Houpání otáček a zatížení motoru

hrosik85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08.10.2013 09:55

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od hrosik85 » 10.08.2015 11:45

Cimi: hele a namáš spíš problém s posunutím rozvodů o zub? Mrkni na to video na youtube, které je v příspěvku na začátku vlákna. Mně to tak dělalo, otáčky šly po vyřazení na 2000 a pak to padlo třeba na 500 a na křižovatce to zdechlo. Vyřešeno servisem srovnáním rozvodů, jde to bez jejich sundání, umějí to posunout jenom. Jeden zub a rozházelo řídící jednotku jak prase

Uživatelský avatar
Cimi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1073
Registrován: 23.03.2013 11:15
Bydliště: Křemže/Plzeň

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od Cimi » 10.08.2015 15:45

tyjo rozvodama by to být nemělo na to bylo použito řádných přípravků.. to se vůbec kontroluje jak ten rozvod? zase pomocí přípravků? tzn sundat víko a hodit pravítko na vačky? jinak mě to nedělá že by se mi otáčky zasekly po vyřazení na 2000 mě klesnou předpisově na 1000 a pak na 800 řekl bych že po výměně kabelů a potenciometru se tohle nepatrně zlepšilo ale neustále to dělá to že se při cca 2300 otáčkách začnou houpat sem tam v pravidelnem intervalu a motor ztratí tah pak až kolem 3000 to jede zase.. tento problém ma víc lidí. a jak říkáš někomu to dělaj rozvody. ale to znamená že bych je musel mít skočeny o zub už z výroby.
Ford Focus ST225 2.5T Duratec 166kW r.v. 2007
Ford Focus mk1 turnier 1.6 16v Zetec-S 81kW, r.v. 06/2004 ST170 paket
ex: Ford Escort mk4 1.6 CVH XR3 77kW 1990
Obrázek

hrosik85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08.10.2013 09:55

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od hrosik85 » 25.01.2016 13:27

Tak jen přidám zkušenosti, jak jsem nakonec dopadl.

Prvním hlavním problémem houpání otáček a zhasínání motoru byl o zub hnutej rozvoďák. To mi vyřešil jiný servis.

Druhým problémem je opravdu nějak přidřenej kompresor klimy. To nakonec nijak řešit nebudu. Klimu zapínám za jízdy minimálně, na volnoběh jí to chce vypnout. Ventilátor na sklo a stupeň 3 tu klimu zapíná automaticky, takže se vyhýbám téhle volbě nebo to točím trochu víc i na nohy.

A posledním problémem byly svíčky Ford. Všichni mě do nich tlačili, jak je Ford háklivej na něco jiného. Ale po každé mi vydržely cca 1 rok a to já najedu něco málo přes 5 000 km za rok. Koupil jsem tam teď Super 4 BOSCH (BO 0242232514) a jsem vyloženě nadšenej. Možná je zatím brzo jásat. Ale motor už teď je na volnoběch tišší a neklepe se. Lépe startuje a jízdní výkon je subjektivně lepší. Ty Ford svíčky dokonce po roce mě nechaly stát u silnice. Nezapaloval válec 2 a ještě jeden s válců vynechával. Byl jsem rád, že jsem dojel těch pár kilometrů domu při cca 30-40 km/h.

Jak to máte se svíčkama?

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od vitr73 » 04.02.2016 14:05

..uz 6 let obyc NGK ...jen jednou za pul roku je vyndam a stuknu znovu na 1 mm odtrh....uz tenkrat stala jedna 90 korun ....
tyhle motory jsou mlsny na svicky jako jakej koliv jinej motor na zemekouli tz pokud ta svicka ma tepelnou hodnotu,prumer a delku zavitu stejnou na hodnoty na kterej je motor postavenej tak to jsou jenom kecy ze to na te nejezdi...a je jedno jestli to je svicka HNG,BOSCH nebo treba PAL...pokud ma predepsame hodnoty tak tam proste muze byt...a Motorcraft je jen prekupnik a koupi je vzdy od toho vyrobce kde vyjdou nejlevneji a jeste jim je potisknou logem...je to jen o penezich
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

hrosik85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08.10.2013 09:55

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od hrosik85 » 03.04.2016 00:33

Tak moje nadšení trochu ochladlo. Pár lidí mi tvrdilo, že ty 4pólové svíčky zatěžují zbytečně cívku. Teda cívka mi fakt odešla, ale imho byla načatá už dříve. Co myslíte? Může to tak být?

Nenechal jsem stejně teda nic náhodě a dal tam svíčky jednopólové, samozřejmě zase Bosch, já tuhle značku fakt miluju :D . Narval jsem tam Bosch 0242229785-7A0 za cca 95 Kč. Současně jsem měnil i tu cívku a musím říct, že takhle dobře mi to nikdy nepálilo :Dancer:

hrosik85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 08.10.2013 09:55

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od hrosik85 » 03.04.2016 00:37

Jo a ještě jsme tu řešili, že klima zatěžuje motor. Probírali jsme to s pár lidma ještě a prej na 1.6 16V 74 kW Zetec to je normální, že ten motor zas takovej výkon nemá. Trochu se to zlepšilo, jak jsem vyměnil cívku a svíčky. Takže kompresor přidřenej není, naštěstí.

Jinak se zapíná jedna Sahara po otočení směru ofuku na sklo (kolečkem zcela doprava), ale stačí se vrátit o jeden zoubek zpět (směrem na kombinaci nohy a sklo) a vypne se. Fakt se to posouvá o jeden malinkej kousek, jeden zub před koncovou polohou, chce to hodně s citem, běžně to člověk snad ani nemá šanci poznat.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12913
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Houpání otáček a zatížení motoru

Příspěvek od stano. » 03.04.2016 08:29

Druhu vrtulu na chladici mas pokazenu.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů