LPG - montáže a zkušenosti sem...

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 642
Registrován: 22.11.2008 18:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jarous350 » 23.06.2017 12:35

LandiRenzo, montáž byla před půl rokem za 23.500Kč. Jako výhoda byla deklarována případná možnost snadno rozebrat, vyčistit a přetěsnit vstřikovače.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
MaxSand
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 29.01.2012 17:31

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od MaxSand » 23.06.2017 12:41

Já mám Lovato. Ne že bych předtím nějak řešil systém. Spíš najdi někoho s dobrými referencemi a ten už ti řekne co se do toho hodí. Mě plynař řekl, že tam namontuje co budu chtít, ale že nejlepší je dle něho Lovato, tak se tam dalo to. Tím, že ho primárně dělá, tak zase ví, kde co nastavit, kde by mohla být chyba při výskytu nějakého problému. Já můžu říct, že se samotným systémem nemám sebemenší problém. Je pravda, že na rozdíl od Landi, u Lovata vstřikovače nerozebereš, ale zase měl jsem systém 2x zalepeny a vždycky to bylo před vstřikovači, takže ty ani nebylo třeba čistit.
Ford Focus II - 1.6 85 kW, GHIA
Galerie : http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=32898

jansamaj
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 14.11.2015 06:55

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jansamaj » 27.06.2017 10:05

jansamaj píše:Tak sa pridávam do klubu zaklepanych ventilov ( aspoň si myslím že sú)
Keď jazdím sam, s vypnutou klimatizáciou tak som nič nepozoroval. Otáčky stabilné, necuka, štartuje dobre. Len spotreba..
Išli sme na výlet, celá rodinka, vonku teplo, zapnutá klíma a prvý kopec a auto vôbec nechcelo ťahať. Pod 2200ot vydavalo hlasný dunivy zvuk. Jemne cukanie. Všimol som si zvýšenej spotreby, po diaľnici kľudne aj 11l. A pod 9 sa len tak nedostanem.
Mám 1.6 ti najazdené cca 145tkm. Od cca 80tkm namontovaný plyn s podtlakovym primazavanim. Posledných cca 6-7tkm mám tlakové.
Tak auto je zo servisu doma. Ventily boli dobre. V servise ich premerali... Jediné čo bolo zle boli sviečky a zapalovacie kábl, sviečky bolo ževraj v katastrofálnom stave. A este pár drobností... Sviečky a káble som už pred tým kúpil, vedel som podľa servisnej histórie že už budú mať nabehahe 60tkm, boli tam daake NGK laser line.
Takže ak merali správne, tak 65tkm s primazavanim, viď vyššie, bez poškodenia ventilov... Dufam

Uživatelský avatar
kobra40
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 24.06.2010 10:01

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od kobra40 » 26.07.2017 16:14

Tak zkušenost od 12.12.2014 zatím dobrá.... problemy žadné.

Tartarini G/SEG jednotka SEQ EVO 01 Vstřikovače TA Evo 07/08
cena byla okolo 27 000kč nadrž 50L primazavaní Flashlube
Servis pipa po 300 motohodinach a vychazí kontrola v servisu 300kč a dalších 300 motohodin 1100kč další když mění filtry, vzdy na střídačku.

spotreba dle excel tabulky,nějak mě to nepřestalo bavit zapisovat :).
Tank LPG 3928 L
KM 44483
Spotř. LPG 8,830 L
Cena LPG 47136kč

Uspor 78560,0 kč

k dnesnimu dni.
FF II 2005 1.6 74Kw kombi

Slav3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 23.07.2017 11:18

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Slav3k » 25.09.2017 21:37

Dobrý den páni.
Koupili jsme FoFo rv 2006 1.6L v LPG, přestavba provedena cca rok zpátky. Je to i s tím ochranným olejíčkem, jak tam po těch kapkách ukapává. Nevím jak to, ale když auto déle stojí, tak prostě po prvním startu (někdy dvou) chcípne a pak už v pohodě. Celý průběh toho jsem zaznamenal na videu viz odkaz níže. Uměli by jste prosím někdo poradit co může být příčinou tohoto neduhu?

Díky

zde video:
[YouTube] https://www.youtube.com/watch?v=cWt__zsWEUk [/YouTube]

zde najdete info o našem LPG systému:
http://www.rajce.net/f1209793807

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 29.09.2017 13:56

takhle z fleku... to může být čímkoli. Chtělo by to diagnostiku a sledovat provozní údaje a čidla.
Jestli to nemáš, vč diagnostiky a možnosti vrtat se v mapách LPG, asi to nedáš.
Může to být blbá chyba v čidle teploty vody - což tohle běžně způsobuje, potenciometrech klapky apod... méně pravděpodobné (máš totiž LPG)

Pravděpodobně jsou zblblé dlouhodobé adaptace.

Jednotka plynu byla pravděpodobně nesprávně zkalibrována, nebo časem (filtr plyné fáze, vstřik LPG, reduktor) změnila množství vstřikovaného plynu , dávala jiný násobitel pro vstřikovaný plyn..
Motor dostával při volnoběhu jiný směšovací poměr, na což zareagoval díky lambdě a postupně si vstřikovací čas posunul aby opět lambda bělala.
Jenže při startu na benzín je ta směs už tak odlišná, že auto zakucká a chcípne.

Pokud nevíš, že při provozu na LPG se musí brát pravidelně čerstvý benzín, nebo alespoň 100 okt. bez biosložky, je také možná chyba v systému sání paliva, čerpadle (ale tohle by blblo spíše ve vysokém zatížení při jízdě na benzín - jede to na benzín ok při plném plynu?).

Vstřikovače - ty rády odchází, pokud se na ně kašle a bere se jednou za půl roku trocha načuralu95 př 98.
Oba obsahují biosložky stejně. Pouze 100ka ne.

Prvně bych se mrkl na signál lambdy... buď přes OBD, nebo špendlíkem do konektoru a měřákem.
Dej jedno palivo a počkej až začne běhat lambda, pak přepni palivo a během vteřiny max dvou musí začít běhat, pokud se směs vykloní na některou stranu a při návratu paliva zase zpět na stranu opačnou, není systém LPG správně nastaven.

Pokud tomu nerozumíš, můžeš vymazat adaptace a mělo by to ihned přestat.
Případně jezdi pár dní jen na benzín a adaptace se taky pomalu upraví... pak ale zase bude zlobit ten plyn.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Slav3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 23.07.2017 11:18

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Slav3k » 29.09.2017 21:17

moc děkuji za vyčerpávající odpověď.
Pokusím se to párkrát přečíst a uvidíme co vykoumáme. Každopádně s tím ještě i zajdeme k jednomu kamarádovi plynařovi.

OBD2 mám a zatím jsem si s tím hrál jen minimálně, ale našel jsem tam nějakou zvláštní hlášku od lambda sondy. V angličtině tam bylo něco o neefektivitě palivové soustavy nebo tak něco. Nějakou dobu před tím nám také svítila kontrolka motoru, která zhasla poté, co si s tím výše zmíněný kamarád plynař pohrál.

Co se týče testu při jízdě na benzín - vyzkouším přepnout na benál a jet na plný plyn co to udělá. Nějakou dobu jsem s tím jel jen na benzín a nepoznal jsem žádné potíže, ale nevím, jestli jsem měl plyn na podlaze, proto vyzkouším.

Jak jsi psal s tím pravidelným tankováním čerstvého benálu, o tom se přiznám příliš nevím. Co jsme se alespoň snažili bylo to, že když se rozsvítilo hladové oko, prostě jsme zajeli dotankovat za tři sta Naturalu 95. Říkáš, že to není dobrá volba? Raději tankovat jiný ben? Nebo doplňovat nějaké aditivum?

Ještě jednou díky
Slávek

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 30.09.2017 11:49

N95 ma trvanlivost 3 mesice.
Lih absorbuje vodu, je agresivni vuci gume a vsemu.
Ber 100okt mol evo 100+
Benzina verva100, nebo
Omv maxmotion100+
Aditiva k tomuto uz ne, je to uz i tak 2x chmelene.

Pokud jezdis jen benzin a problemy ti prestaly, je chyba jasna...
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

SlaJ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 19.04.2012 14:45

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od SlaJ » 18.10.2017 12:41

Já mám orig. svíčky FoMoCo 1369 704 a najeto 90 tis. Km na LPG a jezdí bez problémů, budu měnit preventivně, přemýšlím o NGK Laser Line 5.

Uživatelský avatar
jarous350
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 642
Registrován: 22.11.2008 18:15
Bydliště: Pardubice, (Liberec)
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jarous350 » 18.10.2017 12:43

Jestli jsi doteď jezdil na nějaký svíčky bez problémů, tak moc nevidím důvod experimentovat s něčím jiným.
Focus I Combi, 1.6 74kW, 2002 Obrázek
Focus II FL Combi, 1.8 92kW, 2009, LPG Obrázek

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 18.10.2017 13:59

jo ty Iridiovky mám, asi těžko se dají koupit nějaké trvanlivější svíčky. Schválně neříkám lepší, protože to je individuální = pojede to stejně i na 50 let staré PAL. Buď to zapálí, nebo to nezapálí.
Špatně zapálenou směs jsem ještě neviděl :-)
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Slav3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 23.07.2017 11:18

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Slav3k » 23.10.2017 09:22

Poprosil bych nemáte nějaký článek dobrý, kde bych se dočetl o tom palivu? Načurál se tedy kazí je to tak? Jaké jiné monžosti máme? Co je pro nás nejlepší?

Díky
Slávek

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 23.10.2017 09:50

všechny benzíny stárnou.
Od přidávání biosložky navíc ethanol pohlcuje vzdušnou vlhkost a vodu.

Stovka se vozí z venku a jako JEDINÁ je bez biosložky. To ale neznamená že ji necháš rok v autě :-)
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Slav3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 23.07.2017 11:18

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Slav3k » 23.10.2017 09:54

Neznáš nějakou pěknou studii, nebo prostě uživatelskou zkušenost odpozorovanou a hezky sepsanou, co to s autem udělá, když člověk třeba pul roku startuje jenom na benzín?

Je to hodně zlé - nevratné problémy, nebo prostě s natankováním nového benzínu to bude ok?

Trochu by mi ta teorie seděla, protože když jsme auto koupili, startovalo uplně normálně, ale po čase se to prostě projevilo. A myslím, že pán tam tankoval "lepší benzín" a my tankujeme zásadně ten nejlacinější načurál.

Nejsi první, kdo nám to řekl o tom benzínu, že tochce tak tankovat kvalitní. Zkusíme to vyjet tu nádrž. Bude nejlepší jezdit tak dlouho dokud to nezdechne na nedostatek benu? A potom tam dolít z kanistru, aby se to uplně vyprázdnilo ta sračka co tam teď je?

Uživatelský avatar
Jurawood
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 27.07.2016 10:25
Bydliště: Brno

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Jurawood » 23.10.2017 09:59

Jak dlouho si měl ten benzín v nádrži?
Startovat jen na benzín? Vždy snad startuješ jen na něj, nerozumím otázce.

Palivem bych ti přál kdyby to bylo, ale bohužel je to nepravděpodobné. Myslím degradací paliva. Nejprve se odpaří nízkovroucí složky a hůře startuje apod... to máš vidět co dělá moje mašina na jaře když ji dám po půl roce čerstvej benál. No spíše se něco zabordelilo, přicpalo, nebo je to úplně něco jiného.

Každopádně, ano nech benzín dojezdi až na nulu - ale ať nezůstaneš stát někde v tunelu..
Po červenou kontrolku + ještě třeba 20-50 km ... prostě až už tam skoro nic nebude a pak 100okt.
(MOL, OMW, BENZINA)

Tady si klidně počti jestli po tom toužíš :-)
http://rozpad.cz/forum/viewtopic.php?f=15&t=1284

edit.. teď se dívám, že už jsem ti psal... co si teda provedl?
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé