váha vzduchu

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
kmichal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kladensko

váha vzduchu

Příspěvek od kmichal » 06.05.2006 01:58

Turbo mi zabírá asi až od 2500 ot.Když tam dám např.trojku tak při otáčkách cca 1500-2000 se vůbec nic neděje až to pomalu vyleze k 2500 ot.tak teprve je silně cítit zátah motoru.Může být třeba špatná váha vzduchu?Tchán měl stejný problém u Octávky a odešla mu právě váha vzduchu,ale u Škodovek je to slabina.Oprava stojí 3-10 tis.podle kvality nového dílu.Možná zajdu někam do bazaru a svezu se Focusem se stejným motorem abych porovnal.Nechci běhat po servisech a platit za hledání případné závady.
Ford Focus combi 1,8 TDCI-85 kw-12/2002

Uživatelský avatar
cole
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Linz AT

Příspěvek od cole » 06.05.2006 08:02

no mne to citelne zabera uz od takych 1800 ot., ale netusim kde moze byt problem, skus si od nekoho len na skusku vymenit merac hmotnosti vzduchu..
Focus RS MK1 #0552 & Focus ST-Line TDCi & Ochcavia III 2.0 TDI
Past Focus II 2.0 TDCi, 136 PS, Grey Titanium 2006, Eibach pro kit + spacer
Past Focus TDCi 115 PS, 3D Grey, Eibach, Francois Duval limited 2002

Uživatelský avatar
ondora
Nováček
Nováček
Příspěvky: 134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Teplice

Příspěvek od ondora » 11.05.2006 10:31

Nevím jak je to u forda,ale u VW koncernu se vždy dají změřit hodnoty(blok naměřených hodnot),které má mít měřič hmotnosti nasávaného vzduchu při určitých podmínkách(otáčky motoru,zatížení atd.).Tyto hodnoty se dají porovnat s hodnotama v dílenských příručkách.Podobně by se daly změřit i hodnoty plnění turba.
FORD FOCUS KOMBI SPORT TDCi 85kW 02/2006 stříbrná metal

kmichal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kladensko

Re: váha vzduchu

Příspěvek od kmichal » 03.06.2006 00:49

kmichal píše:Turbo mi zabírá asi až od 2500 ot.Když tam dám např.trojku tak při otáčkách cca 1500-2000 se vůbec nic neděje až to pomalu vyleze k 2500 ot.tak teprve je silně cítit zátah motoru.Může být třeba špatná váha vzduchu?Tchán měl stejný problém u Octávky a odešla mu právě váha vzduchu,ale u Škodovek je to slabina.Oprava stojí 3-10 tis.podle kvality nového dílu.Možná zajdu někam do bazaru a svezu se Focusem se stejným motorem abych porovnal.Nechci běhat po servisech a platit za hledání případné závady.
Tak jsem se svezl s jiným Focusem a rozdíl je značný.Nádherný zátah už od 1800 ot. o tom se mi může jen zdát(doufam ne nadlouho).Na vrakovišti jsem projistotu odzkoušel váhu vzduchu,ta je OK,tak jsem se objednal na diagnostiku.Tak doufám,že nebudu postupně vyhazovat peníze za hledání závady.Nevíte jestli se po výměně rozvodů musí dělat nějaký restart řídící jednotky nebo znovu nastavovat čerpadlo?Nemůže to mít spojitost s plyn.pedálem? Díky.
Ford Focus combi 1,8 TDCI-85 kw-12/2002

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: váha vzduchu

Příspěvek od pelen » 03.06.2006 07:37

kmichal píše: ...Nevíte jestli se po výměně rozvodů musí dělat nějaký restart řídící jednotky nebo znovu nastavovat čerpadlo?Nemůže to mít spojitost s plyn.pedálem? Díky.
Když jsem chtěl v servisu naprogramovat 2. startovací klíček, tak se jim to nepodařilo. Diagnostika hlásila závadu plynového pedálu a špatné základní nastavení palivového čerpadla, a proto snad ten klíček nejde naprogramovat. Nešel naprogramovat ani po vymazání chybových hlášení. Protože jsem starší FF zrovna koupil, tak jsem nechal v servisu vyměnit rozvodový řemen, kladku, plynový pedál a seřídit čerpadlo. Žádný restart řídící jednotky se nekonal. U starého plynového pedálu jsem také nepozoroval, že by mi nastavené otáčky motoru za jízdy kolísaly.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

kmichal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kladensko

Re: váha vzduchu

Příspěvek od kmichal » 22.06.2006 23:00

kmichal píše:
kmichal píše:Turbo mi zabírá asi až od 2500 ot.Když tam dám např.trojku tak při otáčkách cca 1500-2000 se vůbec nic neděje až to pomalu vyleze k 2500 ot.tak teprve je silně cítit zátah motoru.Může být třeba špatná váha vzduchu?Tchán měl stejný problém u Octávky a odešla mu právě váha vzduchu,ale u Škodovek je to slabina.Oprava stojí 3-10 tis.podle kvality nového dílu.Možná zajdu někam do bazaru a svezu se Focusem se stejným motorem abych porovnal.Nechci běhat po servisech a platit za hledání případné závady.
Tak jsem se svezl s jiným Focusem a rozdíl je značný.Nádherný zátah už od 1800 ot. o tom se mi může jen zdát(doufam ne nadlouho).Na vrakovišti jsem projistotu odzkoušel váhu vzduchu,ta je OK,tak jsem se objednal na diagnostiku.Tak doufám,že nebudu postupně vyhazovat peníze za hledání závady.Nevíte jestli se po výměně rozvodů musí dělat nějaký restart řídící jednotky nebo znovu nastavovat čerpadlo?Nemůže to mít spojitost s plyn.pedálem? Díky.
VYŘEŠENO !!! Nakonec jsem na to přišel sám když jsem našel povolenou vzduchovou hadičku,která vede k EGR ventilu a přisávala pravděpodobně falešný vzduch.Jsem šťasnej jak blecha a teprve teď si vychutnávám TDCI a taky mi zmizela kouřivost motoru.
Ford Focus combi 1,8 TDCI-85 kw-12/2002

miňo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 14.02.2008 12:29
Bydliště: Zvolen

Re: váha vzduchu

Příspěvek od miňo » 03.06.2008 17:05

kmichal - tebe aj dymilo? Mne to dymí a skúšam všetko možné.
Ford Focus combi 1,8 TDDi, 55 kW, r.v.2002

miňo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 14.02.2008 12:29
Bydliště: Zvolen

Re: váha vzduchu

Příspěvek od miňo » 05.06.2008 11:57

Nevyznáte sa niekto do tej váhy vzduchu či sa to dá nejak zmerať či je vadná alebo na akom princípe funguje?Podľa mňa každé čidlo na nejakom princípe funguje či už spína alebo ináč mení svoje hodnoty a musí sa dať zisťiť či je vadné.
Ford Focus combi 1,8 TDDi, 55 kW, r.v.2002

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: váha vzduchu

Příspěvek od zirafak » 05.06.2008 11:58

diagnostikou vo Forde :idea:

miňo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 14.02.2008 12:29
Bydliště: Zvolen

Re: váha vzduchu

Příspěvek od miňo » 05.06.2008 12:18

Však to je mi jasné ale ja skôr hladám takých tých maníkov čo si to vedia zistiť sami.Keď si prezerám niektoré témy tak sú tu aj taký čo sa vyznajú dobre do elektroniky, tak pre nich to hádam neni taký problém.
Ford Focus combi 1,8 TDDi, 55 kW, r.v.2002

miňo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 14.02.2008 12:29
Bydliště: Zvolen

Re: váha vzduchu

Příspěvek od miňo » 05.06.2008 12:24

Alebo takáto otázka - je tu niekde pokec o elektronike ale nie ako inštalácií vozidla ale nejaké vysvetlenia funkcií jednotlivých elektrických vecí a nejaké vnútorné zapojenia tých vecí. ( zatial čo som prešiel tak som nič nenašiel ).A mal by niekto záujem o takú tému?
Ford Focus combi 1,8 TDDi, 55 kW, r.v.2002

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: váha vzduchu

Příspěvek od stigi » 05.06.2008 12:48

Sprawdzenie napiecia:
Wlaczamy silniczek i sprawdamy napiecie na F - E powinno byc przy 20°C 3.13V
Sprawdzamy sygnaly z czujnika:
Miedzy masa, a pinem D i tak:
- przy wolnych obrotach powinno byc 0.8V
- przy gwaltownym przyspieszeniu powinno isc do 4.13V
czujnik5kn.jpg
czujnik5kn.jpg (12.86 KiB) Zobrazeno 13095 x
Sprawdzamy czy dochodzi zasilanie do czujnika:
Odlaczamy czujnik i na wtyczce idacej do czujnika przy wlaczonym silniku
miedzy pinem 2 - 3 powinno byc napiecie akumulatora.
czujnik2cj.jpg
czujnik2cj.jpg (5.05 KiB) Zobrazeno 13082 x
Przy okazji sprawdzimy czyjnik polozenia przepustnicy

Sprawdzamy czy dochodzi napiecie do czujnika:
Odlaczamy wtyczke, wlaczamy silniczek i sprawdzamy napiecie na wtyczce (nie czujniku) jak pokazuje jedynka na obrazku - nap. 5V

Sprawdzenie zakresu polozenia:
Przy wlaczopnym silniczku i podlaczonej wtyczce do czujnika sprawdzamy napiecia na pinach 1 - 2 :
- przy luznym pedale gazu nap. 0.8V
- przy maksymalnym wcisnieciu nap. 4.5V
przepustnica0uv.jpg
przepustnica0uv.jpg (16.89 KiB) Zobrazeno 12975 x
Sprawdzimy rezystancje czujnika (potencjometru):
Wylaczamy silniczek odlaczamy wtyczke i na czujniku jak na obrazku patrzymy jaka ma rezystancje:
1 - 3 -> 3950 omow
2 - 3 -> przy zamknietej 4210 omow
2 - 3 -> przy otwartej 1210 omow
czujnik5fw.jpg
czujnik5fw.jpg (3.21 KiB) Zobrazeno 12993 x
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

miňo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 14.02.2008 12:29
Bydliště: Zvolen

Re: váha vzduchu

Příspěvek od miňo » 05.06.2008 13:20

Dík.Takéto veci ma zaujímajú.Ale je tu to ale.Ja mám diesel tak neviem či to mám také isté alebo či je to vôbec váha vzduchu čo ja myslím.Mám to za vzduchovým filtrom a idú len dva vodiče s toho.Ináč kde sa dajú nájsť také dobré obrázky lebo sú tam aj rôzne hodnoty ktoré bežne nie sú v popisoch.
Ford Focus combi 1,8 TDDi, 55 kW, r.v.2002

Uživatelský avatar
chalomi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kromeriz

Re: váha vzduchu

Příspěvek od chalomi » 06.08.2008 14:59

potreboval bych tu druhou vahu vzduchu co je blíž k motoru.nemate nekdo nejaky odkaz kde jí sehnat a kolik stojí?dík
Ford Focus 1,6 16v r.v.2001 stříbrná metalíza

Uživatelský avatar
chalomi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kromeriz

Re: váha vzduchu

Příspěvek od chalomi » 12.08.2008 16:31

ze by nikdo nevedel 8O :cry:
Ford Focus 1,6 16v r.v.2001 stříbrná metalíza

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů