spínání turba?

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Uživatelský avatar
abe
Junior
Junior
Příspěvky: 201
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bohumin

Příspěvek od abe » 14.11.2006 22:30

Zitra jdu do Fordu (nerad),nic mi nezbyva.Vyzkousime tu jejich diagnostiku a uvidim,pak se ozvu jak to vubec dopadlo :D To jsem taky nepsal nechtelo se mi to rozepisovat,ale byl jsem na vymenu tesneni pod vyfukovima svodama,tam mi museli nechat srovnat svody na brusce.Dale jsem se dozvedel ze se musi rozebrat turbo a udelat mali repas kvuli brouseni ,mohl se tam dostat binec s brouseni a vod ty doby je to nemastne neslane.Servi nebyl Ford.Byl jsem u nich na reklamaci,ale pri je to v poradku podle jejich diagnostiky.Tak skusim toho pana Forda meli by mit lepsi masinu :lol:
1.8 TDci combi r.v.12/2002 sřibrné COMBI Obrázek

Uživatelský avatar
Singlemalt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Singlemalt » 15.11.2006 07:34

Tak dobře-turbo mi nespíná, ale zabírá i při zadupnutí plynu obouma nohama do podlahy až ve chvíli, kdy mám otáčky na +/- 3000 a pak už to táhne až do 180 km/hod. - víc jsem zatím nestihl.
FF 1.8 TDCi 115HP 2002

Uživatelský avatar
Dala
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Dala » 15.11.2006 14:29

Nazdárek, to jak popisoval chování turba-zátah motoru u TDDI Ahmed, tak s tím se stotožňuji. Zhruba od 1600 až 1700 ot/min plynulý zátah až do 2500 ot/min a potom postupné ,,vadnutí" až do omezovače.
U mého TDCI 115k:
Zátah už od asi 1400 ot/min (TURBO s VGT-natáčení lopatek) a roste do zhruba 2300 ot/min. Od těchto otáček velmi pozvolné klesání zátahu. Pokud máte pochybnosti, velmi dobré je odzkoušet zátah u jiného fofo se stejným motorem. Projet stejnou trasu a akceleraci zkoušet na 2. nebo 3. rychl. stupeň od volnoběhu do omezovače. V zátahu se nesmí objevit tzv. ,,VÝKONOVÁ DÍRA", tzn. že motor táhne, pak při určitých otáčkách přestane táhnout (jako kdybyste ubrali plyn) a pak začne zase táhnout. Další případy jsou:
1. Začne táhnout až při vysokých otáčkách-např. až při 2800 ot/min
2. Táhne už od 1400 ot/min (TDCI) a např. v 1800 ot/min přestane.
Tyto změny jsou často velmi výrazné.
Příčiny:
1. Špatná váha vzduchu: (velmi často u BMW 320d, koncern VW) u fordu málo časté.
2. Vadné čidlo plnícího tlaku na intercooleru (málo časté).
3. Přidřený-zapečený mechanizmus ovládání natáčení rozváděcích lopatek turbíny turbodmychadla (vysoké teploty-kolem 850°C, zapékající se olej v Turbodmychadlu). Způsobeno hlavně okamžitým zhasnutím motoru po velkém zatížení. V rozpáleném TURBU, které není chlazeno mazacím olejem a výfukovými plyny o nižší teplotě se spéká olej. Proto je vhodné nechat motor po zatížení běžet alespoň ještě 2 minuty na volnoběh, nebo dojezd na nižší zatížení.
Příčina číslo 3. je asi abeho případ.
Jinak mám doma turbo na TDCI 115k.
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP

Uživatelský avatar
Singlemalt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Singlemalt » 15.11.2006 14:42

Ahojky.Dotaz k variantě 3 - zapékání a přidření lopatek a jiných věcí - je to opravitelné (rozebrat -vyčištit-složit) ? Nebo je koupě nového neodvratná? - To je docela hustá investice!!! Bojím bojím.
FF 1.8 TDCi 115HP 2002

Uživatelský avatar
abe
Junior
Junior
Příspěvky: 201
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bohumin

Příspěvek od abe » 15.11.2006 21:56

Ahoj Dalo,trefa do cerneho.Byl jsem teda v tom servise Ford a prisli na to,ze mam pridrene podle vseho lopatky.Ne ze bych byl nejaky cunik co po dojeti ihned chcipa auto,vsechno si hlidam vim o tom,ze se to ma nechat chvili bublat,ale vypada to,ze ten malicky repas co my delali v nejmenovanem servise co jsem psal vyse mi to bud spatne poskladali nebo nevim vse bylo O.K. az po malem repasku,tak od ty doby to takhle dela.Uz jsem se domluvil se servisem kde mi delali turbo takze pristi tyden v patek to znova rozeberou a mrknou na to.Nevim jestli se tam da udelat mala chybicka,doufam ze jo.To by mne zachranilo od koupe turba.Zkousel jsem pritlacit na ten mechanicky podtlak(sroubovakem z vrchu),vrzalo to jak nejaky rezavi plech.Jinak Dalo kolik by to turbo prosimte stalo? 8O
1.8 TDci combi r.v.12/2002 sřibrné COMBI Obrázek

Uživatelský avatar
abe
Junior
Junior
Příspěvky: 201
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bohumin

Příspěvek od abe » 15.11.2006 22:07

Jinak jsem se bavil s automechanikem co se jeste kazi na Focusech.Pry rad odchazi EGR ventil,nevyhoda:musi se vymenit i se svodama,to znamena ze clovek vlastne koupi svody+EGR+TURBO je pech ze je to z jednoho kusu :cry: Cena ve Fordu cca 32000kc :evil: Zadarmo clovek nic nedostane :D
1.8 TDci combi r.v.12/2002 sřibrné COMBI Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 15.11.2006 22:20

EGR se meni zvlast, stoji cca 6000,- novy. Mi odesel taky, ale menit jsem ho nenechal, strcili mi do neho kus plechu, aby to bylo uzavrene a je klid. Diagnostika hlasila nejake 3 chyby v tom EGR - vysoke emise, nejakou poruchu toho ventilu a jeste neco. Ted je to ok a jezdi to o trosku lip, protoze do motoru jde cisty vzduch a ne sracky z vyfuku a ma to mensi emise.
Nevim, jestli je to u TDCi jinak, ale u TDDi to urcite jeden kus nebude, kdyz mi nabizel vymenu ventilu za 6k :wink:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
abe
Junior
Junior
Příspěvky: 201
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bohumin

Příspěvek od abe » 15.11.2006 22:37

Nevim jak je to u TDDI,ale u TDCI je to primo na sani(samozrejmne je to na kazdym aute na sani u nafty),ale proste neni tam ani vydu po srobku :cry: Nekde jsem cet ze nejaky tipek sundal primo tu plechovou cepicku z toho EGR,ale pak se stejne nikam nedostal.Jinak uz jsem toho hodne precet o zaslepeni EGR vypadalo to velice zajimave.
1.8 TDci combi r.v.12/2002 sřibrné COMBI Obrázek

Uživatelský avatar
Dala
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Dala » 16.11.2006 12:46

Nazdárek, jak psal Ahmed tak mel pravdu. EGR ventil je součástí sacího potrubí a mění se to jako celek. Turbo je samostatné.
V případech přidřeného či zapečeného mechanismu ovládání natáčení rozváděcích lopatek turbíny se dá provést repase. Je ale potřeba svěřit takovou opravu specializované firmě. Turbodmychadlo je dost specifická část příslušenství motoru. Hlavně co se týká přesnosti výroby a vyvážení. Například ve smartu dosahují otáčky rotoru turbodmychadla 230000ot/min (to není překlep). Proto bych se doma do opravy i čištění určitě nepouštěl. Případná pozdější havárie může mít vážné důsledky.
Cena opravy může přesáhnout cenu TURBA např. z vrakoviště. Ale v tom případě člověk zase neví, do čeho jde.
Kdyby někdo potřeboval náhradní díly na motor, mám doma hlavu, turbo, sání s EGR, kompresor klima, vývěvu, servo pumpu atd.
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 16.11.2006 12:52

no ty ale máš výbavu :wink:
nemožeš niekde do inzercie hodit celý zoznam čo by si vedel ponuknut, dík.. 8)

Uživatelský avatar
abe
Junior
Junior
Příspěvky: 201
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bohumin

Příspěvek od abe » 16.11.2006 13:06

Omlouvam se EGR je na sani!A vyfukove svody jsou spolecne s turbem.Nevim proc ale porad vidim ten EGR i na vyf. svodech :? Jinak Dalo nakolik by vyslo to turbo?
1.8 TDci combi r.v.12/2002 sřibrné COMBI Obrázek

Uživatelský avatar
Dala
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Dala » 16.11.2006 13:53

Nazdárek, tak to turbo na TDCI 115HP by bylo kolem 8000,-. Dohoda je samozřejmě možná.
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP

Uživatelský avatar
abe
Junior
Junior
Příspěvky: 201
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bohumin

Příspěvek od abe » 16.11.2006 13:59

Kolik ma prosimte najeto?A jaky je stav turba?Dik
1.8 TDci combi r.v.12/2002 sřibrné COMBI Obrázek

Uživatelský avatar
Dala
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Dala » 16.11.2006 14:43

Kolem 70000, je OK. Pokud bys měl vážný zájem, tak se určitě domluvíme (cena).
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP

Uživatelský avatar
abe
Junior
Junior
Příspěvky: 201
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bohumin

Příspěvek od abe » 16.11.2006 15:12

to Dala,kdybych si pro to turbo zajel a to asi zajedu.Byla by moznost po domluve?(Vypadas na to ze bys mohl pracovat nekde v servise nevim soudim z recenzi) :lol: Jestli bychom se nedomluvily a prehodily to turbo hned na motor?Nerad bych te otravoval :? Jestli ne,tak aspon to turbo.Musim se jeste domluvit s tim servisem co mi to tak pekne zdup... jestli to fakt nejak spatne neslozili.Ale jeste mi ukazoval ten servismen jak to mneli rozebrane,tak tam byla takova prasklinka vevnitr turba (obal turba ten co je na svodech)tam jak se toci lopatky.Urcite to bude praskat dal co? :lol:
1.8 TDci combi r.v.12/2002 sřibrné COMBI Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů