LPG - montáže a zkušenosti sem...

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
akumulator
Nováček
Nováček
Příspěvky: 185
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od akumulator » 16.10.2007 13:09

To BladeIII: na nadrz se mkrni na tohle forum, kdysi jsem tam zjistoval rozmery, nikdo mi bohuzel neodpovedel:
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 4&start=15

Ted uz rozmery znam, tusim, ze nejvetsi mozna nadrz je 630x225, objem cca 53 litru, z bezpecnostnich duvodu natankujes do ni zhruba 80% objemu, tedy nejakych 43litru plynu.

Rezervu jsem si koupil malou dojezdovku, kterou budto uchytim do kufru viz obrazek, nebo ji uchytim k zadni stene od sedacky nastojato - zabira tak nejmin mista, ale trosku vykukuje za operkou hlavy, ve vyhledu dozadu ale prekazi minimalne...

Na prestavbu jdu v pondeli, vybral jsem Landi Renzo, taky by to melo patrit mezi spicku...
Přílohy
focuslpg.jpg
focuslpg.jpg (39.17 KiB) Zobrazeno 5998 x
Ford Focus kombi 1.6 16V ZETEC SE, 2002, tmave modra metaliza, LPG Landi Renzo Omegas + FlashLube, zimni: Goodyear Ultra Grip 7+; 185/65 R 14 86 T, letni: Michelin Energy E3A; 195/60 R 15 88 H

Uživatelský avatar
kyblic3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kyblic3k » 16.10.2007 15:42

uz jsem si v praci sehnal fotak, jdeme ted odpoledne resit neco s elektrikou (o vikendu se mi samo zamklo a odemklo auto a kdyz jsem odpojil centralu od dalkace, tak mi porad sviti brzdovky :-|), tak to pritom rovnou blejsknu ;-)
stříbrný sršáň FoFo 1999, 1.6 16V, kombi
LPG AG Autogas Systems + FlashLube

Uživatelský avatar
kyblic3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kyblic3k » 16.10.2007 17:02

Tak chlopi,
jeste jsem to nedelal, tak doufam, ze se mi to povede...
Tady jsou fotky vstriku na motoru, pak flash lube a pak moje reseni prekryti toroida puvodnim upravenym vikem od rezervy.
Treba tip pro ty z vas, ktere si taky daji toroida a bude je tocit prazdne misto kolem nej.
Přílohy
vstřiky na motoru
vstřiky na motoru
IMG_0126.JPG (55.62 KiB) Zobrazeno 5975 x
IMG_0127.JPG
vstřiky na motoru + pokus zaostření na flashlube
(83.77 KiB) Staženo 498 x
viko rezervy upravene na toroida
<br />v tom vyříznutém prostoru byl takový prolis, kvůli kterému nešlo víko dovřít. Dá se to vyříznout normálně ulamovacím řezákem, je to z plastu.
viko rezervy upravene na toroida
v tom vyříznutém prostoru byl takový prolis, kvůli kterému nešlo víko dovřít. Dá se to vyříznout normálně ulamovacím řezákem, je to z plastu.
IMG_0128.JPG (32.94 KiB) Zobrazeno 5970 x
stříbrný sršáň FoFo 1999, 1.6 16V, kombi
LPG AG Autogas Systems + FlashLube

Uživatelský avatar
kyblic3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kyblic3k » 16.10.2007 17:04

tak to foto je nakonec v opacnem poradi :-/
stříbrný sršáň FoFo 1999, 1.6 16V, kombi
LPG AG Autogas Systems + FlashLube

Uživatelský avatar
Vankart
Nováček
Nováček
Příspěvky: 127
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vankart » 16.10.2007 18:27

Koukám na ten Flash Lube,já mám fakt jinej typ.
Ford Focus 1.6 16V ZETEC SE,Hatchback,r.v. 2001 Deep Blue,LPG Tartarini,FlashLube
Obrázek

Uživatelský avatar
Vankart
Nováček
Nováček
Příspěvky: 127
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vankart » 16.10.2007 18:35

Ford Focus 1.6 16V ZETEC SE,Hatchback,r.v. 2001 Deep Blue,LPG Tartarini,FlashLube
Obrázek

Uživatelský avatar
akumulator
Nováček
Nováček
Příspěvky: 185
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od akumulator » 16.10.2007 18:44

Jj, mas fakt jinej... Ta co ma kyblic3k ma take seriditelne davkovani a taky je svym zpusobem dvoulahvickova - velka plastova a na ni je prilepena malicka sklenena kde je videt jak rychle to kape... By me zajimalo v cem je ktera varianta lepsi/horsi...

Podle tvych fotek to vypada, ze nadrzku mas umistenou vepredu nekde u chladice, je to tak nebo se mi to jen zda? Neni to nebezpecne? Nekde jsem cetl, ze FlashLube je docela dosti horlave :!:
Ford Focus kombi 1.6 16V ZETEC SE, 2002, tmave modra metaliza, LPG Landi Renzo Omegas + FlashLube, zimni: Goodyear Ultra Grip 7+; 185/65 R 14 86 T, letni: Michelin Energy E3A; 195/60 R 15 88 H

Uživatelský avatar
Vankart
Nováček
Nováček
Příspěvky: 127
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vankart » 17.10.2007 08:43

akumulator píše:Jj, mas fakt jinej... Ta co ma kyblic3k ma take seriditelne davkovani a taky je svym zpusobem dvoulahvickova - velka plastova a na ni je prilepena malicka sklenena kde je videt jak rychle to kape... By me zajimalo v cem je ktera varianta lepsi/horsi...

Podle tvych fotek to vypada, ze nadrzku mas umistenou vepredu nekde u chladice, je to tak nebo se mi to jen zda? Neni to nebezpecne? Nekde jsem cetl, ze FlashLube je docela dosti horlave :!:
Je to tak,mám ji přišroubovanou na karoserii a kolem dokola nic neni.Určitě bych si ji nedal tam,jak ju má kyblic3k,přímo nad zběrné potrubí výfuku,i když je tam krycí plech.Měla tam být původně taky,protože jsou tam zavity v karoserii,ale to jsem odmítl,tak to mechanik dal tam,kam to dal.
Ford Focus 1.6 16V ZETEC SE,Hatchback,r.v. 2001 Deep Blue,LPG Tartarini,FlashLube
Obrázek

Uživatelský avatar
kyblic3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kyblic3k » 24.10.2007 10:45

Zdar chlopi, tak po týdenním používání AG Autogas Systems montovaného firmou TC101 se s Vámi můžu podělit o následující zkušenosti:

Spotřeba
Přijde mi, že auto má celkem fatální spotřebu plynu - na plnou nádrž 39-41 litrů plynu (záleží kolik se zrovna vejde) ujedu v průměru 390-410 km... Z toho vyleze spotřeba okolo 10l na 100km... :-|. Docela masakr, kdyz jsem mel jezdit za 8l/100km...

Plynový smrádek
Obvykle potom co natankuju plnou nádrž, nebo je nádrž plnější, mám ráno když přijdu do auta pocit, že tam cítím plyn. Někdy je to výraznější, někdy ne. Maník mi auto celé proměřil měřákem a na žádný únik nepřišel, auto parkuju venku a v naší lokalitě nikdo LPG v autě nemá ani tam nemáme plynový rozvod do baráků... Taky na pytel :-|

Otáčky motoru
Po přestavbě na LPG mi motor po nastartovaní celkem strašidelně zaklepe (ačkoliv startuje na benzin) a pak když se ohřeje, tak při dojezdu na volnoběh nejprve dost padnou otáčky (několikrát se až rozsvítila kontrolka dobíjení), pak otáčky mírně povyskočí (cca 1000ot./m) a pak se ustálí na normálu (cca 800ot./min.)
Jinak tím zaklepáním nemyslím jako že v motoru něco klepe, spíš jako by motor do něčeho mlátil. Maník v montážní firmě to prohlížel a tvrdil, že tam nemá mlátit co, tak jsem z toho takovej jako nejistej... :-|

Rozjezdy
Při rozjezdu na rovince v pohodě, když se chci rozjet do kopce tak trvá dost dlouho než plyn zabere a pak jde motor strašně do otáček...
Přijde mi to, jako by byla hrozně zpožděná reakce na plynový pedál... Podobný chování jsem zažil na fabii 1.4 16V 74kW... Tam to dělalo podobný zvěrstva, protože měla elektronický plyn...

Poslední dvě věci si nejsem jistej jestli souvisí s LPG, ale začalo to dělat až po přestavbě...

Takže celkově jsem z toho dost otrávenej a na*****j... Nevím jestli se to vyřeší na tom doladění po ujetí 1500-2000 kilometrů, ale moc tomu nevěřím...

Jestli máte nějaké tipy nebo nápady ohledně tohodle systému, sem s tím, prosím. Mám celkem strach, že jsem pěkně naletěl doporučením slavného LPG klubu a pořídil si pěknýho šmejda... :-/
stříbrný sršáň FoFo 1999, 1.6 16V, kombi
LPG AG Autogas Systems + FlashLube

Uživatelský avatar
akumulator
Nováček
Nováček
Příspěvky: 185
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od akumulator » 24.10.2007 16:03

Zdarec kyblicku!

Mrzi me tve nedobre zkusenosti :-( Snad se jim to vsechno podari vyladit...

Ja jsem byl na prestavbe v pondeli, v Prostejovskem Fedor Auto, nechal jsem si tam dat italske Landi Renzo, sice drazsi (33850), ale pry by to melo byt bezproblemove. Na firmu jsem mel dobre reference, s prestavbami maji zkusenosti vic jak 13let.

Dobre reference mohu jen potvrdit. Opravdu perfektni jednani, dobre odvedena prace. Uz pri predani se mnou mechanik prosel cele auto, v motoru mi ukazal vse co se s nim bude dit, kam prijde ktera soucastka(reduktor, filtry, vstrikovace, etc.) a proc (teplo, snizeni rizika pri havarii, etc), zeptal se me kam chci umistit ukazatel s prepinacem + sam mi nekolik umisteni navrhl - fordu pry uz delal mraky. Stejne tak nadrz, uchyceni rezervy, vyvod pro tankovani, vse zalezelo na me jak si reknu...

Auto jsem predal v devet rano, v pet vecer hotovo, serizeno, v nadrzi 10l LPG...

Opet se mnou vse prosel, rekl mi jak je system nastaveny (kdy dochazi k prepnuti na plyn a zpet na benzin), ukazal mi jak pracovat s prepinacem - Landi Renzo jako jedinny umoznuje specialitku nouzoveho startovani na plyn - pro pripad, ze se podela benzinove cerpadlo...

Rezervu mam prichycenou k podlaze, je tam takova pasovina na dvou sroubech, cele zatrene barvou proti korozi. Jako bonus jsem dostal obal na rezervu, coz mile prekvapilo... Moje viko bohuzel nema zadny prolis, nebude tak snadne ho upravit, takze bylo pouze vysroubovano ven...

Ad FlashLube. Mel jsem vlastni, za montaz a serizeni nechteli ani korunu! Umistene to mam podobne jako Vankart - tedy vepredu za ventilatorem chlazeni. Duvodu tam je nekolik. FlashLube je opravdu docela dobre horlave (ostatne jako spousta dalsich kapalin v aute - brzdovka, olej posilovace, etc), proto by primarne nemel byt davkovac nikde, kde by v pripade prasknuti/utrhnuti hadicky mohl kapat na neco horkeho. Dalsi duvod je ten, ze davkovac by mel byt nize, nez-li je vstup do sani z duvodu mozneho sifon-efektu. O sifon-efektu ostatne psali i v prirucce, kterou jsem dostal k FlashLube Kitu. Co se serizeni tyce: na 1.6 benzin, max 5kapek za minutu, jinac muze dochazet k zalepeni ventilu. Aditivum je to pry super, ale vseho moc skodi... Na prvnich par kilaku muze byt davka vyssi, motor se procisti, na delsi jezdeni ale max 5 kapek jak rikal...

Po nastartovani na benzin dochazi k prepnuti na plyn po cca 20vterinach, kupodivu i s uplne studenym motorem, coz znamena, ze tam je predehrev nebo ze je to spatne nastavene ;-). Prepnuti je naprosto nepostrehnutelne. V pripade kdyz clovek cuci do motoru, tak si toho ale vsimne - zacnou cvakat vstrikovace - takove jemne cvakani, jako napr. common rail u dieslu. Na benzin se da prepnout zpet rucne, pripadne dojde k prepnuti automaticky, da-li k tomu pokyn cidlo tlaku v nadrzi.

Co se spotreby tyce zatim moc hodnotit nemuzu, kazdopadne myslim, ze 8 je docela optimisticke. Myslim ze se to bude pohybovat spise 8,5-9,5, mesto mozna i 10. Ale to se vsechno uvidi...

Fotky muzu hodit, momentalne ale trosku nestiham, tak spis tak koncem tydne...

Drzim palce! Ekologickemu pohonu zdar!
Ford Focus kombi 1.6 16V ZETEC SE, 2002, tmave modra metaliza, LPG Landi Renzo Omegas + FlashLube, zimni: Goodyear Ultra Grip 7+; 185/65 R 14 86 T, letni: Michelin Energy E3A; 195/60 R 15 88 H

Uživatelský avatar
Vankart
Nováček
Nováček
Příspěvky: 127
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vankart » 24.10.2007 20:06

kyblic3k myslím si,že jsi fakt hodně naletěl.Já mám italské Tartariny a kromě nouzového startu na plyn,se mi to chová tak jak popisuje akumulator.Naprosto bezproblémové zařízení.Já najedu na 45 l plynu když to moc nehoním nejakech 550 km,což si myslím je hodně slušné.Navíc mám nožnost volby,pokud budu chtít mechoš připojí notes do řídíci jednotky plynu a za jízdy mi to nastaví dle mích požadavků.Více přiškrtit,malá spotřeba ale hovno výkon,nebo maličko otevřít kohoutek,jede to jak šlak,ale zase si to veme.Zlata střední cesta je správná volba. :wink:
Naposledy upravil(a) Vankart dne 24.10.2007 20:28, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus 1.6 16V ZETEC SE,Hatchback,r.v. 2001 Deep Blue,LPG Tartarini,FlashLube
Obrázek

Uživatelský avatar
Vankart
Nováček
Nováček
Příspěvky: 127
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vankart » 24.10.2007 20:20

To akumulator:
U mého zařízení dochazí k přepnutí na plyn ve dvou případech:
1)Mechanik na tvrdo nastaví v řídíci jednotce plynu libovololnou časovou prodlevu třeba cca 1 min. a po této době dojde k přepnutí bez ohledu na teplotu motoru.
2)K přepnutí dochází v momentu kdy se plyn v reduktoru ohřeje chladící kapalinou na min.20stupňů.Takže když je venku 20ti stupňovej mráz,takže i klidně za 10 min.po vyjetí.
Já mám volbu č.2.
Ford Focus 1.6 16V ZETEC SE,Hatchback,r.v. 2001 Deep Blue,LPG Tartarini,FlashLube
Obrázek

Uživatelský avatar
akumulator
Nováček
Nováček
Příspěvky: 185
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od akumulator » 25.10.2007 10:30

Presne tak... Change-over muze byt zavisly bud na teplote vody nebo na teplote plynu nebo na tom co dosahne pozadovane teploty jako prvni...

Kazdopadne kyblick ma fakt asi smulu, ale urcite bych to tak nenechal. Ja mel na fakture vse pekne rozepsane. Material delal 25tis, prace cca 7tis...

Pokud nekomu dam za 7hodin prace 7tis kc, tak ocekavam vysokou kvalitu - pokud ji nedostanu, tak byt mechanikem bych se stydel brat za hodinu odfusovane prace litr. Ja v praci beru sotva petinu a i tak se snazim aby zakaznici byli spokojeni!

Takze kyblicku, muzeme si dat sraz nekde v Praze, at si udelas predstavu co jsi mel za sve penize dostat a pak na ne nekompromisne vlitni!!!
Ford Focus kombi 1.6 16V ZETEC SE, 2002, tmave modra metaliza, LPG Landi Renzo Omegas + FlashLube, zimni: Goodyear Ultra Grip 7+; 185/65 R 14 86 T, letni: Michelin Energy E3A; 195/60 R 15 88 H

Uživatelský avatar
kyblic3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kyblic3k » 26.10.2007 16:22

Zdarec chlopi,

diky za tolik vyjadrene soustrasti ;o) a podpory.
Sraz v Praze rozhodne vitam, milerad predvedu to co mi tam namontovali...
Na tuhle montaz jsem dostal doporuceni od LPG klubu, ktery doporucil firmu (TC101), firma pak doporucila system AG Autogas system (Holandsko)... (az posleze jsem zjistil, ze pan Hanzl, ktery je predsedou LPG klubu je zaroven sefem firmy TC101... :-/)
Udajne lepsi nez BRC a pro Focus snad vubec nejlepsi...
V prubehu pristiho tydne bych mel jet na kontrolu po 1500 km a na konecne serizeni, tak jsem zvedavej co s tim udelaji.

Faktem je, ze pri startovani se mi od motoru ozve nechutny zaklepani jako by tam bylo neco uvolnene a pri nizkych otackach citim mirne poklepavani do brzdoveho pedalu, pricemz mi ted pri vyrazeni a pak chvilku po prechodu na volnobeh hodne padaji otacky a nekolikrat mi to malem chciplo. Pred tim to nedelalo... :-/.

Jestli s tim neco neudelaji, regulerne uvazuju o tom, ze jim reknu at si to zase vymontuji, daji vse do puvodniho stavu a vrati penize. To i kdybych mel zajet do te (tusim, ze je to ta Olomouc ;o)) Olomouce, tak to se pak vyplati...

Jinak jednani bylo celkem tragicky, auto si prevzali bez nejakeho blizsiho prohlidnuti nebo domluvy, vsechno udelali a namontovali tam kam chteli oni... O nejakem uchyceni rezervy nebo bonusu ve forme obalu nemuze byt ani rec :-/.
Samo moje blbost, ze jsem se neotocil na pate a nesel do rite... :-/

Proste jsem zase tak dlouho vybiral az jsem setsakramentsky prebral :o(

P.S.
Je pripadne mozne, aby se mi na to podivali jinde nez to montovali? Kdyby mi tady nepomohli, jestli by mi pomohli jinde? I kdybych to mel doplatit? Co myslite?
stříbrný sršáň FoFo 1999, 1.6 16V, kombi
LPG AG Autogas Systems + FlashLube

Uživatelský avatar
Vankart
Nováček
Nováček
Příspěvky: 127
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vankart » 26.10.2007 17:35

Ty woe,to snad nemyslíš vážně jak nepomohly!To bys viděl to točo,jaky bych jim tam předvedl!Mám představu a vím jak to jezdí kolegům na plyn,tak to chci mít bezmála za 40 litrů nemlich to samí!!!Tak at ti to daj do rychtiku oni.Kdybys neuspěl,myslím že u Fedora nebo v AGW by ti to nějak dohromady daly.Ale podle mě je to reklamace jak svina.Taky mě zaráží to "doladění" po 1500 - 2000 Km.Nikdy jsem nic podobnýho neslyšel!To samo o sobě značí,že je to buď shit,nebo jsou si vědomi,že to odflinkli.Zajímalo by mě,jestli má jed akumulátor na doladění.Já teda nikde nebyl!
Ford Focus 1.6 16V ZETEC SE,Hatchback,r.v. 2001 Deep Blue,LPG Tartarini,FlashLube
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů