spínání turba?

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Uživatelský avatar
Dala
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Dala » 16.11.2006 17:19

Nazdárek Abe, Ti to Turbo tam klidně namontuju. Se ještě domluvíme. Jestli máš u toho Turba ten Housing prasklej, tak to Turbo je na vyhození. Bude to praskat dál, a časem se Ti může rozletět. To vypadá podle těch zkroucenejch svodů a prasklim housingu, že tomu někdo dal pěkně na prdel. Bych do toho prasklího Turba nedával ani korunu.
Zatím čus.
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 16.11.2006 17:31

abe píše:Nevim jak je to u TDDI,ale u TDCI je to primo na sani(samozrejmne je to na kazdym aute na sani u nafty),ale proste neni tam ani vydu po srobku :cry: Nekde jsem cet ze nejaky tipek sundal primo tu plechovou cepicku z toho EGR,ale pak se stejne nikam nedostal.Jinak uz jsem toho hodne precet o zaslepeni EGR vypadalo to velice zajimave.
EGR ventil je zařízení na snižování škodlivých emisí, umístněn na sání. Je spínán podtlakově z EGR solenoidu nebo přímo elektricky podle splodin ve výfuku. Umožňuje přepouštět bohaté výfukové plyny zpět do válců.
Uz vim, co se mi tam jeste posralo, ten solenoid :lol: Ten EGR je tam prakticky na prd, vykon to nezvysi, akorat se to posere a dela to bordel :x Zaslepeny ho mam a ten mechanik to uz delal na xx autech.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 16.11.2006 18:10

Ahmed píše:No, to jsi ale nenapsal :) :wink: Normalni to urcite nebude, zkus si skontrolovat ty filtry aspon.
Vzduchovy filtr neni zas tak drahy a jde docela rychle vymenit. Je dobre ho udrzovat cisty a pro vzduch propustny. Motorova pila mi take nejde do otacek, kdyz je filtr zapraskany pilinami. :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
abe
Junior
Junior
Příspěvky: 201
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bohumin

Příspěvek od abe » 16.11.2006 22:07

Hoj Dalo,ach ta moje cecha (to to to) :D Nakolik by to prosimte vyslo i s montazi?Skus cenu 8O
1.8 TDci combi r.v.12/2002 sřibrné COMBI Obrázek

Uživatelský avatar
abe
Junior
Junior
Příspěvky: 201
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bohumin

Příspěvek od abe » 16.11.2006 23:41

Jeste se vratim k tomu EGR.Mne by mnel fungovat,ale co kdybych si ho nejak odblokoval.Rika se ze nekteri davaji kulickove lozisko do hadicky a tim ho deaktivuji,ale musi fungovat,jinak jak nefunguje a propousti tak by se musel zaslepit.To bych ho musel vyrezat :D :D :D Najdu lozisko a skusim to.Zkousel jsem jen ze jsem vytah hadicku,ale auto to poznalo a bylo uplne chciple.Neni to vubec spatne tema,co by na to rekli odbornici Foki,Dala atd. jak je to s tim EGR!!! :D
1.8 TDci combi r.v.12/2002 sřibrné COMBI Obrázek

Uživatelský avatar
Dala
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Dala » 17.11.2006 18:29

Nazdárek, Abe ti to turbo tam za tu cenu i namontuju.
Muzes me kontaktovat na e-mail: Dala.K@seznam.cz
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 17.11.2006 19:40

to abe:
Nasel jsem tohle:
Honda klub:
Funkce EGR ventilu je jednoduchá: Propojuje výfukové potrubí se sáním takovým způsobem, že část výfukových plynů se nasává do motoru zpět společně s filtrovaným vzduchem. Cílem je snížit emise výfukových plynů. Snaha jistě chvályhodná, ale po 200 tis. najetých kilometrech nemusí už být složení výfukových plynů ideální, a tak tím spíš dochází k zanesení EGR ventilu a následně i sání.

Na ventilu je snímač, který funguje na principu potenciometru a vedou k němu tři vodiče: Je do něj přiváděno napětí +12V a uzemění. Na třetím vodiči lze pak odečítat napětí, které je závislé na poloze ventilu. Samotný ventil je vcelku chytře ovládán podtlakem, jehož zdrojem je prostor sání (toto řešení je mnohem méně poruchové, než kdyby byl ventil elektromechanický). Hodnota podtlaku se sice mění v závislosti na otevření škrtící klapky, ale ventilu stačí k otevření málo (to lze vyzkoušet i nasátím ústy – ale pozor, pokud to budete dělat na zamontovaném EGRku a s běžícím motorem, tak si raději sundejte kravatu :-) – tohle je mimochodem jednoduchý test, zda EGR funguje správně – na volnoběh se totiž motor při otevření EGRka začne dusit a většinou i chcípne. Strašpytlové použijí k vytvoření podtlaku vakuovou pumpičku (nebo podtlakový erektor :-o).
V praxi se podtlak dostává k ventilu na pokyn ECU, která pak logicky předpokládá, že se ventil otevřel a tuto skutečnost bohužel i kontroluje. Pokud tedy na už zmíněném třetím vodiči konektoru nenaměří napětí v určité toleranci, tak nahlásí chybu 12 – Chyba EGR okruhu.

Existuje návod, jak EGR ventil odstavit. Naneštěstí to nelze udělat prostým odpojením konektoru nebo podtlakové hadičky (ECU si funkčnost hlídá) – a tak nezbývá než vystřihnout z plechu záslepku ve tvaru půdorysu EGR ventilu a vložit ji mezi ventil a blok motoru. Tím se zamezí cirkulaci výfukových plynů a EGR ani sání se už nezanáší – je sice stále nutné zajistit, aby byl ventil funkční, ale teď se na něm už nemá co pokazit. Touha po laciném zisku (rozuměj zvýšení výkonu za málo peněz) je věčná, a tak někteří lidé tvrdí, že se tím zvýší i výkon - to ale nemohu z vlastní zkušenosti potvrdit. Dovolím si tvrdit, že z logiky věci vyplývá, že tato úprava nemá negativní vliv na životnost motoru – spíše naopak. Naproti tomu je potřeba počítat s vyššími emisemi – na technické kontrole se to ale neprojeví, protože EGR ventil se v průběhu měření nedostane do otevřeného stavu.

http://enzo.opf.slu.cz/~foltyn/fist/rea ... ticle_id=8

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 804fc1d73a
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
abe
Junior
Junior
Příspěvky: 201
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bohumin

Příspěvek od abe » 18.11.2006 08:32

Hoj kluci,Dalo mas me na mailu,tak dej echo.Dik za zpravicku Pelene,je to velice zajimave tema.Jak je vydno,tak zaslepeni by tomu urcite prospelo nez uskodilo.Je to tam fakt jen kvuli emisim,kdyz si clovek predstavi co mu tam jdou za sr.... do sani,hruza.Ale je problem,zaslepit ho na TDCI.Urcite u TDDI jde odsroubovat,ale TDCI ho ma na ostro.Proto pri poruse EGR se musi vymenit i se sanim :cry: Kdyby mnel nekdo napad jak ho zaslepit u TDCI,tak sem snim :D
1.8 TDci combi r.v.12/2002 sřibrné COMBI Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 18.11.2006 14:54

Urcite to bude vedet nejaky "opravar". :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

kmichal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kladensko

Příspěvek od kmichal » 18.11.2006 19:30

mě taky turbo zabíralo až od cca 2800 ot. a našel jsem uvolněnou jakousi hadičku,tak jsem ji stáhnul el.páskou a motor šlape jak má.Mám to vyfocený tak to mohu poslat na mail kdo bude mít zájem.Vložit to sem neumím.
Ford Focus combi 1,8 TDCI-85 kw-12/2002

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 19.11.2006 08:24

kmichal píše:mě taky turbo zabíralo až od cca 2800 ot. a našel jsem uvolněnou jakousi hadičku,tak jsem ji stáhnul el.páskou a motor šlape jak má.Mám to vyfocený tak to mohu poslat na mail kdo bude mít zájem.Vložit to sem neumím.
Tenka hadicka jde do dilu, ktery je tesne vlevo cervenych kabliku - celek:

Obrázek

Detail pojisteni tesnosti hadicky paskou:

Obrázek
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
abe
Junior
Junior
Příspěvky: 201
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bohumin

Příspěvek od abe » 19.11.2006 11:11

Kez by to bylo hadickou :lol:
1.8 TDci combi r.v.12/2002 sřibrné COMBI Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 19.11.2006 13:22

Ja jsem poznal po zaslepeni ventilu o trosku vetsi vykon. Dal mi tam ten Plech, jak popisoval pelen.
Kdyz byl ten ventil spatny, tak kdyz jsem mel nizsi otacky - cca. 1300ot. na trojku, tak se auto vubec nechtelo rozjet a musel jsem podradit. Po zaslepeni se auto z nizkych otacek vyhrabe o hodne rychleji, takze se daji nektere zatacky dobre projet na trojku a pak bez problemu rozjet, predtim to bylo temer nemozne.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Singlemalt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Singlemalt » 20.11.2006 07:57

Tak kluci, mě už to šlape jak má.Byla to děravá hadička cca 12 mm v průměru, která byla v kolínku děravá, takže neovládala klapky kolem turba nebo co a to se tím pádem skoro netočilo.Normálně mi ji seříznul a nasadil a je to.
FF 1.8 TDCi 115HP 2002

Uživatelský avatar
abe
Junior
Junior
Příspěvky: 201
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bohumin

Příspěvek od abe » 20.11.2006 18:09

Hoj kluci,tak jsem si dal kulicku z loziska do podtlakove hadicky co vede do EGR ventilu :lol:(EGR fungoval takze kulicka staci) Zatim jezdim a negativni ucinky nepozoruji,ale zda se mi ze je to o malinko zivejsi hned od spodu.Ale cas ukaze jestli to neni prvni pocit,ale doufam ze ne posledni :D Dam pak vedet jak to funguje 8)
1.8 TDci combi r.v.12/2002 sřibrné COMBI Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů