Stránka 1 z 41

Problém s otáčkami

Napsal: 24.01.2010 16:00
od Wixix
Zdravím,
dnes se mi objevil docela nepěkný problém s otáčkami. Po nastartování chvíli motor drží kolem 4500 otáček a pak po delší době pomalu klesá. Když mám za jízdy zařazeno, motor samovolně přidává a auto zrychluje, dokonce i do prudkého kopce to s klidem zvládá "bez plynu". Jak mám tento problém vyřešit? Je nutné jet do servisu?

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 24.01.2010 21:40
od miki21
HLEDAT :arrow: volnoběžný ventil :arrow: volnoběh :!:
Jinak-nastavit popis auta,motor,r.v. :!:

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 26.01.2010 09:40
od Wixix
Tak diagnostika ve Ford HALE samozřejmě prokázala volnoběžný ventil. Jako vždycky to je ale cenová pecka, ventil sám prý asi 3500 kč a souhrnem budu platit asi 5000 kč. Doufám jenom, že to přestane a že se ta vada nevrátí, nechtěl bych platit zbytečně ventil když se pak ukáže že bych potřeboval ŘJ :/

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 26.01.2010 09:43
od No Name
Z 90% to bude ventil, to je klasika pro 1.8 Duratec... :|

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 26.01.2010 10:04
od Wixix
Nj, ale to je bohužel jedna z mnoha "klasik"... naposledy mi na STK chválili jak mám auto v dobrym stavu, tak sem jim řekl že je to pravděpodobný když už jsem musel vyměnit půlku veškerejch součástek :wink: nj, už mu táhne na 11 let... ale když je v pořádku tak jezdí parádně :twisted:

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 26.01.2010 10:07
od No Name
Wixix píše:Nj, ale to je bohužel jedna z mnoha "klasik"... naposledy mi na STK chválili jak mám auto v dobrym stavu, tak sem jim řekl že je to pravděpodobný když už jsem musel vyměnit půlku veškerejch součástek :wink: nj, už mu táhne na 11 let... ale když je v pořádku tak jezdí parádně :twisted:
Také jsme měli v rodině r.v. 99 a kromě zmiňovaného ventilu makal bez problémů, a co vím, tak jezdí pořád... :wink:

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 29.01.2010 09:44
od robko.
Měl jsem ten samý problém, ze začátku také lítali otačky do 4 tis. Pak se jednoho dne stalo,že jsem nenastartoval,zajel jsem do servisu kde mi řekli 7 tis i s prací.Prý jedině origo ventil jelikož náhražku nikdo nevyrábí.Nakonec prý začli tak jsem nakonec dal 3500 i s prací.

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 02.02.2010 17:08
od lino
Otáčky jsou moje noční můra. Když na to zapomenu a u studeného motoru prudce přidám plyn tak otáčky zůstanou tak okolo 4000 a nebo lítají od volnoběhu do 3000. Nejhorší je to když stojím na křižovatce, to si kolemjdoucí ťukají na čelo co tam stojí za nedočkavce. Pomáhalo mi když jsem (mimo Plzeň) motor vytočil do maxima tak na pět vteřin a pak bylo vše ok. Teť už ale nepomáhá ani to tak jsem dnes objednal nový volnoběžný ventil od Helly za 1900,-Kč. Výměnu si udělám sám na noční v práci. Až budu mít plat jako v Německu tak to dám k Fordovi Snad to pak bude vše ok.

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 08.02.2010 17:21
od petulak
Zdravím. taky jsem se s tím potýkal. Mám FF 1.8 benzin. S kopce na neutr. otáčky drželi na 1800-2900. Do křižovatky vjet na neutr. ani náhodou. Na dotaz v servizu,mi řekli,že to FF delaj. Když bude rychlost menší než 7km-hod. tak otáč.spadnou. Tak jsem vyměnil snímač rychlosti na převodovce,--HROZNÁ PRÁCE--. Otačky stejný, pak jsem dal nový voln. ventil. Změna veškerá žádná. Potom jsem rozebral snímač klapky,vyčistil jsem uhlíkove drážky. Trochu se to zlepšilo. Odpojil jsem pak na den baterku.Druhý den jsem najel asi 50 km, a ono to začalo fungovat. Točky začali padat tak jak maj. Jen na volnoběh se drželi asi na 950. Tak jsem trochu přitáhl dorazový šroubek na volno. ventilu, a ted držej okolo 750-800. Tak jsem asi po pul roce zkoumání dosáhl,že muj FF se chová tak jak má. ŘJ si zbírá od všeho ty udaje, a jak asi nejsou všechny TIP TOP, tak to blbne. Zatim tedy vše O.K..

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 10.02.2010 21:29
od Lašty
petulak píše:Zdravím. taky jsem se s tím potýkal. Mám FF 1.8 benzin. S kopce na neutr. otáčky drželi na 1800-2900. Do křižovatky vjet na neutr. ani náhodou. Na dotaz v servizu,mi řekli,že to FF delaj. Když bude rychlost menší než 7km-hod. tak otáč.spadnou. Tak jsem vyměnil snímač rychlosti na převodovce,--HROZNÁ PRÁCE--. Otačky stejný, pak jsem dal nový voln. ventil. Změna veškerá žádná. Potom jsem rozebral snímač klapky,vyčistil jsem uhlíkove drážky. Trochu se to zlepšilo. Odpojil jsem pak na den baterku.Druhý den jsem najel asi 50 km, a ono to začalo fungovat. Točky začali padat tak jak maj. Jen na volnoběh se drželi asi na 950. Tak jsem trochu přitáhl dorazový šroubek na volno. ventilu, a ted držej okolo 750-800. Tak jsem asi po pul roce zkoumání dosáhl,že muj FF se chová tak jak má. ŘJ si zbírá od všeho ty udaje, a jak asi nejsou všechny TIP TOP, tak to blbne. Zatim tedy vše O.K..
To je dobrý nápad todle zkusit než zainvestuju do nového voln. ventilu. S tou baterkou jsem to zkoušel a drželo to asi 5 kilometrů a pak se mi to vrátilo :lol: Akorát jestli mě zrak nemámil tak jsem nikde žádný šroubek neviděl na tom volnoběžném ventilu. Jestli by bylo možné sem vložit fotku bylo by to super nebo nějak popsat kde by se měl nacházet ten šroubek

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 11.02.2010 09:27
od petulak
Když ho máš vyndaný,tak na té straně,kam zasunuješ svorkovnici s elektr. je uprostřed malá záslepka. Zalepená kytem, tu odstran,--odloupni--, pod ní je šroubek. Zašroubováním posouváš ve vnitř plunžr, a tím zmenšuješ mezeru mezi komorami vzduchu. Chce to dělat za běhu motoru. Musíš tam zalomit ruku s malým šroubováškem a s citem povolo. nebo utahovat. Tím dosáhneš ty otáčky. Mě se to povedlo.

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 11.02.2010 19:04
od Lašty
petulak píše:Když ho máš vyndaný,tak na té straně,kam zasunuješ svorkovnici s elektr. je uprostřed malá záslepka. Zalepená kytem, tu odstran,--odloupni--, pod ní je šroubek. Zašroubováním posouváš ve vnitř plunžr, a tím zmenšuješ mezeru mezi komorami vzduchu. Chce to dělat za běhu motoru. Musíš tam zalomit ruku s malým šroubováškem a s citem povolo. nebo utahovat. Tím dosáhneš ty otáčky. Mě se to povedlo.
Tak v sobotu na to vlítnu a pak dám vědět jak jsem dopadl. Doufám, že to vyjde :D

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 17.04.2010 12:55
od Lašty
Zdravím opět mám zase problém s otáčkami, ale tentokrát jen když zapnu klimu :( do teď bylo vše v pořádku, ale po zapnutí klimi zůstaly viset otáčky na 2000 a né a né klesnout. Po vypnutí se vše vrátilo donormálu. Nevíte někdo co by todle mohlo způsobovat ?? Předem děkuji za rady

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 17.04.2010 13:03
od miki21
Hmm mám pocit,že řj při zaplé klimě sama zvýší otáčky,aby to motor utočil.Jenže 2litry se mi zdá trochu moc :(

Re: Problém s otáčkami

Napsal: 17.04.2010 19:05
od Lašty
No právě :lol: kdyby to bylo míň tak to ani řešit nebudu, ale todle se mi zdá hodně divný.