.2007 07:40
Profil
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 588
Bydliště: Praha
Odeslat 
2 pktest: Nejsem sice elektronik, ale kvalita jiskry - to je IMHO nejaka servisacka latina. Pokud je jiskra ve spravny okamzik, tak neni o cem debatovat. Prubeh napeti na svicce ovlivni prubeh impulzu, ktery jde do civky a pak chrakteristika samotne civky (a kabelu). BTW: Jak je ze schematu patrno, pali stejne dve svicky najednou - jedna do komprese a druha do vyfuku.
To, zda je impuls ve spravnou dobu ukaze osciloskop - posun mezi palenim jedne pulky civky a palenim druhe pulky musi byt stejny.

_________________
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek


29.08.2007 11:26
Profil
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 9293
Bydliště: Nový Jičín
Odeslat 
pktest napsal:
... Byl jsem postrašen tím, že riskuji poškození motoru, zapalování prý může fungovat s tím, že jiskra není taková, jaká by měla být, což může z dlouhodobějšího hlediska způsobovat různé potíže.

Velikost napeti na svicce muzes neprimo zmerit tak, ze namotas okolo vn kabliku ke svicce nekolik zavitu a indukavane napeti v teto provizorni civce zmeris osciloskopem. Pak si po vymene tranzistoru muzes overit, zda dosahujes stejneho napeti.
Pokud ti jeden tranzistor po zapnuti klicku hreje, tak jim prochazi proud a to znamena, za na vstupu ma trvaly signal pro sepnuti. Pak muze byt chyba ve spoustecich impulzech. Ty by jsi mohl take na obou tranzistorech zkontrolovat osciloskopem a oba signaly porovnat, nejlepe za volnobehu.

_________________
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek


29.08.2007 19:32
Profil E-mail
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 9293
Bydliště: Nový Jičín
Odeslat 
Jiri02 napsal:
.... Jak je ze schematu patrno, pali stejne dve svicky najednou - jedna do komprese a druha do vyfuku....

Premyslel jsem, proc je pouzit tento zpusob rozvodu napeti na svicky a napadlo mne jen toto vysvetleni:
1) odpada klasicky rozdelovac, u ktereho jsou take 2 jiskry, jedna na svicce a druha v rozdelovaci
2) jiskra na svicce pri vyfuku ma samocistici ucinek a udrzuje elektrody svicky ciste v "nejspinavejsi" dobe 4-taktniho motoru

_________________
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek


29.08.2007 19:37
Profil E-mail
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 588
Bydliště: Praha
Odeslat 
2 pelen: Ano, Tvoje uvaha je racionalni, ale v rozdelovaci je jiskra jen bezkontaktni prenos proudu. Myslim, ze spise chteli usetrit za zbytecne komplikovanou civku a zapalovani - proc delat ctvero vinuti, ctyri tranzistory, kdyz pulka bohate staci? Podobny system dvojiho paleni svicky neni zadna novinka. Dela(l) se u spousty motoru i z jineho prosteho duvodu - zapalovani se pohanelo (a i dnes se take takove reseni najde) od klikovky, delat prevod pro pohon zapalovani je u nekterych motoru zbytecny luxus, od vackoveho hridele by to slo take, ale nekdy to dispozicne nevychazi.

_________________
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek


29.08.2007 20:54
Profil
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 60
Bydliště: Ústí nad Labem
Odeslat 
to Pelen:
máš pravdu, sepnutej může být z mnoha důvodů (pravděpodobně i z důvodu asi vadného čidla třeba polohy vačkového hřídele, nebo podle čeho řídí čas jiskry)
Dotaz? (nejsem elektrotechnik): může být porušený tranzistor tak, že je pořád sepnutý, nebo by nespínal vůbec? Dá se na to jednoznačně odpovědět, nebo ne?

_________________
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999


29.08.2007 21:40
Profil
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 9293
Bydliště: Nový Jičín
Odeslat 
to Jiri02:
Jiskra ve svicce pri vyfuku je take "bezkontaktni" prenos proudu a nespotrebuje velkou energii, protoze v jejim okoli jiz neni velky tlak.
Klasicke tranzistorove zapalovani ma jeden spinaci tranzistor, jednu zapalovaci civku, rozdelovac a 4 svicky.

to pktest:
Vadny tranzistor ma vetsinou pruraz a je "trvale sepnuty".
Tranzistor "Darlington" ma v sepnutem stavu saturacni napeti 1,6-2 V - normalni mechanicky spinac ma prakticky 0 V.

_________________
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek


29.08.2007 22:38
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 60
Bydliště: Ústí nad Labem
Odeslat 
Takže to bylo skutečně řídící jednotkou !!!

Řídící jednotka se mi vrátila z opravy a ještě ten den jsem ji namontoval a motor naskočil bez problému na první škrtnutí :D. Ani jsem nemusel jezdit do Fordu kvůli imobilizéru.
Jinak oprava stála 8200,- a je na to záruka.

Celkové investice do opravy cca :?
Svíčky - 400,-
Kabely - 600,-
Cívka - 1600,-
Neznačkový servis - 350,-
Ford servis - 1800,-
Oprava jednotky - 8200,-

Náklady na odtah, atd. nepočítám, celkem tedy 13000,-

_________________
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999


13.09.2007 22:09
Profil
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 9293
Bydliště: Nový Jičín
Odeslat 
Co konkretne te ridici jednotce bylo? Jen ten tranzistor nebo neco v uprave signalu pred tim tranzistorem?

_________________
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek


13.09.2007 23:36
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 60
Bydliště: Ústí nad Labem
Odeslat 
To nevím, tak sdílní zase nebyli :oops:

_________________
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999


14.09.2007 15:45
Profil
Pokročilý
Pokročilý

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 629
Bydliště: Hodonínsko
Odeslat 
pktest napsal:
To nevím, tak sdílní zase nebyli :oops:

Že by studený spoj? Za 8 litrů, dobrej vývar....
Kolik stojí nová ŘJ ? Neví někdo?

_________________
FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014


14.09.2007 17:03
Profil E-mail
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 60
Bydliště: Ústí nad Labem
Odeslat 
Studený spoj určitě ne (minimálně tranzistor byl určitě vadnej), podle mě to byla jedna strana zapalovacího modulu (ne-li celej).
Nová ŘJ je za cca 21000,- včetně daně, k tomu si ještě připočítej nastavení imobilizéru, atd.

_________________
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999


15.09.2007 12:19
Profil
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 2509
Bydliště: Slovakia
Odeslat 
no to si mohol aj usetrit :) za 4500,-Sk pouzita riadiaca jednotka.

_________________
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002


22.09.2007 16:03
Profil
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 04:18
Příspěvky: 60
Bydliště: Ústí nad Labem
Odeslat 
To jo, ale otázka je jestli je v pořádku, dále jestli je to ten typ a taky jestli by třeba neodešla za půl roku taky.
Vždycky jde ještě ušetřit, ale otázka je co za to.

_________________
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999


22.09.2007 22:31
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 78 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
[ Time : 0.078s | 14 Queries | GZIP : Off ]