Ventily

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Ventily

Příspěvek od stano. » 11.10.2012 07:24

spanel: Diky za info. Vysvetlis to prosim ta po slovensky (alebo cesky :D). Pripadne nejaky link podla coho hladat. Pouzil si dost neznamych slov :D

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Ventily

Příspěvek od spanel » 11.10.2012 07:44

Pro mnoho složitějších dílců, které se dále obrábějí, se používá technologie lití, ať již do kokily, nebo do formy tlakovým litím (zde jde obvykle o slitiny hliníku či hořčíku). Do kokily je to hlavně litina, či ocelolitina, která má lepší mechanické vlastnosti. Vačkové hřídele by bylo možné vyrobit obrobením z kulatiny, ale bylo by to časově a materiálově náročné a proto se používá ocelolitina. Polotovarem je potom surový odlitek, který je třeba opracovat. Na surovém odlitku jsou vždy viditelné stopy z technologie lití a to jsou vtoky, tedy místa kudy byl kov naléván a přetoky, kudy kov přetekl, aby došlo k zaplnění formy a vytěsnění vzduchu z formy. Aby šel polotovar z formy vyndat, je forma obvykle dělená a rozebíratelná. A mezi jednotlivými částmi jsou dělící roviny. Každá forma časem degraduje vlivem vysokých teplot a chemických reakcí a proto se na některých částech formy tvoří postupně větší "otřepy" či přetoky obvykle právě na dělících rovinách. Tyto otřepy a přetoky se po vychládnutí polotovaru obvykle ručně bruskami obrušují - apretují, aby byly připraveny pro obrábění lořiskových průměrů a obrábění vaček. To se děje soustružením a broušením, pro drážky na klínky či pera se používá frézování. Pro vytvrzení některých částí může být použita technologie cementování.
Předpokládám, že vzhledem k masivnímu a mnohonásobnému uložení vaček a jejich samotné konstrukci není nějaká vysoká přesnost vývahy samotných vačkových hřídelí vyžadována.

Na 2. obrázku, který jsem si vypůjčil, jsem označil viditelné stopy pro apretaci a na 1. obrázku jsem uznačil stopu po jedné dělící rovině formy a pak kolečkem i malou vadu "lunkr" v litině na povrchu. Tyto "lunkry" ale mohou být i uvnitř.
Přílohy
1.jpg
Vůle ventilů-měření 3.JPG
Naposledy upravil(a) spanel dne 11.10.2012 10:34, celkem upraveno 3 x.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Ventily

Příspěvek od stano. » 11.10.2012 09:18

Hm. Dava to zmysel. Dik za info :)

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Ventily

Příspěvek od Nicco » 11.10.2012 10:29

V12 píše:Zetec vs Duratec :
Motory oznacovane Zetec su naozaj povodom Fordacke. Vsetky objemy. Potom sa do toho zamontovala Yamaha, mierne upgradovali Zetec 1.6 74kW a vznikol Duratec 1.6i. Vykon zostal, len jeho maximum sa posunulo do 6000 rpm (povodne 6300 alebo 6500, teraz neviem presne), narastol aj krutiak zo 145 na 150Nm. Dalsim upgradom bola slavna TiVCT mechanika, cim vykon narastol na 85kW, postupnym vyladenim az na 93 kW. Faktom je ale to, ze original Duratec je 1.8i, 2.0i, 2.3i V6, 2.5i V6 a 3.0i V6 - skratka motory s retazou. Tato informacia pochadza ciastocne z Internetu (Zetec vs Yamaha 1.6i), Duratec = retaz zasa priamo z Fordu.
1.8 nie je od Mazdy?
Yamahacke duratecy su aj 1.25i vo Fieste a potom 1.4i a 1.6i (vsetky 16v, ine vrtanie, iny zdvih)
1.3i z Fiesty bude este stary Zetec 8ventil
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Ventily

Příspěvek od V12 » 11.10.2012 12:22

Spanel :
Vdaka za info, toto ma nenapadlo.

Nicco :
Podla ludi z Fordu je Duratec 1.8i fordacky motor. To iste plati o 2.0i, co je velmi oblubena motorizacia v Mazde 6. A aby som to zaklincoval, sused ma Mazdu 3 a pod kapotou - stary znamy Duratec 1.6i ale ladeny na 77kW.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů