Ventily
- chalomi
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Kromeriz
- AL
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: BRNO
Re: Ventily
Tak, aby bylo zase trochu jasněji:
Mám ve svém FF motor Zetec-S 1,6 16V ,auto má rok výroby 12.1999 a podle
tacháče najeto 167000km. Kupoval jsem ho předloni se stavem ca 160000km.
Motor je bohužel trochu hlučný - už jsem tady o podobném stavu četl několikrát,
ale že bych našel rozumnou odpověď, to tedy NE! Motor se po zahřátí (když mu
klesnou otáčky na standardních ca 800),ve volnoběhu vrtí a buble jak diesel,auto
se mírně třepe.... Tak jsem se rozhodl podívat se, jak vypadají vačky a ventily
(Jestli není zakopaný pes tam).Sundal jsem víko, jsou tam pod vačkami klasické
PODLOŽKY.Změřil jsem měrkou všechny vůle, na sacích i výfukových ventilech
jsou vůle naprosto v pořádku (viz hodnoty v Etzoldovi). Jeden výfukový ventil
byl malinko těsnější, ale v toleranci. Po neděli snad doplním nějaké fotky.Takže,
v tomto problém není a jak vidět, i motor s nejméně 160000 natočených km může
mít ventily seřízené dobře.
Jinak, rozvoďák jsem měnil hned po koupi, loni jsem dával nové svíčky Motorcraft
vzdálenost elektrod jsem kontroloval včera (O.K.), svíčky jsou suché .... Před
pár měsíci mně jeden známý udělal diagnostiku.Na motoru, na lambdě - žádná chyba.
Vypsalo to chyby dvě : P1650-spínač tlaku posilovače řízení mimo rozsah, P1709-
spínač park neutral mimo rozsah. Nevím o těch chybách nic bližšího,ta první by
snad teoreticky mohla mít nějakou souvislost s během motoru při volnoběhu, ale
zatím marně sháním nějaké bližší info. Výfuk jsem měl kompletně dole na podzim,
dával jsem nový zadní díl, kontrolovla vlnovec, těsnost ... Pak bylo auto na emisích
před technickou, emise v pořádku. Olej mám 5W-40, měněný předloni,měnil jsem
taky vzduchový filtr ..... Nenapadá někoho na co se ještě podívat ? Už mě to
štve. A jezdit k Henrymu, když technici ani neví, že ten motor NEMÁ Hydraulická
zdvihátka (o čemž jsem se v Brně ve 2 servisech přesvědčil ) - co to má
za smysl .....
AL
Mám ve svém FF motor Zetec-S 1,6 16V ,auto má rok výroby 12.1999 a podle
tacháče najeto 167000km. Kupoval jsem ho předloni se stavem ca 160000km.
Motor je bohužel trochu hlučný - už jsem tady o podobném stavu četl několikrát,
ale že bych našel rozumnou odpověď, to tedy NE! Motor se po zahřátí (když mu
klesnou otáčky na standardních ca 800),ve volnoběhu vrtí a buble jak diesel,auto
se mírně třepe.... Tak jsem se rozhodl podívat se, jak vypadají vačky a ventily
(Jestli není zakopaný pes tam).Sundal jsem víko, jsou tam pod vačkami klasické
PODLOŽKY.Změřil jsem měrkou všechny vůle, na sacích i výfukových ventilech
jsou vůle naprosto v pořádku (viz hodnoty v Etzoldovi). Jeden výfukový ventil
byl malinko těsnější, ale v toleranci. Po neděli snad doplním nějaké fotky.Takže,
v tomto problém není a jak vidět, i motor s nejméně 160000 natočených km může
mít ventily seřízené dobře.
Jinak, rozvoďák jsem měnil hned po koupi, loni jsem dával nové svíčky Motorcraft
vzdálenost elektrod jsem kontroloval včera (O.K.), svíčky jsou suché .... Před
pár měsíci mně jeden známý udělal diagnostiku.Na motoru, na lambdě - žádná chyba.
Vypsalo to chyby dvě : P1650-spínač tlaku posilovače řízení mimo rozsah, P1709-
spínač park neutral mimo rozsah. Nevím o těch chybách nic bližšího,ta první by
snad teoreticky mohla mít nějakou souvislost s během motoru při volnoběhu, ale
zatím marně sháním nějaké bližší info. Výfuk jsem měl kompletně dole na podzim,
dával jsem nový zadní díl, kontrolovla vlnovec, těsnost ... Pak bylo auto na emisích
před technickou, emise v pořádku. Olej mám 5W-40, měněný předloni,měnil jsem
taky vzduchový filtr ..... Nenapadá někoho na co se ještě podívat ? Už mě to
štve. A jezdit k Henrymu, když technici ani neví, že ten motor NEMÁ Hydraulická
zdvihátka (o čemž jsem se v Brně ve 2 servisech přesvědčil ) - co to má
za smysl .....
AL
<div>FORD FOCUS 1.6 ZETEC, TURNIER, KLIMA, 1999</div><br>
- AL
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: BRNO
Re: Ventily
Tak- tady je několik fotografií vačkových hřídelů motoru Zetec-S 1.6 16V 74kW.
Fotky jsou pořízeny jen mobilem, tak omluvte trochu sníženou kvalitu při foto
zblízka.Ale i tak jsou tam docela dobře vidět podložky pod vačkami.
AL Nikdy jsem žádné přílohy na tomto fóru nepřidával, tak doufám, že je to
takto v pořádku a fotky budou přístupné.
Fotky jsou pořízeny jen mobilem, tak omluvte trochu sníženou kvalitu při foto
zblízka.Ale i tak jsou tam docela dobře vidět podložky pod vačkami.
AL Nikdy jsem žádné přílohy na tomto fóru nepřidával, tak doufám, že je to
takto v pořádku a fotky budou přístupné.
<div>FORD FOCUS 1.6 ZETEC, TURNIER, KLIMA, 1999</div><br>
- Jiri02
- Pokročilý
- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: Ventily
Mozna, ze je to kravina, ale vzpomnel jsem si, jak kdysi Spartak ve volnobehu klepal jako diesel. Byla trochu uvolnena remenice na klice, mela vuli na drazkovani a torznimi kmity klepala. V otackach to nebylo slyset.AL píše:Motor se po zahřátí (když mu klesnou otáčky na standardních ca 800),ve volnoběhu vrtí a buble jak diesel...
-
- Junior
- Příspěvky: 221
- Registrován: 01.09.2011 17:22
- Bydliště: Nymburk
Re: Ventily
Ahoj trochu to tady oživim, dneska jsem orientačně měřil vůle ventilů a zjistil jsem že 4 sací ventily mají vůle větší než je tolerance (mělo by to být 0.2 pro sací , 0.34 pro výfukové... +-0,03 pro oba). U těchto ventilů jsem naměřil vůle přibližně 0.25 . Rád bych se teda zeptal jestli byste doporučili seřízení nebo jestli to nemá smysl... motor 1.6 16v 183 000 rozvody vyměněné cca před 15 000
A ještě abych se přidal do té 4 roky staré debaty... Mechanik kterého jsem žádal už nejakou dobu zpátky aby proměřil vůle mi řekl že jsou v motoru hydroštely což je opak toho co se tu píše tak jsem udělal průzkum v celé šíři internetu a výsledek je: ZETEC vzniknul někdy fakt hodně dávno a dělal ho čistě ford (viz motory ZETEC-E v escortech), potom vyvinuli nové motory za pomoci yamahy které převzaly v evropě jméno ZETEC šlo o 1.4 1.6 1.7 všechny 16V (v americe nejsou značeny jako zetec nýbrž sigma). Měly by to být pokud jsem dobře pochopil všechny ty motory co mají sání zepředu a výfuk zezadu i když objevila se tu zmínka že to měla i 1.6 v escortu tak nevím jistě. Ani jeden z těchto motorů NEMÁ hydroštely !! problém podle mého názoru vzniká u druhého typu 1.6 ve focusech po FL (plastové víko ventilů) kde nejsou podložky ale mění se celá zdvihátka. Neviděl jsem moc typů hydroštelů ale myslím si že je možné že zdvihátko bez podložky vypadá jeko nějaký typ hydroštelu u jiných motorů. Abych to zakončil tak nesledoval jsem přesně ostatní motory ale vypadá to že část zeteců se přejmenovalo na duratecy jako tuším 1.8 a 2.0 .
P.S. divím se že jsem měl takovej problém kdysi napsat třístránkovou slohovku...
A ještě abych se přidal do té 4 roky staré debaty... Mechanik kterého jsem žádal už nejakou dobu zpátky aby proměřil vůle mi řekl že jsou v motoru hydroštely což je opak toho co se tu píše tak jsem udělal průzkum v celé šíři internetu a výsledek je: ZETEC vzniknul někdy fakt hodně dávno a dělal ho čistě ford (viz motory ZETEC-E v escortech), potom vyvinuli nové motory za pomoci yamahy které převzaly v evropě jméno ZETEC šlo o 1.4 1.6 1.7 všechny 16V (v americe nejsou značeny jako zetec nýbrž sigma). Měly by to být pokud jsem dobře pochopil všechny ty motory co mají sání zepředu a výfuk zezadu i když objevila se tu zmínka že to měla i 1.6 v escortu tak nevím jistě. Ani jeden z těchto motorů NEMÁ hydroštely !! problém podle mého názoru vzniká u druhého typu 1.6 ve focusech po FL (plastové víko ventilů) kde nejsou podložky ale mění se celá zdvihátka. Neviděl jsem moc typů hydroštelů ale myslím si že je možné že zdvihátko bez podložky vypadá jeko nějaký typ hydroštelu u jiných motorů. Abych to zakončil tak nesledoval jsem přesně ostatní motory ale vypadá to že část zeteců se přejmenovalo na duratecy jako tuším 1.8 a 2.0 .
P.S. divím se že jsem měl takovej problém kdysi napsat třístránkovou slohovku...
Ford Focus HB 2.0i r.v. 2002
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Ventily
Vůli větší o 0,02 než povoluje tolerance bych neřešil....
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Junior
- Příspěvky: 221
- Registrován: 01.09.2011 17:22
- Bydliště: Nymburk
Re: Ventily
Ok díky, hlavně jsou naštěstí větší a ne naopak tak nehrozí podpálení ventilů... já to změřim za čas znova a uvidim
Ford Focus HB 2.0i r.v. 2002
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Ventily
Minule pozeram cez otvor na dolievanie oleja a vacka bola tak otocena, ze som si vsimol to co je na obrazku. Co si o tom myslite? Je to od vyroby?
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13029
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Ventily
Nejspíš ano. Těchhle plošek je na vačkách více.
Navíc v těchto místech to nemá o co takhle odřít-můžeš zůstat v klidu.
Navíc v těchto místech to nemá o co takhle odřít-můžeš zůstat v klidu.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Ventily
Diky, tak vyzera to ako pravidelny vybrus, ziadne nahodne obrusovanie, ale zarazilo ma, ze som to nikomu doteraz nevidel, ale tak asi sa im celkom nepodaril odliatok.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12849
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Ventily
Co ja viem, tak je to vybrusovane vo vyrobe kvoli dokonalemu vyvazeniu samotneho hriadela.
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Ventily
To by mohlo byt ono
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Ventily
Urcite je to vyvazovacka.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Ventily
Zetec vs Duratec :
Motory oznacovane Zetec su naozaj povodom Fordacke. Vsetky objemy. Potom sa do toho zamontovala Yamaha, mierne upgradovali Zetec 1.6 74kW a vznikol Duratec 1.6i. Vykon zostal, len jeho maximum sa posunulo do 6000 rpm (povodne 6300 alebo 6500, teraz neviem presne), narastol aj krutiak zo 145 na 150Nm. Dalsim upgradom bola slavna TiVCT mechanika, cim vykon narastol na 85kW, postupnym vyladenim az na 93 kW. Faktom je ale to, ze original Duratec je 1.8i, 2.0i, 2.3i V6, 2.5i V6 a 3.0i V6 - skratka motory s retazou. Tato informacia pochadza ciastocne z Internetu (Zetec vs Yamaha 1.6i), Duratec = retaz zasa priamo z Fordu.
Motory oznacovane Zetec su naozaj povodom Fordacke. Vsetky objemy. Potom sa do toho zamontovala Yamaha, mierne upgradovali Zetec 1.6 74kW a vznikol Duratec 1.6i. Vykon zostal, len jeho maximum sa posunulo do 6000 rpm (povodne 6300 alebo 6500, teraz neviem presne), narastol aj krutiak zo 145 na 150Nm. Dalsim upgradom bola slavna TiVCT mechanika, cim vykon narastol na 85kW, postupnym vyladenim az na 93 kW. Faktom je ale to, ze original Duratec je 1.8i, 2.0i, 2.3i V6, 2.5i V6 a 3.0i V6 - skratka motory s retazou. Tato informacia pochadza ciastocne z Internetu (Zetec vs Yamaha 1.6i), Duratec = retaz zasa priamo z Fordu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Ventily
K těm ploškám - tak to je obrus přetoků dělící roviny licí formy. Není to vyvažování. Je to standardní postup, tzv. apretace po odlevu litiny či ocelolitiny.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 14 hostů